Samodzielny montaż haka w Pacifice.
Samodzielny montaż haka w Pacifice.
Siema!
Auto:
Pacifica 3,5l, 4x4, 6 os, przed lift (jeden wydech)
LPG:
Butla Grodków - DUŻA, średnica 72cm, wys 27cm - 92litry
Wczoraj walczyłem z montażem haka z firmy Auto Hak Słupsk.
Hak z automatycznie odpinaną kulą.
Hak bardzo solidnie wykonany, wszystkie podkładeczkie, śruby, nakrętki itp. w zestawie.
Instrukcja montażu mechanicznego - opisana na 4+
Instrukcji podłączenie elektryki brak...
Z minusów - krótki kabel do gniazda - jak starczy to na styk, bardzo słaby pomysł na nakrętki na wysięgnikach, reszta super.
Montaż:
Zaczynamy od demontażu tylnego schowka na narzędzia - odpinamy wykładzinę schowka - spinki dookoła, wyjmujemy ją i mamy bodajże 4 śruby pod klucz 10. Następnie podnosimy schowek i kładziemy go obok.
Wykłądzinę, która jest pod spodem też wyjmujemy.
Następnie odkręcamy 3 rząd siedzeń. Składamy je i wykręcamy 4 śruby z tyłu foteli, polecam użyć jakiegoś spreju na zapiekanie śrub (ja używam Rost Penetrator), pamiętamy że śruby przechodzą na zewnatrz i może być rdza a niefajnie będzie je urwać.
Kolejny krok to śruby z przodu foteli. Rozkładamy je unosimy osłony - kolejne 4 śruby.
Następnie unosimy wykładzinę i ją podpieramy.
Teraz widzimy śruby mocujące butlę LPG. U mnie butla odkręca się od góry ale w poprzednim aucie miałem butle montowaną od spodu - mimo wszystko też musiałem się dostać do tych śrub od góry - żeby je złapać kluczem.
Ja robiłem wszystko na kanale. Ułożyłem deski pod butlą i ją odkręciłem. Następnie na dwóch lewarkach typu żaba podniosłem auto maksymalnie do góry. Butla została na deskach.
Odpiąć też trzeba tylny tłumik - zaleca się podpięcie go na lince do wahaczy ale ja położyłem go na deskach kanałowych.
Następnie zabrałem się do montażu haka, ale kolejność z instrukcji trochę pozmieniałem.
Najpierw zamontowałem lewą stronę (większą) haka - z dłuższą belką. Najpierw śruba z nakrętką bliższą otworu. Jedną ręką trzymać trzeba hak, drugą nakrętkę, trzecia wkładać ślrubę. MASAKRA. Pomagałem sobnie wkładając śrubokręt najpierw aby nawlec te nakrętki i potem jakoś zdążyć włożyć śrubę. Może pomógłby tu konkretny magnes - żeby ta nakrętka została na miejscu.
Potem analogicznie zabawa z drugiej strony.
Po tych 4 śrubach żyć się odechciewa - krew pot i bluzgi lecą. Może łatwiej by było jakby w ogóle nie było butli - ale opisuję warunki domowe a tego sam wolę nie robić
Teraz już z górki - pozostałe śruby to już przyjemność.
Zakładamy tłumik - wchodzi też pięknie.
i teraz montaż butli...
Okazało się że butla koliduje jak jest we wcześniejszym miejscu. Ruszanie butli jest trudne bo przewody gazowe - miedziane są sztywne. Użyłem do tego dwóch podnośników typu żaba. Opuściłem auto. Jedna żaba z przodu, druga z tyłu i kliny plastikowe żeby odsunąć butlę od haka i tylnej belki oraz tłumika
Powiem szczerze że robota masakryczna - czasowo i nerwowo
Po umieszczeniu butli na miejscu czas znaleźć miejsca wiercenia podłogi - i znowu obracanie i 0,5-1cm bo tu coś przeszkadz a tu coś. Miarka, wejście pod auto i mierzenie od starych otworów.
W końcu się udało - wszystkie 4 śruby na miejscu. Stare otwory zaślepiłem masą uszczelniającą APP PU 50 - jest to masa poliuretanowa, klejąco - uszczelniajaca do karoserii. Sruba, nakrętka, dwie duże podkładki, masa APP i jazda. Nowe śruby też zabezpieczyłem masą.
Po wszystkim, przykręciłem gniazdu automatyczne haka i włożyłem hak - pasuje
Przy okazji montowałem czujniki cofania.
Elektryki jeszcze nie podpiąłem - przepuściłem kable, wyjąłem lampy - wie śruby i trzeba je wyciągnąć do tyłu.
Hak - widać tutaj te wspaniałe nakrętki na wysięgnikach...
łączenie belek
Odległość haka od butli
Odległość butli od belki
U góry widać te wredne śruby a z otworu wystają blaszki za jakie mamy je trzymać...
Generalnie, szczerze mówiąc odradzam montaż samodzielny, jeżeli posiadamy duży zbiornik LPG. Jest to bardzo uciążliwe, pracochłonne i czasochłonne. Na drugi raz bym tego nie robił a oddał samochód do mojego niezawodnego instalatora LPG. Przy małej butli, można śmiało montować.
W najbliższym czasie, ciąg dalszy - elektryka i foto całości.
Auto:
Pacifica 3,5l, 4x4, 6 os, przed lift (jeden wydech)
LPG:
Butla Grodków - DUŻA, średnica 72cm, wys 27cm - 92litry
Wczoraj walczyłem z montażem haka z firmy Auto Hak Słupsk.
Hak z automatycznie odpinaną kulą.
Hak bardzo solidnie wykonany, wszystkie podkładeczkie, śruby, nakrętki itp. w zestawie.
Instrukcja montażu mechanicznego - opisana na 4+
Instrukcji podłączenie elektryki brak...
Z minusów - krótki kabel do gniazda - jak starczy to na styk, bardzo słaby pomysł na nakrętki na wysięgnikach, reszta super.
Montaż:
Zaczynamy od demontażu tylnego schowka na narzędzia - odpinamy wykładzinę schowka - spinki dookoła, wyjmujemy ją i mamy bodajże 4 śruby pod klucz 10. Następnie podnosimy schowek i kładziemy go obok.
Wykłądzinę, która jest pod spodem też wyjmujemy.
Następnie odkręcamy 3 rząd siedzeń. Składamy je i wykręcamy 4 śruby z tyłu foteli, polecam użyć jakiegoś spreju na zapiekanie śrub (ja używam Rost Penetrator), pamiętamy że śruby przechodzą na zewnatrz i może być rdza a niefajnie będzie je urwać.
Kolejny krok to śruby z przodu foteli. Rozkładamy je unosimy osłony - kolejne 4 śruby.
Następnie unosimy wykładzinę i ją podpieramy.
Teraz widzimy śruby mocujące butlę LPG. U mnie butla odkręca się od góry ale w poprzednim aucie miałem butle montowaną od spodu - mimo wszystko też musiałem się dostać do tych śrub od góry - żeby je złapać kluczem.
Ja robiłem wszystko na kanale. Ułożyłem deski pod butlą i ją odkręciłem. Następnie na dwóch lewarkach typu żaba podniosłem auto maksymalnie do góry. Butla została na deskach.
Odpiąć też trzeba tylny tłumik - zaleca się podpięcie go na lince do wahaczy ale ja położyłem go na deskach kanałowych.
Następnie zabrałem się do montażu haka, ale kolejność z instrukcji trochę pozmieniałem.
Najpierw zamontowałem lewą stronę (większą) haka - z dłuższą belką. Najpierw śruba z nakrętką bliższą otworu. Jedną ręką trzymać trzeba hak, drugą nakrętkę, trzecia wkładać ślrubę. MASAKRA. Pomagałem sobnie wkładając śrubokręt najpierw aby nawlec te nakrętki i potem jakoś zdążyć włożyć śrubę. Może pomógłby tu konkretny magnes - żeby ta nakrętka została na miejscu.
Potem analogicznie zabawa z drugiej strony.
Po tych 4 śrubach żyć się odechciewa - krew pot i bluzgi lecą. Może łatwiej by było jakby w ogóle nie było butli - ale opisuję warunki domowe a tego sam wolę nie robić
Teraz już z górki - pozostałe śruby to już przyjemność.
Zakładamy tłumik - wchodzi też pięknie.
i teraz montaż butli...
Okazało się że butla koliduje jak jest we wcześniejszym miejscu. Ruszanie butli jest trudne bo przewody gazowe - miedziane są sztywne. Użyłem do tego dwóch podnośników typu żaba. Opuściłem auto. Jedna żaba z przodu, druga z tyłu i kliny plastikowe żeby odsunąć butlę od haka i tylnej belki oraz tłumika
Powiem szczerze że robota masakryczna - czasowo i nerwowo
Po umieszczeniu butli na miejscu czas znaleźć miejsca wiercenia podłogi - i znowu obracanie i 0,5-1cm bo tu coś przeszkadz a tu coś. Miarka, wejście pod auto i mierzenie od starych otworów.
W końcu się udało - wszystkie 4 śruby na miejscu. Stare otwory zaślepiłem masą uszczelniającą APP PU 50 - jest to masa poliuretanowa, klejąco - uszczelniajaca do karoserii. Sruba, nakrętka, dwie duże podkładki, masa APP i jazda. Nowe śruby też zabezpieczyłem masą.
Po wszystkim, przykręciłem gniazdu automatyczne haka i włożyłem hak - pasuje
Przy okazji montowałem czujniki cofania.
Elektryki jeszcze nie podpiąłem - przepuściłem kable, wyjąłem lampy - wie śruby i trzeba je wyciągnąć do tyłu.
Hak - widać tutaj te wspaniałe nakrętki na wysięgnikach...
łączenie belek
Odległość haka od butli
Odległość butli od belki
U góry widać te wredne śruby a z otworu wystają blaszki za jakie mamy je trzymać...
Generalnie, szczerze mówiąc odradzam montaż samodzielny, jeżeli posiadamy duży zbiornik LPG. Jest to bardzo uciążliwe, pracochłonne i czasochłonne. Na drugi raz bym tego nie robił a oddał samochód do mojego niezawodnego instalatora LPG. Przy małej butli, można śmiało montować.
W najbliższym czasie, ciąg dalszy - elektryka i foto całości.
Mam ten problem że obecnie jedyny mój zaufany mechanik to zarazem mój "Gazownik". Znam go od 15lat i po przejechaniu się na wszystkich pozostałych, którym ufałem, tylko on jest jedynym warsztatem gdzie mogę zostawić auto i nie pytać o koszty bo wiem że będzie tak jak ma być: solidnie i bez naciagania. Problem w tym że mam do niego z domu 30km przez całą Wawę a z pracy 10km ale przez całą wawę i mosty.... Więc kombinacja na dwa auta jechać/wracać, urywać się z pracy, brac wolne... Ale na drugi raz bym chyba się zdecydował Ważne że jest satysfakcja
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
To i tak - tylko pozazdrościć. Wielka rzadkość.Józek pisze:... tylko on jest jedynym warsztatem gdzie mogę zostawić auto i nie pytać o koszty bo wiem że będzie tak jak ma być: solidnie i bez naciągania...
Ja, jak chodzi o PAC, jeszcze takiego warsztatu nie znalazłem,
ale nie tracę nadziei
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lis 2011 10:27 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Ja tez sam montowałem hak do swojej Pacificy z tym, że jam mam dwa wydechy więc było trochę trudniej ale dałem radę. Butla po montażu haka też się nie mieściła musiałem ją lekko obrócić więc wymontowałem butle i żeby nie wiercić dodatkowych dziur w karoserii dorobiłem między butle a karoserię dodatkową blachę dystansową do której przykręciłem butle a następnie całość przykręciłem w stare otwory w karoserii.
lutek34, super lutek34 że podałeś linka do montażu haka. Ale mam pytanie mam już zamontowany hak identyczny jak na filmiku natomiast nie mam samego haka(ostatnio zakupiłem Packę) i nie widzę nigdzie podłączenie elektryki. Czy jest możliwość uzupełnienia tego wszystkiego i jak zdobyć taki hak? Za podpowiedzi dziękuję.Pzdr.
Binas1
Binas1
To jest hak amerykanski ogolnie niedostepny na polskim rynku. Ale system amerykanski jest uniwersalny i to co sie wklada w twoja kwadratowa rure kupisz na allegro bez problemu. Kwestia doboru odpowiedniej koncowki bo sa krotkie, dlugie, obnizajace troche i bardzo. Gniazdo z wiazką tez kupisz i podlaczysz. Problem sie zacznie przy legalizacji bo nie masz tabliczki znamionowej pewnie a be niej nie wbijesz haka w dowod.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Ponieważ problem haka w wersji US jest ciekawy, a odbiega od tego tu
to zrobiłem na ten temat odrębny wątek i zapraszam tam na cd.
Hak USA - kula (hak), połączenie el. i jak zarejestrować?
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=48101
to zrobiłem na ten temat odrębny wątek i zapraszam tam na cd.
Hak USA - kula (hak), połączenie el. i jak zarejestrować?
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=48101
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC
Józek, też przymierzam się do montażu haka, jeśli jednak będę musiał przesuwać zbiornik, to sobie to odpuszczę. Czy mógłbyś mi zmierzyć jaka jest u Ciebie odległość pomiędzy zbiornikiem i wzmocnieniem zderzaka (wymiar jak na zdjęciu)?
Czy jeśli ten wymiar miałbym nie mniejszy niż u Ciebie, to jest szansa na montaż haka bez zdejmowania zbiornika gazu?
Czy jeśli ten wymiar miałbym nie mniejszy niż u Ciebie, to jest szansa na montaż haka bez zdejmowania zbiornika gazu?
Cześć. Auto mam na kanale po myciu podwozia i czekam na wolną chwilę aby się pod nie wgramolić i zająć się antykorozją, więc masz szczęście - będę pewnie jutro pod autem to zmierzę. Jak mas tyle co ja to wejdzie bez problemu.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
Po prawej stronie od gniazda haka do tego wzmocnienia od butli mam 13cm z malym hakiem. Na samym srodku nie ma jak zmierzyc. Jak masz mniej o 0.5cm hak nie wejdzie bez problemow
Chyba ze masz mniejsza srednice butli to moze...
Chyba ze masz mniejsza srednice butli to moze...
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]