Samodzielny montaż haka w Pacifice.

haki, bagażniki, relingi, inne akcesoria zewnętrzne
Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Samodzielny montaż haka w Pacifice.

Post autor: Józek » 30 mar 2015 10:25 am

Siema!

Auto:
Pacifica 3,5l, 4x4, 6 os, przed lift (jeden wydech)
LPG:
Butla Grodków - DUŻA, średnica 72cm, wys 27cm - 92litry

Wczoraj walczyłem z montażem haka z firmy Auto Hak Słupsk.
Hak z automatycznie odpinaną kulą.

Hak bardzo solidnie wykonany, wszystkie podkładeczkie, śruby, nakrętki itp. w zestawie.
Instrukcja montażu mechanicznego - opisana na 4+
Instrukcji podłączenie elektryki brak...

Z minusów - krótki kabel do gniazda - jak starczy to na styk, bardzo słaby pomysł na nakrętki na wysięgnikach, reszta super.

Montaż:
Zaczynamy od demontażu tylnego schowka na narzędzia - odpinamy wykładzinę schowka - spinki dookoła, wyjmujemy ją i mamy bodajże 4 śruby pod klucz 10. Następnie podnosimy schowek i kładziemy go obok.
Wykłądzinę, która jest pod spodem też wyjmujemy.

Następnie odkręcamy 3 rząd siedzeń. Składamy je i wykręcamy 4 śruby z tyłu foteli, polecam użyć jakiegoś spreju na zapiekanie śrub (ja używam Rost Penetrator), pamiętamy że śruby przechodzą na zewnatrz i może być rdza a niefajnie będzie je urwać.

Kolejny krok to śruby z przodu foteli. Rozkładamy je unosimy osłony - kolejne 4 śruby.

Następnie unosimy wykładzinę i ją podpieramy.

Teraz widzimy śruby mocujące butlę LPG. U mnie butla odkręca się od góry ale w poprzednim aucie miałem butle montowaną od spodu - mimo wszystko też musiałem się dostać do tych śrub od góry - żeby je złapać kluczem.

Ja robiłem wszystko na kanale. Ułożyłem deski pod butlą i ją odkręciłem. Następnie na dwóch lewarkach typu żaba podniosłem auto maksymalnie do góry. Butla została na deskach.

Odpiąć też trzeba tylny tłumik - zaleca się podpięcie go na lince do wahaczy ale ja położyłem go na deskach kanałowych.


Następnie zabrałem się do montażu haka, ale kolejność z instrukcji trochę pozmieniałem.

Najpierw zamontowałem lewą stronę (większą) haka - z dłuższą belką. Najpierw śruba z nakrętką bliższą otworu. Jedną ręką trzymać trzeba hak, drugą nakrętkę, trzecia wkładać ślrubę. MASAKRA. Pomagałem sobnie wkładając śrubokręt najpierw aby nawlec te nakrętki i potem jakoś zdążyć włożyć śrubę. Może pomógłby tu konkretny magnes - żeby ta nakrętka została na miejscu.

Potem analogicznie zabawa z drugiej strony.

Po tych 4 śrubach żyć się odechciewa - krew pot i bluzgi lecą. Może łatwiej by było jakby w ogóle nie było butli - ale opisuję warunki domowe a tego sam wolę nie robić :)

Teraz już z górki - pozostałe śruby to już przyjemność.

Zakładamy tłumik - wchodzi też pięknie.

i teraz montaż butli...
Okazało się że butla koliduje jak jest we wcześniejszym miejscu. Ruszanie butli jest trudne bo przewody gazowe - miedziane są sztywne. Użyłem do tego dwóch podnośników typu żaba. Opuściłem auto. Jedna żaba z przodu, druga z tyłu i kliny plastikowe żeby odsunąć butlę od haka i tylnej belki oraz tłumika :mrgreen:

Powiem szczerze że robota masakryczna - czasowo i nerwowo ;)

Po umieszczeniu butli na miejscu czas znaleźć miejsca wiercenia podłogi - i znowu obracanie i 0,5-1cm bo tu coś przeszkadz a tu coś. Miarka, wejście pod auto i mierzenie od starych otworów.

W końcu się udało - wszystkie 4 śruby na miejscu. Stare otwory zaślepiłem masą uszczelniającą APP PU 50 - jest to masa poliuretanowa, klejąco - uszczelniajaca do karoserii. Sruba, nakrętka, dwie duże podkładki, masa APP i jazda. Nowe śruby też zabezpieczyłem masą.

Po wszystkim, przykręciłem gniazdu automatyczne haka i włożyłem hak - pasuje :mrgreen: :mrgreen:

Przy okazji montowałem czujniki cofania.

Elektryki jeszcze nie podpiąłem - przepuściłem kable, wyjąłem lampy - wie śruby i trzeba je wyciągnąć do tyłu.

Hak - widać tutaj te wspaniałe nakrętki na wysięgnikach...
Obrazek

łączenie belek
Obrazek

Odległość haka od butli
Obrazek

Odległość butli od belki
Obrazek

U góry widać te wredne śruby a z otworu wystają blaszki za jakie mamy je trzymać...
Obrazek


Generalnie, szczerze mówiąc odradzam montaż samodzielny, jeżeli posiadamy duży zbiornik LPG. Jest to bardzo uciążliwe, pracochłonne i czasochłonne. Na drugi raz bym tego nie robił a oddał samochód do mojego niezawodnego instalatora LPG. Przy małej butli, można śmiało montować.

W najbliższym czasie, ciąg dalszy - elektryka i foto całości.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 30 mar 2015 10:58 am

Kawał roboty i wysiłku oraz fajna foto-instrukcja.
Przy butli, to - jak widać - wielokrotnie bardziej uciążliwe niż bez LPG.
Podobny hak+elektrykę dałem zamontować w specjalistycznym warsztacie.
Nawet bez LPG i tak bym się sam nie zmieścił w 150 zł :lol:
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 30 mar 2015 11:26 am

Mam ten problem że obecnie jedyny mój zaufany mechanik to zarazem mój "Gazownik". Znam go od 15lat i po przejechaniu się na wszystkich pozostałych, którym ufałem, tylko on jest jedynym warsztatem gdzie mogę zostawić auto i nie pytać o koszty bo wiem że będzie tak jak ma być: solidnie i bez naciagania. Problem w tym że mam do niego z domu 30km przez całą Wawę a z pracy 10km ale przez całą wawę i mosty.... Więc kombinacja na dwa auta jechać/wracać, urywać się z pracy, brac wolne... Ale na drugi raz bym chyba się zdecydował :mrgreen: Ważne że jest satysfakcja :)

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 30 mar 2015 12:14 pm

Józek pisze:... tylko on jest jedynym warsztatem gdzie mogę zostawić auto i nie pytać o koszty bo wiem że będzie tak jak ma być: solidnie i bez naciągania...
To i tak - tylko pozazdrościć. Wielka rzadkość.
Ja, jak chodzi o PAC, jeszcze takiego warsztatu nie znalazłem,
ale nie tracę nadziei ;)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

fala76
Posty: 97
Rejestracja: 12 sty 2014 08:16 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: fala76 » 30 mar 2015 08:05 pm

Hak jest spoko mam identyczny w swojej pac
Czarne jest piękne

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 01 kwie 2015 12:20 pm

Wrzucam opis kostki która jest w aucie - do podłączenia świateł tylnych. widok od strony kostki:

Obrazek

Przegląd na stacji diagnostycznej (każdej nie tylko kręgowa) - 35zł.
Potem wbicie w dowód w urzędzie - friko.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

tabalugaaa
Posty: 73
Rejestracja: 26 lis 2011 10:27 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tabalugaaa » 03 kwie 2015 04:42 pm

Ja tez sam montowałem hak do swojej Pacificy z tym, że jam mam dwa wydechy więc było trochę trudniej ale dałem radę. Butla po montażu haka też się nie mieściła musiałem ją lekko obrócić więc wymontowałem butle i żeby nie wiercić dodatkowych dziur w karoserii dorobiłem między butle a karoserię dodatkową blachę dystansową do której przykręciłem butle a następnie całość przykręciłem w stare otwory w karoserii.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 04 kwie 2015 08:24 am

Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 05 kwie 2015 07:58 pm

lutek34, super lutek34 że podałeś linka do montażu haka. Ale mam pytanie mam już zamontowany hak identyczny jak na filmiku natomiast nie mam samego haka(ostatnio zakupiłem Packę) i nie widzę nigdzie podłączenie elektryki. Czy jest możliwość uzupełnienia tego wszystkiego i jak zdobyć taki hak? Za podpowiedzi dziękuję.Pzdr.
Binas1

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 05 kwie 2015 09:14 pm

To jest hak amerykanski ogolnie niedostepny na polskim rynku. Ale system amerykanski jest uniwersalny i to co sie wklada w twoja kwadratowa rure kupisz na allegro bez problemu. Kwestia doboru odpowiedniej koncowki bo sa krotkie, dlugie, obnizajace troche i bardzo. Gniazdo z wiazką tez kupisz i podlaczysz. Problem sie zacznie przy legalizacji bo nie masz tabliczki znamionowej pewnie a be niej nie wbijesz haka w dowod.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 05 kwie 2015 11:19 pm

Ponieważ problem haka w wersji US jest ciekawy, a odbiega od tego tu
to zrobiłem na ten temat odrębny wątek i zapraszam tam na cd. :)
Hak USA - kula (hak), połączenie el. i jak zarejestrować?
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=48101
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 06 kwie 2015 09:09 pm

Józek, dziękuję za podpowiedź. Najlepsze jest to że w dowodzie już mam "wbity hak". Więc reszta już chyba prosta, ;-). Jeszcze raz dzięki.Pzdr.
Binas1

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 06 kwie 2015 09:10 pm

pach, i tutaj znalazłem też mega podpowiedź. Śliczne dzięki. Więc dla mnie temat już znany. Pozdrawiam.
Binas1.

cookie
Posty: 320
Rejestracja: 19 cze 2014 02:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: cookie » 14 kwie 2015 10:59 pm

Koledzy - mam hak w wersji USA do zamontowania. Połączenie elektryczne już przygotowałem, zamierzam teraz (dzięki koledze mechanikowi) zamontować hak i tu prośba do tych, którzy robili to samodzielnie, aby podpowiedzieli jakie śruby trzeba zastosować do montażu?

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 08 lip 2015 09:56 am

Józek, też przymierzam się do montażu haka, jeśli jednak będę musiał przesuwać zbiornik, to sobie to odpuszczę. Czy mógłbyś mi zmierzyć jaka jest u Ciebie odległość pomiędzy zbiornikiem i wzmocnieniem zderzaka (wymiar jak na zdjęciu)?
Obrazek

Czy jeśli ten wymiar miałbym nie mniejszy niż u Ciebie, to jest szansa na montaż haka bez zdejmowania zbiornika gazu?

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 08 lip 2015 10:02 am

Cześć. Auto mam na kanale po myciu podwozia i czekam na wolną chwilę aby się pod nie wgramolić i zająć się antykorozją, więc masz szczęście - będę pewnie jutro pod autem to zmierzę. Jak mas tyle co ja to wejdzie bez problemu.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 13 lip 2015 08:23 am

Józek, udało Ci się zmierzyć?

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 13 lip 2015 10:02 am

bywalec, Dzisiaj zmierzę. Zająłem się robotą i wyleciało mi z głowy. Ale jeszcze nie skończyłem i dzisiaj po pracy będę pod autem jeszcze :P
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 14 lip 2015 06:26 am

Po prawej stronie od gniazda haka do tego wzmocnienia od butli mam 13cm z malym hakiem. Na samym srodku nie ma jak zmierzyc. Jak masz mniej o 0.5cm hak nie wejdzie bez problemow
Chyba ze masz mniejsza srednice butli to moze...
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 14 lip 2015 07:21 am

Dziękuję bardzo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAKI I AKCESORIA :.”