Moduł elektryczny do podłączenia przyczepy

haki, bagażniki, relingi, inne akcesoria zewnętrzne
Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 16 lut 2017 10:20 pm

mpspycha pisze:... gniazda przyczepy podłączonego przez moduł ...
Ja mam gniazdo przyczepy podłączone - najprawdopodobniej - wprost do tln. świateł.
Nie montowałem haka sam, ale nie pamiętam, żeby w serv. mówili (i kasowali) za moduł.
Używam często bagażnika rowerowego na hak, a ostatnio ciągnąłem raz przyczepę.
Wszystko działało z tym, że po odpięciu nie świeciła jedna z tln. pozycji i trzeba odpiąć aku,
żeby wszystko wróciło do normy. Ale z tego co tu widzę, miałem chyba szczęście
i ten moduł jest potrzebny, jak rozumiem, do zabezpieczenia elektroniki auta.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 lut 2017 11:06 pm

Freeman pisze:przynajmniej ścieżki sa tam wszystkie
Ścieżki w module to jak przewody w samochodzie. To że całe nie znaczy, że łączone z ich pomocą elementy elektroniczne są sprawne. A istnieje duże prawdopodobieństwo kłopotów.
pach pisze:mam gniazdo przyczepy podłączone - najprawdopodobniej - wprost do tln. świateł
Po starej znajomości sugeruję zrobienie po bożemu. Moduł sterujący w samochodzie obsługuje określone moce odbiorników. Jak podłączysz przyczepę to co najmniej te moce podwoisz. Podwojenie mocy to podwojenie prądu i tak to co idzie na żarówkę kierunkowskazu 21W czyli ca' 2A wygeneruje z przyczepą ca' 4A. To już sporo i zdecydowanie przy długotrwałym obciążeniu tym prądem coś upali jak nic.Pytanie tylko co upali - bo potrafi różnie.
Montując dodatkowy moduł z "samochodowych" obwodów bierzesz prąd ale tylko jako sterowanie modułem, natomiast prąd "wykonawczy" idzie osobnym przewodem zwykle jakoś od akumulatora.
Dodatkowa zaleta modułu to deaktywacja świateł p-mgielnych tylnych przy jeździe z przyczepą tudzież czujników cofania, które aktywne przy przyczepie zgłupieją przy cofaniu. Najważniejsze wszak jest nieprzeciążanie obwodów.
Dobry moduł z wiązką i gniazdem to ca' PLN 300
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 17 lut 2017 11:46 am

Dobrze prawisz Mariusz. Trza taki moduł zamontować.
W ślad za tym co Piotrek polecał powyżej wydaje się , że wystarczy coś takiego:
https://dest.net.pl/index.php?id_produc ... er=product
bo tego z PWM chyba w PAC nie potrzeba?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 17 lut 2017 04:05 pm

pach pisze:W ślad za tym co Piotrek polecał powyżej
to nie do końca "polecenie", nie znam tego modułu, po prostu pierwszy z brzegu dla przykładu ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 17 lut 2017 04:31 pm

A to sorry, miałem takie wrażenie :P
Może ktoś zatem ma coś sprawdzonego
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 lut 2017 08:11 pm

Tylko pamiętaj że za lewą tylna lampą masz bezpośrednie zasilanie tego modułu, nie musisz ciągnąc przewodu od akumulatora.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J8NLhZLYivI[/youtube]

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017 08:30 am przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 18 lut 2017 09:20 am

Dzięki, lutek34 cenna info. Dobrze to widać na załączonym przez Ciebie filmie na YT
(Trailer Wiring Harness Installation- 2005 Chrysler Pacifica - etrailer.com)
Mam nadzieje ze w po-lifcie jest tak samo, co zresztą chyba sugeruje schemat.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Damian
Posty: 157
Rejestracja: 01 lis 2011 04:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damian » 19 lut 2017 01:45 pm

Ja u siebie zamontowałem to
http://allegro.pl/elektroniczny-modul-p ... i_c=149768

I wszystko działa jak należy. Ja używam do przyczepy na rowery z normalnymi żarówkami (nie ledami) i żadnych problemów. Montaż samodzielny - 1 godzina z jednym browarem (drugi po montażu ;-) )
Serwis Elektroniki Przemysłowej

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: HAKI I AKCESORIA :.”