Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja, audio-video,multimedia
palifka
Posty: 38
Rejestracja: 11 maja 2010 10:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Palifka
Postawił flaszek: 3

Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: palifka » 28 sty 2016 02:10 pm

Witam wszystkich i mam pytanie w sprawie wymiany reflektorów na takie z zamontowaną soczewką które są w ofercie na allegro. Musze wymienić lampy i teraz mam dylemat... Kto ma pacyfke z soczewkami z przodu może mnie uświadomi czy warto.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez palifka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 sty 2016 02:38 pm

palifka pisze: Musze wymienić lampy i teraz mam dylemat...
a to czemu musisz wymienić?

Ja miałem Pace przedliftową z soczewkami i jakoś dawało rade jeździć w nocy po polskich drogach. Teraz mam poliftową ze zwykłymi lampami i żarówką H13 i wydaje mi się że te lampy świecą lepiej jak te soczewkowe w poprzedniej Pacy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

palifka
Posty: 38
Rejestracja: 11 maja 2010 10:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Palifka
Postawił flaszek: 3

Post autor: palifka » 28 sty 2016 03:20 pm

Musze wymienić bo nic nie widać ..... masakra jakaś..... kiedyś było ok a teraz lipa

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 28 sty 2016 07:31 pm

może wystarczy przeszlifować ( wypolerować ) lampy

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sty 2016 07:46 pm

palifka pisze:Musze wymienić bo nic nie widać ..... masakra jakaś..... kiedyś było ok a teraz
lipa
Kolego palifka a może wyślij te swoje reflektory tym o to kolesiom http://perfect-cars.pl/

Wypolerują odnowią i nawet wstawią ci w te twoje soczewki. Ja swego czasu do mojej poprzedniej 7er regenerowałem swoje ksenony były jak nowe. I światła miałem zarąbiste.
Tutaj efekty ich pracy http://perfect-cars.pl/artykuly/106/chr ... jskie.html

A co do reflektorów soczewkowych nowych na Aledrogo odpuść sobie to są chinole świecą wszędzie tylko nie na drogę.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 sty 2016 09:28 pm

tedi pisze:A co do reflektorów soczewkowych nowych na Aledrogo odpuść sobie to są chinole świecą wszędzie tylko nie na drogę.
Myślę że kolega Palifka miał na myśli używane oryginalne reflektory soczewkowe, kupione np tutaj http://allegro.pl/chrysler-pacifica-pra ... 93830.html
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sty 2016 09:38 pm

lutek34 pisze:używane oryginalne reflektory soczewkowe
A jaki sens kupować zmatowiałe ? Już na foto widać że te co pokazałeś są już są nadgryzione zębem czasu.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

szatol13
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2015 04:53 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: szatol13 » 28 sty 2016 09:45 pm

Przepolerowac lampki to żaden problem,wystarczy doslownie 15 min w domowych warunkach każdy sam potrafi w razie potrzeby moge podpowiedzieć co i jak pozdrowienia

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sty 2016 09:50 pm

szatol13 pisze:Przepolerowac lampki to żaden problem
Masz rację można tylko dawać prawię 3 stówy i jeszcze przy nich robić :P
Każdy robi jak uważa uważam że regeneracja taniej wyjdzie i bez roboty. Po za tym trzeba pamiętać że sama soczewka jak i odbłyśnik tez się wypala i traci swoje właściwości. Tam się nie dostaniesz łatwo by wyczyścić.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 sty 2016 10:35 pm

tedi pisze:
szatol13 pisze:Przepolerowac lampki to żaden problem
Masz rację można tylko dawać prawię 3 stówy i jeszcze przy nich robić :P
a ta regeneracja lamp w zaprzyjaźnionym zakładzie to ile kosztuje?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sty 2016 10:47 pm

lutek34 pisze:a ta regeneracja lamp w zaprzyjaźnionym zakładzie to ile kosztuje?
Nie wiem trzeba zadzwonić i spytać.
To nie jest zaprzyjaźniony zakład,poleciłem go bo korzystałem z ich w/w usług i byłem zadowolony.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 29 sty 2016 01:16 pm

Sprawdź jakie jest napięcie na żarówce (musi być zapalona). Może masz problem z zaśniedziałymi kablami lub masą.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 29 sty 2016 08:01 pm

Co do polerowania to lepiej wypolerowane polakierowac... Samo polerowanie jest na jakiś czas później trzeba powtarzać... Jak często to zależy jak dobrze to zrobimy...
Oczywiście polerka coś poprawi jeśli mamy matowe klosze ... Odblysnik to już co innego :D

Józek
Posty: 262
Rejestracja: 20 lut 2015 12:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Józek » 11 lut 2016 02:03 pm

Polerowałem moje chyba w czerwcu. Do dziś efekt pozostał, ale co jakis czas przecieram je preparatem meguiars, który je zabezpiecza - opisywałem w moim temacie.

Ja kupiłem petardę :) Jedne z najdroższych soczewek bixenon, wysokiej jakości i do tego zestaw xenon, też nie taki. Ale jakoś całą zimą się nie zebrałem żeby zamontować... ;)
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 11 lut 2016 08:21 pm

Józek
Daj linka do tej petardy
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 11 lut 2016 11:17 pm

palifka,
Czemuś nie zadryndał z problemem?
tedi,
Czy Ty Tadziu myślisz że tylko w Twojej okolicy potrafią takie rzeczy? Przyznaję że trop słuszny.
szatol13,
W leciwych jak by nie patrzeć lampach sama polerka szkła (a właściwie plastiku) sprawy nie załatwia.
Jakość światła to wypadkowa jakości żarówki, jakości odblasku, jak jest soczewka to czystości soczewki no i jakości szkła reflektora. Dla porządku dodam jeszcze napięcie na stykach żarówki - ale o tym Romkowi mówić nawet nie wypada - to On nas może uczyć co i jak w zakresie prądu!!!
Jadąc od końca:
Zaczniesz polerować szkła to będziesz musiał powtarzać. Są utwardzane na powierzchni a głębiej miękko - prawie jak zęby. Zedrzesz szkliwo -dalej pójdzie szybko.
Soczewka - nijak nie umyjesz bez rozebrania lampy. W warunkach domowych może być kłopot z rozklejeniem (różna jakość kleju i różna podatność na temperaturę - ale do ogarnięcia. Później trudniej sklejając uszczelnić.
Odblask - jak już rozkleisz lampę to warto zregenerować odblask. Chałupniczo odradzam. Szukać metalizacji próżniowej inaczej zwanej natryskową. W pierwszej kolejności szlifowanie srebra (hehehe) a właściwie aluminium do zera, podkład, lakier utwardzalny UV dla idealnej powierzchni, warstwa natryskanego aluminium i znów lakier UV - tym razem zabezpieczająco. Nie dotykać paluchami bo zostaną na wieki wieków.
Żarówki i prąd - wygłupiać się nie będę więc zmilczę.
A jak już jedziesz po bandzie to robiąc co napisane wyżej może warto trysnąć wypolerowane klosze lakierem UV? Ta technologia zaczęła się od salonów kosmetycznych, gdzie płeć piękna zdobiła sobie paznokcie, i gdzie po takim zabiegu warstwa kolorystyczna była trwała. Jak kobitkom pomaga to i kloszom nie zaszkodzi.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 13 lut 2016 04:14 pm

M. pisze:Czy Ty Tadziu myślisz że tylko w Twojej okolicy potrafią takie rzeczy?
:O

No popatrz a ja myślałem że tylko w Pyrlandi takie cuda robią :P

Mariusz flaszka za dogłębnie opisaną procedurę regeneracji reflektora. Bo jak tu z opisów wynika wielu wierzy w samo polerowanie klosza.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 lut 2016 12:07 am

tedi,
Jak by co to klosze do polifta mi się ostały. Odblaski pewnie też.
Moja przypłynęła z niby całymi lampami. Niby bo to co w lampie czarne było beeee. Zatem czarne zasiliło recycling a pozostałe elementy ostały się dla potomnych. Mnie na nic a jak komu potrzebne to może....
A jak kto umie uśmiechnąć się jak Jasio co grał na brzytwie jak na organkach to może jeszcze pomogę w szczelnym sklejeniu nie na amen....
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe czy regeneracja?

Post autor: Łysy » 13 gru 2018 06:32 pm

Temat stary ale dodam coś od siebie:
- rzeczywiście polerowanie jest generalnie bezsensowne - chyba że tuż przed sprzedażą.
Zdecydowanie lepiej polakierować co jeśli nikt tego sam nie robi to i tak będzie kosztowało przysłowiowe grosze bo przeszlifować każdy może we własnym zakresie tak jak i okleić po czym podwieźć do lakiernika z którym wcześniej się ustaliło termin aby "przy okazji" jakiegokolwiek lakierowania chlasnął je bezbarwnym.
Drugi plus tej metody to "Przydymianie" bo jeśli ktoś wie jak to zrobić to przy okazji może fajnie podtuningować i lampy (ja zrobiłem tak i przód i tył i odblaski)
.
Jeśli chodzi o rozklejanie i sklejanie kloszy aby nie niszczyć lamp i zrobić to prosto, łatwo a zarazem szczelnie (jak fabryka) to nie jest żadna filozofia jeśli zna się śmiesznie prosty MYK, bo jakieś 99% ludzi robi to do dooopy: grzejąc bezpośrednio lampę opalarką dookoła jednocześnie podważając klosze kawałek po kawałku.
A MYK jest bardzo prosty:
- wyjmujemy z lampy wszelkie zagłuszki i żarówki
- wkładamy lampę do kartonu (ja robię to w kartonie ok 3x większym niż lampa) i karton zamykamy
- gdzieś trochę od góry kartonu z jego boku robimy otwór nie za dużo większy niż wylot opalarki
- wkładamy do otworu pysk opalarki i ją włączamy
- z zegarkiem w ręku grzejemy aż klej będzie plastyczny (zależy od lampy, wielkości kartonu, kleju - trzeba co jakiś czas sprawdzać, a poznany czas ułatwi rozbiórkę drugiej sztuki oraz późniejsze ponowne sklejenie)
- klosz odrywamy i robimy z lampą co chcemy
Złożenie do kupy:
- przykładamy klosz na miejsce lekko ściskając - klej i tak jest twardy i się nie podda
- wkładamy lampę do kartonu, zamykamy i grzejemy znany czas
- wyjmujemy lampę z kartonu i spokojnie dociskamy klosz
WUALAA ot i cała filozofia
The End

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Carl » 14 gru 2018 08:03 am

A czy nie prościej w piekarniku :?: Rozklejałem swoje tydzień temu :D
IMG_20181208_175529.jpg
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: głodźillaryki » 14 gru 2018 07:49 pm

Jak to idzie po takim całościowym grzaniu w piekarniku przy takiej temperaturze??? Długo trzeba grzać?
Pytam bo może w Dodgu mnie to czeka....
Rozklejałem lampy juz co prawda w (tradycyjny)sposób....ale zdaje się... Że tak jest łatwiej....lepiej...i pewnie szybciej☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Carl » 16 gru 2018 11:00 am

Pierwszy reflektor włożyłem do zimnego piekarnika. Nastawiłem na 150 st.C. Po osiągnięciu tej temperatury odczekałem jeszcze ok. 30 s i na blat. Podważyłem w kilku miejscach po obwodzie i tam gdzie było największe wysunięcie podważyłem mocniej i szkło opuściło swoje miejsce. Przy drugim nie czekałem, aż wystygnie piekarnik i było równie dobrze.

W pacy polifowej szkło jest wklejone na jakimś glucie odpornym na temperaturę, więc tak na prawdę, to szkło wyszło dzięki rozluźnieniu połączenia i zmięknięciu plastiku - obudowy reflektora.
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: głodźillaryki » 16 gru 2018 11:35 am

Ok. Dzięki ...
Myślę,że ten opis co i jak nie tylko mi sie przyda☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Łysy » 16 gru 2018 01:38 pm

Carl pisze:
14 gru 2018 08:03 am
A czy nie prościej w piekarniku :?:
IMG_20181208_175529.jpg
Zapewne tak samo (odpowiednia temperatura i czas)...
Tyle że nie każdy ma W WARSZTACIE piekarnik :mrgreen:
A ja warsztat prowadziłem w warsztacie a nie w domu i miałem tam JEDYNIE lodówkę, el. czajnik i małą mikrofalówkę.
Niestety pralki, suszarki, lokówki, zmywarki, sokowirówki, młynków, blenderów, ... itp, oraz piekarnika tam nie posiadałem :mrgreen: :mrgreen: :P
The End

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: M. » 16 gru 2018 08:20 pm

Łysy pisze:
16 gru 2018 01:38 pm
...Niestety pralki, suszarki, lokówki, zmywarki, sokowirówki, młynków, blenderów, ... itp, ... tam nie posiadałem :mrgreen: :mrgreen: :P
Czekamy na rozwój akcji w zakresie sposobu wykorzystania takich sprzętów w celach wiadomych określonych w temacie. :P
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: bywalec » 17 gru 2018 01:29 pm

Z piekarnikiem trzeba uważać. Kiedyś stopiłem w ten sposób kierunkowskaz, a nastawiłem jedynie na 100 st. C i termoobieg. Przy rozgrzewaniu miejscowo temperatura była wyższa i potem kierunkowskaz nadawał się do wyrzucenia.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: głodźillaryki » 17 gru 2018 05:31 pm

bywalec- może to przez termoobieg☺
Troszkę się piekarnika używa ,więc śmiało mogę powiedzieć, że z wiatraczkiem to jakby na wyższej temperaturze było😉
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Carl » 17 gru 2018 06:21 pm

Termoobieg zapewnia równomierny rozkład temperatury w całym piekarniku. Jeśli termostat działa prawidłowo, to grzałki powinny wyłączyć się po osiągnięciu zadanej temperatury.
Ja również ustawiłem na termoobieg i wszystko było ok. Może bywalec miał skopany piekarnik, kierunkowskaz wykonany z gorszego materiału lub grzał znacznie dłużej niż ja :S Mój reflektor na pewno nie osiągnął zadanej temperatury. Wiem to, ponieważ wyjmujac go trzymałem jedną ręką za plastik (bez wsparcia ze strony rękawiczki) i dałem radę. Za metalową spinke do mocowania jednak się nie dało :8
Piotr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: M. » 17 gru 2018 09:36 pm

W piekarniku tylko termoobieg bo równo grzeje po całości.
Jeśli działa grzałka górna np., to w zależności od odległości od niej może przepalić na wylot nawet gdy w piekarniku będzie 50 stopni.
Tak więc (jak zwykle i jak zawsze) trzeba robić z głową.
Ja preferuję termoobieg i zawsze tak działałem. Grzałka to wg mnie hardcore dużego kalibru - a ja ekstremy nie trawię.
Co do klejów są stosowane różne - takie co szybko puszczą i takie co tylko siekierą. Te drugie to w podróbach nawet znanych marek spotkać można (ale i w MOPAR-owskim Aspenowym). Jeśli masz taki to przyjmij proszę najszczersze wyrazy współczucia.
Odrębną kwestia jest jak to złożyć do kupy żeby było trwale szczelne i nie parowało. Z pozoru proste, ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Czasem się uda, czasem nie. Jeśli na stary klej to częściej bez sukcesu jak idzie o szczelność niż z powodzeniem. Niektórzy stosują klej do szyb, ale to rozwiązanie radykalne i bez szans odwrotu.
W PRC (albo jak kto woli ChRL) znalazłem takiego gluta do klejenia reflektorów. W Durasiu sam robiłem i jest jak być powinno. W Aspenie robił mi profesjonalista od reflektorów (nawet taki co ma stronę www i się reklamuje po świecie) i jeden musiałem sam zapiekać a później użyć gluta. Teraz mam OK.

Uwaga formalna. Nie spieszyć się, nic na chama a z wyczuciem, czyste łapki a jeszcze lepiej rękawiczki (czyste rzecz jasna), paluchami won od błyszczącego co niby chrom a faktycznie aluminium. Nie dotykać wewnętrznej strony szkła reflektora. Jak jest możliwość pojechać dokładnie szkło od zewnątrz z zakamarkami na mokro papierem wodnym np 600 aż zejdzie cały wcześniejszy lakier to bezwzględnie zrobić to i położyć nowy lakier. Bez polerowania - w rysach lepiej się trzyma, a ślady po 600 lakier zaleje i będzie jak szkło. Ja dawałem lakier utwardzany promieniami UV i reflektory są jak nowe bo taki jeden Jacuś się spisał - za dwa szkła płaciłem coś albo 100 pln albo połowę tego - nie pamiętam. UV jest lepszy i twardszy niż bezbarwny samochodowy.

Ciut z innej beczki:
Jeśli ktoś chce stosować metodę pieczenia reflektora namawiam by rozważyć właściwe działanie pod nieobecność drugiej połowy - tej lepszej. Inaczej może być długa lub zgoła gwałtowna dyskusja. A czego oczy nie widzą tego sercu nie żal.
No chyba że cechuje się (rzeczona połowa - nie mylić z połówką) niespotykanym spokojem i więcej niż liberalnym stosunkiem do otaczającego świata i zjawisk na tym świecie spotykanych.

Może komuś się przyda
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Łysy » 17 gru 2018 10:08 pm

M. pisze:
17 gru 2018 09:36 pm
na mokro papierem wodnym np 600 aż zejdzie cały wcześniejszy lakier
Ale lepiej później poprawić P800.
Według mnie to co nazywasz "wcześniejszym lakierem" nie jest lakierem tylko plastikiem.
Dziwnie się to matuje/szlifuje bo trzeba mieć dobre oko gdyż widać jak zeszlifowuje się jakby kolejne jego warstwy.
I trzeba to robić tak aby nie było widać "słoi"/różnych warstw, bo o ile pod bezbarwnym niewprawne oko później może niczego nie zauważyć o tyle na lekko przydymionych jest to już dużo widoczniejsze - szczególnie po odpaleniu lamp.
M. pisze:
17 gru 2018 09:36 pm
UV jest lepszy i twardszy niż bezbarwny samochodowy.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bezbarwny "samochodowy" też jest odporny na UV (nawet nie wiem czy jeszcze są nie odporne :mrgreen: )
A nawet są SR-y ( Scratch Resistant) - zwiększona odporność na zarysowania :D
The End

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: M. » 17 gru 2018 10:29 pm

UV - nie mówiłem o odpornych na promienie UV ale o utwardzanych promieniami UV w takiej specjalnej komorze. W mikroskali masz plomby utwardzane UV u dentysty. Z reflektorem technologia analogiczna tyle że nie takim małym pizdrykiem świeci a potężną lampą - wsadzisz łapę do komory na minutę to oblezie z mięsa do kości. Ot takie ekstremalne solarium.
Technologia Bogiem a prawdą przejęta z salonów kosmetycznych, gdzie kobiety malują sobie pazurki i po tym utwardzają lakier w takich lampkach. Przemysłowe lampki są wielokrotnie mocniejsze, większe i służą nie łapkom a czemukolwiek technicznemu.
BTW
Był serwisant co konserwował dużą komorę do naświetlania promieniami UV w firmie metalizacji próżniowej., Wlazł do środka coś porobić, ktoś nie zauważył, ktoś pstryknął przełącznik. Następnego dnia jak coś ktoś potrzebował ze środka wlazł i znalazł ugotowanego gościa. zabawa tylko dla rozsądnych i uważnych.

Mój wspomniany Jacuś sugerował że wystarczy papier 600 i tak zrobiłem dwa szkła dwóch reflektorów. Czy ma lakier jako nowy reflektor? Ma!!!
Oba reflektory miałem jako OEM MOPAR ze zgodnymi datami produkcji. Zgodnymi też z pierwszą rejestracją auta więc bez przygód.
Jeden miał z pozoru przezroczyste szkło acz bankowo białe. Drugi był podobnie przezroczysty acz zażółcony. Szlifowanie trochę opornie zdejmowało warstwę zażółconą. szło opornie. Głębiej papier darł ostro.
Po rozebraniu reflektorów i spojrzeniu przez niby przezroczyste szkła oczom ukazał się ogrom defektów powierzchni zewnętrznej od kamieni, pyłów, kurzu, błota itp. Na zmontowanym widać było tego góra 10%.

Czemu twierdzę, że są fabrycznie lakierowane?
Nowy reflektor służy kilka lat zanim zmatowieje od rys spowodowanych pyłem, kurzem, błotem itp.
Reflektor po samym polerowaniu szkła z pozostawionym "gołym" plastikiem po pół roku wygląda podobnie jak przed polerką i formalne kwalifikuje się na poprawkę i tak co pół roku aż się przetrze.
No i moje doświadczenie ze szlifowaniem i lakierowaniem moich reflektorów. Na początku pracy nie darłem plastiku a lakier. Inny materiał inaczej się zachowuje pod papierem i ubywa go w innym tempie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Łysy » 18 gru 2018 12:01 am

A ja nadal będę się upierał że nie są lakierowane a to tylko plastik (utleniony/zdegradowany/... - jak zwał tak zwał).
Co do trwałości od nowości i po przeszlifowaniu i zapolerowaniu to nie da się tego ze sobą porównać.
To porównanie na pierwszy rzut oka niby jest dobre ale na drugie jest ono błędne a wręcz fatalne.
A to dlatego że zapomniałeś że ten zapolerowany plastik to wciąż jest ten sam kilku czy kilkunastoletni plastik.
Polerowanie to nie jest żadna regeneracja czy jakiekolwiek zabezpieczenie - to tylko jak to prosto określić?
Może tak: doprowadzenie do uniewidocznienia rys (poprzez starcie pewnej części polerowanego materiału (bo pasta polerska jest ścierna) oraz rozgrzanie i doprowadzenie "do zasklepienia się" rys). I dlatego im drobniejszym papierem zmatujesz tym łatwiej i na dłuższy czas zaszklisz poprzez zapolerowanie - im grubszej gradacji użyjesz tym ciężej jest zaszklić i tym krócej nie będzie tego widać.
To tak bardzo ogólnikowo i uproszczenie.
.
Jak to działa możesz zobaczyć idealnie na pewnym przykładzie:
- jeśli masz jakiś wypłowiały plastik (taki który kiedyś był czarny a teraz szary) to weź opalarkę, grzej go i obserwuj: zacznie robić się czarny gdy będzie powierzchniowo zaczynał się topić.
Tak się "regeneruje" niektóre wypłowiałe plastiki/listwy/osłonki..., i tutaj też jeden na dłużej a drugi na krócej- np. mój grill w pacynie był nówką sztuką po takim zabiegu zaledwie pół roku i znów jest szary.
.
Co do twardości o której wspominasz to WIELKI BŁĄD.
A to dlatego że im bardziej plastyczny jest lakierowany materiał tym bardziej plastyczne materiały powinno się używać.
Dlatego masz np.: szpachlę z włóknem szklanym (prawie beton) i szpachlę konkretnie do plastiku (elastyczna)
Jest/są nawet specjalne podkłady dedykowane do elementów giętkich (np. do plastików)
Zaś do lakierów nawierzchniowych są z kolei specjalne dodatki zwane Uelastyczniaczami/uplastyczniaczami, które w odpowiedniej ilości dodaje się np. do lakierów bezbarwnych jeśli lakieruje się elementy plastyczne - a lampa jest plastyczna chociaż niektórym się takowa nie wydaje.
I jest jeszcze coś takiego jak Podkład Zwiększający Przyczepność który jest dedykowany do aplikacji przed polakierowaniem plastiku - np. jak w tym temacie polakierowania kloszy lamp.
Ja zawsze tego używam (to ma konsystencję rozcieńczalnika i to się w zasadzie tylko napyla), jak też i później do bezbarwnego uplastyczniacza.
Czy trzeba? Da się i bez, ale ja stosując wiem że zrobiłem tyle ile obecna technologia na ten temat wie i ile udostępnia.
.
Lakierując chroni się przed UV'łem ale i odcina od tlenu - i dla mnie wydaje się że "to" jest bardziej ważne od tego UV'ła.
I dlatego od lat jestem zdania że polerowanie to strata czasu i materiałów i jeśli chce się klosze odświeżyć i zabezpieczyć na dłuższy czas to tylko poprzez polakierowanie.
Polerka to tylko "na szybko na sprzedaż" - choć i to w wielu przypadkach jest bezsensem jeśli da się na szybko wyjąć lampy okleić i dać komuś 100zł za ich polakierowanie - "przy okazji" lakierowania czegoś tam.
Bo o przeszlifowaniu nie ma co wspominać gdyż w obu przypadkach i tak musi do niego dojść.
Ala każdy ma swoje kalkulacje (no i chęci)
The End

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: M. » 18 gru 2018 12:46 am

Ok.
Przyjmuję do wiadomości Twój sposób działania i opisaną filozofię.
Pozwolisz wszak, że pozostanę przy swojej - na moje potrzeby. Niestety nie przekonałeś mnie, a i widzę kilka z jednej strony nieścisłości a z drugiej strony chybionych teorii. Nie będę wszak prowadził polemiki - zanudzilibyśmy innych czytających mało zrozumiałymi określeniami - ale niby po co?
Ważne jest to, że jesteś zadowolony z efektów swojej metody.
Dwie różne filozofie podejścia do tematu wszystkim czytającym prawdopodobnie dadzą do myślenia i jeśli przyjdzie czas na podobne działanie przy autach będą mogli wybrać to, co uznają za odpowiednie.
Nie roszczę sobie prawa do palmy pierwszeństwa - mogę być i pierwszy od końca - a co mi tam. Nie zamierzam dowodzić wyższości jednych Świąt nad drugimi. Duzi chłopcy i duże dziewczynki mają swoje rozumy i czytając myślę, że myślą.
Formalnie mogłoby i nie być mojego wcześniejszego wpisu.

PS
Określenie plastik to nie jeden materiał a pewna (i to spora) grupa różnych materiałów. Do różnych zastosowań, o różnych właściwościach, różnej trwałości itd. itp. Poruszanie tematu renowacji listew w miejscu dyskusji o szkłach reflektorów to chyba nie jest odpowiednie miejsce bo obie materie nie są w jakikolwiek sposób porównywalne. Zresztą też opisujesz zupełnie inne technologie. Może więc nie róbmy wody z mózgów czytającym... Bo samo zagadnienie reflektorów jako takie to banał.

POCZYTAJ
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Łysy » 18 gru 2018 09:48 am

Nie jest to moja filozofia ani też technologia ale wieloletnie doświadczenie/doświadczenia koncernów produkujących nazwijmy to ogólnie materiały lakiernicze.
Jeśli chodzi o przywołany teraz przez Ciebie wątek renowacji listew to nie doczytałeś/przeoczyłeś kontekstu. Wyraźnie napisałem że to sposób na zrozumienie czym mniej więcej, jest polerowanie a w zasadzie jakim sposobem uzyskiwany jest podczas tej operacji efekt końcowy nazwany przeze mnie zaszkleniem.
Więc dlatego też powtórzę raz jeszcze: polerowanie nie jest żadną wielką renowacją ani zabezpieczeniem - na jakiś czas "oszukuje oko" (ale nie równa się w żaden sposób z polakierowaniem - oczywiście które również nie jest wieczne)
Lecz całkowicie zgadzam się z wersją "Wolnoć Tomku w swoim domku" - każdy robi jak chce
(lecz..... np. wykonując "renowację" dla kogoś wręcz obowiązkiem usługodawcy jest wytłumaczenie klientowi czym jedna wersja różni się od drugiej, oraz jakie i na jaki czas efekty końcowe po nich będą)
Ja nie muszę ufać nickowi XYZ, Ty nie musisz ufać ani dla mnie ani nikomu innemu ukrytemu pod jakimkolwiek nickiem - ale zaufam i ufam koncernom produkującym materiały lakiernicze.
A nawet gdyby polemizować ze sformuowaniem "ufam", to mogę użyć innego określenia: Z całą pewnością o danej dziedzinie wiedzą więcej niż Ja.
A ja czy ktokolwiek stosując się do ich technologi wiemy że zrobiliśmy wszystko co mogliśmy zgodnie z obecną wiedzą i doświadczeniem.
(30 lat temu wszyscy używali jednego podkładu: MINIA, obecnie 4-rech - ogólnie, bo i ich są różne "wersje" i każdy jest PODKŁADEM. Po prostu świat i technologia wciąż idą do przodu i to co dziś jest nowością za czas XYZ jest albo przeżytkiem albo okazuje się wręcz błędem.)
Ale jak wspomniałeś każdy robi to co che.
Pzdr
The End

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: M. » 18 gru 2018 11:54 am

Odnoszę nieodparte wrażenie, że odeszliśmy znacząco od tematu i mówimy o czymś zupełnie innym.
Jeśli przeczytasz moje wpisy w tym wątku to zapewne zauważysz, że w żadnym miejscu nie zalecałem polerowania - wręcz przeciwnie - zachęcałem do rozważenia lakierowania szkieł przy renowacji. Do tego przywołałem to co sam zrobiłem. Zatem nie próbuj sugerować tego co miejsca nie miało - a tak odbieram twój wpis.
Dyskusja przy reflektorach o listwach z ABS, ich termicznym odświeżaniu, podkładach, minii i innych materiałach lakierniczych kładzionych jedno- lub wielowarstwowo, mokro na mokro lub metodą suszyć-szlifować mija się w tym miejscu z celem. Nic nie wnosi.
Dosyć.
Wracamy nieodwołalnie do reflektorów - a jeśli chcesz dyskutować kwestie lakiernicze załóż nowy wątek w stosownym miejscu. Takie treści też wzbogacą wiedzę wielu naszych kolegów (a i koleżanek też).
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Jędrek » 18 gru 2018 12:40 pm

CZy lakierowanie czy oklejanie folią ? Ja swoje oczka polerowałem rok tem i pięknie się trzymają więc nie zgodzę się z tezą , że polerowanie tylko przed sprzedażą
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: głodźillaryki » 18 gru 2018 01:20 pm

No właśnie... Folia.. Po polerce można rzucić na to folię... To też jakieś wyjście☺ choć (przynajmniej mi) łatwiej polakierować ,niż nakleic folię...
Samo polerowanie też jest ok ..tylko,że nie ma porównania z trwałością dobrze położonego lakieru ..
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: M. » 18 gru 2018 02:01 pm

Jędrek pisze:
18 gru 2018 12:40 pm
...nie zgodzę się z tezą , że polerowanie tylko przed sprzedażą
Jestem zdania (i stosuję to w praktyce), że jeśli coś robię przy aucie to dla siebie, po to żeby było bezpieczne, odpowiednio wygodne i takie tam.
A jak sprzedaję to picować nie muszę, by pokazać, że jakoby jest lepsze niż jest w rzeczywistości.
głodźillaryki pisze:
18 gru 2018 01:20 pm
...nie ma porównania z trwałością dobrze położonego lakieru ..
Pełna zgoda. Jak robić to raz a porządnie i na długo.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Jędrek » 18 gru 2018 04:50 pm

I tu mnie przekonaliście . A lakier to jaki ? Specjalnie dedykowany do lamp ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: M. » 18 gru 2018 05:16 pm

Jędruś,
jak by to powiedzieć...
Są co najmniej 3 rozwiązania:
Chcesz coś co będzie jak z fabryki to zewnętrzna powierzchnia klosza pokrywana jest lakierem PHC 587, firmy GE-Bayer, obecnie nowa nazwa firmy to Momentive. Wpisz w googlach PHC 587 to na pewno coś znajdziesz na ten temat. (hihihi - widzisz jaki mądry jest internet?)
Prościej jest zastosować dowolny lakier bezbarwny byle chronił tworzywo przed destrukcyjnym działaniem ultrafioletu, nadawał się na plastik (zatem dobrze by był elastyczny - choćby przez dodanie plastyfikatora w odpowiedniej proporcji), dawał twardą i równą powierzchnię a przez to był odporny na szlifowanie błotem, kurzem, pyłem itp. W tym także klar odporny na zarysowania - rzadziej spotykany i droższy od standardowego
A jeśli chcesz poeksperymentować i pójść w moje ślady rozbierając reflektory, to znajdź firmę metalizacji próżniowej, tam używają lakieru o którym pisałem, który doskonale wypełnia wszelkie rysy i pory, a na koniec daje idealną gładką jak lustro powierzchnię. Przy tym trzyma się bardzo dobrze i ma bardzo dobrą twardość (i pozwolę sobie powtórzyć: piszę o twardości powierzchni a nie o elastyczności).

W każdej opcji wymagane jest wyczyszczenie i zmatowienie zewnętrznej powierzchni. Nie wiem jak pierwsze dwa pokryją mat - nie próbowałem. Trzeci sposób testowałem i nie mam jakichkolwiek uwag. Jeśli masz obawy o matowanie i lakierowanie to co najmniej czyszczenie, odtłuszczenie, bezbarwny primer poprawiający przyczepność i klar wedle procedury dla obu materiałów (przypuszczam że klar idzie na półsuchy - ale nie wysuszony podkład w tej opcji).
Pogadaj z zaprzyjaźnionym lakiernikiem - będzie wiedział więcej.

Masz soczewki na halogenie lub xenonie czy tez lustra na H13 czy czymkolwiek innym?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Łysy » 31 gru 2018 03:37 am

M. pisze:
18 gru 2018 11:54 am
że w żadnym miejscu nie zalecałem polerowania - wręcz przeciwnie - zachęcałem do rozważenia lakierowania szkieł przy renowacji. Do tego przywołałem to co sam zrobiłem. Zatem nie próbuj sugerować tego co miejsca nie miało - a tak odbieram twój wpis.
Więc źle odebrałeś mój wpis. Bo tym co napisałem na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji chciałem potwierdzić to co piszesz: NAJLEPIEJ jest POLAKIEROWAĆ.
A wątek odświeżania plastików przy użyciu temperatury miał bardziej obrazkowo opisać jak działa polerowanie.
Polerowanie to tylko i wyłącznie ukrycie wady na pewien czas - raz na dłużej, raz na krócej w zależności od stopnia uszkodzenia klosza itd. itp. lecz nie jest w żadnym stopniu jakimś zabezpieczeniem (lepsze chyba będzie gdy wysmaruje się smalcem).
I tyle. Lepiej polakierować i wcale nie musi to wyjść drogo bo powtórzę po raz kolejny:
- nie trzeba się umawiać z lakiernikiem konkretnie na lakierowanie lamp
- można zapytać się kiedy będzie lakierował bezbarwnym i na dany czas samemu przygotować lampy z oklejeniem włącznie i podwieźć aby dmuchnął je PRZY OKAZJI lakierowania czegoś innego, bo to nie problem - to jakieś dodatkowe 0,5 minuty i ZERO dodatkowych kosztów (ja bym za to skasował "OSTRO" - jakieś 50zł żeby nie było że za darmo :P ).
I finito, a każdy robi jak chce.
Pzdr.
The End

Piotr&Bozena
Posty: 25
Rejestracja: 21 sty 2018 01:44 pm
Lokalizacja: Puck
Samochód: Pacifica 2008
Postawił flaszek: 2

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Piotr&Bozena » 04 sty 2019 11:36 pm

Witam,co do wymiany, regeneracji lamp. Od wczoraj wraz z kolega podjęliśmy sie wymiany żarówki H13 na bi-led. Rozklejenie poszło dość gładko, podgrzanie opalarka i we dwóch można :) Odbłyśnik pocięty na zasadzie, utnij, dopasuj, sprawdź, dotnij jeszcze możne wejdzie. Natomiast mam dość ważne pytanie, naczytałem się o szynie CAN, ze trzeba na nią uważać żeby nie spalić. Byla żarówka H13, teraz bi-led. Mógłby ktoś z szanownych Panów wytłumaczyć w sposób łopatologiczny nowe podłączenie?

Piotr&Bozena
Posty: 25
Rejestracja: 21 sty 2018 01:44 pm
Lokalizacja: Puck
Samochód: Pacifica 2008
Postawił flaszek: 2

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Piotr&Bozena » 06 sty 2019 12:31 pm

Sprawa zakończona, lampy zamontowane, nawet świecą :D . Wg mnie pożądany efekt został osiągnięty. Pozostało tylko wykonanie polerowania wraz z lakierowaniem.
Załączniki
received_865241777149474.jpeg
received_438171833385890.jpeg
niestety tak jak wspomniałem, wybór maskownic ma znaczenie, elementy "projektora" częściowo są widoczne
niestety tak jak wspomniałem, wybór maskownic ma znaczenie, elementy "projektora" częściowo są widoczne
received_1045683822286485.jpeg
received_623686258066715.jpeg
received_336215327215837.jpeg
IMG_20190104_171936-min.jpg
soczewki + maskownice (niestety ten model nie był odpowiednia decyzja)
soczewki + maskownice (niestety ten model nie był odpowiednia decyzja)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Carl » 06 sty 2019 01:38 pm

Szacun za pracę :light:
Mam jednak obawy czy z powodu tej maskownicy nie będziesz miał problemów w czasie kontroli na drodze lub w SKP, ale to czas pokaże :S

Gdybyś znalazł chwilę czasu na opisanie w kilku zdaniach co i jak zrobiłeś oraz opisanie co, gdzie i za ile kupiłeś, to byłoby to z pewnością korzystne nie tylko dla wzbogacenia nasze forum, ale także dla wszystkich tych, którzy chcieliby w przyszłości takiej przeróbki dokonać :light:
Piotr

Piotr&Bozena
Posty: 25
Rejestracja: 21 sty 2018 01:44 pm
Lokalizacja: Puck
Samochód: Pacifica 2008
Postawił flaszek: 2

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Piotr&Bozena » 06 sty 2019 11:03 pm

Nie ma problemu, postaram się jutro napisać opis prac. Z góry mówię, że było to zrobione metoda garażowa a nie wysłać lampy do profesjonalisty i tylko założyć. Co powie SKP także dowiem się jutro bo pojadę na ustawienie, lecz nie sądzę aby mieli coś do zarzucenia bo co im do maskownicy. Ich interesuje strumień światła. Czy mogę w poście zamieścić np. linki do aukcji? Poza lampami jeszcze parę innych rzeczy zostało zmienione, może poprawione. Borykam się jeszcze z regeneracja wału bo podpór praktycznie nie ma. W moich okolicach nikt nie chce się tego podjąć a dążę do jaknajlepszego stanu auta

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Łysy » 07 sty 2019 07:41 am

Piotr&Bozena pisze:
06 sty 2019 12:31 pm
Pozostało tylko wykonanie polerowania wraz z lakierowaniem.
Jak masz lakierować to nie poleruj.
Chyba że miałeś na myśli: PRZESZLIFOWAĆ i polakierować
The End

Piotr&Bozena
Posty: 25
Rejestracja: 21 sty 2018 01:44 pm
Lokalizacja: Puck
Samochód: Pacifica 2008
Postawił flaszek: 2

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Piotr&Bozena » 07 sty 2019 09:02 am

Tak, przeszlifować i polakierować w ramach ścisłości

Piotr&Bozena
Posty: 25
Rejestracja: 21 sty 2018 01:44 pm
Lokalizacja: Puck
Samochód: Pacifica 2008
Postawił flaszek: 2

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Piotr&Bozena » 09 sty 2019 09:54 am

Soczewki - Koito, bi-led, koszt zakupu 600 zł, serwis allegro, dla zainteresowanych mogę podesłać linki. Kupujemy EU a nie JP!
Maskownice, klej butylowy, zestaw montażowy - około 100 zł, firma Hidretrofit.
Żarówka led świateł dziennych oraz kierunkowskazów w jednym -jeśli dobrze pamiętam także 100 zł- www.sklepledowy.pl

Lampy wyjęte, rozklejone z pomocą opalarki, wycięty oryginalny odbłyśnik aby jakoś pomieścić soczewki. Proponuje uważać na wkład lampy, szkliwo jest bardzo delikatne, no u mnie było :rolf:
Po zmontowaniu wszystkiego procedura odwrotna, klej butylowy, który kupiłem do montażu nie potrzebował podgrzania.
Podłączenie - z pomocą przyszły diody, które nie przepuszczają prądu w druga stronę (nie jestem elektrykiem wiec pisze jak to rozumiem) dioda 20A, na lampy dzienne, stycznik, przekaźnik jak kto woli. Włączają się po zapłonie a na pozycjach gasną.
Na dzień dzisiejszy, przełącznik świateł na pozycji "auto" i niech świeci samo :D

Prawie najważniejsze, stacja SKP. Światło z koito nie jest idealnie europejskie, ale jego asymetryczność jest na tyle wystarczająca żeby przegląd zdać wszędzie, opinia Pana diagnosty, co do maskownic itp. zero zainteresowania.

Jakość światła, dla mnie zadowalająca z dużym plusem, warto było poświecić ponad dzień aby to zrobić.

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: andrzej sdl » 09 sty 2019 04:31 pm

Piotr&Bozena pisze:
09 sty 2019 09:54 am

Prawie najważniejsze, stacja SKP. Światło z koito nie jest idealnie europejskie, ale jego asymetryczność jest na tyle wystarczająca żeby przegląd zdać wszędzie
Nie mam przerabianych lamp i na przeglądzie tylko diagnosta stwierdził "a to amerykan", profilaktycznie sprawdził tylko na przyrządzie czy w miarę jest ustawiona wiązka w przedziale i to wszystko.Nie interesowało ich też brak światła przeciwmgielnego z tyłu auta.
Tak samo nie sprawdzają hamulców jak jest AWD bo stacje nie dysponują odpowiednim stanowiskiem do tego.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Piotr&Bozena
Posty: 25
Rejestracja: 21 sty 2018 01:44 pm
Lokalizacja: Puck
Samochód: Pacifica 2008
Postawił flaszek: 2

Re: Reflektory - wymiana na soczewkowe, regeneracja, rozklejanie

Post autor: Piotr&Bozena » 09 sty 2019 06:53 pm

andrzej sdl pisze:
09 sty 2019 04:31 pm
Nie mam przerabianych lamp i na przeglądzie tylko diagnosta stwierdził "a to amerykan", profilaktycznie sprawdził tylko na przyrządzie czy w miarę jest ustawiona wiązka w przedziale i to wszystko.Nie interesowało ich też brak światła przeciwmgielnego z tyłu auta.
Tak samo nie sprawdzają hamulców jak jest AWD bo stacje nie dysponują odpowiednim stanowiskiem do tego.
Na tyle na ile mi wiadomo, jako użytkownicy samochodów amerykańskich musimy dostosować nasze auta do norm, wymogów europejskiego ruchu drogowego. Chyba ze masz dokument wystawiony przez Ministerstwo Transportu, które zwolniło Cie z tego obowiązku.
Jak dla mnie trafiłeś na "normalnego" diagnostę.
Ciekaw jestem wypowiedzi Panów diagnostów gdyby tak w ciągu dnia odwiedzić kilkanaście SKP

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: WNĘTRZE i UKŁAD ELEKTRYCZNY :.”