Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
- Postawił flaszek: 2
Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...
Bardzo proszę o pomoc co się dzieje ??
Jadąc w długie trasy po ok 100km traci mi się nawiew na przód mianowicie wentylator kręci nawet na full ale z kratek nie leci powietrze słychać że gdzieś dmucha ale nie do auta wystarczy stanąć na chwilkę w miejscu i powoli powietrze zaczyna dmuchać ....Na tył jest normalnie czyli wieje.
Z przodu bez względu czy na nogi czy szybę czy przez kratki w kokpicie powierze nie leci.
Robiłem wszelakie kalibracje opisane na forum i obie wychodzą oki.
Zauważyłem również że dzieję się to tylko na trasach czyli trzeba jechać "szybko ok100km/h"
Na mieście nic się nie dzieje
Proszę pomóżcie!!
Jadąc w długie trasy po ok 100km traci mi się nawiew na przód mianowicie wentylator kręci nawet na full ale z kratek nie leci powietrze słychać że gdzieś dmucha ale nie do auta wystarczy stanąć na chwilkę w miejscu i powoli powietrze zaczyna dmuchać ....Na tył jest normalnie czyli wieje.
Z przodu bez względu czy na nogi czy szybę czy przez kratki w kokpicie powierze nie leci.
Robiłem wszelakie kalibracje opisane na forum i obie wychodzą oki.
Zauważyłem również że dzieję się to tylko na trasach czyli trzeba jechać "szybko ok100km/h"
Na mieście nic się nie dzieje
Proszę pomóżcie!!
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017 01:02 pm przez Otamix, łącznie zmieniany 1 raz.
Kocham te pomruki V6
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Otamix,
masz osobne wentylatory dmuchające na przód i tył.
Powietrze wpada do auta jedną dziurą (no chyba że jest na obiegu wewnętrznym to wówczas zatkana ta z zewnątrz.
Silnik kręci jak piszesz. Teoretycznie (bo chyba nikt tak nie miał jeszcze) silnik kręcić może, a wentylator może się nie kręcić. To moim zdaniem tylko teoretycznie.
Za wiatrakiem powietrze leci tam gdzie otwarte.
Jeśli masz manualna klimę -poleci tam gdzie każesz.
Jak masz automat to poleci tam gdzie mu każe albo maszyna albo człowiek.
Masz auto 2004 więc już 13 lat sobie liczy. To gdzie leci jest otwierane mechanicznymi przesłonami ale sterowane jest elektrycznie. Mogło cię sporo już powyrabiać, ale też może głupieć elektronika w klimatroniku.
Zrób sobie w sposób opisany przez widlak-a kalibrację klimy i zobaczymy czy się poprawi.
Następnym razem pisz też czy dzieje się na automacie czy na manualu.
Czy w konkretnym ustawieniu, czy zmieniając gdzie ma lecieć czy reaguje. Czy postój to tylko fizyczne zatrzymanie auta czy zgaszenie silnika też i ew. na jak długi czas.
masz osobne wentylatory dmuchające na przód i tył.
Powietrze wpada do auta jedną dziurą (no chyba że jest na obiegu wewnętrznym to wówczas zatkana ta z zewnątrz.
Silnik kręci jak piszesz. Teoretycznie (bo chyba nikt tak nie miał jeszcze) silnik kręcić może, a wentylator może się nie kręcić. To moim zdaniem tylko teoretycznie.
Za wiatrakiem powietrze leci tam gdzie otwarte.
Jeśli masz manualna klimę -poleci tam gdzie każesz.
Jak masz automat to poleci tam gdzie mu każe albo maszyna albo człowiek.
Masz auto 2004 więc już 13 lat sobie liczy. To gdzie leci jest otwierane mechanicznymi przesłonami ale sterowane jest elektrycznie. Mogło cię sporo już powyrabiać, ale też może głupieć elektronika w klimatroniku.
Zrób sobie w sposób opisany przez widlak-a kalibrację klimy i zobaczymy czy się poprawi.
Następnym razem pisz też czy dzieje się na automacie czy na manualu.
Czy w konkretnym ustawieniu, czy zmieniając gdzie ma lecieć czy reaguje. Czy postój to tylko fizyczne zatrzymanie auta czy zgaszenie silnika też i ew. na jak długi czas.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
- Postawił flaszek: 2
Silnik kręci i wentylator także bo słychać że wieje tylko nie wiadomo gdzie .
Klima z sterowaniem automatycznym
Postój to zatrzymanie auta bez gaszenia silnika
Kalibracje robiłem i nic się nie poprawiło
Wentylator na tył działa i ta jest oki wieje
Ustawienie klimy i nawiewów obojętnie jak byś nie ustawił nic się nie zmienia słychać że klapy chodzą ale powietrze jest gdzieś wydmuchiwane ale nie do auta
Jak myślisz elektronika głupieje???
Klima z sterowaniem automatycznym
Postój to zatrzymanie auta bez gaszenia silnika
Kalibracje robiłem i nic się nie poprawiło
Wentylator na tył działa i ta jest oki wieje
Ustawienie klimy i nawiewów obojętnie jak byś nie ustawił nic się nie zmienia słychać że klapy chodzą ale powietrze jest gdzieś wydmuchiwane ale nie do auta
Jak myślisz elektronika głupieje???
Kocham te pomruki V6
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Filtr kabinowy jest jeden dla przodu i tyłu a z tyłu podobno jest wszystko normalnieZapchany filtr kabinowy. Zamarza wymiennik i .... nie leci
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
- Postawił flaszek: 2
Okazało się tak...zamarza mi wymiennik z klimy dodam że wywaliłem filtr kabinowy tydzień temu bo chciałem mieć pewność że to nie jego wina.Dziś po dłuższej trasie ok 40km i po otwarciu pokrywy gdzie powinien być filtr obadałem że wymiennik jest cały zalodzony --co może być powodem?
Kocham te pomruki V6
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
To jakim cudem na tyle wszystko działa prawidłowo ? Bo tak twierdziłeś że tył prawidłowo chłodzi i nawiew działa. Skoro zamarza to i na tył nie powinien dmuchać swobodnie takie jest moje myślenia.Otamix pisze:wywaliłem filtr kabinowy
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
- Postawił flaszek: 2
Moje przemyślenia są takie na przód podczas długich tras mi się traci nawiew całkowicie a na tył leci może słabiej ale coś wieje czemu???
Tył ma osobny silnik zabudowany w środkowy tunelu i wystarczy że gdzieś mam lekką nieszczelność w kanałach i ten silnik będzie zasysał sobie powietrze "lewe" i dlatego z tyłu coś tam leci gdy z przodu 'Cisza"
Bardzo proszę pomóżcie mi co jest powodem zamarzania wymiennika bo to jest cały feler ???
Tył ma osobny silnik zabudowany w środkowy tunelu i wystarczy że gdzieś mam lekką nieszczelność w kanałach i ten silnik będzie zasysał sobie powietrze "lewe" i dlatego z tyłu coś tam leci gdy z przodu 'Cisza"
Bardzo proszę pomóżcie mi co jest powodem zamarzania wymiennika bo to jest cały feler ???
Kocham te pomruki V6
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
robiłeś coś ostatnio przy klimie? Może być za dużo czynnika, oleju lub problem z czujnikiem parownika, który w przedlifcie znajduje się zaraz za zaworem rozprężnym. Najlepiej jak podjedziesz do kogoś kumatego od A/C, podepnie manometry i będzie wiedział co się dzieje.Otamix pisze:Okazało się tak...zamarza mi wymiennik z klimy
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
- Postawił flaszek: 2
Z klimą nic nie robiłem cały czas było dobrze możesz mi rozszerzyć info o tym czujniku gdzie to dokładnie się znajduje ???
Jeszcze pytanie czy może z tym mieć coś wspólnego panel sterowania bo kiedyś mi się zalał pianką do czyszczenia kanałów powietrznych???
Poprostu za dużo jej napsikałem do kratek i spłynęła na panel musiałem go rozebrać i czyścić alkoholem
Jeszcze pytanie czy może z tym mieć coś wspólnego panel sterowania bo kiedyś mi się zalał pianką do czyszczenia kanałów powietrznych???
Poprostu za dużo jej napsikałem do kratek i spłynęła na panel musiałem go rozebrać i czyścić alkoholem
Kocham te pomruki V6
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
przy ścianie grodziowejOtamix pisze: info o tym czujniku gdzie to dokładnie się znajduje ???
- Załączniki
-
- Pacifica Expension valve1.jpg (44.16 KiB) Przejrzano 7626 razy
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Re: Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...
W tym roku jadąc na urlop do miałem taką samą sytuacje przód wysiadał a tył dmuchał wymieniłem filtr kabinowy dobiłem klimę brakowało czynnika prawie dwie setki i w zasadzie jest ok mam jeszcze silnik klap na podmianę
Pacyfica piękne auto!
Re: Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...
Stawiam że problem jest w sterowaniu obiegiem wewnętrznym/zewnętrznym jeżeli działa jako automat nawiew to czasami przymyka zewnętrzny dopływ powietrza i problemem może być silnik sterujący nawiew zewnętrzny/wewnętrzny, zamarzanie następuje zawsze przy zamkniętym obiegu dodatkowo bym sprawdził odpływ pod samochodem może jest zawalony jest trochę wody i zamarza wszystko. Taka dywagacja moja na ten temat.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.