Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja, audio-video,multimedia
Otamix
Posty: 38
Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
Postawił flaszek: 2

Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...

Post autor: Otamix » 10 wrz 2017 08:21 pm

Bardzo proszę o pomoc co się dzieje ??
Jadąc w długie trasy po ok 100km traci mi się nawiew na przód mianowicie wentylator kręci nawet na full ale z kratek nie leci powietrze słychać że gdzieś dmucha ale nie do auta wystarczy stanąć na chwilkę w miejscu i powoli powietrze zaczyna dmuchać ....Na tył jest normalnie czyli wieje.
Z przodu bez względu czy na nogi czy szybę czy przez kratki w kokpicie powierze nie leci.
Robiłem wszelakie kalibracje opisane na forum i obie wychodzą oki.
Zauważyłem również że dzieję się to tylko na trasach czyli trzeba jechać "szybko ok100km/h"
Na mieście nic się nie dzieje

Proszę pomóżcie!!
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017 01:02 pm przez Otamix, łącznie zmieniany 1 raz.
Kocham te pomruki V6

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 wrz 2017 09:58 pm

Otamix,
masz osobne wentylatory dmuchające na przód i tył.
Powietrze wpada do auta jedną dziurą (no chyba że jest na obiegu wewnętrznym to wówczas zatkana ta z zewnątrz.
Silnik kręci jak piszesz. Teoretycznie (bo chyba nikt tak nie miał jeszcze) silnik kręcić może, a wentylator może się nie kręcić. To moim zdaniem tylko teoretycznie.
Za wiatrakiem powietrze leci tam gdzie otwarte.
Jeśli masz manualna klimę -poleci tam gdzie każesz.
Jak masz automat to poleci tam gdzie mu każe albo maszyna albo człowiek.
Masz auto 2004 więc już 13 lat sobie liczy. To gdzie leci jest otwierane mechanicznymi przesłonami ale sterowane jest elektrycznie. Mogło cię sporo już powyrabiać, ale też może głupieć elektronika w klimatroniku.
Zrób sobie w sposób opisany przez widlak-a kalibrację klimy i zobaczymy czy się poprawi.
Następnym razem pisz też czy dzieje się na automacie czy na manualu.
Czy w konkretnym ustawieniu, czy zmieniając gdzie ma lecieć czy reaguje. Czy postój to tylko fizyczne zatrzymanie auta czy zgaszenie silnika też i ew. na jak długi czas.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Otamix
Posty: 38
Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
Postawił flaszek: 2

Post autor: Otamix » 11 wrz 2017 05:53 pm

Silnik kręci i wentylator także bo słychać że wieje tylko nie wiadomo gdzie .
Klima z sterowaniem automatycznym
Postój to zatrzymanie auta bez gaszenia silnika
Kalibracje robiłem i nic się nie poprawiło
Wentylator na tył działa i ta jest oki wieje
Ustawienie klimy i nawiewów obojętnie jak byś nie ustawił nic się nie zmienia słychać że klapy chodzą ale powietrze jest gdzieś wydmuchiwane ale nie do auta

Jak myślisz elektronika głupieje???
Kocham te pomruki V6

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 11 wrz 2017 11:59 pm

Zapchany filtr kabinowy. Zamarza wymiennik i .... nie leci :)

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 12 wrz 2017 12:48 pm

Zapchany filtr kabinowy. Zamarza wymiennik i .... nie leci
Filtr kabinowy jest jeden dla przodu i tyłu :lol: a z tyłu podobno jest wszystko normalnie :mrgreen:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Otamix
Posty: 38
Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
Postawił flaszek: 2

Post autor: Otamix » 17 wrz 2017 04:17 pm

Okazało się tak...zamarza mi wymiennik z klimy dodam że wywaliłem filtr kabinowy tydzień temu bo chciałem mieć pewność że to nie jego wina.Dziś po dłuższej trasie ok 40km i po otwarciu pokrywy gdzie powinien być filtr obadałem że wymiennik jest cały zalodzony --co może być powodem?
Kocham te pomruki V6

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 17 wrz 2017 04:30 pm

Otamix pisze:wywaliłem filtr kabinowy
To jakim cudem na tyle wszystko działa prawidłowo ? Bo tak twierdziłeś że tył prawidłowo chłodzi i nawiew działa. Skoro zamarza to i na tył nie powinien dmuchać swobodnie takie jest moje myślenia.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Otamix
Posty: 38
Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
Postawił flaszek: 2

Post autor: Otamix » 17 wrz 2017 04:39 pm

Moje przemyślenia są takie na przód podczas długich tras mi się traci nawiew całkowicie a na tył leci może słabiej ale coś wieje czemu???
Tył ma osobny silnik zabudowany w środkowy tunelu i wystarczy że gdzieś mam lekką nieszczelność w kanałach i ten silnik będzie zasysał sobie powietrze "lewe" i dlatego z tyłu coś tam leci gdy z przodu 'Cisza"

Bardzo proszę pomóżcie mi co jest powodem zamarzania wymiennika bo to jest cały feler ???
Kocham te pomruki V6

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 wrz 2017 05:14 pm

Otamix pisze:Okazało się tak...zamarza mi wymiennik z klimy
robiłeś coś ostatnio przy klimie? Może być za dużo czynnika, oleju lub problem z czujnikiem parownika, który w przedlifcie znajduje się zaraz za zaworem rozprężnym. Najlepiej jak podjedziesz do kogoś kumatego od A/C, podepnie manometry i będzie wiedział co się dzieje.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Otamix
Posty: 38
Rejestracja: 25 lip 2016 04:09 am
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3,5l 2004r
Postawił flaszek: 2

Post autor: Otamix » 17 wrz 2017 05:38 pm

Z klimą nic nie robiłem cały czas było dobrze możesz mi rozszerzyć info o tym czujniku gdzie to dokładnie się znajduje ???
Jeszcze pytanie czy może z tym mieć coś wspólnego panel sterowania bo kiedyś mi się zalał pianką do czyszczenia kanałów powietrznych???
Poprostu za dużo jej napsikałem do kratek i spłynęła na panel musiałem go rozebrać i czyścić alkoholem
Kocham te pomruki V6

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 wrz 2017 09:09 pm

Otamix pisze: info o tym czujniku gdzie to dokładnie się znajduje ???
przy ścianie grodziowej
Załączniki
Pacifica Expension valve1.jpg
Pacifica Expension valve1.jpg (44.16 KiB) Przejrzano 7626 razy
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Re: Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...

Post autor: macias920 » 08 paź 2017 10:28 am

W tym roku jadąc na urlop do miałem taką samą sytuacje przód wysiadał a tył dmuchał wymieniłem filtr kabinowy dobiłem klimę brakowało czynnika prawie dwie setki i w zasadzie jest ok mam jeszcze silnik klap na podmianę
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Re: Problemy z nawiewem - wentylator kręci, a nawiewu nie ma...

Post autor: widlak » 09 paź 2017 08:57 pm

Stawiam że problem jest w sterowaniu obiegiem wewnętrznym/zewnętrznym jeżeli działa jako automat nawiew to czasami przymyka zewnętrzny dopływ powietrza i problemem może być silnik sterujący nawiew zewnętrzny/wewnętrzny, zamarzanie następuje zawsze przy zamkniętym obiegu dodatkowo bym sprawdził odpływ pod samochodem może jest zawalony jest trochę wody i zamarza wszystko. Taka dywagacja moja na ten temat.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: WNĘTRZE i UKŁAD ELEKTRYCZNY :.”