Migające/ gasnące kontroki i przesuwający sie fotel

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja, audio-video,multimedia
bllis
Posty: 5
Rejestracja: 28 sie 2018 11:58 am
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Chrysler T&C 4.0 Benzyna 2008r

Migające/ gasnące kontroki i przesuwający sie fotel

Post autor: bllis » 28 sie 2018 12:18 pm

Cześć
Jestem nowym użytkownikiem T&C z 2008r 4.0 , auto pewnie po małej naprawie po rynku USA i z przebiegiem 128 tys Mil. Niestety uczę sie GO dopiero i zaskoczył mnie wieloma niedogodnościami i powodami do siwych włosów Smile :

1. najbardziej uporczywy - dzieje się tak podczas jazdy czy też na postoju, czy też z wyłączonym silnikiem i włączonym zapłonem. Kontrolki na desce rozdzielczej mrugają ( migają) do tego sygnał dźwiękowy, komunikat Hood Ajar , i samoczynnie przesuwający sie fotel kierowcy tył i przód ( ok 5-10 cm) do tego stopnia że muszę się zatrzymać gdyż jazda robi się niebezpieczna a napęd fotela zaczyna wyć.
Szukałem po necie informacji ale w Polsce nic nie znalazłem. Osobiście podejrzewam spadki napięć ale ładowanie i akumulator Ok ( aku ma 13,6 V ładowanie ponad 14V) . Więc albo stacyjka wariuje , albo jakiś przekaźnik , albo wiązka jest gdzieś trafiona.
Czy moge prosić o jakieś wskazówki gdzie moge szukać przekaźnik mocy ( główny) od stacyjki i deski rozdzielczej, gdzie mogę namierzyć główny przewód masowy ( kość masy) , albo inne sugestie może już z doświadczenia sprawdzone Smile .

2. chek Engine : zapaliła się kontrolka smarowania i Odczytałem błędy P0522, P0456 po paru dniach P0430. Tłumaczenie kodów czytałem - może sa sugestie co moga oznaczać

3. delikatne wibracje chyba skrzyni AUTOMAT 6 biegów przy wolnej jeździe i przy zmianie biegów ale tylko do 3 biegu . wyżej już jest OK.

4. Tempomat nie działa ( nawet przy prędkości powyzej 80 KM/h) można go włączyć przy kierownicy ale zadać prędkość już nie można

5. Przechył tylnej kanapy ( ostatniego rzędu ) nie działa. Składanie elektryczne działa ale juz samo oparcie nie.

Będę wdzięczny za sugestie co można sprawdzi a może i naprawić i polepszyć.

Dziękuje i pozdrawiam z północy Smile

Miłego dnia

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Migające/ gasnące kontroki i przesuwający sie fotel

Post autor: M. » 28 sie 2018 01:47 pm

Będzie trochę długo (sorry), ale jeśli ma być konkretnie i coś z tego ma wynikać, inaczej się nie da:
1. Uwaga formalna. Przyjęliśmy na forum zasadę dzielenia zagadnień w sposób tematyczny. Każdy w innym miejscu: fotele osobno, skrzynia osobno, tempomat analogicznie itd. it. Rozumiem wszakże, że trudno to zrobić zaczynając przygodę z forum i że z drugiej strony przedstawienie sprawy kompleksowo może coś podpowiedzieć - zatem przymykam oko na zasady.
Uwaga formalna druga. Z treści wpisu rozumiem (skoryguj jeśli się mylę), że dopiero co kupiłeś sobie auto podobno sprawne i gotowe do jazdy, mając wiedzę otrzymaną od sprzedawcy, że kilka rzeczy "mało istotnych" wymaga dopieszczenia, a auto było leciutko puknięte - ot taki pikuś. Ciekaw jestem czy auto jeździło w Polsce i jeśli tak to jak długo, czy też zostało sprowadzone przez handlarza, jakoś zrobione i Ty je kupiłeś.
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
...auto pewnie po małej naprawie po rynku USA i z przebiegiem 128 tys Mil.
Co znaczy słowo "małej" i czemu niepewność? Co wiesz o charakterze uszkodzeń ich lokalizacji, zakresie. Widziałeś zdjęcia auta w stanie uszkodzonym?
jeśli auto kupowałeś prosto po imporcie i szybkiej naprawie to przypuszczam, że daleko nie szukałeś - ciut na północny zachód od siebie. mam rację?
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
1. najbardziej uporczywy - dzieje się tak podczas jazdy czy też na postoju, czy też z wyłączonym silnikiem i włączonym zapłonem. Kontrolki na desce rozdzielczej mrugają ( migają) do tego sygnał dźwiękowy, komunikat Hood Ajar , i samoczynnie przesuwający sie fotel kierowcy tył i przód ( ok 5-10 cm) do tego stopnia że muszę się zatrzymać gdyż jazda robi się niebezpieczna a napęd fotela zaczyna wyć.
Objawy wskazują na błędne przepływy prądu. Jest tam, gdzie być go nie powinno w czasie gdy powinien być odłączony. Podejrzewam albo uszkodzoną lub wadliwą wiązkę, albo niechlujną i nieprofesjonalną naprawę. Może być skutkiem przygody o której wspominasz.
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
...gdzie moge szukać przekaźnik mocy ( główny) od stacyjki i deski rozdzielczej, gdzie mogę namierzyć główny przewód masowy ( kość masy) , albo inne sugestie może już z doświadczenia sprawdzone...
Moim zdaniem błędny trop. Stacyjka to nie wykonawcze 12V a sterujące 5V. Wykonawczo sterują sterowniki poszczególnych urządzeń. Tą drogą moim zdaniem nie dojdziesz do celu.
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
2. chek Engine : zapaliła się kontrolka smarowania i Odczytałem błędy P0522, P0456 po paru dniach P0430. Tłumaczenie kodów czytałem - może są sugestie co moga oznaczać
Tu najchętniej odesłałbym do instrukcji serwisowej właściwej dla auta. Sam nie dysponuje właściwą dla modelu rocznikowego, nie sądzę byś Ty takową miał. To co mówi wujek google na temat błędów to:
P0522 - błąd odczytu z czujnika ciśnienia oleju silnikowego - niskie napięcie. Może być niebezpieczne jeśli faktycznie w magistrali masz niskie ciśnienie - warto zmierzyć manometrem. Jeśli jest OK weryfikacja czujnika lub wiązki. Jeśli małe spodziewaj się konieczności remontu.
P0456 - błąd w układzie odprowadzania oparów paliwa - mała nieszczelność (EVAP) - błąd upierdliwy w szukaniu, a że mała to tym bardziej.Nie skutkuje niczym szczególnie negatywnym dla Ciebie.
P0430 - Tu ciut gorzej. Błąd wskazuje na możliwe zużycie katalizatora na banku drugim.
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
3. delikatne wibracje chyba skrzyni AUTOMAT 6 biegów przy wolnej jeździe i przy zmianie biegów ale tylko do 3 biegu . wyżej już jest OK.
To kwestia dla fachowca. Możliwe, że skrzynia wymaga zmiany oprogramowania, możliwe, że czyta błędne parametry z czujników, możliwe, że sterowanie skrzyni lub mechanizmy generują problemy.
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
4. Tempomat nie działa ( nawet przy prędkości powyzej 80 KM/h) można go włączyć przy kierownicy ale zadać prędkość już nie można
Jeśli rozumiem prawidłowo tempomat się aktywuje jako kontrolka ale nic nie robi. Możliwy błąd w przycisku wiązce lub samym urządzeniu. Ale skoro po przygodzie i moim zdaniem wątpliwej jakości naprawie obstawiam że jest skutkiem przygody i późniejszej naprawy.
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
5. Przechył tylnej kanapy ( ostatniego rzędu ) nie działa. Składanie elektryczne działa ale juz samo oparcie nie.
Problem do weryfikacji mechaniczno-elektrycznej. Przewody, sterownik (wątpię) lub mechanika.
bllis pisze:
28 sie 2018 12:18 pm
Będę wdzięczny za sugestie co można sprawdzi a może i naprawić i polepszyć.
A to bądź :D

Konkluzja:
Możliwe opcje:
- jeśli się jeszcze nie zakochałeś w aucie pomyśl czy go naprawdę chcesz. Śmiem postawić tezę, że trochę zostałeś zrobiony w trąbę przez sprzedawcę. No chyba że wszystko wiedziałeś i akceptowałeś to miej sam do siebie pretensje (choć to nie jest najlepsze określenie)
- Jeśli widziały gały co brały i akceptowały to sugeruję podjechać do kumetego mechanika który może temat ogarnąć kompleksowo. Jesteś z północnych Kaszub, a więc do Gdyni na Morską nie masz daleko. Michał jest przygotowany na takie wyzwaniaa, mimo że jestem z warszawy bywało że specjalnie do niego jeździłem z jakimiś problemami i uważam że było warto. Ma wszelkie skanery dla aut ze stajni LLC i to czego nie widzisz on odczyta. Dzięki temu nie będzie błądził i zgadywał a pójdzie prosto do celu. każdy błąd (ten odczytany przez Ciebie jak i pewnie kilkanaście, których nie zobaczysz) ma procedurę postępowania eliminującą poszczególne przyczyny. Zdecydowanie prościej, szybciej i w efekcie taniej doprowadzić auto do stanu pełnej sprawności.
Michał jest rozsądny cenowo, ma ogromne doświadczenie, ludzie w warsztacie znają się na rzeczy, jak robią to robią a nie pozorują. W necie znajdziesz kontakt, a i na forum niewykluczone że też był podawany - jeśli zechcesz skorzystać z sugestii i kontaktu.
Pozdrawiam
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

bllis
Posty: 5
Rejestracja: 28 sie 2018 11:58 am
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Chrysler T&C 4.0 Benzyna 2008r

Re: Migające/ gasnące kontroki i przesuwający sie fotel

Post autor: bllis » 28 sie 2018 02:29 pm

Dzięki wielkie
uff sporo tego
A do Michała jadę we wrześniu :)

Miłego

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Migające/ gasnące kontroki i przesuwający sie fotel

Post autor: M. » 28 sie 2018 02:33 pm

bllis pisze:
28 sie 2018 02:29 pm
...A do Michała jadę we wrześniu :)
Wrzesień już za 4 dni więc nie tak strasznie.
A że terminy na Morskiej bywają odległe to fakt. Tam mechanik nie czeka na robotę. Tam robota czeka na wolne moce przerobowe. Jaki stąd wniosek?

PS. Mimo że znamy się z Michałem troche lat, też niekoniecznie udaje mi się przyspieszyć Jego kalendarz. Co akurat szanuję i nie wywieram nacisków.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: WNĘTRZE i UKŁAD ELEKTRYCZNY :.”