Jakie obroty silnika na poszczególnych biegach ?

Plusy dodatnie plusy ujemne Pacifica oraz inne dyskusje na temat CP

thesilent
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2014 05:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Jakie obroty silnika na poszczególnych biegach ?

Post autor: thesilent » 06 gru 2014 12:46 pm

Hej

mam pytanie odnosnie obrotow. Mozecie mi napisac, z jaką predkoscia jedzie Packa na poszczegolnych biegach przy np. 2000obr/min?

Pytam, bo chce kupic Packe fo jazdy po niemieckich autostradach. Teraz latam Mazdą 6 z predkosciami max. 160km/h i mazda ma wtedy 4500 obr/min. Oczywiście benzyna i 5 biegów.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez thesilent, łącznie zmieniany 3 razy.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 06 gru 2014 01:45 pm

thesilent pisze: z jaką predkoscia jedzie Packa na poszczegolnych biegach przy np. 2000obr/min?
spróbuj z tego wyczytać - w jednym zestawień są prędkości na poszczególnych biegach przy 1000 obr/min

http://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

thesilent
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2014 05:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: thesilent » 06 gru 2014 04:40 pm

dzięki, faktycznie sporo danych tam jest :)

1000rpm speed:

(km/h/mph)

I: 11.4 / 7.1
II: 20.7 / 12.9
III: 32.5 / 20.2
IV: 47.1 / 29.3

Tam jest też gdzieś napisane, że teoretycznie Pacifica jest w stanie jeschać na czwartym biegu 301km/h... gdyby nie opór powietrza chyba :P

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 06 gru 2014 10:37 pm

To są dane do przedliftowej. Poliftowa będzie miała niższe obroty silnika ze względu na 6 biegowy automat.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 07 gru 2014 12:23 am

verbea pisze:Poliftowa będzie miała niższe obroty silnika ze względu na 6 biegowy automat
prawda :mrgreen:
tak to wygląda w 6-cio biegowej skrzyni

1000rpm speed: (km/h/mph)
I: 10.3 / 6.4
II: 15 / 9.3
III: 18.7 / 11.6
IV: 29.4 / 18.3
V: 42.6 / 26.5
VI: 61.8 / 38.4
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 gru 2014 11:38 am

Moja Paca na czwartym biegu z zapiętym lock upem przy prędkości 100km/h ma 2200RPM.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

thesilent
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2014 05:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: thesilent » 07 gru 2014 02:34 pm

No to juz wiem. Akiedy prawidlowo w Packach zalacza sie lock up? I czy naped na cztery jest staly czy zalaczany?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 07 gru 2014 04:19 pm

thesilent pisze: Akiedy prawidlowo w Packach zalacza sie lock up? I czy naped na cztery jest staly czy zalaczany?
napęd jest stały, a auto stick'a używasz w miarę własnej potrzeby (hamowanie silnikiem, jazda w górach, z przyczepą, lub po prostu dla zabawy) :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 gru 2014 04:33 pm

mpspycha pisze:
thesilent pisze: Akiedy prawidlowo w Packach zalacza sie lock up? I czy naped na cztery jest staly czy zalaczany?
napęd jest stały, a auto stick'a używasz w miarę własnej potrzeby (hamowanie silnikiem, jazda w górach, z przyczepą, lub po prostu dla zabawy) :mrgreen:
Jaki stały napęd, tyle koła dołączane są poprzez visco kiedy następuje minimalna różnica w prędkości kół przednich od tylnych.
Lock up to nie jest jazda na auto sticku, tylko kiedy prędkość się na danym biegu ustabilizuje, tzn nie przyśpieszasz stanowczo to załącza się lock up, czyli konwerter skrzyni na stałe zostaje połączony, niema tzw poslizgu kowertera.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

thesilent
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2014 05:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: thesilent » 07 gru 2014 04:55 pm

a na których biegach dokładnie lock up łapie? Jak sprawdzić, że w Pacce działa prawidłowo? Na autosticku też działa lock up?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 gru 2014 06:41 pm

Powiem ci szczerze że w Pacy ciężko jest wysłuchać kiedy zapiął się lock up, bo w Voyku było to słychać po obciążeniu silnika. Z tego co ja zaobserwowałem to na 3 i 4 zapina się lock up, ale głównie będziesz w stanie to zaobserwować na 4, po tym że kiedy się zapnie to obroty wzrastają liniowo wraz z prędkością, oczywiście kiedy delikatnie dodajesz gazu, jak mocniej wciśniesz pedał gazu to wyrzuci lock up. Ja na autosticku nie jeżdżę, używam go tylko do redukowania biegu przed wyprzedzaniem, ale to bardzo rzadko.
tutaj masz filmik na którym jest pokazane jak pracuje konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne)
youtube
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

thesilent
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2014 05:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: thesilent » 07 gru 2014 07:37 pm

no właśnie już przepatrzyłem youtube i jest sporo filmów, które pięknie tłumaczą, jak działa konwerter z lock upem.

Fajnie, jakby w zegarach była kontrolka wskazująca aktywny lock up :)
Jeśli jest sterowany elektrycznie, to można sobie wyprowadzić :P

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 07 gru 2014 09:29 pm

mpspycha pisze:napęd jest stały,
Całe życie się człowiek uczy. Ja myślałem że napęd jest dołączany w starszych wersjach poprzez mechaniczne sprzęgło a w poliftowych poprzez elektronikę. Stały napęd rozumiem jako brak urządzeń pomiędzy reduktorem a tylnym mostem (chodzi o wynalazki typu visko, haldexy i inne)

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 07 gru 2014 09:56 pm

verbea pisze:Całe życie się człowiek uczy.
fakt - ja już sam nie jestem do końca pewien - może ktoś mądrzejszy się wypowie ;)
z tego co wiem (ale nie jestem żadnym specem w tej dziedzinie) to sam fakt istnienia w
układzie napędu, visko, czy haldexu nie przesądza o tym że napęd nie jest stały,
zależy to od tego jaką rolę one wynalazki spełniają w układzie - może to również być dołączanie tylnego mostu - i chyba faktycznie tak jest w Pacyfice :/
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 07 gru 2014 10:09 pm

mpspycha pisze:- może to również być dołączanie tylnego mostu - i chyba faktycznie tak jest w Pacyfice :/
Przed lift załącza tylny napęd po przez wiskozę wystarczy delikatny uślizg kół i się lepi co za tym idzie załącza się tył. W po lifcie zastąpiono wiskozę elektrycznym załączaniem bo te pierwsze okazały się wadliwe. Problem się pojawiał że one lepiły się na stałe i wówczas powstaje problem terkotania w PTU

Mamy na forum bardzo szeroko to opisane :lol:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 07 gru 2014 10:23 pm

Wniosek jest jeden!! Pacyfica nie ma stałego napędu bo inaczej po co visko i inne. A tak poważnie to po co w suvie stały napęd. Nie ściemniajmy do terenówki jest bardzo daleko a napęd który się dołącza jest idealny (mniejsze zużycie paliwa niż w stałym a porównywalne bezpieczeństwo na śliskim i w zakrętach) i za to kochamy Pacyficę!!!!!
Przepraszam za zejście z tematu. Kare przyjmę z pokora:)

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 07 gru 2014 11:16 pm

tedi pisze:Przed lift załącza tylny napęd po przez wiskozę... W po lifcie zastąpiono wiskozę elektrycznym załączaniem ...
Krótko i jasno :D

Ten tu (kolejny) temat, nadaje się chyba do podzielenia ;)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 29 sty 2016 09:58 pm

Wracając do tematu tego posta, to umieszczam filmik jak moja 6 speed Pacynka przerzuca biegi. Pierwsza część filmu to pedał gazu lekko wciśnięty 2-3cm, czyli wolne rozpędzanie. Od świateł przyśpieszanie takie na pół gwizdka.
https://youtu.be/VtKYUetuy9w
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 29 sty 2016 10:07 pm

Ścieżka dźwiękowa pomaga
wychwycić zmiany biegów :)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 29 sty 2016 10:14 pm

pach pisze:Ścieżka dźwiękowa pomaga
wychwycić zmiany biegów :)
specjalnie wyłączyłem radio ;)
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Gajowy
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2016 11:13 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Gajowy » 22 cze 2016 11:45 am

lutek34 witam
Mógłbyś mnie oświecić, bo z Twojego postu wynika, że takie przyśpieszanie jest dla Ciebie normalne?!
Moja Paca zaczęła tak jeździć po wymianie świec i dla mnie to jest jakieś nienaturalne szczególnie pod górkę na małym gazie mam wrażenie ,że auto się męczy
Nie dyskutuj z idiotą bo na swoim poziomie pokona Cię doświadczeniem

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 23 cze 2016 08:07 am

Gajowy, jeśli masz na myśli mój filmik to w pierwszej części filmu jest nagrane delikatne rozpędzanie, gaz ledwo muśnięty, pod koniec filmu dałem jej mocniej w palnik, połowa wciśniętego gazu. Jeśli pod wzniesienia czujesz że silnik się męczy przy niskich obrotach to zapewne masz zapięty lock up i drżenie silnika jest przenoszone na budę, też pytanie w jakim stanie masz poduszki silnika?
Nagraj swój filmik.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Gajowy
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2016 11:13 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Gajowy » 23 cze 2016 12:24 pm

Mnie bardziej dziwi niski poziom obrotów przy lekkim przyśpieszaniu, mam wrażenie a raczej tak jest, że samochód jest słaby i zamiast płynnie i dosyć dynamicznie przyśpieszac to jest jakiś zamulony dopiero po mocnym wciśnięciu gazu redukuje i hula. Jakoś nie odczuwałem tego przed zmianą świec i dlatego to łączę. Generalnie auto jedzie tak jak na twoim filmiku i może po prostu jestem przewrażliwiony.
Nie dyskutuj z idiotą bo na swoim poziomie pokona Cię doświadczeniem

ODPOWIEDZ

Wróć do „DYSKUSJE O CHRYSLERA PACIFICA”