Co kupić - 3.5 czy 4.0 ? Skrzynia 4 czy 6-biegowa ?

Plusy dodatnie plusy ujemne Pacifica oraz inne dyskusje na temat CP

purzyk
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2016 01:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Postawił flaszek: 1

Co kupić - 3.5 czy 4.0 ? Skrzynia 4 czy 6-biegowa ?

Post autor: purzyk » 27 wrz 2016 01:09 pm

Zamierzam zakupić swoją pierwszą pacifikę :)
Przeczytałem całe forum i mam dylemat - czy kupić 3.5 czy jednak 4.0?
Wiadomo - opiine są podzielone. Kusi mnie 6 biegowa skrzynia - ale gdzieś wyczytałem że te 2 dodatkowe biegi jednak wielkie różnicy nie robią bo są tak spasowane ze przy 50km / h jest już piątka..
czy ktoś jest w stanie mnie naprowadzić? warto / nie warto?
myślę o wersji 4x4
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2016 11:25 pm przez purzyk, łącznie zmieniany 1 raz.

derbeste
Posty: 76
Rejestracja: 12 wrz 2014 06:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: derbeste » 27 wrz 2016 01:26 pm

Co prawda nie mam porównania - wiec może koledzy co jeździli oboma wersjami napiszą więcej ale mogę się podzielić wrażeniami z jeżdżenia "czwórką". 6-biegowy automat to nie demon ale daje rade. Wcześniej miałem zwykły automat (4) opla i wydaje mi się ze 6 biegów to jednak lepsza kultura jazdy. 4x4 jak dla mnie rewelacja (i konieczność). Tak na prawdę wybór miedzy litrażem to wybór miedzy rocznikiem produkcji. Chcesz najmłodszy bierzesz 4,0. Starsze egzemplarze to 3,5 (ewentualnie 3,8)

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 27 wrz 2016 01:47 pm

większy motor - więcej koni , skrzynia 6 stka , i oczywiście droższy

są wady dodatnie i ujemne ... sam wybierasz
czarny, szary już siwy ...

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 27 wrz 2016 06:30 pm

derbeste pisze:Chcesz najmłodszy bierzesz 4,0. Starsze egzemplarze to 3,5 (ewentualnie 3,8)
Weź pod uwagę jeszcze jeden aspekt : 4-biegowa ASB w przeciwieństwie do 6-biegowej nie ma możliwości ręcznej zmiany biegów a to się często przydaje , szczególnie gdy zależy nam na b. szybkim wyprzedzaniu . Mam porównanie bo w Dodge mam 4 ASB a w Pacy 6 ASB . Osobiście zdecydowanie wolę 6 ASB - bez porównania lepiej się jedzie.
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 wrz 2016 07:06 pm

Jędrek, akuratnie w Pacy przedliftowej z 4-biegową skrzynia (A604) jest autostick tak samo jak w polifcie z 6-biegową skrzynią (62te) i możesz sobie mieszać biegami ręcznie. Mam tez PT Cruisera z A604 i jest autostick. Posiadałem Pacę w przedlifcie i polifcie, jak dla mnie to polift z 4.0l silnikiem znacznie lepiej jedzie, lepsze przyśpieszenie, wyprzedzanie itd. Ja osobiście nie używam autosticka
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 27 wrz 2016 09:58 pm

Oczywiście że 4 biegowa ma możliwość ręcznej zmiany biegów!!!!. A co do porównania to silnik 4.0 myślę że jest lepszy, natomiast skrzynię 62 TE posiadam w swoim dodge i irytuje mnie jej praca. Jak dla mnie 4 biegowa jest znacznie lepsza. Przykład: przejazd przez Alpy, 4 biegowa 90% trasy pokonuję 4 biegiem a 6 biegowa zmienia cały czas od 3 do 6 biegu. U mnie skrzynia jest połączona z silnikiem 3,6 v6 pentastar (możliwe że się gubi bo silnik jest dość mocny)

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 28 wrz 2016 08:34 am

Ja mam skrzynię czterobiegową i powiem szczerze, że nie po to kupiłem auto z automatem aby bawić się biegami. Jak jest automat to niech zamiata sam biegi w górę czy w dół. Po to jest kickdown aby przy wyprzedzaniu z pedałem gazu w podłodze sam sobie zredukował biegi, a moim zadaniem jest bezpiecznie ten manewr wykonać nie zawracając sobie d..y sprzęgłem i lewarkiem. Osobiście używam ręcznej zmiany wyłącznie przy stromych zjazdach aby hamować silnikiem i nie przegrzać hamulców ( w granicach rozsądku oczywiście ) kiedy przyjdzie potrzeba ich naprawdę użyć. Oczywiście redukcja z kickdownu nie jest tam jakaś spektakularna w czasie jak ma to miejsce w skrzyniach dwusprzęgłowych. Ale zanim przestawimy lewarek w autostick i zredukujemy bieg do pożądanego przełożenia tym bardziej w skrzyni 6 biegowej automat już dawno pomyka na odpowiednim biegu bez naszej ingerencji.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Romo
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2016 12:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Romo » 25 paź 2016 12:56 pm

Weż pod uwagę serwis i koszty napraw obu wersji.
6 biegowa skrzynia koszt naprawy?
4 biegowa koszt naprawy?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 25 paź 2016 03:21 pm

west26, po prostu nic ująć i nic dodać :D
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „DYSKUSJE O CHRYSLERA PACIFICA”