Odłączenie pompy paliwa

miklo
Posty: 4
Rejestracja: 07 sty 2013 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Odłączenie pompy paliwa

Post autor: miklo » 20 sty 2013 09:28 pm

Witam. Mój problem a raczej pytanie dotyczy spalania Pb.
Mianowicie chodzi o to czy to normalne, że jeżdżąc na gazie auto spala mi od 5 do 8 litrów Pb na 100 km, plus ok 19 litrów gazu? Dodam, że spalanie w cyklu miejskim, jazda typowo emerycka, bez gwałtownego przyspieszania itp.
Auto przełącza się na gaz po ok 1 km jazdy na paliwie a czasem nawet zanim odśnieżę już jest na gazie.
Byłem u dwóch gazowników, podłączali komputer, tłukłem kilometry z nimi na pokładzie i wszystko niby ok, prócz spalania. Jeden z nich zasugerował mi możliwość odcięcia pompy paliwa po np. 30 sek od momentu przełączenia na gaz. Jednak nie wiem, czy to nie zbyt ryzykowna ingerencja w pracę silnika.
Jeśli macie jakieś sugestie z góry dziękuję.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 20 sty 2013 10:48 pm

Musisz najpierw wyeliminować problem spalania pb jadąc na gazie-silnika nie uszkodzisz,ale jeżeli wyłączysz pompę to na zimnym starcie silnika będzie trudniej odpalał.Sprawdź listwę wtryskową,a dokładnie wtryski benzynowe czy nie są zawieszone bo może jeden nie zamyka i wtedy pali jedno i drugie.Błędu mieszanki nie pokazuje?
Gas-guzzler

miklo
Posty: 4
Rejestracja: 07 sty 2013 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: miklo » 22 sty 2013 05:57 pm

Łuki pisze:Błędu mieszanki nie pokazuje?
No właśnie nie pokazuje. Mapa gazu też ok.
Będę szukał przyczyny tak jak napisałeś we wtryskach, pokombinuję też z pompą paliwa skoro nic ma się nie stać. Dzięki za podpowiedź.

Jeśli ktoś miałby inne pomysły chętnie wysłucham.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 16 lis 2014 10:39 pm

Panowie czy ktoś z Was ma zastosowane odłączenie pompy paliwa podczas pracy na LPG? Tak się zastanawiam nad wylaczeniem pompy, żeby ją zacząć oszczędzać, bo widzę że nowa pompa/pompy to niemały wydatek. W ostatnim Voyku gdzie miałem instalacje LPi założyłem przekaźnik odcinający pompę po przełączeniu na LPG, nie było żadnych problemów z zimnym startem. W sekwencji zwykly przekaźnik już nie wystarczy, bo musi być zwłoka, ale czy odcięcie pompy nie wywala czasem jakiś błędów, czy nie generuje innych problemów w Pacy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 16 lis 2014 11:12 pm

lutek34, ja bym sobie dał z tym spokój zamierzałem to zrobić jak gazowałem swoją ale po krótkiej rozmowie z kolegą gazownikiem doszedłem do wniosku że nie ma co bo może być wiele problemów niż pożytku nie pamiętam już o co chodziło ale mówił że jedną zrobił i jak szybko zrobił to zaraz pozdejmował bo błędy wywalało i chodzić nie chciała, tyle początkiem. A jak już byłem mądrzejszy to sam stwierdziłem że nic by to nie dało dlaczego, a no dlatego że Packa nie posiada przelewu czyli paliwo nie wraca do zbiornika oddzielną rurką. Pompy nie pracują cały czas tylko w momencie kiedy auto startuje i jak jeździsz na benzynce , a na gazie napompuje odpowiednie ciśnienie w układzie i milknie. Więc po co odcinka ?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 lis 2014 06:21 am

Widlak u mnie w Pacy pompę słychać jak pracuje na LPG, tak samo było w Voyku i dlatego żeby bezsensownie pompa nie pompowała paliwa w kółko przez filtr, to ją odłączyłem. Ale skoro piszesz że w Pacy pojawiają się błędy, to pewno trzeba dać sobie spokój.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

ODPOWIEDZ

Wróć do „zasilanie Pb”