Dodatkowe światła do jazdy dziennej - jak podłączyć ?
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Dodatkowe światła do jazdy dziennej - jak podłączyć ?
Panowie mam problem. Wcześniej kupiłem świata DRL do auta żony i miały 3 przewody połączeniowe: plus po zapłonie , masa, podpięcie pod światła mijania. W zakupionych teraz są tylko dwa przewody. Nie wiem jak to podłączyć. Czy jest potrzebny jakiś przekaźnik Proszę o wytłumaczenie łopatologicznie jak to ustrojstwo podłączyć.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Sebciu,
żeby światło świeciło, to potrzeba plusa 12 V no i masy. Nic więcej nie jest Ci potrzebne. No może jeszcze wyłącznik
jeśli chcesz żeby w określonych stanach samo gasło lub samo się zapalało, to na plusie musisz dołożyć dodatkowe sterowanie choćby przekaźnikiem.
Jak i gdzie popodłączać to już kwestia odpowiedzi na pytanie co i jak chcesz. Sam wyłącznik też sprawę załatwia choć wymaga pamięci i wolnego palca.
W Durasiu zrobiłem sobie DRL dając zasilanie z prądu po kluczyku, ale ten obwód przerywa przekaźnik (szeregowo na stykach normalnie zwartych) w momencie zapalenia świateł mijania (równolegle cewka przekaźnika). Zatem jak przekręcę kluczyk mam DLR, ale jak tylko włączę światła mijania to świecą tylko one. Podkreślam mijania a nie pozycję. No i mam i bezpiecznie i zgodnie z POD.
żeby światło świeciło, to potrzeba plusa 12 V no i masy. Nic więcej nie jest Ci potrzebne. No może jeszcze wyłącznik
jeśli chcesz żeby w określonych stanach samo gasło lub samo się zapalało, to na plusie musisz dołożyć dodatkowe sterowanie choćby przekaźnikiem.
Jak i gdzie popodłączać to już kwestia odpowiedzi na pytanie co i jak chcesz. Sam wyłącznik też sprawę załatwia choć wymaga pamięci i wolnego palca.
W Durasiu zrobiłem sobie DRL dając zasilanie z prądu po kluczyku, ale ten obwód przerywa przekaźnik (szeregowo na stykach normalnie zwartych) w momencie zapalenia świateł mijania (równolegle cewka przekaźnika). Zatem jak przekręcę kluczyk mam DLR, ale jak tylko włączę światła mijania to świecą tylko one. Podkreślam mijania a nie pozycję. No i mam i bezpiecznie i zgodnie z POD.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Re: Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Właśnie chodzi mi o przekaźnik. Gdzie mam się wpiąć aby światła DRL nie świeciły się razem z mijania i wyłączały się po włączeniu tych drugich automatycznie.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Zasilanie lamp z plusa po stacyjce z szeregowo wpiętym przekaźnikiem po stykach normalnie zamkniętych.
Sterowanie przekaźnika (cewka) z plusa świateł mijania, aczkolwiek jeśli masz żarówki dwuwłóknowe, to wypada plus wziąć i ze świateł mijania i świateł drogowych, przed ich połączeniem dać na każdym przewodzie po diodzie i masz pozamiatane bez szczególnego kombinowania. Prąd diod nie za duży bo obciąży je tylko przekaźnik. Nadmiarowo też nie zaszkodzi.
Ja u siebie dałem jeszcze za przekaźnikiem a przed lampami wyłącznik, tak żeby np na warsztacie gdy silnik pracuje nie musiało nic świecić. A zasilanie po stacyjce też nie spod zapalniczki bo ona aktywna też przy pozycji stacyjki akcesoria ON. Trza poszukać odpowiedniego obwodu w Twoim aucie.
Sterowanie przekaźnika (cewka) z plusa świateł mijania, aczkolwiek jeśli masz żarówki dwuwłóknowe, to wypada plus wziąć i ze świateł mijania i świateł drogowych, przed ich połączeniem dać na każdym przewodzie po diodzie i masz pozamiatane bez szczególnego kombinowania. Prąd diod nie za duży bo obciąży je tylko przekaźnik. Nadmiarowo też nie zaszkodzi.
Ja u siebie dałem jeszcze za przekaźnikiem a przed lampami wyłącznik, tak żeby np na warsztacie gdy silnik pracuje nie musiało nic świecić. A zasilanie po stacyjce też nie spod zapalniczki bo ona aktywna też przy pozycji stacyjki akcesoria ON. Trza poszukać odpowiedniego obwodu w Twoim aucie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Dodatkowe światła do jazdy dziennej
Uff
A bez okularów przeczytałem Fakju
PS: Popieram postęp techniczny i technologiczny - w medycynie szczególnie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.