Kolega w T&C ma błąd P0700 i oczywiście tryb awaryjny. Błąd pojawił sie nagle, nie było wcześniej żadnych niepokojących symptomów ze strony skrzyni. Sama skrzynia przeszła remont jakiś rok temu (co prawda niepotrzebnie bo okazało się że padł komputer) i wszystko śmigało jak trzeba. Są też dwa inne błędy, ale one występowały już wcześniej i nie wiem czy mogą mieć związek:
P1193 IAT Circuit High
oraz P1684 lub P1648 dokładnie nie pamiętam, jednak żadnego nie udało mi się zdekodować (korzystałem z www.dtcdecode.com)
Przewertowałem większość wątków na forum w tym temacie i jak rozumiem na pierwszy ogień idzie sprawdzenie wiązki komputer - skrzynia.
Mam na początek dwa pytania.
1. Zyga, z reguły radziłeś odłączyć elektrozawory i sprawdzić co się będzie działo. Jeśli to zrobimy to co powinno się stać (nowe błędy, nic, etc)?
2. Pojawia się informacja, że nawet gdyby udało się usunąć usterkę to i tak trzeba błąd wykasować interfejsem DRBIII, to prawda?
Pozdrawiam,
dracco
Skrzynia T&C
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
dracco,
Na 99% błąd w drutach w lewym nadkolu.
Który przewód koroduje nie wiem ale jak miałem to samo to chłopak u dealera robił mi właśnie to.
Na koniec wykasowanie trwałego błędu - inaczej niż przez DRBIII się podobno nie dało.
Zdjęcie klemy nie daje efektu.
Lewe nadkole to jeden ze słabszych punktów samochodu. Tam ma swoje źródło większość błędów w Chryslerach.
Na 99% błąd w drutach w lewym nadkolu.
Który przewód koroduje nie wiem ale jak miałem to samo to chłopak u dealera robił mi właśnie to.
Na koniec wykasowanie trwałego błędu - inaczej niż przez DRBIII się podobno nie dało.
Zdjęcie klemy nie daje efektu.
Lewe nadkole to jeden ze słabszych punktów samochodu. Tam ma swoje źródło większość błędów w Chryslerach.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
dracco,
Z tego co pamiętam tak właśnie u mnie było.
Nie wykluczę, że w zależności od tego jaki drut szlag trafił zachowanie może być różne. Robił u mnie to dealer więc z dostępem do DRB-a problemu nie było, co więcej pewnikiem mógł wspierać działania człowieka grzebiącego w drutach
Z tego co pamiętam tak właśnie u mnie było.
Nie wykluczę, że w zależności od tego jaki drut szlag trafił zachowanie może być różne. Robił u mnie to dealer więc z dostępem do DRB-a problemu nie było, co więcej pewnikiem mógł wspierać działania człowieka grzebiącego w drutach
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
dracco pisze:P1684
zacznijcie może od tego że powiecie jaki to rok tego T&C
P1684 to jest rozłączona bateria
często występuje przy problemach z akumulatorem jak nie ma mocy i napięcie spada poniżej 10V więc, można spróbować podładować albo podmienić na inny
Po odpięciu zaworów skrzynia powinna zmieniać biegi może nie aż tak komfortowo ale jedzie dalej.
Po odpięciu powinny się pokazać nowe błędy ale samym kluczykowaniem się nie sprawdzi dalej będzie pokazywał tylko błąd ogólny.
Możecie sprawdzić czy odczyta błędy torque pro w sumie jak nie odczyta to i tak jest to tylko wydatek + - 60 pln
Poszukaj postów Widlaka ostatnio polecał kolegę z forum od takich przypadków.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=32547#32547
Odczytaliśmy błędy Torque PRO:
P0700
P0750 Shift Solenoid "A" (category: Powertrain)
P1193
Po odpięciu wiązek od elektrozaworów skrzynia zachowuje się tak jak przy podłączonej wiązce, tylko jeden bieg do przodu (elektrozawory ponad rok temu były wymienione na nowe, oryginalne)
Jak wykasuję błędy w Torque, wracają jak bumerang po ponownym uruchomieniu silnika.
To może być jednak wiązka czy coś innego?
Problem rozwiązany. Potwierdziły się przypuszczenia Mariusza, jeden przewód przy komputerze nie łączył. Autko już śmiga.
Pozdrawiam,
dracco
P0700
P0750 Shift Solenoid "A" (category: Powertrain)
P1193
Po odpięciu wiązek od elektrozaworów skrzynia zachowuje się tak jak przy podłączonej wiązce, tylko jeden bieg do przodu (elektrozawory ponad rok temu były wymienione na nowe, oryginalne)
Jak wykasuję błędy w Torque, wracają jak bumerang po ponownym uruchomieniu silnika.
To może być jednak wiązka czy coś innego?
Problem rozwiązany. Potwierdziły się przypuszczenia Mariusza, jeden przewód przy komputerze nie łączył. Autko już śmiga.
Pozdrawiam,
dracco