Wycie z napędu - uszczelnianie ukł. przeniesienia napędu

_JA_
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010 10:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Wycie z napędu - uszczelnianie ukł. przeniesienia napędu

Post autor: _JA_ » 25 sty 2010 11:04 pm

Witam
Nie posiadam co prawda pacificy ale posiadam chrysler town&country 2001 też AWD.
Problem mam taki, że prz prędkości 60-80 kmh coś mi wyję z napędu. Wyje tylko i wyłącznie pod obciążeniem czyli wtedy gdy naciskam pedał przyśpieszenia. Gdy tylko zdejmę nogę z gazu albo skrzynię wyrzucę na N to odrazu przestaje wyć. Co to może być?
Wymieniłem:
- piasta lewy przód
- piasta prawy przód
- półoś lewy przód
- półoś prawy przód
- odłączony wał (co wykluczyło automatycznie usterkę tylnego mostu)

Panowie poszła kupa pieniędzy na zrobienie tego a nadal wyje:(:(:(

Pomożecie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez _JA_, łącznie zmieniany 3 razy.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 26 sty 2010 06:09 am

może wyć układ różnicowy jak są wytarte lub uszkodzone zęby, efekt znany choć by z polonezów a skrzyni 604 układ różnicowy jest zalany tym samym olejem co skrzynia biegów więc jeżeli wymieniałeś olej w skrzyni to automatycznie się wymienia i tam

proponował bym spuścić olej i zajrzeć pod dekiel układu różnicowego i dokładnie przyjrzeć się zębom satelit, jest opisana procedura regulacji luzów tego okładu ale osobiście nie znam nikogo we Wrocławiu kto by się tym zajmował, możesz spróbować podjechać na ul. Rakowa albo do Długołęki i się wypytać ile by to kosztowało i czy to może być to.

Rozumiem, że odpinałeś wał a mimo to było słuchać wycie?
Jeszcze napisz czy to wyje jednostajnie czy narasta jak obrotomierz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 26 sty 2010 01:27 pm

Wycie na przyśpieszaniu to klasyczny objaw niedopasowania mechanizmu różnicowego przedniego. Tak samo było w polonezach.

_JA_
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010 10:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: _JA_ » 27 sty 2010 10:44 pm

hmm, takie pytanie: czy "układ różnicowy" to inaczej dyferencjał?

Jeżeli nie, to gdzie się on znajduje?

"Rozumiem, że odpinałeś wał a mimo to było słuchać wycie" - dokładnie tak

"Jeszcze napisz czy to wyje jednostajnie czy narasta jak obrotomierz" - wycie nie ma nic wspólnego z obrotami, czy mam 1500 czy 2500 wyje tak samo. Dodam, że najgłośniejsze wycie jest przy przyśpieszaniu w przedziale 60-80 kmh.

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 27 sty 2010 10:51 pm

dyferencjał to inaczej tylny most, a mechanizm różnicowy jest wśrodku. W pojazdach przednionapędowych mechanizm różnicowy jest za skrzynią biegów.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 sty 2010 07:18 am

przy AWD wygląda to trochę inaczej
widok od dołu skrzyni
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

na obrazku jest opisane jako układ różnicowy ale nie jestem pewien czy to nie jest tylko zębatka przeniesienia napędu

to że odpinałeś wał i wycie ustawało nie musi świadczyć o tym, że z tyłem jest wszystko w porządku, bo jeżeli nie ma obciążenia to też nie będzie wyło

proponował bym wymienić olej z przodu w ptu, zobaczyć czy nie będzie trochę ciszej, później wymienić olej w sprzęgle przed tylnym mostem i na końcu w tylnym moście i do niego dodać środka zmniejszającego tarcie może przy tych zmianach coś zauważysz zawsze to trochę taniej niż wywalić kasę na skrzynię czy cały tylny most
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010 10:23 pm przez zyga, łącznie zmieniany 2 razy.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

_JA_
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010 10:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: _JA_ » 28 sty 2010 09:10 pm

hmm a te PTU to nie przypadkiem dyferencjał?
PTU znajduje się pomiedzy skrzynią a półośą i z nim jest połączony wał rozumiem?
W każdym razie wymieniałem olej w PTU jak i w tylnym moście. na 80W90. Zero efektu. Tzn wyje dalej.

"to że odpinałeś wał i wycie ustawało nie musi świadczyć o tym, że z tyłem jest wszystko w porządku, bo jeżeli nie ma obciążenia to też nie będzie wyło" - źle mnie zrozumiałeś. Wał jest odpięty a NADAL coś wyję:/

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sty 2010 09:54 pm

_JA_ pisze:hmm a te PTU to nie przypadkiem dyferencjał?
PTU...!!! Kolego to jest tylko przekładnia kontowa przekazująca napęd na wał a mechanizm różnicowy jest w skrzyni biegów. Tedi

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 29 sty 2010 06:40 am

_JA_ zapytaj się tego gościa jak mu wyje
http://chrysler.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=67081
może w 2 szybciej dojdziecie bo on już widać rozbierał i miał tam coś pokruszone
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

_JA_
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010 10:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: _JA_ » 06 lut 2010 06:15 pm

byłem dziś na rakowej we Wrocławiu. Auta nawet nie oglądali, tylko stwierdzili, że to reduktor. Teraz co, kupię reduktor, wymienię.. a jak dalej będzie wyło?
btw jak jest reduktor po angielsku? poszukałbym na ebay bo w Polsce widzę że to jest nie do kupienia.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 06 lut 2010 07:08 pm

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

_JA_
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010 10:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: _JA_ » 15 lut 2010 11:54 am

no, tylko to jest do pacyfici. do town&country jest inny bo oglądałem go na kanale..
ps. nigdzie nei ma tego ptu. ani ebay.com ani .de ani rockauto. Raz znalazłem na ebay.de ale koles za stary złom chciał chyba 600 euro:)
Znacie jakies sklepy gdzie można kupic taki reduktor?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 lut 2010 12:34 pm

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

_JA_
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010 10:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: _JA_ » 20 lut 2010 01:44 am

widziałem, tylko to jest do modelu 1996-2001. ja mam model 2001-2007. Nie wiem czy to jest dokładnie taki sam reduktor w tym wypadku..

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 20 lut 2010 10:13 am

w polecamy i reklamujemy masz namiary na Złotoryję
oni tam mają kilka podobnych aut może mają a jak nie mają to pewno będą widzieli co do czego pasuje
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Maruś
Posty: 11
Rejestracja: 15 lut 2010 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Maruś » 04 mar 2010 08:17 am

Zyga mam pytanko jaki jest olej w sprzęgle tylnego mostu ? i jak go wymienić bo nie ma tam żadnego wlewu ? i czy wymieniałeś już może uszczelniacz wału właśnie przy jego wejściu na ataku bo tam mi się poci ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 mar 2010 08:26 am

z tego co było pisane na forum to po lifcie niema tam korka do zmiany i albo jest suche albo ma jeden olej razem z tylnym mostem
koledzy którzy mają 2007 będą pewnie lepiej zorientowani

nie bardzo wiem co znaczy "przy jego wejściu na ataku" jeżeli to jest uszczelniacz na wejściu z wału napędowego i jest on dostępny w aso to pewnie nie ma żadnej filozofii jak to jest wyjście na pół osie to też nie ma, a jak to jest między sprzęgłem a mostem to nie wiem jak to jest zmontowane
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Maruś
Posty: 11
Rejestracja: 15 lut 2010 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Maruś » 04 mar 2010 08:56 am

chodzi właśnie o ten uszczelniacz na wejściu wału napędowego u nas mówią, że to jest "atak" :) mam schemat tego elementu i widać na nim ten uszczelniacz tylko jak go wymienić ??? w aso powiedzieli, że trzeba kupić cały most ale to jest aso więc dla nich tak jest lepiej. Ze schematu wygląda, że trzeba i tak zdjąć most bo wał trzeba odkręcić od środka ale nie w tym jest problem tylko jaki potem wlać tam olej ? czy taki sam jak do mostu ? jestem nowym użytkownikiem tego forum i w ogóle pacyfki więc zaczynam ten temat dopiero poznawać więc jakbyś mógł mi ewentualnie podpowiedzieć z kim rozmawiać w tym temacie na forum kto ma taką pacyfkę po lifcie ?

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 04 mar 2010 09:03 am

Rozmawiaj z ferencsc on majdrował chyba i walczył z wałem tzn mechanik jakiś :).
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Maruś
Posty: 11
Rejestracja: 15 lut 2010 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Maruś » 04 mar 2010 09:17 am

oki, dzięki będę go łapał :)

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 04 mar 2010 12:12 pm

już odpowiadam
Nowa jakość nowe auto

_JA_
Posty: 7
Rejestracja: 25 sty 2010 10:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: _JA_ » 24 mar 2010 08:21 pm

Wracając do tematu mojego wycia z napędu. Już wszystko jasne.
Niestety trzeba było wyciągać skrzynie biegów. Zużyte jest koło talerzowe i wałek atakujący mechanizmu róznicowego.
Niestety napęd 4x4 modelu town & country jest bardzo rzadki i zdobycie tych części było nie możliwe. (wszędzie mieli inne ilośći zębów, nikt nie ma 56/15).
Auto jest poskładane, popłynąłem za demontaż/montaż i olej do skrzyni.
Części aktualnie szukam w stanach. Jak ją sobie sprowadze to czeka mnie znów wyciąganie skrzyni....
Echh....

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 19 mar 2016 03:00 pm

Witam Panowie,
wczytałem się w/w temat i zdaję mi się, że mam to samo. Z prawej strony z przodu przy dodawaniu gazu mam takie odgłosy jakby tarła blacha o blachę, wycie. Jak skręcam w lewo wyje i jakby tarła blacha o blachę. Jak skręcam w prawo nic się nie dzieje. jak odpuszczam gaz nic się nie dzieje. Tylko jak dodaję gazu. Byłe we Wrocławiu na rakowej, auto stało tydzień i.....
1. popłynąłem z kasą za robociznę,
2. mechanizm różnicowy sprawdzony-idealny
3. łożysko prawego koła wymienione na oryginalne,
4. DALEJ WYJE I NIE WIEDZĄ CO TO MOŻE BYĆ!!!!
KASY już dużo wydałem i strach jeździć.
Na rakowej mówili że może przekładnia kierownicza lub pompa wspomagania.
Proszę o pomoc bo okaże się że wymienię wszystko z przodu i dalej będzie to samo.
Pzdr.
Binas1

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 19 mar 2016 11:21 pm

Masz 4.0 więc bym sprawdził łożysko podpory prawej półosi.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 21 mar 2016 08:49 am

Dziękuję za podpowiedź, dziś sprawdzę u mechanika. Mam nadzieję że to TO !! Odezwę się jak już będę wiedział.

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 12 kwie 2016 08:55 am

tedi,
Witam ponownie odnośnie w/w tematu. To nie łożysko podpory prawej półosi.
Zacznę od tego iż jestem zdegustowany: ŻADEN z mechaników nie może określić mojego problemu.
Wszystko z przodu "ponoć sprawdzone" a hałasy i tarcia dalej pozostają. Czy zna ktoś dobrego mechanika od "amerykańców" najlepiej na dolnym śląsku, który mam nadzieję że wykryje problem.
Proszę o pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „INNE MARKI SAMOCHODÓW ”