witam wszystkich, od jakiegos czasu mysle o zakupie auta dla rodziny (2+2+pies :-) ) i najpierw nastawialem sie na town&country ale w koncu wybor padl na pacyfice, mam kilka pytan przed zakupem i mam nadzieje ze co bardziej swiatli koledzy ulatwia mi wybor swoja madra rada.
czy jest sens szukac wersji z oryginalna nawigacja, czy navi dziala w polsce, czy sa dostepne mapy? jakie jest pokrycie?
czy sensowne jest poszukiwanie wersji z dvd czy lepiej kupic (dokladany odtwarzac montowany na suficie?)
czy ktokolwiek wie cos o mozliwosci dostosowania oryginalnego radia do odbioru stacji w europie (nie chcial bym tracic sterowania z kierownicy)
jak rozpoznac, ze bede mogl odtwarzac MP3?
czy transport auta z usa w kontenerze nie wiaze sie z jego uszkodzeniami podczas zaladunku i rozladunku?
od kiedy i z jakimi silnikami byla montowana nowa 6cio biegowa skrzynia biegow i o ile jest ona rozna od 4 biegowej (wzrasta/spada zuzycie paliwa, jak z dynamika?)
czy silnik 4,0 w porownaniu do 3,5 jest dobra jednostka?
z gory serdecznie dziekuje za kazda podpowiedz
zaznaczam, ze chcial bym kupic auto z 2005 roku lub mlodsze z bogatym wyposarzeniem
pytanie przed zakupem
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Gratuluje wyboru choć T&C to też zacne auto - mój stoi pod domem i czeka że znajdę czs by go oddać w dobre ręce.
Według mojej wiedzy:
- oryginalna nawigacja działa za oceanem - mozna przerabiać ale moim zdaniem prościej i taniej można korzystać z dodatkowego urządzenia.
- DVD z ekranem w suficie - przystosowane jest do regionalizowanych płyt - więc jeśli płyta, którą chcesz odtwarzać ma region Europa - konieczna jest zabawa z przegraniem płyty na "bezregionową". Z odtwarzacza oryginalnego regionu "USA" nie słyszałem byś był w stanie zdjąć. W moim T&C mam MOPARowski odtwarzacz na USA i czasami sie przydawał (model rodziny 2+1+co jakiś czas chomik). Oryginaalny odtwarzacz ma zwykle 2 pary słuchawek bezprzewodowych na podczerwień co ma swoje plusy.
- Wielu próbowało modyfikacji radioodtwarzaczy Chryslera (nie tylko Pacifiki) z USA na Europę - nie słyszałem o sukcesach. T&C ma swój odpowiednik na Europę więc można podmienic radio na prawie takie samo tyle że Made in Hungary i z częstotliwościami co 0,1 MHz. Pacifica nie ma niczego na Europę.
- O MP3 jest trochę na forum więc do wykorzystania funkcja "Szukaj"
- Każdy transport wiąże się z ryzykiem nowych uszkodzeń - choć ja 2 razy sprowadzając auta z USA za każdym razem odebrałem je w stanie w jakim zostały kupione po tamtej stronie oceanu. Na uszkodzenia w czasie załadunku trudno mieć wpływ. Na usszkodzenia w trakcie transportu pomaga profesjonalny załadunek auta do kontenera i pewne zabezpieczenie zawartości.
- Skrzynia 6-o biegowa była montowana z tego co wiem zawsze od 2007 z silnikami 4,0 jak również nieco wcześniej z silnikami 3,5. Nie jeździłem Pacificą 3,5 z 4-o biegową skrzynią więc wypowiadać się nie będę. Ze znanych mi opinii spoza forum 6-o birgowa skrzynia to trafny wybór. Taką też mam.
- Porównanie silników - mam 4,0 i I am happy. 3,5 ma zbliżoną moc, ale jeśli myślisz o dłuższym używaniu auta, chcesz dłużej zachować jego wartość i mieć niższe koszty serwisu - wybierałbym będąc na Twoim miejscu auto możliwie najmłodsze. A wówczas 2007 lub 2008 i zawsze 4,0 z 6-o biegową skrzynią. Ważny jest przy tym budżet jaki przeznaczasz na auto, ale dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają.
Pozdrawiam
Mariusz
Według mojej wiedzy:
- oryginalna nawigacja działa za oceanem - mozna przerabiać ale moim zdaniem prościej i taniej można korzystać z dodatkowego urządzenia.
- DVD z ekranem w suficie - przystosowane jest do regionalizowanych płyt - więc jeśli płyta, którą chcesz odtwarzać ma region Europa - konieczna jest zabawa z przegraniem płyty na "bezregionową". Z odtwarzacza oryginalnego regionu "USA" nie słyszałem byś był w stanie zdjąć. W moim T&C mam MOPARowski odtwarzacz na USA i czasami sie przydawał (model rodziny 2+1+co jakiś czas chomik). Oryginaalny odtwarzacz ma zwykle 2 pary słuchawek bezprzewodowych na podczerwień co ma swoje plusy.
- Wielu próbowało modyfikacji radioodtwarzaczy Chryslera (nie tylko Pacifiki) z USA na Europę - nie słyszałem o sukcesach. T&C ma swój odpowiednik na Europę więc można podmienic radio na prawie takie samo tyle że Made in Hungary i z częstotliwościami co 0,1 MHz. Pacifica nie ma niczego na Europę.
- O MP3 jest trochę na forum więc do wykorzystania funkcja "Szukaj"
- Każdy transport wiąże się z ryzykiem nowych uszkodzeń - choć ja 2 razy sprowadzając auta z USA za każdym razem odebrałem je w stanie w jakim zostały kupione po tamtej stronie oceanu. Na uszkodzenia w czasie załadunku trudno mieć wpływ. Na usszkodzenia w trakcie transportu pomaga profesjonalny załadunek auta do kontenera i pewne zabezpieczenie zawartości.
- Skrzynia 6-o biegowa była montowana z tego co wiem zawsze od 2007 z silnikami 4,0 jak również nieco wcześniej z silnikami 3,5. Nie jeździłem Pacificą 3,5 z 4-o biegową skrzynią więc wypowiadać się nie będę. Ze znanych mi opinii spoza forum 6-o birgowa skrzynia to trafny wybór. Taką też mam.
- Porównanie silników - mam 4,0 i I am happy. 3,5 ma zbliżoną moc, ale jeśli myślisz o dłuższym używaniu auta, chcesz dłużej zachować jego wartość i mieć niższe koszty serwisu - wybierałbym będąc na Twoim miejscu auto możliwie najmłodsze. A wówczas 2007 lub 2008 i zawsze 4,0 z 6-o biegową skrzynią. Ważny jest przy tym budżet jaki przeznaczasz na auto, ale dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają.
Pozdrawiam
Mariusz
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
Drobne sprostowania/dodatki
Dochodzi jeszcze problem ze standardem video. Oprócz modyfikacji regionu, trzeba zmienić PAL na NTSC.maur pisze: - DVD z ekranem w suficie - przystosowane jest do regionalizowanych płyt - więc jeśli płyta, którą chcesz odtwarzać ma region Europa - konieczna jest zabawa z przegraniem płyty na "bezregionową". Z odtwarzacza oryginalnego regionu "USA" nie słyszałem byś był w stanie zdjąć.
Jest wątek o tym - i AFAIR europejskie radio nie współpracuje z canbusem Pacyfiki.maur pisze: T&C ma swój odpowiednik na Europę więc można podmienic radio na prawie takie samo tyle że Made in Hungary i z częstotliwościami co 0,1 MHz.
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
A czy ja napisałem, że się nie da?warmik pisze:Nie prawda, można przerobić na system NTSC i wszystkie płyty chodzą, warto się zagłębić w forum wszystko jest napisane gdzie i ile kosztuje.pisk pisze:Drobne sprostowania/dodatki
Dochodzi jeszcze problem ze standardem video. Oprócz modyfikacji regionu, trzeba zmienić PAL na NTSC.
Dodałem info do opisu maura, że nasze płyty trzeba nie tylko pozbawić blokady regionalnej, ale również zmienić PAL na NTSC.