POSSIBLE TOTAL LOSS itp

wr09
Posty: 16
Rejestracja: 22 lis 2011 10:39 am
Lokalizacja: Poznań
Samochód: DODGE //

Post autor: wr09 » 20 kwie 2012 01:45 pm

Witam
Odnośnie napisu POSSIBLE TOTAL LOSS na certyfikacie amerykańskim
Jest to opis ubezpieczyciela że ma szkodę całkowitą, a nie że jest totalnie zniszczony.
Przykładem takiego opisu przez ubezpieczalnie jestem ja, podam przykład posiadam również autko nissana micrę z 1995r, babka na parkingu przy markecie wycofując uszkodziła mi drzwi reszta była oki próg szyba itd., po oględzinach ubezpieczyciel powiedział mi że mam szkodę całkowitą ale auto nie nadaję się do kasacji tylko że drzwi kosztują więcej niż auto jest warte ponieważ drzwi nie występują w zamienniku. Auto mam dalej a odszkodowania wypłacili tyle za ile kupiłem tą micrę.

W usa jest podobnie nawet gdy na certyfikacie jest napisane że jest TOTALL LOSS salvage to ma szkodę całkowitą z możliwością jego dalszej rejestracji i mówi o tym podpunkt w certyfikacie MV-426B w którym pisze że jeżeli auto po naprawie przejdzie przegląd to może być użytkowany na drogach

Także co do napisu PSSIBLE TOTAL LOSS może być tak że część uszkodzona w powyższym aucie przekracza jego wartość.

I trzeba przy tym uważać na certyfikaty destruction lub parts only: pierwszy mówi że auto zostało skasowane a drugi że nie posiada vinu i może być nabyte wyłącznie na rozbiórkę na części.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 22 kwie 2012 09:59 pm

brawo ADAM ,ale sie rozpisałeś:) ale tak jest no a micra to klima,elektryka automat :P nie taka byle sobie,ale dla siebie szukałbym z clean tiltle ,chociaż z Florydy ,Miami wszystkie nawet ze zbitą szybą mają salvage,tak więc wiele czynników składa się przed decyzją konkretną.
Gas-guzzler

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 23 kwie 2012 08:58 pm

Dla wr09 flaszeczka za rzeczową i przydatna informację. Dodać można jeszcze wpisy na certyfikatach w postaci FIRE, JUNK, FLOOD, które w PL poza PATRS ONLY, DESTRUCTION itp dyskwalifikują auto z możliwości legalnej rejestracji. Ale jeśli auto jest już zarejestrowane ten potencjalny kłopot masz z głowy.
Dalej istotne jest jak był bity i jak został naprawiony. Tu trzeba się mocniej wysilić.
Znajomy bniedawno stwierdził że 6 na 5 sprowadzanych z zagranicy samochodów jest w stanie uszkodzonym. I moim zdaniem jest sporo w tym racji.

A do luki009ego
Widziałeś moje autko na zlocie wielkopolskim. Nigdy nie ukrywałem że przyjechało po dzwonku. I jaka jest Twoja opinia? Uważam, że lepiej kupić auto ze świadomością co i jak było robione niż odkryć to w najmniej spodziewanym momencie, że nasze nowe auto to jednak nie dziewica.
Ja w swojej praktyce wole kupić auto uszkodzone w rozsądnym stopniu i wykorzystując swoje warsztatowe kontakty oddać je w ręce dobrego i pewnego blacharza, dostarczając odpowiednie części do naprawy. Po takim zabiegu śmigam swoimi autami po średnio 5.000km miesięcznie bez nieprzyjemnych doświadczeń.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 23 kwie 2012 09:03 pm

maur pisze:Ja w swojej praktyce wole kupić auto uszkodzone w rozsądnym stopniu i wykorzystując swoje warsztatowe kontakty oddać je w ręce dobrego i pewnego blacharza, dostarczając odpowiednie części do naprawy. Po takim zabiegu śmigam swoimi autami po średnio 5.000km miesięcznie bez nieprzyjemnych doświadczeń.
Też tak sądzę,tylko lepiej samemu sprowadzac(kupować bezpośrednio),bo to jak jest naprawione zależy tylko od Nas :) nie mam nic do aut po dzwonku,zależy tylko jak mocnego i jak zrobionego
Gas-guzzler

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 23 kwie 2012 09:06 pm

luki009,
co też czynię :P

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 24 kwie 2012 11:11 am

maur pisze:Dla wr09 flaszeczka za rzeczową i przydatna informację. Dodać można jeszcze wpisy na certyfikatach w postaci FIRE, JUNK, FLOOD, które w PL poza PATRS ONLY, DESTRUCTION itp dyskwalifikują auto z możliwości legalnej rejestracji. Ale jeśli auto jest już zarejestrowane ten potencjalny kłopot masz z głowy.
Dodam jeszcze oficjalny dokument GIOŚ:
Wytyczne

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Post autor: @di » 27 sty 2014 12:52 pm

pisk pisze:Dodam jeszcze oficjalny dokument GIOŚ:
Wytyczne
Aktualne Wytyczne: PDF z marca 2013
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Vehicle title branding

Post autor: pach » 17 maja 2014 11:11 am

Na amerykańską terminologię uszkodzeń i innych określeń
warto zobaczyć - jak w tytule - chocby na:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_title_branding
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Post autor: Carl » 19 lip 2017 01:18 pm

Wskazówki metodyczne zmieniły lokalizację :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „PYTANIA OGÓLNE PRZED ZAKUPEM”