Cześć,
ostatnio oglądałem jedną Pacifikę i jak do niej wsiadłem to nie za bardzo wiedziałem, od czego zacząć oględziny. Posprawdzałem to, co było w zasięgu wzroku - czy działa klima, regulacja lusterek, foteli, radio, kontrolki na desce itp. ale nie ukrywam, że przydałaby mi się taka "checklista" jakiej np. używają piloci:
https://www.puc.edu/__data/assets/pdf_f ... cklist.pdf
I nie ważne, czy ktoś dopiero zaczyna, czy ma już wylatane 10 tysięcy godzin - każdy z takiej listy korzysta.
Czy moglibyśmy wspólnymi siłami taką listę skomponować i przypiąć w tej kategorii? Można by taką listę podzielić na oględziny wewnętrzne: fotel kierowcy, pasażera, drugi rząd, trzeci rząd (bagażnik); zewnętrzne: nadwozie, drzwi, progi itp. Nie chcę sugerować takiego podziału - wolałbym, żeby zrobili to ludzie, którzy się na tym znają. Wiem tylko mniej więcej jak takie listy wyglądają w lotnictwie - myślę, że spokojnie można by to przełożyć na świat motoryzacji.
Poza tym, każdy mógłby dorzucić coś od siebie: np. kupił wymarzoną Pacifikę, ale po jakimś czasie okazało się, że czegoś nie zauważył, bo nie spojrzał tam, gdzie trzeba. Wtedy moglibyśmy ten przypięty temat uzupełniać z czasem i dorzucić odpowiedni podpunkt do odpowiedniej czeklisty.
Pozdrawiam
"Checklista" przed zakupem
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Jesli AWD to czy opony identyczne,,,bo jeśli nie to prawie pewne że mamy już do czynienia z fwd korekta bo mało precyzyjnie się wyraziłem...
A więc czy nie są różne wysokości opon , np przód zimowki,tył letnie ,bo to się zdarza.
A jeśli taka różnica rażąca nie występuje to czy obwód opon jest niemal identyczny na dwóch osiach .
PS może to podejście od D.... Strony ale kupując trudno trochę sprawdzić jak działa napęd.... No chyba że jest mokro... Może piach...
A więc czy nie są różne wysokości opon , np przód zimowki,tył letnie ,bo to się zdarza.
A jeśli taka różnica rażąca nie występuje to czy obwód opon jest niemal identyczny na dwóch osiach .
PS może to podejście od D.... Strony ale kupując trudno trochę sprawdzić jak działa napęd.... No chyba że jest mokro... Może piach...
Ostatnio zmieniony 03 maja 2016 05:34 pm przez głodźillaryki, łącznie zmieniany 2 razy.
Co do opon to nie zgodzę się z przedmówcą.Jeżeli nie ma pewności czy opony mają taki sam obwód ,a nie chcemy ich wymieniać należy podnieść bok samochodu i opasać opnę na środku najlepiej szeroką taśmą.na styku taśmy robimy kreskę markerem. Powtarzamy czynność na drugim kole,jeżeli narysowana kreska pokrywa się to jest super,a jeśli nie to za chwilę rozpadnie się napęd i nie będzie AWD,ps,dopuszczalna różnica w obwodzie koła 5mm.
są samochody i była pacifica
Podnieś maskę i obejrzyj dokładnie silnik. Czy wszystko jest suche. Następnie to samo ale od spodu samochodu. Jak już będziesz pod spodem to sprawdź końcówki progów. Oczywiście podwozie, tłumiki i most też będziesz widział. Z zewnątrz popatrza na elementy karoserii (najlepiej w słońcu) czy są dobrze spasowane. Popatrz także na maskę w okolicy znaczka czy nie wychodzi rdza. Maska jest aluminiowa więc musi być lekka. Jeśli chodzi o tylną klapę to po otwarciu popatrz czy nie wychodzi rudy. Jeśli oględziny są ok to teraz jazda.
Jazda ma być przeprowadzona w różne sposoby. W czasie jazdy skrzynia ma zmieniać biegi szybko i bez żadnych szarpnieć bez względu czy jedziesz delikatnie czy jak świeżo upieczony posiadacz prawa jazdy.
Jazda ma być przeprowadzona w różne sposoby. W czasie jazdy skrzynia ma zmieniać biegi szybko i bez żadnych szarpnieć bez względu czy jedziesz delikatnie czy jak świeżo upieczony posiadacz prawa jazdy.