Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Ja mam przed sobą demontaż baku ,ponieważ można powiedzieć że paliwo pompa ciągnie tylko z lewej połówki a prawa pełna.... Tylko że jakby jej nie było.
Bardziej skłaniam się ku wyjęciu baku i nawet było by to proste gdyby nie odczepianie jeszcze wału... i ciężar 40 parę litrów paliwa.
Uważam ,że skoro jest tam nawet zaznaczone miejsce gdzie otwory powinny byc ,to czemu by ich nie zrobic? Co innego gdyby na czuja ciąć...
Parę fotek napewno by się przydało
Bardziej skłaniam się ku wyjęciu baku i nawet było by to proste gdyby nie odczepianie jeszcze wału... i ciężar 40 parę litrów paliwa.
Uważam ,że skoro jest tam nawet zaznaczone miejsce gdzie otwory powinny byc ,to czemu by ich nie zrobic? Co innego gdyby na czuja ciąć...
Parę fotek napewno by się przydało
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
A nie masz przypadkiem należnej akcji serwisowej w zakresie wymiany pompy paliwa?głodźillaryki pisze: ↑05 sty 2018 05:31 amJa mam przed sobą demontaż baku ,ponieważ można powiedzieć że paliwo pompa ciągnie tylko z lewej połówki a prawa pełna.... Tylko że jakby jej nie było....
Może nie musisz sobie rąk brudzić.
viewtopic.php?f=8&t=6608
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
A właśnie... Zupełnie Zapomniałem ,że miałem to sprawdzic
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
- Lokalizacja: San Escobar
- Samochód: Trabant 601
- Dostał flaszek: 1
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Spoko.
Nic mnie nie rusza.
A odnośnie braku przekonania to można zapytać inaczej:
- jeśli w innym aucie będą fabryczne otwory do pompy zamaskowane zaślepkami to je odkręcisz czy też będziesz wyciągał zbiornik?
- Załączniki
The End
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Problem tylko w tym ,że mamy tylko dostep do ... Połówki baku.
W większości aut nic wiecej nie trzeba ,ale w Pacifice to nie zawsze załatwi sprawę... Tak czy inaczej... Napewno lepiej wiedzieć że.... Dziura jest ,albo wiadomo chociaż gdzie ją zrobić by dostac się do pompy
W większości aut nic wiecej nie trzeba ,ale w Pacifice to nie zawsze załatwi sprawę... Tak czy inaczej... Napewno lepiej wiedzieć że.... Dziura jest ,albo wiadomo chociaż gdzie ją zrobić by dostac się do pompy
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
- Lokalizacja: San Escobar
- Samochód: Trabant 601
- Dostał flaszek: 1
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
głodźillaryki pisze: ↑07 sty 2018 05:10 pmProblem tylko w tym ,że mamy tylko dostep do ... Połówki baku.
W większości aut nic wiecej nie trzeba ,ale w Pacifice to nie zawsze załatwi sprawę... Tak czy inaczej... Napewno lepiej wiedzieć że.... Dziura jest ,albo wiadomo chociaż gdzie ją zrobić by dostac się do pompy
Spoko. Podłoga po obydwu stronach auta wygląda dokładnie tak samo i po obydwu stronach zrobiłem dojścia do pomp.
Każdy robi tak jak uważa. Ale jeśli da się coś rozsądnie ułatwić a tym samym zrobić dużo taniej to można z tego skorzystać.
The End
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Dojście do obydwu połówek?
To prawie załatwia sprawę...
Swoją drogą... Tyle temat wałkowany i jak widać nie wszystko zostało odkryte...i powiedziane
Sam swoją Pace niemal doszczętnie rozebrałem ale wykładziny akurat tam nie ruszalem i teraz jak będzie ciepło najpierw spróbuję naprawy bez odczepiania zbiornika
Akcja serwisowa mojej Pacy nie obejmuje więc nie ma wyjscia....
U mnie dodatkowo jest problem z odpowietrzeniem zbiornika ,ale może da się co sięgnąć przez te otwory...które są lub będą....(można by tez odpowietrzanie zrobic inaczej w najgorszym i najbardziej inwazyjnym wypadku ..bez wyjęcia baku).
To prawie załatwia sprawę...
Swoją drogą... Tyle temat wałkowany i jak widać nie wszystko zostało odkryte...i powiedziane
Sam swoją Pace niemal doszczętnie rozebrałem ale wykładziny akurat tam nie ruszalem i teraz jak będzie ciepło najpierw spróbuję naprawy bez odczepiania zbiornika
Akcja serwisowa mojej Pacy nie obejmuje więc nie ma wyjscia....
U mnie dodatkowo jest problem z odpowietrzeniem zbiornika ,ale może da się co sięgnąć przez te otwory...które są lub będą....(można by tez odpowietrzanie zrobic inaczej w najgorszym i najbardziej inwazyjnym wypadku ..bez wyjęcia baku).
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
- Lokalizacja: San Escobar
- Samochód: Trabant 601
- Dostał flaszek: 1
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Strona pasażera = zdjęcia numer 1 i 3
Strona kierowcy = zdjęcie numer 2
The End
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
No i super
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Wziąłem sie wrescie za baczysko w mojej Pacy....
W 100%polecam sposób "łysego"
Na temat jak to wszystko działa krąży wiele nieprawdziwych teorii.... Po skonczonej robocie i testach opisze dokładnie co i jak....
Teraz pytanie na ktore mam nadzieje ktos mi odpowie.
Jakie jest prawidłowe cisnienie paliwa?
3bar??
W 100%polecam sposób "łysego"
Na temat jak to wszystko działa krąży wiele nieprawdziwych teorii.... Po skonczonej robocie i testach opisze dokładnie co i jak....
Teraz pytanie na ktore mam nadzieje ktos mi odpowie.
Jakie jest prawidłowe cisnienie paliwa?
3bar??
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Po zbadaniu ustrojstwa wychodzi ...
Otwarcie zaworu regulatora cisnienia 4bar.
Cisnienie pompy prawie.... 4 bar co uniemożliwia przelew z połówki baku gdzie nie ma pompy.... Pytanie co jest walniete.... Pompa czy zawór.... zawór chyba mało prawdopodobne żeby sie popsuł Tak by sie na wiekszym ciśnieniu otwierał
Pompa natomiast.... Jaką ew. Kupić? Przydał by sie zamiennik...sama pompa a nie całość z plywakiem itd...
Otwarcie zaworu regulatora cisnienia 4bar.
Cisnienie pompy prawie.... 4 bar co uniemożliwia przelew z połówki baku gdzie nie ma pompy.... Pytanie co jest walniete.... Pompa czy zawór.... zawór chyba mało prawdopodobne żeby sie popsuł Tak by sie na wiekszym ciśnieniu otwierał
Pompa natomiast.... Jaką ew. Kupić? Przydał by sie zamiennik...sama pompa a nie całość z plywakiem itd...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Więc dla potomnosci sprawa tankowania...itp wygląda tak:
1-na jakiej zasadzie to działa.
Tankujemy do lewej połówki baku w której jest pompa i pływak.
(Jest tylko jedna)
Gdy mamy lewą pełną przelewa się grawitacyjnie do prawej aż do pełnośći.
Po prawej stronie mamy regulator ciśnienia (4bar) pływak,odpowietrzanie baku do korka ,do odsysania oparów paliwa,oraz wyjscie na wtryski.
Teraz działanie przelewu:
Pompa tłoczy na prawą stronę z naddatkiem cisnienia i samego paliwa powodując stałą prace regulatora,czyli że jest w jakimś stopniu otwarty i puszcza naddatek paliwa utrzymujac cisnienie (okolo 4 bar)
Paliwo jednak /i tu jest wazne\nie trafia do prawej polówki tylko jest pompowane tam gdzie pompa ,przy okazji zasysając paliwo z prawej połowy... Działa to cos na zasadzie ...na przykład pistoletu lakierniczego...
Przyjmujac, że powietrze przechodzące przez niego ,to benzyna z regulatora, a to co w pojemniku na lakier to benzyna z prawej połowy...
Rozwiązanie niesamowicie proste
2-czemu odbija pistolet,nie można zatankowac i nagle z połowy na zero opada wskaznik paliwa.
Żeby sie paliwo nie cofało ... jest do tego zaworek przy wejsciu do baku
Czemu odbija i trzeba cudować z tankowaniem?
Pełna prawa połówka baku...
Jest tam zawór który jest w tej sytuacji zamknięty by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć podcisnieniem paliwa .
Opadanie nagłe wskaznika to jeszcze odrobine,czasami działający przelew...
Wskaznik pokazuje stan po lewej stronie,gdy przelew szwankuje mamy pełny bak po prawej ,ale nie można tego paliwa wykorzystać i nie można normalnie tankowac.
3-jak to naprawic?
Ustalic co jest niewydolne pompa ,czy regulator,moze cos się rozpieło...
Pompa może nie dac rady otworzyć regulatora. Cisnienie za nim może byc idealne ,ale zero przelewu z jednej na drugą strone.
4-uwagi koncowe.
Pompa jest identyczna jak w suzuki vitara 1.9.
Regulator... W Polsce dostac będzie niesamowicie trudno- ja swój troche stuningowałem-pomogło.
Wydatek pompy wedlug katalogu jest mi nieznany.
Kupno używki to 50/50
Ze kasa będzie w błoto ,wiec juz lepiej kupic cały moduł pompy... Lub tak jak ja, samą pompe. Jest to dostępne....ale elementu na prawą stronę nie znalazłem...
Jakie wrażenia z tankowania?
Wkładamy pistolet i lejemy na max do pełna .... Niby powinna to być normalka,ale nie w Pacifice
No.to tyle. ... W skrócie... Oczywiscie
1-na jakiej zasadzie to działa.
Tankujemy do lewej połówki baku w której jest pompa i pływak.
(Jest tylko jedna)
Gdy mamy lewą pełną przelewa się grawitacyjnie do prawej aż do pełnośći.
Po prawej stronie mamy regulator ciśnienia (4bar) pływak,odpowietrzanie baku do korka ,do odsysania oparów paliwa,oraz wyjscie na wtryski.
Teraz działanie przelewu:
Pompa tłoczy na prawą stronę z naddatkiem cisnienia i samego paliwa powodując stałą prace regulatora,czyli że jest w jakimś stopniu otwarty i puszcza naddatek paliwa utrzymujac cisnienie (okolo 4 bar)
Paliwo jednak /i tu jest wazne\nie trafia do prawej polówki tylko jest pompowane tam gdzie pompa ,przy okazji zasysając paliwo z prawej połowy... Działa to cos na zasadzie ...na przykład pistoletu lakierniczego...
Przyjmujac, że powietrze przechodzące przez niego ,to benzyna z regulatora, a to co w pojemniku na lakier to benzyna z prawej połowy...
Rozwiązanie niesamowicie proste
2-czemu odbija pistolet,nie można zatankowac i nagle z połowy na zero opada wskaznik paliwa.
Żeby sie paliwo nie cofało ... jest do tego zaworek przy wejsciu do baku
Czemu odbija i trzeba cudować z tankowaniem?
Pełna prawa połówka baku...
Jest tam zawór który jest w tej sytuacji zamknięty by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć podcisnieniem paliwa .
Opadanie nagłe wskaznika to jeszcze odrobine,czasami działający przelew...
Wskaznik pokazuje stan po lewej stronie,gdy przelew szwankuje mamy pełny bak po prawej ,ale nie można tego paliwa wykorzystać i nie można normalnie tankowac.
3-jak to naprawic?
Ustalic co jest niewydolne pompa ,czy regulator,moze cos się rozpieło...
Pompa może nie dac rady otworzyć regulatora. Cisnienie za nim może byc idealne ,ale zero przelewu z jednej na drugą strone.
4-uwagi koncowe.
Pompa jest identyczna jak w suzuki vitara 1.9.
Regulator... W Polsce dostac będzie niesamowicie trudno- ja swój troche stuningowałem-pomogło.
Wydatek pompy wedlug katalogu jest mi nieznany.
Kupno używki to 50/50
Ze kasa będzie w błoto ,wiec juz lepiej kupic cały moduł pompy... Lub tak jak ja, samą pompe. Jest to dostępne....ale elementu na prawą stronę nie znalazłem...
Jakie wrażenia z tankowania?
Wkładamy pistolet i lejemy na max do pełna .... Niby powinna to być normalka,ale nie w Pacifice
No.to tyle. ... W skrócie... Oczywiscie
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Dzięki serdeczne za próbę opisu działania systemu paliwowego w zbiorniku PACy Wiem, że "usilnie starasz się pisać po prawnie". Ja zapewniam, że staram się czytać ze zrozumieniem, ale przy trzeciej próbie poległem i aby wstać, muszę po prosić o doprecyzowanie.
Po piątym czytaniu, tego co napisałeś i tego co ja (powyżej) napisałem stwierdziłem, że może to jest tak:
- pompa zasysa paliwo z lewej połowy i kieruje go do regulatora, który zapewnia utrzymanie stałego ciśnienia w magistrali zasilającej wtryskiwacze,
- nadmiar paliwa nie przelewa się do prawej połowy zbiornika, w której jest regulator, tylko wraca do lewej połowy,
- paliwo przepływające do lewej połowy zasysa paliwo z prawej połowy (tak jak powietrze w pistolecie lakierniczym zasysa lakier).
Wróćmy jednak do powodu braku możliwości nalania paliwa.
viewtopic.php?f=8&t=1044&p=48417#p48417
Zapytam może tak: który zawór jest zamknięty?
Ideę zabezpieczenia by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć paliwa (jak mniemam chodzi tu o EVAP) mogę sobie wyobrazić, ale dlaczego zamknięcie tego zaworu powoduje brak możliwości nalania paliwa do lewej połowy zbiornika? Dlaczego nie da się nalać paliwa do lewej połowy, skoro z wlewu właśnie tam ono trafia, bez pośrednictwa żadnych urządzeń elektrycznych, a na jego drodze jest tylko zawór, o którym pisał ewanl?
poległem... i nawet po piątym czytaniu nie wiem OCB
Z powyższego wynika, że pompa (znajdująca się w lewej połowie i zasysająca paliwo z lewej połowy) tłoczy do prawej połowy, ale paliwo trafia do lewej połowy (skoro nie do prawej). Czy tak to należy rozumieć?głodźillaryki pisze: ↑30 lip 2018 04:21 pmdziałanie przelewu:
Pompa tłoczy na prawą stronę z naddatkiem cisnienia i samego paliwa powodując stałą prace regulatora,czyli że jest w jakimś stopniu otwarty i puszcza naddatek paliwa utrzymujac cisnienie (okolo 4 bar)
Paliwo jednak (...) nie trafia do prawej polówki tylko jest pompowane tam gdzie pompa ,przy okazji zasysając paliwo z prawej połowy...
Po piątym czytaniu, tego co napisałeś i tego co ja (powyżej) napisałem stwierdziłem, że może to jest tak:
- pompa zasysa paliwo z lewej połowy i kieruje go do regulatora, który zapewnia utrzymanie stałego ciśnienia w magistrali zasilającej wtryskiwacze,
- nadmiar paliwa nie przelewa się do prawej połowy zbiornika, w której jest regulator, tylko wraca do lewej połowy,
- paliwo przepływające do lewej połowy zasysa paliwo z prawej połowy (tak jak powietrze w pistolecie lakierniczym zasysa lakier).
Wróćmy jednak do powodu braku możliwości nalania paliwa.
Czy pisząc "zaworek przy wejsciu do baku" miałes na myśli ten zawór, o którym pisał ewanl?głodźillaryki pisze: ↑30 lip 2018 04:21 pmTankujemy do lewej połówki baku w której jest pompa i pływak.
(...)
Żeby sie paliwo nie cofało ... jest do tego zaworek przy wejsciu do baku
Czemu odbija i trzeba cudować z tankowaniem?
Pełna prawa połówka baku...
Jest tam zawór który jest w tej sytuacji zamknięty by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć podcisnieniem paliwa .
viewtopic.php?f=8&t=1044&p=48417#p48417
Zapytam może tak: który zawór jest zamknięty?
Ideę zabezpieczenia by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć paliwa (jak mniemam chodzi tu o EVAP) mogę sobie wyobrazić, ale dlaczego zamknięcie tego zaworu powoduje brak możliwości nalania paliwa do lewej połowy zbiornika? Dlaczego nie da się nalać paliwa do lewej połowy, skoro z wlewu właśnie tam ono trafia, bez pośrednictwa żadnych urządzeń elektrycznych, a na jego drodze jest tylko zawór, o którym pisał ewanl?
poległem... i nawet po piątym czytaniu nie wiem OCB
Piotr
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Rozumiem ,że nie wszystko moze być zrozumiałe,ponieważ sam to zauwazyłem ,ale było za późno na edycję
Z pompą chodziło o to, że znajduje się w lewej połowie...tłoczy na prawą stronę,ale naddatek paliwa wraca spowrotem porywając ze sobą przy okazji paliwo znajdujące sie po prawej stronie.
Dlaczego nie można nalać paliwa? Bo nie ma odpowietrzania. Tylko i aż tyle. Nie można nalac chociażby dla tego ,że lewa połowa nie jest odpowietrzana... Co prawda wężyk odpowietrzania w lewej jest ,ale idzie to wszystko na prawą i tam jest to wszystko wspólne z evap i odpowietrzeniem przy wlewie
Po prawej stronie z wyjcia baku na evap i odpowietrzanie jest zawór który jest zamknięty w przypadku gdy jest pełny bak.
Żeby doszło do przelewu grawitacyjnego.. Musi byc absolutnie pełno w którejś połowie.
Gdyby było pełno w prawej a odsysanie par paliwa by działało .to zaciągneło by paliwo .
Co do zaworku przed bakiem... Tak właśnie o tym mowa co w linku.
Skutecznie zabezpiecza on przed cofnieciem paliwa i fontanną wczasie tankowania gdy mamy brak odpowietrzania.
Z pompą chodziło o to, że znajduje się w lewej połowie...tłoczy na prawą stronę,ale naddatek paliwa wraca spowrotem porywając ze sobą przy okazji paliwo znajdujące sie po prawej stronie.
Dlaczego nie można nalać paliwa? Bo nie ma odpowietrzania. Tylko i aż tyle. Nie można nalac chociażby dla tego ,że lewa połowa nie jest odpowietrzana... Co prawda wężyk odpowietrzania w lewej jest ,ale idzie to wszystko na prawą i tam jest to wszystko wspólne z evap i odpowietrzeniem przy wlewie
Po prawej stronie z wyjcia baku na evap i odpowietrzanie jest zawór który jest zamknięty w przypadku gdy jest pełny bak.
Żeby doszło do przelewu grawitacyjnego.. Musi byc absolutnie pełno w którejś połowie.
Gdyby było pełno w prawej a odsysanie par paliwa by działało .to zaciągneło by paliwo .
Co do zaworku przed bakiem... Tak właśnie o tym mowa co w linku.
Skutecznie zabezpiecza on przed cofnieciem paliwa i fontanną wczasie tankowania gdy mamy brak odpowietrzania.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
OK. Dziękuję. Prawie wszystko zrozumiałem. A "prawie", to dlatego, że musiałbym wziąć w łapy jeszcze te zaworki z prawej połowy, aby zrozumieć "wszystko". Ale spox, to co napisałeś wystarcza do tego, aby coś napisać od siebie. Otóż po przeczytaniu (i zrozumieniu), mam następujące pomysły dla tych, którym układ nie przepompowuje paliwa z prawej do lewej połowy:
1. Najprostszy (ale z koniecznością powtarzania przed każdym tankowaniem) - zrobić na placu kilka kółek w prawo z maksymalnie dużą prędkością. Wtedy trochę paliwa przeleje się pod wpływem działania siły odśrodkowej do lewej połowy zbiornika, co powinno spowodować otwarcie zaworu do odpowietrzania zbiornika i będzie się dało zatankować. Wadą jest oczywiście ograniczenie pojemności zbiornika do ca 50%.
2. Druciarski (nieekologiczny ale najtańszy i trwały) - dorobić dodatkowe odpowietrzenie w lewej połowie zbiornika.
3. Najlepszy - wymienić pompę paliwa. Trzeba założyć taką, która da ciśnienie powyżej otwarcia zaworu regulatora (58 Psi). Przed wymianą warto sprawdzić napięcie zasilania pompy - powinno być min. 12,5 V. Jeśli będzie mniej, to szukać powodu i usunąć usterkę.
Na koniec mam jeszcze dwa pytania do głodźillaryki:
1. Na czym polegał Twój "tuning" regulatora? Czy zrobiłeś z nim coś, aby przelew otwierał się poniżej ciśnienia 4 bar? Jeśli tak, to co i jakie masz teraz ciśnienie w układzie zasilania paliwem.
2. Czy możesz podać więcej info na temat pompy, którą zastosowałeś? Jakiś link, oznaczenia? Suzuki Vitara 1.9, to samochody produkowane od 1988 r. do dzisiaj (włączając w to również "Grandy"). Czy wszystkie mają takie same pompy paliwowe? Silniki 1.9, to diesle. Czy pompa od diesla radzi sobie równie dobrze w benie? Nie pytam jak długo, bo tego pewnie jeszcze nie wiesz
edit
Modyfikacja pomysłu nr 2 na mniej druciarskie
Jeśli zawór zamykający odpowietrzenie zbiornika znajduje się w miejscu ozn. 2, a w obszarze ozn. 1 jest odpowietrzenie bez żadnego zaworu (czego nie wiem, ponieważ nie miałem tego w rękach, a opis kolegi głodźillaryki nie pozwala mi na ustalenie tego), to w miejscu ozn. 2 wystarczającym powinno być zrobienie bypassa
1. Najprostszy (ale z koniecznością powtarzania przed każdym tankowaniem) - zrobić na placu kilka kółek w prawo z maksymalnie dużą prędkością. Wtedy trochę paliwa przeleje się pod wpływem działania siły odśrodkowej do lewej połowy zbiornika, co powinno spowodować otwarcie zaworu do odpowietrzania zbiornika i będzie się dało zatankować. Wadą jest oczywiście ograniczenie pojemności zbiornika do ca 50%.
2. Druciarski (nieekologiczny ale najtańszy i trwały) - dorobić dodatkowe odpowietrzenie w lewej połowie zbiornika.
3. Najlepszy - wymienić pompę paliwa. Trzeba założyć taką, która da ciśnienie powyżej otwarcia zaworu regulatora (58 Psi). Przed wymianą warto sprawdzić napięcie zasilania pompy - powinno być min. 12,5 V. Jeśli będzie mniej, to szukać powodu i usunąć usterkę.
Na koniec mam jeszcze dwa pytania do głodźillaryki:
1. Na czym polegał Twój "tuning" regulatora? Czy zrobiłeś z nim coś, aby przelew otwierał się poniżej ciśnienia 4 bar? Jeśli tak, to co i jakie masz teraz ciśnienie w układzie zasilania paliwem.
2. Czy możesz podać więcej info na temat pompy, którą zastosowałeś? Jakiś link, oznaczenia? Suzuki Vitara 1.9, to samochody produkowane od 1988 r. do dzisiaj (włączając w to również "Grandy"). Czy wszystkie mają takie same pompy paliwowe? Silniki 1.9, to diesle. Czy pompa od diesla radzi sobie równie dobrze w benie? Nie pytam jak długo, bo tego pewnie jeszcze nie wiesz
edit
Modyfikacja pomysłu nr 2 na mniej druciarskie
Jeśli zawór zamykający odpowietrzenie zbiornika znajduje się w miejscu ozn. 2, a w obszarze ozn. 1 jest odpowietrzenie bez żadnego zaworu (czego nie wiem, ponieważ nie miałem tego w rękach, a opis kolegi głodźillaryki nie pozwala mi na ustalenie tego), to w miejscu ozn. 2 wystarczającym powinno być zrobienie bypassa
Piotr
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Parę kółek może nie pomóc w przelaniu ,bo dziura do przelewu dosc mała... No i ten brak odpowietrzenia tez w przelaniu nie pomoże... Zaworek zamykający odpowietrzenie jest też w lewej połowie. Działa To na zasadzie pływaka. Paliwo podnosi i zamyka.
Cisnienie mam około 4bar .powiekszyłem nieco okienka w regulatorze ,bo marnie działał, tzn. przy wiekszym cisnieniu.
Wyjasnie ,że cisnienie było i tak 4 bar bo pompa wiecej nie dawała.
Pompe wstawiłem inna. Ta co powinna być jak juz wspomnialem jest montowana w Vitarze ,ale nie we wszystkich.. link. Itp pózniej będzie.
Cisnienie mam około 4bar .powiekszyłem nieco okienka w regulatorze ,bo marnie działał, tzn. przy wiekszym cisnieniu.
Wyjasnie ,że cisnienie było i tak 4 bar bo pompa wiecej nie dawała.
Pompe wstawiłem inna. Ta co powinna być jak juz wspomnialem jest montowana w Vitarze ,ale nie we wszystkich.. link. Itp pózniej będzie.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Tu przykładowy link... http://www.pompa-paliwa.pl/mobile/pl/p/ ... 71218/3133. Bywa ,że jest o stówę droższa i ... że jest napisane iż pasuje do Pacificy.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Flacha poszła.
A tak przy okazji, to zapewne wiesz, że pompy MTM nie mają dobrych opinii Wiemy jednak z jakiego samochodu pasuje, więc zawsze można kupić jakiś (np. włoski) zamiennik
A tak przy okazji, to zapewne wiesz, że pompy MTM nie mają dobrych opinii Wiemy jednak z jakiego samochodu pasuje, więc zawsze można kupić jakiś (np. włoski) zamiennik
Piotr
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Szczerze.... To nie mam pojęcia o jakosci pomp
Może te o stówke droższe są lepsze
Może te o stówke droższe są lepsze
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
kolego głodźillaryki czy auto po naprawie nadal działa bez zarzutu. Pytam gdyż biorę się za swoje i zastanawiam się czy wymiana modułu pompy wystarczy. Wymieniłem filtr oparów paliwa myśląc że to jego sprawka ale niestety ten był dobry. Szczęście, że kupiłem używkę za 150 zł a nie nowy za 900 zł. Czy poza wymianą modułu pompy trzeba robić jakieś zmiany w oprogramowaniu?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Juz odpowiadam☺
A więc tak..
Oprogramowanie jakiekolwiek u czegokolwiek nie ma tu nic do rzeczy... Mało tego... Nie mam nawet pojęcia o co w tym może chodzić i jak działać(to jakaś powtarzana bzdura która stała się prawdą)
Auto nadal tankuje tak jak to powinno być... Wszystko działa ok.
Z tzw. Modułem pompy sprawa jest trochę skomplikowana.
Jesli pompa niedomaga,to wymiana pomoże.
Jesli regulator w drugiej połowie baku to jest problem... Z dostępnością jakiegokolwiek zamiennika,nówki,czegokolwiek...
Przed kupnem czegoś, trzeba ustalic co padło i czy sie węże nie rozłączyły.
Oczywiscie najprawdopodobniej będzie to pompa.
A więc tak..
Oprogramowanie jakiekolwiek u czegokolwiek nie ma tu nic do rzeczy... Mało tego... Nie mam nawet pojęcia o co w tym może chodzić i jak działać(to jakaś powtarzana bzdura która stała się prawdą)
Auto nadal tankuje tak jak to powinno być... Wszystko działa ok.
Z tzw. Modułem pompy sprawa jest trochę skomplikowana.
Jesli pompa niedomaga,to wymiana pomoże.
Jesli regulator w drugiej połowie baku to jest problem... Z dostępnością jakiegokolwiek zamiennika,nówki,czegokolwiek...
Przed kupnem czegoś, trzeba ustalic co padło i czy sie węże nie rozłączyły.
Oczywiscie najprawdopodobniej będzie to pompa.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 cze 2019 06:01 pm
- Lokalizacja: Mikołajki
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,8
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 3
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Koledzy idąc rozumowaniem na skróty, zastanawiam się czy nie dałoby się w wersji FWD połączyć dwóch połówek zbiornika, w dolnej jego części za pomocą szczelnie zamontowanych króćców oraz kawałka gumowego węża?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Pewnie by się dało, efekt jakiś też by dało,choć wyrównanie poziomów w ten sposób nie było by szybkie...ale po co eksperymentowac?
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 cze 2019 06:01 pm
- Lokalizacja: Mikołajki
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,8
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 3
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Tak tylko zapytałem ponieważ od jakiegoś czasu zastanawiam się co zrobić by stojący za mną na stacji benzynowej nie myśleli, że tankuję za tysiąca.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Wiem jak to jest (było)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)