Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Sprawy związane tylko z problemami pracy na benzynie / pompy paliwa baki itp
PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 26 lip 2013 01:40 pm

z nudów poczytałem te wpisy z forum US.
Tam jest opis że te filtry są od góry baku...

tu jest spec do numerów tych filtrów:
http://www.factorychryslerparts.com/pro ... 606AF.html


niby z opisu wynika że to to: HOSE. NVLD Filter, Vacuum. 16$

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 31 lip 2013 01:23 pm

PelEe, Dzięki za podpowiedź.
Też tak obstawiam. Spróbuje to zdemontować (sam albo z mechem)
i zobaczy się czy czeka minie wymiana pompy paliwa czy wystarczy to wyczyścić.

Dla zainteresowanych opis:
1 04809 610AA CANISTER, Vapor
10 04809 667AA HOSE, NVLD to Filter
11 04885 705AA CLAMP, Hose, Snap Type
11 53031 643AA .CLAMP, Hose, Snap Type CAP, Vent Tube
13 06102 132AA SCREW, Hex Head, M6x1x20
2 04891 427AB DETECTOR, Natural Vacuum Leak Detection
3 04809 603AC BRACKET, Vapor Canister
3 04669 177 .BRACKET, Vapor Canister GROMMET, Air Cleaner Bracket, Vapor annister Bracket
5 04809 606AC HOSE, NVLD Filter
7 06101 283 U-NUT, M8x125
8 53013 376AB FILTER, Leak Detection Pump
9 04809 605AA HOSE, Canister to NVLD
Załączniki
rysunek techniczny NVLD
rysunek techniczny NVLD

barjan1
Posty: 11
Rejestracja: 01 lis 2011 10:41 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: barjan1 » 07 sie 2013 02:47 pm

Witam mam taki sam problem. Udało się Tobie z tym filtrem czy to jednak pompa?

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 08 sie 2013 09:09 am

Auto jak na razie u mechanika. Mam nadzieję że dziś odbiorę.
Wstępnie pogadałem z gościem co może być przyczyną.
1. Jeżeli auto jeździ normalnie - nie ma spadków mocy, nie szarpie itp. to nie sądzi żeby winna była pompa paliwa, ale jak dotąd nie naprawiał Pacifici z takim problemem.
2. Obiecał zdjąć bak i posprawdzać cały układ. Koszt roboty to ok 300 zł
3. Opowiadałem mu o naszych problemach i rozwiązaniu z wymianą pompy. W odpowiedzi usłyszałem:
"Być może, ale być może nie było potrzeby wymieniać pompy. Równie dobrze samo zdjęcie baku i przedmuchanie przewodów pomogło."

4. Koszty pomp paliwa:
-W ASO główna ok. 1600 pomocnicza 1400 :O
- Allegro główna 250~300 z demontażu (pewności nie ma czy nie padnie za chwilę)
- sam wkład do pompy nowy ceny do 300 zł

Jak odbiorę auto i sprawdzę podzielę się wiedzą.

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 08 sie 2013 08:50 pm

Też mam ten problem, więc z niecierpliwością czekam na Twoje, mam nadzieję, owocne rozwiązanie problemu;) Pozdrawiam

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 sie 2013 01:34 am

z poziomem paliwa w komorach nic to nie da,a filtr paliwa jest przelotowy bez oporu...natomiast wietrzenie evapu ten literek jest pod spodem auta na wysokości dźwigni zmiany biegów....

Ale walcz,może coś nowego się dowiemy.
Gas-guzzler

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 11 sie 2013 05:04 pm

Problem nie rozwiązany.

Panowie mechanicy zdjęli bak, przepchali rurki odpowietrzające bo były zatkane (dobrze) , ale pomimo tego, że ich prosiłem nie sprawdzili pompy...
Będzie podejście nr 2 do tematu.

Pytanie do osób , które zwalczyły problem.
Wymienialiście całą pompę, czy może tylko wkład...

Pytam, bo 3 raz baku w tym warsztacie nie będą mi chcieli zdejmować

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 12 sie 2013 06:06 am

co to za warsztat:-)

tylko całą pompę,najlepiej razem z regulatorem ciśnienia. w drugiej komorze....

[ Dodano: 12 Sie 2013 06:10 am ]
jak kupować,to najlepiej Od 2006<
Gas-guzzler

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 12 sie 2013 10:10 am

Łuki, dzięki za podpowiedź.
Dziś auto wróciło na podnośnik. Mają sprawdzić (nauczyć się) jak działają pompy.
Poprosiłem ich, żeby sprawdzili jeszcze ten filtr/ cylinderek obok filtra węglowego zanim zdejmą bak.

Trzeba im przyznać, że honorowo podeszli do tematu i będą sprawdzać. Przynajmniej tak mówili.

Łuki, powiedz mi jeszcze gdzie szukać w drugim baku tego regulatora?

ps. Swoją drogą przydało by się zebrać całą wiedzę z tego postu do jednego dokumentu z krokami co sprawdzić w pierwszej kolejności. W AWD zdjęcie baku jest czasochłonne... Obawiam się że skończy się na tym, że obecny warsztat nie będzie chciał ciągnąć tematu i kolejne 400zł za zdjęcie baku zaśpiewa kolejny warsztat.

Swoją drogą, podmiana kompletnego baku była by najprostszym rozwiązaniem.

Wiem, że pływak z 3.8 jest inny niż w 3.5 i żeby dobrze pokazywał poziom paliwa należy podmienić płytkę. A bak z 4.0? Są różnice dla silnika 3.5?

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Bogatszy o nowe doświadczenia odgrzewam temat.

Post autor: sulkevi » 25 paź 2013 03:08 pm

Bogatszy o nowe doświadczenia odgrzewam temat.
Po wizycie w ASO i testach komputerowych w moim przypadku stwierdzono że pompa działa prawidłowo, tzn. napięcie ok, ciśnienie ok. Wskazanie - do wymiany regulator ciśnienia (w prawym baku).

Cały nowy moduł jest dość drogi a używany niepewny...

dla zainteresowanych jest jeszcze możliwość wymiany samego regulatora - ASO odradza bo można źle złożyć i będzie nieszczelność - czyli dalej nie będzie przelewał paliwa.
Na Ebay'u wyszukać można "Fuel Pressure Regulator/Kit-Fuel Pressure Regulator"
cena od 80 do 100 $ + przesyłka 20 $
Załączniki
poglądowe zdjęcie regulatora
poglądowe zdjęcie regulatora

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 31 paź 2013 10:26 pm

A tu mamy ja zdemontować zbiornik i pompę krok po kroku co prawda w FWD ale powinno się przydać.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog[/youtube]
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 13 lut 2014 09:13 am

Ku przestrodze.
Jeżeli, ktokolwiek z was będzie próbował diagnozować problem w ASO (Michała Oczapowskiego 3, Warszawa) to powiedzą wam tą samą bajkę co mi...

Nie wiem na czym polegały w moim przypadku testy w ASO. Z całą pewnością na domysłach mechaników. Poprawny test to podłączenie miernika prądu i manomertu do pompy i dopiero wtedy można powiedzieć że pompa jest OK. Ale to okazało się za trudne dla ASO.

kupiłem wskazany przez ASO regulator ciśnienia (pompa w prawym baku) - kompletny zgodnie z zaleceniami. Koszty, kosztami ale się uparłem że to zrobię. 3 tygodnie czekania za przesyłkę ze stanów, awantura w domu że znowu kombinuję niepotrzebnie i dalej jest jak było...

Dziś mam ochotę założyć LPG i starać się nie pamiętać o tej cholernej pompie...
Kolejne zamówienie ze stanów grozi mi rozwodem... ale tym razem zamówiłbym pompę do lewego baku (Sending Unit )

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 18 cze 2014 12:49 am

Do kompletu, do tego tematu - jeszcze dwa rysunki:
Załączniki
2011-09-03_174847_pacifica.gif
i2280331.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

ewanl
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2014 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

problem z tankowaniem-wyrzucanie paliwa przez wlew!!!

Post autor: ewanl » 16 kwie 2015 05:24 pm

-to że auta nie można zatankować , wyrzuca paliwo przez wlew na zewnątrz , szaleje wskaznik paliwa i wyskakują błędne kody nawet od sondy Lambda przy katalizatorze , jest to wina zaworku zwrotnego , w baku paliwa--(nie korek paliwowy !!! ), który utrzymuje odpowiednie ciśnienie w ukladzie Evap i znajduje się on w białej plastikowej szyjce wlewowej w samym baku paliwa, w moim przypadku go po prostu nie było,ponieważ był w pchnięty do baku,a stało się tak ponieważ jakiś oszołom pewnie próbował ukraść paliwo przy pomocy wężyka i go wyłamał !Dodam jeszcze że jest to element wymienny i jest to mała klapka z pomarańczową uszczelką wypychana na sprężynie w plastikowym białym kolanku wlewu , w samym baku paliwa i ona właśnie powoduje że podczas tankowania ,paliwo się nie cofa i utrzymuje ciśnienie w baku!


inf. od Zbyszka i Ewy email-Ewanl@telfort.nl
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015 09:13 pm przez ewanl, łącznie zmieniany 9 razy.

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 16 kwie 2015 11:24 pm

Hmmm...kolego ewanl, ciekawe jest to co napisałeś powyżej! Bo też mam ten problem i się za niego nie biorę, bo jakoś nie widzi mi się wymiana pompy w baku...
Rozumiem, że bak trzeba wyjąć...oczywiste! Rozumiem też, że Ty swój zaworek założyłeś na swoje miejsce i nie kupowałeś nowego? Masz może jakieś fotki z przebiegu prac lub fotkę samego zaworka? Z chęcią bym problem rozwiązał i u siebie...

ewanl
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2014 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ewanl » 17 kwie 2015 11:29 pm

to nie jest zaworek w pompie (to nie pompa!!!!!) ,tylko w białej szyjce wlewu do baku paliwa a,jeszcze inaczej spróbuję wytłumaczyć,- ściągając bak ,od strony kierowcy przy tylnym kole musisz odkręcić metalowy cybant łączący rurę wlewu(gumową,czarną) połączoną z białym plastikowym kolankiem od baku i w tym kolanku jest sprężynka ,mały tłoczek z pomarańczową uszczelką,,,,przeważnie ten tłoczek(mała klapka) jest wciśnięty do środka baku,lub sama sprężynka nie odbija tego tłoczka (małej klapki), a w ostateczności ta pomarańczowa uszczelka jest też rozerwana na tym tłoczku(klapce) i w baku jest brak ciśnienia ,dla pomp ,aby przelewać paliwo z baku do baku (tj.system Evap- musi być szczelny-zamknięty obieg paliwa!) ,a przy tankowaniu paliwo jest wyrzucane na zewnątrz i szaleje także wskaznik paliwa!!! aha dodam jeszcze że sam korek paliwowy, nie utrzymuje całego ciśnienia w baku tylko ten tłoczek z pomarańczową uszczelką w kolanku, koloru białego w baku!!!!!! inf.pewna na 100%!!!!!

inf.od Zbyszka i Ewy email- Ewanl@telfort.nl
Załączniki
2015-04-19 10.12.58.jpg
2015-04-19 10.13.07.jpg
ten tłoczek jest właśnie, w tej szyjce od wewnątrz  baku paliwowego!
ten tłoczek jest właśnie, w tej szyjce od wewnątrz baku paliwowego!
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015 10:44 am przez ewanl, łącznie zmieniany 9 razy.

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 21 kwie 2015 12:45 am

Uważam, że na flaszeczkę zasłużyłeś :mrgreen: dla mnie informacja dość ważna, bo jest szansa, że to sobie naprawię (jeszcze nie wiem kiedy) i normalnie będę tankował Pb na stacji...
Zadam jeszcze tylko jedno pytanie... tą pomarańczową uszczelkę kupowałeś nową?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015 12:45 am przez Patrycy, łącznie zmieniany 1 raz.

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 23 kwie 2015 11:06 am

Nareszcie jakiś konkret . Na razie u mnie się uspokoiło i o dziwo jak kolega pisze , że ma to wpływ na błędy sondy lambda i chyba to prawda. Sam się zdziwiłem że nie mam tego pomarańczowego światełka. Najgorzej miałem na niemieckiej stacji na autostradzie , kolejka do dystrybutora a u mnie odbija pistolet co 3 4y litry , patrzyli jak na biedaka heee . 5lat wałkowania tematu i odkrycie ameryki ;))))


Czyli trzeba rozmątować ten kruciec w zbiorniku i patrzeć na stan tego zaworu zwrotnego ......w środku ...

Jakby ktoś miał wiedzę jak się odkręca to od zbiornika to niech da znać i opisze dla potomnych.

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 23 kwie 2015 11:51 am

Flaszkę dorzucę i ja, temu kto mi powie gdzie mogę kupić to cholerstwo

ewanl
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2014 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ewanl » 23 kwie 2015 07:07 pm

tak jest ,ten zaworek jest zamontowany na wcisk przed wlewem (biała szyjka), w samym baku ! Uważajcie podczas demontażu i montażu,by tego zabezpieczenia plastikowego na sprężynie nie złamać !

Zbyszek i Ewa
Uwaga- zaworek jest całkowicie rozbieralny ,a samą gumkę można zdemontować ,uprzednio z ściągając , czop który jest wciskany!


email- ewanl@telfort.nl
Załączniki
2015-04-25 19.58.24.jpg
2015-04-19 10.16.27.jpg

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 26 kwie 2015 10:27 pm

Kolego ewanl, umiesz budować napięcie :mrgreen: (Hickok ma na noc!) ....ponowię pytanie: czy tą gumkę kupowałeś nową? Jeśli tak to proszę/prosimy podaj info gdzie, za ile, numer części, cena itp, Bo fajnie byłoby ją mieć przed zdjęciem zbiornika (jeśli oczywiście i u mnie będzie ten sam problem).

A tu koleś zbiornik wyjmuje:
https://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog

ewanl
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2014 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ewanl » 27 kwie 2015 06:12 pm

kupiłem inny ,dziurawy bak(powypadkowy), ale myślę że można dopasować lub może dociąć np.z innego auta,ale ważne żeby była odporna na benzynę :evil:

-------masz gotowe rozwiązanie problemu ,a gdybasz jeszcze kolego!!! :evil:

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 27 kwie 2015 08:41 pm

ewanl pisze:kupiłem inny ,dziurawy bak(powypadkowy)
no i nie można było tak od razu? ;) bo pisałeś, że element wymienny:
ewanl pisze:Dodam jeszcze że jest to element wymienny
.....stąd moje (nie tylko moje) pytanie...
ewanl pisze:masz gotowe rozwiązanie problemu ,a gdybasz jeszcze kolego
nie gdybam kolego, tylko zwyczajnie chciałem wiedzieć skąd wziąłeś uszczelkę...dzięki za udzielone informacje!!!

ewanl
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2014 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ewanl » 28 kwie 2015 07:45 pm

---element jest wymienny,tzn.miałem na myśli że można go zdemontować i naprawić

Zbyszek
Załączniki
2015-04-25 19.58.53.jpg

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 28 kwie 2015 08:24 pm

No i super ;)
Ale...jeszcze Cie Kolego trochę pomęczę, tj.:
czy byłoby dużym problemem podanie średnicy zewnętrznej, średnicy otworu i grubości uszczelki?
Bo dorobiłbym sobie taką przed wymontowaniem zbiornika i jeśli by się okazało, że to ona winna, to od razu miałbym na podmianę. Wiadomo materiał odporny na Pb (nie jakaś dętka).
Myślę, że to byłoby, przynajmniej dla mnie, mniej kłopotliwe i kosztowne rozwiązanie niż kupno używanego zbiornika ;)

Z góry dziękuję za wyczerpujące informacje w temacie!

Pozdrawiam,
Patrycy

voy
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2015 08:13 pm
Lokalizacja:
Samochód:

brak możliwości nalania pb

Post autor: voy » 15 lip 2015 09:20 pm

miałem do dziś taki problem w moim przypadku problemem był zatkany odpowietrznik zbiornika paliwa.

bewup33
Posty: 82
Rejestracja: 11 mar 2009 07:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

odbijanie paliwa

Post autor: bewup33 » 22 sty 2016 04:38 pm

Witam. Ponieważ mam ten sam problem co większość użytkowników z odbijaniem przy tankowaniu paliwa i złą pracą pracą wskaźnika poziomu, pilnie śledziłem ten wątek na forum. Posłuchałem wszystkich porad i wymieniłem już chyba wszystkie elementy układu paliwowego łącznie z tą gumką w gardzieli wlewowej do zbiornika i ... nic , jak było tak jest. Mój mechanik boi się już do mnie dzwonić. Panowie co robić dalej jak to naprawić. Już myślałem że ta ostatnia informacja na forum o uszkodzonych gumkach będzie złotym strzałem lecz strzał znów chybiony. czy u kogoś wymiana tej gumki pomogła? Wymieniłem pompę paliwową , wszystkie pływaki , filtr węglowy, czyszczony odpowietrznik , co jeszcze mam zrobić?

Wektor
Posty: 8
Rejestracja: 11 sty 2016 08:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Wektor » 19 lut 2016 08:40 am

Czy cos sie wyjsnilo w temacie?
Mam podobny problem z tankowaniem

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 19 lut 2016 11:01 am

Może to oczywiste, ale w baku jest jeszcze 2. pompa
wyrównująca poziom paliwa m. obiema jego częściami.
Masz ja sprawną?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 21 lut 2016 09:13 pm

A powiedzcie mi proszę, czy do zaworku zwrotnego zbiornika paliwa da się dojść po zdjęciu tylnego lewego nadkola?
Przy okazji konserwacji cyknąłem fotkę i chciałbym wiedzieć, czy muszę bak zdejmować czy może nie ma takiej potrzeby - chciałbym od tego zaworku zacząć, a ew. później pompa...

Fotka poniżej:
Załączniki
zbiornik.jpg

bewup33
Posty: 82
Rejestracja: 11 mar 2009 07:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

odbijanie paliwa

Post autor: bewup33 » 29 lut 2016 10:55 am

Witam. dzisiaj odbieram pacificę od mechanika. Podobno problem został zlikwidowany. Mój specjalista twierdzi że przyczyną jest zła konstrukcja zbiornika paliwa i po wymuszonym odpowietrzeniu już wszystko działa. czy tak jest nie wiem ,ale dzisiaj sprawdzę. Może to jest jedna z przyczyn problemu z odbijaniem. jak pisałem już wcześniej , wymieniłem wszystko w zbiorniku i układzie paliwowym i nic nie pomogło. Teraz jest nadzieja. dam znać jak sprawdzę.

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 29 lut 2016 02:18 pm

bewup33 pisze:przyczyną jest zła konstrukcja zbiornika paliwa i po wymuszonym odpowietrzeniu już wszystko działa
To ciekawe....dowiedz się kolego co on niby zmienił/zrobił w ramach wymuszenia odpowietrzenia... też bym skorzystał ;)

bewup33
Posty: 82
Rejestracja: 11 mar 2009 07:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bewup33 » 01 mar 2016 12:07 pm

Witam. No i d.... Żadne odpowietrzanie nie pomogło. Nalewam 10 literków i pistolet odbija. Poddaje się i nie drążę już tematu. Ps. Czy chciałby ktoś kupić pacificę w prawie dobrym stanie. chętnie sprzedam:|) Tanio!!

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 mar 2016 12:38 pm

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bewup33
Posty: 82
Rejestracja: 11 mar 2009 07:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bewup33 » 02 mar 2016 09:48 pm

Dzięki Zyga za info, ale mój angielski jest raczej podstawowy. zrozumiałem tylko część z informacji. Może jest ktoś chętny to przetłumaczyć bądź streścić? :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 mar 2016 08:10 pm

bewup33,
Wujek google ma funkcję "Tłumacz". Wystarczy zaznaczyć tekst, skopiować, wkleić i nastąpi maszynowe tłumaczenie. To tłumaczenie (choć czasami ułomne lub dziwne) często wykorzystywane jest np przez Microsoft jak publikują tylko angielskojęzyczne informacje techniczne. Spróbuj a na pewno trochę lub trochę więcej niż trochę zrozumiesz. Czego nie pojmiesz przegadamy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 06 mar 2016 04:26 pm

U mnie to samo , nie mogę zatankować do pełna, pistolet odbija po nalaniu 5u , 6u litrów. Chciałem Was się zapytać czy we wlewie paliwa ? Jest jakaś klapka? Bo u mnie jest prosta gardziel bez tejże klapki.

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 10 mar 2016 04:38 am

I co ? Nikt z was nie tankuje? Przez ten czas wszystkie PACKI stoją w garażu😂

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 10 mar 2016 06:49 am

Ja miałem u siebie podobnie (jak jeszcze miałem pacunie) Ale u mnie wystarczyło wolno nalewać (kłopot był zdaje się że z odpowietrzaniem zbiornika) Natomiast ja tego nie ruszałem bo wcześniej skutecznie udało mi się usunąć błąd z tym związany "gascap"

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 11 mar 2016 07:32 am

Gascap ? Czyli co? Szczelność korka wlewu paliwa ? Nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli. Ale rozumując logicznie problem leży w odpowietrzeniu zbiornika. Bo przecież jak tankujemy paliwo na stacji to wszystko jest wyłączone i żadne tam słabe pompy paliwa czy wyrównawcze nie mają wpływu w tym momencie. Czyli trzeba przeanalizować skuteczność odpowietrzenia i co za to odpowiada. Chyba ,że coś ugrzęzło w gardzieli wlewu i zbiornika paliwa i po pierwsze jest brak możliwości nalania paliwa i błędne wskazania poziomu paliwa .

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 11 mar 2016 07:55 am

GASCAP = informacja EVIC o nieszczelności sytemu paliwowego
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 11 mar 2016 08:15 am

pach,
nie tak do końca
Gascap pokazuje się jak nie dokręci się korka, albo jest na tyle duża nieszczelność jak by był odkręcony
slawexx pisze:Ale rozumując logicznie problem leży w odpowietrzeniu zbiornika.

Kod: Zaznacz cały

DZIAŁANIE

Sposób pompa działa, jest następujący, paliwo wpływa do zbiornika modułu po stronie kierowcy. Pompa paliwowa tłoczy paliwo przez filtr do modułu po stronie pasażera poprzez linię zasilania wewnątrz zbiornika. Regulator ciśnienia wewnątrz modułu po stronie pasażera i reguluje ciśnienie przy 58 psi. Nie zużyte paliwo nie jest wysyłany do silnika doprowadza się za pośrednictwem zwężki w dolnej części modułu stronie pasażera. Tworzy to efekt niskiego ciśnienia ściąganie i rysuje paliwa od strony pasażera w zbiorniku i przekazuje go do zbiornika z boku kierowcy za pośrednictwem syfonu węża wewnątrz zbiornika. Podczas gdy pojazd porusza się paliwa w zbiorniku po stronie pasażera jest stale przeniesiony do strony ze sterownikami. Paliwo będzie nadal napełnić zbiornik boczny nurków, aż osiągnie punkt most, a następnie zacznie rozlewać się po stronie pasażera.
Jak wspomniano powyżej mamy dwa nadawców poziom paliwa, odczyt z tych nadawców uśrednia się, aby dać nam odczyt wskaźnikiem poziomu paliwa. Kiedy mamy do diagnozowania nadawcy zaniepokojenie po stronie pasażera czytania nigdy nie powinna być wyższa niż czytania stronie kierowcy. Jest to możliwe, w zależności od poziomu paliwa i jazdy nałogu zanim diagnozowania do rozlewania paliwa na bok pasażera, który rzeczywiście może wskazywać wartość oporności niższy niż po stronie kierowcy.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Post autor: Szymon » 23 paź 2016 06:29 pm

Panowie, mam podobny problem, raz kolega lał mi paliwo z karnistra, paliwa miałem pół baku, tak pokazywała wskazówka. No to myślę, wejdzie jeszcze 40 litrów, jak bak ma 87 litrów. Auto stało na równym podłożu. Pierwsze 20 litrów spłynęło bez problemu, drugie 20 już nie, udało się wlać około 5 litrów i paliwo cofa się przez wlew. No myślę, niedobra wskazówka, tak mnie w balona robić. Siadam odpalam auto, wskazówka jak szalona pędzie na full. Po chwili trochę opada. Co mogło być przyczyną? Myślę, też o sprawdzeniu drożności odpowietrznika, tylko gdzie go szukać? To jest taki prostokątny otwór pod wlewem?
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 23 paź 2016 07:36 pm

Szymon pisze: Co mogło być przyczyną? Myślę, też o sprawdzeniu drożności odpowietrznika, tylko gdzie go szukać? To jest taki prostokątny otwór pod wlewem?
może to pomoże :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B7EcWwlhzBM[/youtube]
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Post autor: Szymon » 23 paź 2016 08:36 pm

O czymś takim myślałem.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Post autor: Szymon » 25 paź 2016 08:12 pm

Za co jest odpowiedzialna ta rurka? Ma swój koniec we wlewie? Można w nią psiknąć sprężone powietrze?
Załączniki
t_2011_09_03_174847_pacifica_426.gif
t_2011_09_03_174847_pacifica_426.gif (11.33 KiB) Przejrzano 19081 razy

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Łysy » 04 sty 2018 08:18 pm

Witam.
Przywitać już się przywitałem a teraz napiszę to co chciałem napisać aby nieszczęśnikom zmagającym się z wyciąganiem zbiorników paliwa w Pacificach dać odetchnąć finansowo i zaoszczędzić duuuuużo duuuuużo czasu, oraz stresu.
Otóż moja zakupiona pacynka miała problem z zatankowaniem paliwa jak każdy z tu opisujących pomimo iż wskaźnik poziomu paliwa pokazywał rezerwę i ZERO.
Z tym że ja nie bawiłem się w żadne wyjmowanie zbiornika aby nie tracić ani czasu ani pieniędzy (bo musiałbym to komuś zlecić), tylko zrobiłem dojścia do obydwu pomp od góry - od wnętrza samochodu tak jak mają to miliony innych aut.
Sprawa jest dziecinnie prosta:
- odkręcamy 4 śruby mocujące dwa tylne fotele, odpinamy kostki, podnosimy i przesuwamy do tyłu na pakę
- odkręcamy kilka śrubeczek i wyjmujemy tylną środkową konsolę
- odkręcamy 6 nakrętek od mocowania tunelu nadmuchu i go z tyłu unosimy
- na środku tego tunelu ostrym nożykiem pod nim rozcinamy wykładzinę wzdłuż niego do jego końca
- to pozwoli na wygodniejsze podniesienie wykładziny w dwóch częściach z obydwu stron ale jeśli ktoś woli się szarpać w całości to wolnoć Tomku...
- teraz jest goła blaszana podłoga na której z obydwu stron dokładnie widać gdzie powinny być techniczne otwory rewizyjne których ostatecznie fabryka nie zrobiła.
Jak to wygląda? Normalnie jak w każdym aucie: na prostej blasze są ok 0,5cm podniesione do góry okrągłe przetłoczenia z obydwu stron o średnicy 22cm
- wywierciłem otwornicą otwory 22mm i elektrycznymi nożycami do blachy kupionymi dwa dni wcześniej za 260zł wyciąłem dwa piękne okrągłe otwory zostawiając rant ok 1cm aby teraz do niego ładnie przykręcić zaślepki

Koszt zakupu nożyc które się jeszcze przydadzą to POŁOWA koszów demontażu i montażu zbiornika - I TO TYLKO ZA PIERWSZYM RAZEM :D
Zagłuszki to dwa kółka wycięte z aluminiowej blachy 2mm za 10zł, ciut siliconu i 8-12 samowiertów.
Dojście idealne.
Diagnoza i naprawa bez konieczności demontażu zbiornika a co za tym idzie szybsza, tańsza i w każdym miejscu a nie tylko na kanale.
Kolejne dojście do zestawu pomp zajmuje ok 15 minut i jest za darmo - ktoś zdemontuje i zamontuje bak szybciej i taniej niż za darmo?

Wiem, że znajdzie się ktoś kto powie że znalazł się druciarz - ale ...... nie brakuje - to raz, a dwa to można wtedy zadać pytanie czy fabryki które fabrycznie robią takie dojścia to też druciarze?

Także oto sposób na szybkie i tanie uporanie się z dojściem do pomp.
A można taniej bo wystarczy wszystko przyszykować i podjechać do kogoś kto ma nożyce i za 4-ropak wytnie te otwory
TYLKO UWAGA:
- NIE CIĄĆ KĄTÓWKAMI !!!
- NIE CIĄĆ PRZECINAKAMI !!!

I to było by tyle odnośnie dojścia do pomp bez demontażu baniaka.

Odnośnie mojej usterki to okazało się że mam baniak pełen paliwa i rozerwaną instalację w zbiorniku.
Stan paliwa pokazywało ZERO a baniak był pełen i dlatego po zalaniu kilku litrów dalej mi odbijało - w każdym bądź razie tak sądzę bo póki co po ustaleniu i usunięciu wady instalacji jeszcze nie tankowałem.
Na razie jeżdżę i patrzę jak ubywa paliwa na wskaźniku. Zrobię jeszcze ze 100 km i zajadę na stację zobaczyć.
Dam znać jak będzie.
A ten post jest głównie jako podpowiedź odnośnie taniego zrobienia raz na zawsze dojścia do pomp.
Powodzenia
The End

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: mpspycha » 04 sty 2018 08:30 pm

pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Łysy » 04 sty 2018 08:39 pm

U mnie to zupełnie inaczej wyglądało.
Czysta tylko przetłoczona blacha.
Cięcie przecinakiem pozostawiam bez komentarza.
Jak nie zapomnę to jutro cyknę fotki jeśli ktoś chce bo dopiero jutro będę zakładał zagłuszki i składał do kupy.
Ale każdy robi jak woli - ja wolę tak jak ja.
Pozdro
The End

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: mpspycha » 04 sty 2018 09:01 pm

Łysy pisze:
04 sty 2018 08:39 pm

Ale każdy robi jak woli - ja wolę tak jak ja.
Pozdro
Łysy
to nie była krytyka, tylko alternatywne rozwiązanie o podobnej ścieżce działania
i jak pisałem w opisie nie do końca mnie przekonujące ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: UKŁAD PALIWOWY :.”