Nie odpala na Pb - pompa paliwa?
Nie odpala na Pb - pompa paliwa?
Witajcie koledzy
Mam taki problem, wczoraj wracałem z wakacji z Włoch, rano odpaliłem bezproblemowo auto na Pb /mam LPG/ i sru w drogę. W baku ponad 1/2 Pb, ale jazda na LPG. Po przejechaniu ok 150 km zajechałem na stację celem dotankowania LPG, zgasiłem auto, bo kolejka była. Odpaliem celem podjazdu pod dystrybutor, auto zapaliło na max 5 sekund i szaraczka, a po dodaniu gazu zdechnięcie. Kolejne próby odpalenia bez skutku. Postój na stacji ponad 4 h czekając na assistance a przy okazji próba reanimacji. Próby odłączenia aku, nie przyniosły skutku. Po wgryzieniu się w temat, dokonałem odpalenia awaryjnego na samej LPG, ato zapaliło, kolejne próby po zgaszeniu, na LPG zapala. Tankowanie do pełna, odwołanie assistane i sru do domu z dotankowywaniem LPG na zapalonym silniku
Na moje oko pompę paliwa chyba szlak trafił Piszę, ponieważ nie wiem za bardzo jak się do niej dostać. Sprawdzałem pod tylnymi siedzeniami i nie ma tam wycięcia wykładziny aby dostać się do niej od środka pojazdu - tak jak jest to typowo w wielu autach. Czy trzeba ściągać zbiorniki paliwa, aby się to tej pompy dostać, czy uda się to zrobić od wewnątrz.
Kolejne pytanie, w którym zbiorniku jest ta pompa, czy w prawym czy w lewym? Bo po ki ciul, ściągać obydwa jak można tylko ten, gdzie pompa siedzi.
Nie sprawdzałem jeszcze samej pompy, bo dopiero co przyjechałem, ale jak ją sprawdzić - czy ten grubszy przewód który wchodzi do silnika to jest zasilający od pompy. Jeżeli tak, to jak go odepnę, i zakręcę silnikiem i nie tryska paliwo, to znaczy że pompa padła. Jakie są inne sposoby sprawdzenia pompy paliwa?
Znawcy tematu napiszcie cosik, bo na czwartek wieczorem muszę mieć auto sprawne
Jak macie jakieś foty, to zapodajcie.
PS
Założyłem nowy temat, bo przez szukajkę nie mogłem znaleźć tematu z pompą i jej wymianą.
Pozdrawiam
Mam taki problem, wczoraj wracałem z wakacji z Włoch, rano odpaliłem bezproblemowo auto na Pb /mam LPG/ i sru w drogę. W baku ponad 1/2 Pb, ale jazda na LPG. Po przejechaniu ok 150 km zajechałem na stację celem dotankowania LPG, zgasiłem auto, bo kolejka była. Odpaliem celem podjazdu pod dystrybutor, auto zapaliło na max 5 sekund i szaraczka, a po dodaniu gazu zdechnięcie. Kolejne próby odpalenia bez skutku. Postój na stacji ponad 4 h czekając na assistance a przy okazji próba reanimacji. Próby odłączenia aku, nie przyniosły skutku. Po wgryzieniu się w temat, dokonałem odpalenia awaryjnego na samej LPG, ato zapaliło, kolejne próby po zgaszeniu, na LPG zapala. Tankowanie do pełna, odwołanie assistane i sru do domu z dotankowywaniem LPG na zapalonym silniku
Na moje oko pompę paliwa chyba szlak trafił Piszę, ponieważ nie wiem za bardzo jak się do niej dostać. Sprawdzałem pod tylnymi siedzeniami i nie ma tam wycięcia wykładziny aby dostać się do niej od środka pojazdu - tak jak jest to typowo w wielu autach. Czy trzeba ściągać zbiorniki paliwa, aby się to tej pompy dostać, czy uda się to zrobić od wewnątrz.
Kolejne pytanie, w którym zbiorniku jest ta pompa, czy w prawym czy w lewym? Bo po ki ciul, ściągać obydwa jak można tylko ten, gdzie pompa siedzi.
Nie sprawdzałem jeszcze samej pompy, bo dopiero co przyjechałem, ale jak ją sprawdzić - czy ten grubszy przewód który wchodzi do silnika to jest zasilający od pompy. Jeżeli tak, to jak go odepnę, i zakręcę silnikiem i nie tryska paliwo, to znaczy że pompa padła. Jakie są inne sposoby sprawdzenia pompy paliwa?
Znawcy tematu napiszcie cosik, bo na czwartek wieczorem muszę mieć auto sprawne
Jak macie jakieś foty, to zapodajcie.
PS
Założyłem nowy temat, bo przez szukajkę nie mogłem znaleźć tematu z pompą i jej wymianą.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez vivv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
zbiornik jest tylko jeden i niestety trzeba go ściągnąć by dojść do pompyvivv pisze:Kolejne pytanie, w którym zbiorniku jest ta pompa, czy w prawym czy w lewym? Bo po ki ciul, ściągać obydwa jak można tylko ten, gdzie pompa siedzi.
za to pompa składa się z dwóch modułów - jeden zasilający,
i drugi wyrównujący poziom paliwa między komorami zbiornika
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Dziekuje za info. Po diagnozie z kluczyka wyskakuje mi tykko znany błąd P0406, tj czujnika recylkulacji spalin EGR. Ten błąd znam. Ale nie diagnozuje mi awarii pompy. A chyba powinien?
Kolejne pytanie, pompa jest w prawej komorze czy w lewej?
I czy te pompy co są za 190 zł to jest to co sie wyminia.
Kolejne pytanie, pompa jest w prawej komorze czy w lewej?
I czy te pompy co są za 190 zł to jest to co sie wyminia.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
na szybko tłumaczenie wujka google z serwisówkivivv pisze:Kolejne pytanie, pompa jest w prawej komorze czy w lewej?
Ten pojazd wykorzystuje zbiornik typu siodło, zbiornik po obu stronach tylnego wału napędowego. Pompa paliwowa znajduje się w module po lewej stronie pojazdu, a regulator ciśnienia paliwa znajduje się w module z prawej strony pojazdu. Wylot paliwa jest po prawej stronie i dostarcza paliwo do silnika. Montaż modułu pompy paliwa (lewa strona) to oprawa linii parowania, która łączy się z modułem prawego boku. Oba moduły mają karty wysyłki paliwa. Są dwa przewody łączące moduły razem, jedna jest linią zasilania paliwem, a druga przewód powrotny lub syfon. Linie są usuwane z modułu pompy paliwa podczas serwisowania obu urządzeń. Zawór regulacyjny ORVR (Onboard Refueling Vapor Recovery) znajduje się w module po prawej stronie.
w tym wątku masz też sporo informacji odnośnie działania całego układu
viewtopic.php?f=8&t=1044
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
tutaj masz filmik gdzie jest pokazane jak się dostać do pompy bez demontażu zbiornika:mpspycha pisze:zbiornik jest tylko jeden i niestety trzeba go ściągnąć by dojść do pompy
https://www.youtube.com/watch?v=Sa3spCtbqWg
a tutaj z demontażem:
https://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog
sam nigdy tego nie robiłem i wiem tylko tyle co jest pokazane na tych filmach. Może zadaj pytanie bezpośrednio któremuś z mechaników z naszego forum.
Mam nadzieję że ci to trochę pomoże. Powodzenia
Widziałem te 2 filmiki, ten pierwszy bez demontażu zbiornika to bezsensowne prucie wykładziny i poszycia podłogi. Zdecydowanie mniej inwazyjnie jest demontaż zbiornika.
Koledzy, czy takie wkłady pompy są właściwe i czy da się je wymienić wyciągając cały komplet i demontując go. Pytanie dla znawców, czy są jakieś niespodzianki przy demontażu całego wkładu, celem wymiany samej pompy?
I pytanie - przerabiał ktoś wymiane samej pompki made in china ? O takie cosik jak z linku
http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... 803AB/3229
Czy lepiej kupić używany cały wkład wraz z pompką?
Koledzy, czy takie wkłady pompy są właściwe i czy da się je wymienić wyciągając cały komplet i demontując go. Pytanie dla znawców, czy są jakieś niespodzianki przy demontażu całego wkładu, celem wymiany samej pompy?
I pytanie - przerabiał ktoś wymiane samej pompki made in china ? O takie cosik jak z linku
http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... 803AB/3229
Czy lepiej kupić używany cały wkład wraz z pompką?
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
nie wiem czy bym się zdecydował na takie rozwiązanie, ale jak widać możnalisu11 pisze: jak się dostać do pompy bez demontażu zbiornika:
informacje które podałem wyżej pochodzą z service manual Packi 2008, których nie miałem okazji przetestować osobiście. Rozwiązanie na filmie pozwala na dostęp do pojedynczej części modułu, a co jeśli problem tkwi pomiędzy?
poniżej screen z serwisówki - demontaż pompy paliwa który zaczyna się od "zdemontuj zbiornik paliwa"
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Koledzy, ewidentnie pompa niedomaga. Po zdemontowaniu zbiornika i podpięcia do aku zadziałała ale na chilę i sie od razy zapowietrza tak jak by miała spadek ciśnienia. Na przewodzie zasilającym prąd jest. Po zamontowaniu zbiornika ni ma bata, nie ruszyła.
Mam ugadany caly zbiornik z pompami i przewodami, nie rozkręcany. Cena dobra bo 500 zł. Ale 250 km trza jechać, bo kurierom nie daje wiary
Mam ugadany caly zbiornik z pompami i przewodami, nie rozkręcany. Cena dobra bo 500 zł. Ale 250 km trza jechać, bo kurierom nie daje wiary
Układ paliwowy działa. Padnięta pompa Pb. W zbiorniku też już ktoś wymieniał pompę, bo wsadzona nie jest inna aniżeli ta oryginalna. Być może wynika to z akcji serwisowej - pieron wie. Na bank zbiornik z auta z 2004 roku 3.5L
Jak by co, to mam na zbyciu zbiornik z przewodami i wsadami, z tym, że bez pompy paliwa. Poszukam pompy i wymienię, wówczas będzie komplecik.
Jak by co, to mam na zbyciu zbiornik z przewodami i wsadami, z tym, że bez pompy paliwa. Poszukam pompy i wymienię, wówczas będzie komplecik.