Nie odpala na Pb - pompa paliwa?

Sprawy związane tylko z problemami pracy na benzynie / pompy paliwa baki itp
vivv
Posty: 27
Rejestracja: 25 sty 2016 01:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Nie odpala na Pb - pompa paliwa?

Post autor: vivv » 06 sie 2017 08:19 pm

Witajcie koledzy
Mam taki problem, wczoraj wracałem z wakacji z Włoch, rano odpaliłem bezproblemowo auto na Pb /mam LPG/ i sru w drogę. W baku ponad 1/2 Pb, ale jazda na LPG. Po przejechaniu ok 150 km zajechałem na stację celem dotankowania LPG, zgasiłem auto, bo kolejka była. Odpaliem celem podjazdu pod dystrybutor, auto zapaliło na max 5 sekund i szaraczka, a po dodaniu gazu zdechnięcie. Kolejne próby odpalenia bez skutku. Postój na stacji ponad 4 h czekając na assistance a przy okazji próba reanimacji. Próby odłączenia aku, nie przyniosły skutku. Po wgryzieniu się w temat, dokonałem odpalenia awaryjnego na samej LPG, ato zapaliło, kolejne próby po zgaszeniu, na LPG zapala. Tankowanie do pełna, odwołanie assistane i sru do domu z dotankowywaniem LPG na zapalonym silniku :)

Na moje oko pompę paliwa chyba szlak trafił :( Piszę, ponieważ nie wiem za bardzo jak się do niej dostać. Sprawdzałem pod tylnymi siedzeniami i nie ma tam wycięcia wykładziny aby dostać się do niej od środka pojazdu - tak jak jest to typowo w wielu autach. Czy trzeba ściągać zbiorniki paliwa, aby się to tej pompy dostać, czy uda się to zrobić od wewnątrz.
Kolejne pytanie, w którym zbiorniku jest ta pompa, czy w prawym czy w lewym? Bo po ki ciul, ściągać obydwa jak można tylko ten, gdzie pompa siedzi.

Nie sprawdzałem jeszcze samej pompy, bo dopiero co przyjechałem, ale jak ją sprawdzić - czy ten grubszy przewód który wchodzi do silnika to jest zasilający od pompy. Jeżeli tak, to jak go odepnę, i zakręcę silnikiem i nie tryska paliwo, to znaczy że pompa padła. Jakie są inne sposoby sprawdzenia pompy paliwa?

Znawcy tematu napiszcie cosik, bo na czwartek wieczorem muszę mieć auto sprawne :)
Jak macie jakieś foty, to zapodajcie.

PS
Założyłem nowy temat, bo przez szukajkę nie mogłem znaleźć tematu z pompą i jej wymianą.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez vivv, łącznie zmieniany 1 raz.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 06 sie 2017 08:42 pm

vivv pisze:Kolejne pytanie, w którym zbiorniku jest ta pompa, czy w prawym czy w lewym? Bo po ki ciul, ściągać obydwa jak można tylko ten, gdzie pompa siedzi.
zbiornik jest tylko jeden i niestety trzeba go ściągnąć by dojść do pompy :/

za to pompa składa się z dwóch modułów - jeden zasilający,
i drugi wyrównujący poziom paliwa między komorami zbiornika
Załączniki
demontaż zbiornika cz3.jpg
demontaż zbiornika cz2.jpg
demontaż zbiornika cz1.jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

vivv
Posty: 27
Rejestracja: 25 sty 2016 01:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: vivv » 06 sie 2017 09:12 pm

Dziekuje za info. Po diagnozie z kluczyka wyskakuje mi tykko znany błąd P0406, tj czujnika recylkulacji spalin EGR. Ten błąd znam. Ale nie diagnozuje mi awarii pompy. A chyba powinien?
Kolejne pytanie, pompa jest w prawej komorze czy w lewej?
I czy te pompy co są za 190 zł to jest to co sie wyminia.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 06 sie 2017 09:32 pm

vivv pisze:Kolejne pytanie, pompa jest w prawej komorze czy w lewej?
na szybko tłumaczenie wujka google z serwisówki

Ten pojazd wykorzystuje zbiornik typu siodło, zbiornik po obu stronach tylnego wału napędowego. Pompa paliwowa znajduje się w module po lewej stronie pojazdu, a regulator ciśnienia paliwa znajduje się w module z prawej strony pojazdu. Wylot paliwa jest po prawej stronie i dostarcza paliwo do silnika. Montaż modułu pompy paliwa (lewa strona) to oprawa linii parowania, która łączy się z modułem prawego boku. Oba moduły mają karty wysyłki paliwa. Są dwa przewody łączące moduły razem, jedna jest linią zasilania paliwem, a druga przewód powrotny lub syfon. Linie są usuwane z modułu pompy paliwa podczas serwisowania obu urządzeń. Zawór regulacyjny ORVR (Onboard Refueling Vapor Recovery) znajduje się w module po prawej stronie.

w tym wątku masz też sporo informacji odnośnie działania całego układu

viewtopic.php?f=8&t=1044
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

vivv
Posty: 27
Rejestracja: 25 sty 2016 01:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: vivv » 07 sie 2017 01:34 am

Ok, dzięki za info.
No to teraz kolejne zapytanie, czy sam wkład pompy da się wymienić, czy jest koniecznośc wymiany całego kompletu?

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 07 sie 2017 06:47 am

mpspycha pisze:zbiornik jest tylko jeden i niestety trzeba go ściągnąć by dojść do pompy
tutaj masz filmik gdzie jest pokazane jak się dostać do pompy bez demontażu zbiornika:
https://www.youtube.com/watch?v=Sa3spCtbqWg

a tutaj z demontażem:
https://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog

sam nigdy tego nie robiłem i wiem tylko tyle co jest pokazane na tych filmach. Może zadaj pytanie bezpośrednio któremuś z mechaników z naszego forum.
Mam nadzieję że ci to trochę pomoże. Powodzenia

vivv
Posty: 27
Rejestracja: 25 sty 2016 01:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: vivv » 07 sie 2017 09:33 am

Widziałem te 2 filmiki, ten pierwszy bez demontażu zbiornika to bezsensowne prucie wykładziny i poszycia podłogi. Zdecydowanie mniej inwazyjnie jest demontaż zbiornika.

Koledzy, czy takie wkłady pompy są właściwe i czy da się je wymienić wyciągając cały komplet i demontując go. Pytanie dla znawców, czy są jakieś niespodzianki przy demontażu całego wkładu, celem wymiany samej pompy?

I pytanie - przerabiał ktoś wymiane samej pompki made in china ? O takie cosik jak z linku
http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... 803AB/3229
Czy lepiej kupić używany cały wkład wraz z pompką?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 07 sie 2017 09:47 am

lisu11 pisze: jak się dostać do pompy bez demontażu zbiornika:
nie wiem czy bym się zdecydował na takie rozwiązanie, ale jak widać można ;)

informacje które podałem wyżej pochodzą z service manual Packi 2008, których nie miałem okazji przetestować osobiście. Rozwiązanie na filmie pozwala na dostęp do pojedynczej części modułu, a co jeśli problem tkwi pomiędzy?

poniżej screen z serwisówki - demontaż pompy paliwa który zaczyna się od "zdemontuj zbiornik paliwa"
Załączniki
demontaż pompy paliwa .jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

vivv
Posty: 27
Rejestracja: 25 sty 2016 01:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: vivv » 07 sie 2017 02:11 pm

Koledzy, ewidentnie pompa niedomaga. Po zdemontowaniu zbiornika i podpięcia do aku zadziałała ale na chilę i sie od razy zapowietrza tak jak by miała spadek ciśnienia. Na przewodzie zasilającym prąd jest. Po zamontowaniu zbiornika ni ma bata, nie ruszyła.
Mam ugadany caly zbiornik z pompami i przewodami, nie rozkręcany. Cena dobra bo 500 zł. Ale 250 km trza jechać, bo kurierom nie daje wiary 😉

vivv
Posty: 27
Rejestracja: 25 sty 2016 01:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: vivv » 08 sie 2017 11:34 am

Układ paliwowy działa. Padnięta pompa Pb. W zbiorniku też już ktoś wymieniał pompę, bo wsadzona nie jest inna aniżeli ta oryginalna. Być może wynika to z akcji serwisowej - pieron wie. Na bank zbiornik z auta z 2004 roku 3.5L

Jak by co, to mam na zbyciu zbiornik z przewodami i wsadami, z tym, że bez pompy paliwa. Poszukam pompy i wymienię, wówczas będzie komplecik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: UKŁAD PALIWOWY :.”