Zbiornik gazu do 3.5 i 4.0

Dobór instalacji / warsztaty itp
WojtekJ
Posty: 38
Rejestracja: 23 paź 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

zbiornik 95 l producent wymiary

Post autor: WojtekJ » 30 lis 2009 08:48 pm

Witam

Panowie pytanie : jakie konkretnie zbiorniki 95 litrów wchodzą do naszych Pacek? Mój gazownik (Poznan) twierdzi że maks 73 l w koło wejdzie. Moze macie jakieś dane? Wdzięczny będę za pomoc.

Pozdrawiam
Wojtek

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: zbiornik 95 l producent wymiary

Post autor: mirgd » 30 lis 2009 10:27 pm

WojtekJ pisze:Witam

Panowie pytanie : jakie konkretnie zbiorniki 95 litrów wchodzą do naszych Pacek? Mój gazownik (Poznan) twierdzi że maks 73 l w koło wejdzie. Moze macie jakieś dane? Wdzięczny będę za pomoc.

Pozdrawiam
Wojtek
Producent - firma STAKO. średnica 720mm, wysokość 270mm, poj. 95l.
pozdrawiam: mirgd

WojtekJ
Posty: 38
Rejestracja: 23 paź 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WojtekJ » 30 lis 2009 11:15 pm

Dzięki wielkie. Jutro "zaskoczę" gazownika.

Pozdr
Wojtek

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 01 gru 2009 01:47 pm

Ja mam zbiornik 86l wchodzi ok70lgazu i to w zupełności wystarcza.

WojtekJ
Posty: 38
Rejestracja: 23 paź 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WojtekJ » 01 gru 2009 11:07 pm

Dzięki Panowie. Byłem dziś u gazownika, wszystko wymierzone. Założymy zbiornik 77 l żeby nic tam nie wystawało. Częste tankowanie to możliwość kawki lub czegoś na ząbek :mrgreen:

Pozdr
Wojtek

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 02 gru 2009 09:00 pm

Ja mam zamontowany zbiornik IRENE 94 litry cena 600 zł Firma IRENE KOBYLNICA tel 059 82-12-910 jest homologacja i super pasuje do Packi w miejsce koła -
Przyłącze do tankowania w miejscu wlewu paliwa i wielozawór bezpieczeństwa
Instalacja gazowa Prins wiem co piszę tylko taka do naszych smoków .,
spalanie olkoło 16l/100 bez różnicy w mocy czy na gazie czy PB bynajmniej ja
nie odczuwam różnicy

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarkowy » 03 gru 2009 10:48 am

A jak się mają takie duże zbiorniki do haka holowniczego?
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009 11:32 am przez jarkowy, łącznie zmieniany 1 raz.
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co

RyszardB68
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2009 06:39 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: RyszardB68 » 03 gru 2009 02:09 pm

Witam
Mam zamontowany zbiornik Stako 95 l i hak ściągany firmy Bosal i nie ma z tym problemu.
Joanna

Artur
Posty: 57
Rejestracja: 15 wrz 2009 02:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artur » 06 gru 2009 09:20 am

cześć,
a czy ktoś ma informacje, dane na temat jaki zbiornik największy wchodzi do wersji 4L z dwoma wydechami? bo ponoć mniejszy wchodzi niż do wersji 3.5L z jednym wydechem.
Chcę na dniach zamontować instalację, a chcę jak największy zbiorniczek :8
Pozdr

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 06 gru 2009 05:08 pm

ja mam 55l i tyle tankuje 40 l. co 200 250 km ale nie wiem czy większy wejdzie
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

WojtekJ
Posty: 38
Rejestracja: 23 paź 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WojtekJ » 06 gru 2009 08:58 pm

Witam

W mój zbiornik 79 l weszło przy pierwszym tankowaniu 56l gazu. Nie wiem czy tak ma być? Wydawało mi się że powinno wejść więcej. Na razie testuje pierwsze spalanie i troche jestem przerazony. Po przejechaniu 80km mam już zużyte połowę zbiornika :O Mam BRC i nie wiem czy ten wskaznik ledowy to tylko taki bajerek czy rzeczywiście pokazuje poziom gazu. Ciekawe co na to mój gazownik?
Może macie podobne spostrzeżenia.

Pozdr
Wojtek

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 06 gru 2009 09:23 pm

Weszło ci o 7,2 litra mniej bo powinno 63,2 resztz to 20% poduszki powietrznej, natomiast co do rezerwy to taki bardziej bajer chociaż można ją ustawić dokładniej ale po prostu sprawdź ile pali i przy każdym tankowaniu licznik dzienny i nie będzie kłopotu :).
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

WojtekJ
Posty: 38
Rejestracja: 23 paź 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WojtekJ » 06 gru 2009 09:31 pm

Dzięki wielkie za info. Trochę się pocieszyłem tym wskaźnikiem :D . Sprawdzę po ponownym zatankowaniu - tak robiłem zawsze przy Pb i wychodzilo od 14, 7 do 17 l/100km i tyle pokazuje teraz komputer.
Czy ta ilość gazu w zbiorniku można jakoś zwiększyć? Tzn czy gazownik coś może ustawić.

Wojtek

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 06 gru 2009 11:18 pm

WojtekJ pisze:Czy ta ilość gazu w zbiorniku można jakoś zwiększyć? Tzn czy gazownik coś może ustawić.Wojtek
Najpierw zatankuj jeszcze parę razy na innych stacja to wtedy będziesz wiedział ile tak naprawdę ci wchodzi ponieważ zdarza się że stacje mają ustawione różne ciśnienia na dystrybutorach i raz zatankuje 56 raz 63 a raz 65 :).
Jeżeli po tankowaniu na innych stacja będziesz miał obraz i wynik 56 to wtedy jedziesz do gazownika z pustym zbiornikiem gazu zaznaczam pustym on wyciąga zawór ze zbiornika podgina pływak i wtedy będzie wchodziło więcej myślę że robił to kiedyś i nie podegnie go za bardzo :).
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

WojtekJ
Posty: 38
Rejestracja: 23 paź 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: WojtekJ » 06 gru 2009 11:42 pm

Dzięki wielkie, spróbuje na innych stacjach.

Pozdr
Wojtek

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 07 gru 2009 07:32 pm

Jeżeli chodzi o te kontrolki poziomu LPG to możesz przy sprawdzeniu gwarancyjnym po 5 tyś km powiedzieć żeby ci przestawił w kompie LPG wg twoich potrzeb, gość poprzesuwa suwaki oporności na swoim wyświetlaczu ustawiania parametrów instalacji i git;
U mnie było tak że paliły sie bardzo długo wszystkie 4 lampki a później na łeb na szyje do zera.. teraz mi ustawił jak chciałem:)
Luk.

bodo

Post autor: bodo » 14 maja 2011 06:04 pm

widlak pisze:
WojtekJ pisze:Czy ta ilość gazu w zbiorniku można jakoś zwiększyć? Tzn czy gazownik coś może ustawić.Wojtek
Najpierw zatankuj jeszcze parę razy na innych stacja to wtedy będziesz wiedział ile tak naprawdę ci wchodzi ponieważ zdarza się że stacje mają ustawione różne ciśnienia na dystrybutorach i raz zatankuje 56 raz 63 a raz 65 :).
Jeżeli po tankowaniu na innych stacja będziesz miał obraz i wynik 56 to wtedy jedziesz do gazownika z pustym zbiornikiem gazu zaznaczam pustym on wyciąga zawór ze zbiornika podgina pływak i wtedy będzie wchodziło więcej myślę że robił to kiedyś i nie podegnie go za bardzo :).
witaj Widlak :)
Różne wartości ilości tankowanego gazu wynikaja z KANTOWANIA na stacjach. Mój ekstremalny przypadek to jak w Krynicy Górskiej na CPN "zatankowali" mi więcej niż cała pojemność zbiornika !!!

gadanie oszustów o rożnym ciśnieniu nie ma nic wspólnego z prawdą

Wielozawór, jest urządzeniem stanowiącym osprzęt zespolony zbiornika. W skład tego osprzętu wchodzą następujące zawory: zawór ograniczający napełnienie zbiornika do 80% jego objętości wodnej, zawór ten automatycznie przerywa napełnienie zbiornika LPG w chwili osiągnięcia maksymalnego dopuszczalnego napełnienia;

bodo

Post autor: bodo » 14 maja 2011 06:27 pm

Czytałem wiele postów na temat zbiornika do 4.0

wywnioskowałem że max duży zbiornik może mieć wymiary:
720/270
jeżeli ktoś z Was ma zbiornik o którymś z wymiarów - to proszę o opinię czy to się sprawdza ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 maja 2011 12:02 am

Średnica zbiornika 720 wchodzi choć mój gazownik sobie troszkę narzekał, że ciasno i że może grzać się od tłumików. Jednakże taki dostał ode mnie bo taką średnice ma koło samochodu (tak około). Więc potwierdzam, że średnica jako max da się zastosować. Wielozawór w takim zbiorniku wychodzi do tyłu po skosie więc nie jest to też najlepsza opcja - ale.... tak jest i tak być musi. Inaczej moim zdaniem się nie da.
Natomiast kwestia wysokości....
Najbezpieczniej jest założyć coś zbliżonego do koła jezdnego tj. 235+-. Są 230 i 240.
270 też z pewnością wejdzie, jednakże zwróć uwagę, że płyta podłogowa w miejscu montażu zbiornika nie jest pozioma i płaska - więc gdzieś zbiornik musi być bardziej a gdzieś minimalnie odsunięty od podłogi. Są zresztą stosowne wymagania na temat prześwitu - warto to sprawdzić, żeby potem nie stanąć przed koniecznością wymiany na niższy.
W mój o pojemności 79 lirów wchodzi na poziomie 65 litrów a to pozwala na przejechanie dystansu po trasie rzędu 400 km lub więcej. Nie wystarczy?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 maja 2011 12:13 am

bodo pisze:Różne wartości ilości tankowanego gazu wynikaja z KANTOWANIA na stacjach. Mój ekstremalny przypadek to jak w Krynicy Górskiej na CPN "zatankowali" mi więcej niż cała pojemność zbiornika !!!
To też
bodo pisze:Wielozawór, jest urządzeniem stanowiącym osprzęt zespolony zbiornika. W skład tego osprzętu wchodzą następujące zawory: zawór ograniczający napełnienie zbiornika do 80% jego objętości wodnej, zawór ten automatycznie przerywa napełnienie zbiornika LPG w chwili osiągnięcia maksymalnego dopuszczalnego napełnienia;
Jeśli masz odpowiednio dobrany wielozawór do wysokości zbiornika toroidalnego (a o takich mówimy), który to wielozawór jest fabrycznie ustawiony i żaden magik nie doginał, nie wyginał, nie majstrował przy nim, to będziesz miał 80%. Ale jak jest inaczej możesz mieć tak 60% jak i 95%. Niektórzy gazownicy wiedząc że zbiornik może się w trakcie jazdy nagrzewać od np. bardzo bliskiego układu wydechowego wyginają nieco dźwignię pływaka, żeby zmniejszyć stopień maksymalnego napełnienia zbiornika. Zbiornik 720 będzie blisko tłumików w Twoim samochodzie.

Kwestia zaś automatycznego odcięcia dopływu tankowanego gazu.
Czy spotkałeś się na stacji LPG z pytaniem czy wielozawór odcina? Ja więcej niż często. Zatem wnioskuję że problem z wielozaworem i jedną z jego funkcji jest dość powszechny. A kiedy wielozawór odetnie dopływ gazu jest w dużej mierze zależne nie tylko od jego nastawów ale też od ciśnienia na pompie gazownika.
Raz miałem przypadek że do ppustego (prawie) zbiornika na stacji ORLEN weszło dosłownie kilka litrów gazu (poniżej 10) i zawór odciął dopływ. Więcej za chińskiego boga wejść nie chciało. Na oddalonej o 2 km stacji BP dotankowałem ponad 30 (było to inne autko z mniejszym zbiornikiem niż mam w Pacyfice).

bodo

Post autor: bodo » 15 maja 2011 09:58 am

witajcie :)
nie chce się spierać i mówić o sytuacjach kiedy mamy coś uszkodzone.

W poprzednim aucie miałem taka zasadę że zawsze wyjeżdżałem gaz do końca i tankowałem pełen zbiornik.

I z moich obserwacji wyciągnąłem wnioski, że na różnych stacjach wchodzi różna ilość paliwa.
Oczywiście wybrałem tą na której było to najmniej :)

I chyba nikt nie myśli że nie jesteście oszukiwani na ilości paliwa - ale we własnym interesie szukajcie najbardziej uczciwej stacji :)

z tego co wiem ciśnienie podawania gazu nie ma nic do rzeczy. Cieczy nie można sprężyć i przy ok 80% płynnego wypełnienia zawór odcina dopływ.

bodo

Post autor: bodo » 15 maja 2011 10:03 am

dzięki Maur
235 naszej opony ma na bieżniku - razem z bokami jest więcej.
Czy uważasz że zbiornik 680/250 będzie optymalnym rozwiązaniem ?
a może 650/250 ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 maja 2011 02:08 pm

Ja mam 720 240 i jest ok.
Miło mi że mogę wspierać swojego ziomala. Choć dziś Warszaw to z lat młodzieńczych piastowiak.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 maja 2011 03:10 pm

A próbowałeś jeździć za każdym razem na tę samą stację LPG i tankować zawsze pusty zbiornik do pełna? Wyniki żadnego tankowania nie będą powtarzalne.
Przez jakieś 7 lat jazdy na LPG różnymi samochodami nigdy nie wlano mi więcej niż pojemność zbiornika. Ale faktem jest też że nie tankuję się na przydrożnych stacjach typu dwa wolnostojące zbiorniki i jeden dystrybutor mimo że tam taniej o kilka groszy na litrze.

A co do ciśnienia na pompie...
Warunkiem koniecznym przepływu gazu z dystrybutora do zbiornika jest:
1. otwarty zawór (steruje nim pływak)
2. różnica ciśnień zapewniająca przepływ gazu w porządanym kierunku.
A w zbiorniku masz gaz LPG w fazie płynnej (te przepisowe max. 80% objetości wodnej) i pozostałe min. 20% objętości zbiornika w fazie lotnej. Ciśnienie w zbiorniku to właśnie te 20% lub więcej, które zapewnia ci zasilenie gazem w fazie płynnej bez dodatkowych pomp do reduktora

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 15 maja 2011 10:08 pm

bodo, popatrz na pływak i zobaczysz czy nie da się go podgiąć niestety można w każdym co do tankowania więcej lub mniej niestety zależy to od wielu czynników i sam na własnym przykładzie się przekonałem nawet złapałem za rękę ale nie o tym mowa więc wpływ na ilość tankowanego gazu mają:

Podgięcie pływaka, (własne doświadczenie)

Pistolet na końcu węża z dystrybutora powinien być wymieniany co jakiś czas bo inaczej to pompuje do wyrównania ciśnienia w zbiorniku auta i zbiorniku na stacji (częste przypadki na małych stacjach :) o ile mamy pewność że z wielozaworem jest wszystko w porządku, (własne doświadczenie)

Stosunek tankowanego gaz i powietrza niestety na niektórych stacjach jest niestety porównywalny i przejeżdżamy niewiele :) (sprawdzone z Policją)

Dziwne domieszki do gazu co z czasem skutkuje zmniejszaniem się objętości zbiornika bo niestety zostają w zbiorniku, (własne doświadczenie) (pozostaje płukanie zbiornika)

No i niestety różne ciśnienia i nie jest to żadna bujda i opowieści czy wymysły (sprawdzone z Policją)

To są moje doświadczenia (autopsja) z ostatnich 14 lat na gazie :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

bodo

Post autor: bodo » 16 maja 2011 09:04 am

hihi :)
ja mam odwrotnie
Młodzieńczy i troszkę - warszawiak a teraz piastowianin :)

bodo

Post autor: bodo » 16 maja 2011 09:10 am

witajcie

Maur - i to jest właśnie dowód na moją teorię że jak tankuje na tej samej stacji to zawsze wchodzi ta sama ilość gazu +/- 1 l ale nie ma różnic kilku litrów.

Widlak - zgadzam się z Tobą że pływak można wyregulować rożnie i nie zawsze to będzie 80 %

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 08 gru 2011 09:03 pm

witam u mnie zbiornik ponad 70l (wchodzi 62) i nie wystaje,a zdjęcia wlewu znajdziesz na forum pozdrawiam
są samochody i była pacifica

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 gru 2011 09:09 pm

Mój zbiornik ma 720 mm i wchodzi na styk. Pokemność 79 litrów wodna daje troche ponad 60 litrów gazu. Producent STAKO Słupsk. Ja mam dwa wydechy bo 4 litry silnik i wchodzi na styk. przy jednym w wersjach 3,5 powinno być luźniej jak sądzę.
Wysokość zbiornika 230 niczym nie grozi - nie widać nawet za zderzakiem nie mówiąc nawet o prześwicie. Dawaj możliwie największy zbiornik a będziesz rzadziej tankował - ważne szczególnie w trasie.

MarcinElb
Posty: 62
Rejestracja: 05 gru 2011 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MarcinElb » 08 gru 2011 11:59 pm

Jeżeli chodzi o z zbiornik STAKO miałem taki przy Oplu Vectra 2.0 e jakieś 10 lat temu, zbiornik też był STAKO super sprawa bez zastrzeżeń, tylko z tego co pamiętam przy zbiorniku chyba 45 l. poj. rzeczywiście miałem 35 gazu co dało mi 350 km na tankowaniu co byto spoko dla tego silnika i tej pojemności butli w kole. Potem były dwa Diesle i trochę wypadłem z rynku gazowego. Teraz wróciłem do benzyny i rozpoznaje temat na nowo w dziale LPG. :D

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 gru 2011 12:02 am

Napełnienie zbiornika gazem to ok 80% jego pojemności wodnej.
jak masz pojemność 50 to wlejesz ok 40 i wielozawór powinien odciąć.

MarcinElb
Posty: 62
Rejestracja: 05 gru 2011 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MarcinElb » 09 gru 2011 12:06 am

Maur spoko to właśnie znałem już z Vectry, pojemność zbiornika minus te 20 % od rzeczywistej ilości gazu w zbiorniku. Chodziło mi o dobór optymalnego zbiornika do samochodowej w Pacyfice.

[ Dodano: Pią Gru 09, 2011 00:08 ]
I do tego teraz Żona mówi mi że pralka się pierdzieli..... co za życie

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 gru 2011 12:14 am

Do Packi największy możliwy.
Średnica max. 720
Wysokość ja mam 230 choć można nawet ciut więcej
Zbiornik toroidalny pełny a nie z dziurą w środku
Zobacz sobie oferte na www.stako.pl
Przy zużyciu paliwa Packi ważne żeby co stacja nie tankować

MarcinElb
Posty: 62
Rejestracja: 05 gru 2011 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MarcinElb » 09 gru 2011 09:53 am

Maur ten zbiornik ze Stako toroidalny z symbolem G14L tak ?

[ Dodano: Pią Gru 09, 2011 12:48 ]
Informacja z ostatniej chwili. Za kwotę 3.800 instalacja KME listwy firmy OMVL ? nie wiem co to jest ale takie montują w Gdańsku tam gdzie sprowadzają auta.(Gdzie kupiłem)

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 15 gru 2011 10:14 pm

butla gazowa 55l kosztuje około 300zl,natomiast 80l ponad 600,to jest przykład jednej częsci z instalacji gazowej-i tak jak napisał ;maur,jest z resztą instalacji-za lepsze trza płacic ale tylko raz :)
Gas-guzzler

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

jaki zbiornik

Post autor: Tom » 17 mar 2012 07:42 am

witam kolegów
byłem u gazownika i powiedział że max. wejdzie zbiornik 80l przy czym należy wymienić również wielozawór związku z tym mam pytanie:
czy zbiornik można wymienić samemu i czy jest konieczność wymiany wielozaworu ?
gazownik za materiał + robociznę chce 1000zł
moje cacuszko

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 17 mar 2012 10:12 am

Tom pisze:czy zbiornik można wymienić samemu
A czy ty na tym się znasz masz pojęcie w tym temacie w montażu i eksploatacji Lpg ??

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 mar 2012 11:11 am

Tom,
Po kolei:
Czy można samemu? Jak ktoś sie uprze to wszystko może - tylko odpowiedz sobie na pytanie tedi-ego i czy stać Cię na ryzyko a także czy jesteś przygotowany na nieoczekiwane sytuacje. Postawione w Twoim poście pytania wskazują, że instalacje LPG nie są Twoją najsilniejszą stroną - a jeśli tak jest w rzeczywistości to odradzam.
Największy zbiornik w Pacce to średnica 720 i większego nie wsadzisz. Ja mam wysokość 230 choć może być trochę więcej. Może - bo się zmieści. A jeśli będzie więcej, to i większa pojemność wodna niż 79 litrów i większy ciężar - tylko czy naprawdę potrzeba?
Wielozawody do zbiornimów toroidalnych dobierane są w zależności od wysokości zbiornika. Jeśli Twój nowy zbiornik będzie tej samem wysokości co dotychczasowy - możesz wykorzystać aktualny wielozawór.
Koszt: Zbiornik na poziomie 550, wielozawór na poziomie 200 (mam naszieję że pod rurke fi 8) zostaje z tysiąca 250 na robociznę. A do montarzu wymont foteli rozbrojenie podłogi a później ponowny montaż. Do tego zwykle dorobienie jakichs dystansów żeby było do czego odpowiednio przykręcić zbiornik - zgodnie z warunkami homologacji i dla zapewnienia bezpieczeństwa. Dostałeś rozsądną ofertę. No chyba, że oferta brzmi PLN 100 i zostaje u gazownika dotychczasowy zbiornik.
Dobra rada - nie rób tego sam!!!

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

zbiornik

Post autor: Tom » 17 mar 2012 01:53 pm

dzięki za informacje.macie racje lepiej temat powierzyć specjalistom .co do zbiornika to stary zabiorę . wielozawór powiedział że muszę wymienić a rurka ma być o8
moje cacuszko

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 mar 2012 07:29 pm

Tom, Zastanów się nad opcją zostawienia starego zbiornika Z JEGO CERTYFIKATEM gazownikowi w rozliczeniu. No chyba że masz w niedalekim planie plany jego zagospodarowania.
Warto pamiętać, że zbiorniki posiadaja 10-o letnia legalizacje po którym to czasie wymiana na nowy pomimo braku oznak zużycia. A jak ma leżeć to lepiej odzyskać nawet część kasy moim zdaniem.

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

zbiornik gazu

Post autor: Tom » 18 mar 2012 11:17 am

dzięki za podpowiedź dowiem się czy gazownik zechce mój zbiornik i na jakich zasadach.
moje cacuszko

bałtyk
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2014 09:17 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bałtyk » 30 maja 2014 08:18 pm

Cześć!

Od kilku dni jestem w posiadaniu Packi 3,5 FWD. Proszę o radę osoby, które mają doświadczenie w jeżdżeniu zagazowaną smoczycą. Chodzi o dobór zbiornika. Chciałbym mieć jak największą pojemność (najchętniej 95l wody), ale wiem, że wiąże się to z dodatkowym obciążeniem i, jak to określił gaziarz, zwisem. Powiedział również, że szybszemu zużyciu ulegają amortyzatory. A co na ten temat mówi praktyka? Czy ktoś z Was zauważył takie szybsze zużycie zawieszenia? Czy zdarzało się Wam zaczepić zbiornikiem gazu albo hakiem o próg zwalniający czy cokolwiek innego?

Z góry dziękuję za opinie!

Bałtyk

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 01 cze 2014 09:07 pm

ja mam zamontowany 83l i starcza mi na ok.400km .Gazownik powiedział że jest optymalny bez dodatkowej roboty/dorabianie dodatkowej osłony tłumika/
moje cacuszko

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 01 cze 2014 09:17 pm

Dwa lata temu zamontowałem zbiornik 96 litrów. Wystarcza na 500 km.
Uważam że nie ma lepszej opcji.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 cze 2014 09:34 pm

bałtyk,
Reguła jest prosta:
Jeśli wchodzi koło o określonej średnicy, to i zbiornik LPG tej średnicy wejdzie.
Profil opony to pewna wysokość zbiornika do zamontowania. Zostanie jeszcze ciut miejsca żeby nie wystawał poniżej dolnej krawędzi zderzaka - można wykorzystać.
Co do obciążenia i zużywania amortyzatorów....
Wystarczy, że autem będzie podróżować na stałe 4 osoby o masie 100kg każda. jak to zadziała na amortyzatory?
A jak wskazuje praktyka autem 90% czasu podróżuje 1-2 osoby zdecydowanie poniżej stanu nadwagi.
Auto na spokojnie obsłuży każdy zbiornik, który się zmieści. Ja miałem 720 średnicę wysokości nie pamiętam ale jednorazowo tankowałem coś 60-70 litrów
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 01 cze 2014 09:56 pm

Średnica jest najważniejsza. Ja zrezygnowałem z tego 96 litrów bo za mały prześwit się robi. Nie lubię jak coś wystaje spod zderzaka. W Polsce gdzie stacje są co krok 76 litrów wystarczy na około 320-380 kilometrów w zależności o stylu jazdy. Natomiast jak jadę na wakacje to marzy mi się większa butla bo tak często trzeba się zatrzymywać:)

bałtyk
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2014 09:17 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bałtyk » 01 cze 2014 10:01 pm

Dziękuję za odpowiedzi!

maur >> na coś takiego, odnośnie amortyzatorów, wskazuje logika, ale wolałem się upewnić, tym bardziej, że motoryzacja to nie jest (jeszcze) mój konik ;) Co do wysokości zbiornika to odrobiłem pracę domową i przeczytałem wątki dot. zbiorników, więc we wtorek będą przymiarki u gazownika. Mam i tak zamontowany hak, który wystaje poniżej linii zderzaka, a że zbiornik jest bliżej osi (co na logikę daje mniejsze ryzyko przytarcia), to i pewnie będę optował za 95l (jeśli dobrze pamiętam 270 mm wysokości).
Ostatnio zmieniony 02 cze 2014 06:33 am przez bałtyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 cze 2014 10:14 pm

bałtyk,
Przy zamontowanym haku ilość miejsca może się nieco skurczyć więc dobrze jest przymierzyć to co chcesz mieć zanim zaakceptujesz to co gazownik (a nie gaziarz) ma na składzie. Standardem jest, że może Cię namawiać na to co ma - co więcej pewnie będzie zachwalać jako najlepszą i jedynie możliwą opcję.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

bałtyk
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2014 09:17 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bałtyk » 02 cze 2014 06:36 am

Bardzo dziękuję za radę!

"Gaziarz" poprawiony ;)

bałtyk
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2014 09:17 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bałtyk » 22 cze 2014 11:05 am

Instalacja założona. Wtryskiwacze HAMA czerwone, sterownik DIEGO G3, zbiornik 86l (67l gazu) nic nie wystaje a i pojemność jak dla mnie satysfakcjonująca. Jeszcze nie zużyłem całego zbiornika więc nie podzielę się spalaniem, ale na benzynie miałem około 10,5 w trasie i 13,2 w mieszanym (400 trasa 700 miasto). Pojawił się mały problem przy napełnianiu zbiornika - powinien nabić do 67 a nabił do 60. Zobaczymy jak będzie dalej czy to wina dystrybutora czy coś trzeba poprawić w instalacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”