Zbiornik gazu do 3.5 i 4.0
zbiornik 95 l producent wymiary
Witam
Panowie pytanie : jakie konkretnie zbiorniki 95 litrów wchodzą do naszych Pacek? Mój gazownik (Poznan) twierdzi że maks 73 l w koło wejdzie. Moze macie jakieś dane? Wdzięczny będę za pomoc.
Pozdrawiam
Wojtek
Panowie pytanie : jakie konkretnie zbiorniki 95 litrów wchodzą do naszych Pacek? Mój gazownik (Poznan) twierdzi że maks 73 l w koło wejdzie. Moze macie jakieś dane? Wdzięczny będę za pomoc.
Pozdrawiam
Wojtek
Re: zbiornik 95 l producent wymiary
Producent - firma STAKO. średnica 720mm, wysokość 270mm, poj. 95l.WojtekJ pisze:Witam
Panowie pytanie : jakie konkretnie zbiorniki 95 litrów wchodzą do naszych Pacek? Mój gazownik (Poznan) twierdzi że maks 73 l w koło wejdzie. Moze macie jakieś dane? Wdzięczny będę za pomoc.
Pozdrawiam
Wojtek
pozdrawiam: mirgd
Ja mam zamontowany zbiornik IRENE 94 litry cena 600 zł Firma IRENE KOBYLNICA tel 059 82-12-910 jest homologacja i super pasuje do Packi w miejsce koła -
Przyłącze do tankowania w miejscu wlewu paliwa i wielozawór bezpieczeństwa
Instalacja gazowa Prins wiem co piszę tylko taka do naszych smoków .,
spalanie olkoło 16l/100 bez różnicy w mocy czy na gazie czy PB bynajmniej ja
nie odczuwam różnicy
Przyłącze do tankowania w miejscu wlewu paliwa i wielozawór bezpieczeństwa
Instalacja gazowa Prins wiem co piszę tylko taka do naszych smoków .,
spalanie olkoło 16l/100 bez różnicy w mocy czy na gazie czy PB bynajmniej ja
nie odczuwam różnicy
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 sie 2009 06:39 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam
W mój zbiornik 79 l weszło przy pierwszym tankowaniu 56l gazu. Nie wiem czy tak ma być? Wydawało mi się że powinno wejść więcej. Na razie testuje pierwsze spalanie i troche jestem przerazony. Po przejechaniu 80km mam już zużyte połowę zbiornika Mam BRC i nie wiem czy ten wskaznik ledowy to tylko taki bajerek czy rzeczywiście pokazuje poziom gazu. Ciekawe co na to mój gazownik?
Może macie podobne spostrzeżenia.
Pozdr
Wojtek
W mój zbiornik 79 l weszło przy pierwszym tankowaniu 56l gazu. Nie wiem czy tak ma być? Wydawało mi się że powinno wejść więcej. Na razie testuje pierwsze spalanie i troche jestem przerazony. Po przejechaniu 80km mam już zużyte połowę zbiornika Mam BRC i nie wiem czy ten wskaznik ledowy to tylko taki bajerek czy rzeczywiście pokazuje poziom gazu. Ciekawe co na to mój gazownik?
Może macie podobne spostrzeżenia.
Pozdr
Wojtek
Weszło ci o 7,2 litra mniej bo powinno 63,2 resztz to 20% poduszki powietrznej, natomiast co do rezerwy to taki bardziej bajer chociaż można ją ustawić dokładniej ale po prostu sprawdź ile pali i przy każdym tankowaniu licznik dzienny i nie będzie kłopotu .
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Najpierw zatankuj jeszcze parę razy na innych stacja to wtedy będziesz wiedział ile tak naprawdę ci wchodzi ponieważ zdarza się że stacje mają ustawione różne ciśnienia na dystrybutorach i raz zatankuje 56 raz 63 a raz 65 .WojtekJ pisze:Czy ta ilość gazu w zbiorniku można jakoś zwiększyć? Tzn czy gazownik coś może ustawić.Wojtek
Jeżeli po tankowaniu na innych stacja będziesz miał obraz i wynik 56 to wtedy jedziesz do gazownika z pustym zbiornikiem gazu zaznaczam pustym on wyciąga zawór ze zbiornika podgina pływak i wtedy będzie wchodziło więcej myślę że robił to kiedyś i nie podegnie go za bardzo .
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Jeżeli chodzi o te kontrolki poziomu LPG to możesz przy sprawdzeniu gwarancyjnym po 5 tyś km powiedzieć żeby ci przestawił w kompie LPG wg twoich potrzeb, gość poprzesuwa suwaki oporności na swoim wyświetlaczu ustawiania parametrów instalacji i git;
U mnie było tak że paliły sie bardzo długo wszystkie 4 lampki a później na łeb na szyje do zera.. teraz mi ustawił jak chciałem:)
U mnie było tak że paliły sie bardzo długo wszystkie 4 lampki a później na łeb na szyje do zera.. teraz mi ustawił jak chciałem:)
Luk.
witaj Widlakwidlak pisze:Najpierw zatankuj jeszcze parę razy na innych stacja to wtedy będziesz wiedział ile tak naprawdę ci wchodzi ponieważ zdarza się że stacje mają ustawione różne ciśnienia na dystrybutorach i raz zatankuje 56 raz 63 a raz 65 .WojtekJ pisze:Czy ta ilość gazu w zbiorniku można jakoś zwiększyć? Tzn czy gazownik coś może ustawić.Wojtek
Jeżeli po tankowaniu na innych stacja będziesz miał obraz i wynik 56 to wtedy jedziesz do gazownika z pustym zbiornikiem gazu zaznaczam pustym on wyciąga zawór ze zbiornika podgina pływak i wtedy będzie wchodziło więcej myślę że robił to kiedyś i nie podegnie go za bardzo .
Różne wartości ilości tankowanego gazu wynikaja z KANTOWANIA na stacjach. Mój ekstremalny przypadek to jak w Krynicy Górskiej na CPN "zatankowali" mi więcej niż cała pojemność zbiornika !!!
gadanie oszustów o rożnym ciśnieniu nie ma nic wspólnego z prawdą
Wielozawór, jest urządzeniem stanowiącym osprzęt zespolony zbiornika. W skład tego osprzętu wchodzą następujące zawory: zawór ograniczający napełnienie zbiornika do 80% jego objętości wodnej, zawór ten automatycznie przerywa napełnienie zbiornika LPG w chwili osiągnięcia maksymalnego dopuszczalnego napełnienia;
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Średnica zbiornika 720 wchodzi choć mój gazownik sobie troszkę narzekał, że ciasno i że może grzać się od tłumików. Jednakże taki dostał ode mnie bo taką średnice ma koło samochodu (tak około). Więc potwierdzam, że średnica jako max da się zastosować. Wielozawór w takim zbiorniku wychodzi do tyłu po skosie więc nie jest to też najlepsza opcja - ale.... tak jest i tak być musi. Inaczej moim zdaniem się nie da.
Natomiast kwestia wysokości....
Najbezpieczniej jest założyć coś zbliżonego do koła jezdnego tj. 235+-. Są 230 i 240.
270 też z pewnością wejdzie, jednakże zwróć uwagę, że płyta podłogowa w miejscu montażu zbiornika nie jest pozioma i płaska - więc gdzieś zbiornik musi być bardziej a gdzieś minimalnie odsunięty od podłogi. Są zresztą stosowne wymagania na temat prześwitu - warto to sprawdzić, żeby potem nie stanąć przed koniecznością wymiany na niższy.
W mój o pojemności 79 lirów wchodzi na poziomie 65 litrów a to pozwala na przejechanie dystansu po trasie rzędu 400 km lub więcej. Nie wystarczy?
Natomiast kwestia wysokości....
Najbezpieczniej jest założyć coś zbliżonego do koła jezdnego tj. 235+-. Są 230 i 240.
270 też z pewnością wejdzie, jednakże zwróć uwagę, że płyta podłogowa w miejscu montażu zbiornika nie jest pozioma i płaska - więc gdzieś zbiornik musi być bardziej a gdzieś minimalnie odsunięty od podłogi. Są zresztą stosowne wymagania na temat prześwitu - warto to sprawdzić, żeby potem nie stanąć przed koniecznością wymiany na niższy.
W mój o pojemności 79 lirów wchodzi na poziomie 65 litrów a to pozwala na przejechanie dystansu po trasie rzędu 400 km lub więcej. Nie wystarczy?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
To teżbodo pisze:Różne wartości ilości tankowanego gazu wynikaja z KANTOWANIA na stacjach. Mój ekstremalny przypadek to jak w Krynicy Górskiej na CPN "zatankowali" mi więcej niż cała pojemność zbiornika !!!
Jeśli masz odpowiednio dobrany wielozawór do wysokości zbiornika toroidalnego (a o takich mówimy), który to wielozawór jest fabrycznie ustawiony i żaden magik nie doginał, nie wyginał, nie majstrował przy nim, to będziesz miał 80%. Ale jak jest inaczej możesz mieć tak 60% jak i 95%. Niektórzy gazownicy wiedząc że zbiornik może się w trakcie jazdy nagrzewać od np. bardzo bliskiego układu wydechowego wyginają nieco dźwignię pływaka, żeby zmniejszyć stopień maksymalnego napełnienia zbiornika. Zbiornik 720 będzie blisko tłumików w Twoim samochodzie.bodo pisze:Wielozawór, jest urządzeniem stanowiącym osprzęt zespolony zbiornika. W skład tego osprzętu wchodzą następujące zawory: zawór ograniczający napełnienie zbiornika do 80% jego objętości wodnej, zawór ten automatycznie przerywa napełnienie zbiornika LPG w chwili osiągnięcia maksymalnego dopuszczalnego napełnienia;
Kwestia zaś automatycznego odcięcia dopływu tankowanego gazu.
Czy spotkałeś się na stacji LPG z pytaniem czy wielozawór odcina? Ja więcej niż często. Zatem wnioskuję że problem z wielozaworem i jedną z jego funkcji jest dość powszechny. A kiedy wielozawór odetnie dopływ gazu jest w dużej mierze zależne nie tylko od jego nastawów ale też od ciśnienia na pompie gazownika.
Raz miałem przypadek że do ppustego (prawie) zbiornika na stacji ORLEN weszło dosłownie kilka litrów gazu (poniżej 10) i zawór odciął dopływ. Więcej za chińskiego boga wejść nie chciało. Na oddalonej o 2 km stacji BP dotankowałem ponad 30 (było to inne autko z mniejszym zbiornikiem niż mam w Pacyfice).
witajcie
nie chce się spierać i mówić o sytuacjach kiedy mamy coś uszkodzone.
W poprzednim aucie miałem taka zasadę że zawsze wyjeżdżałem gaz do końca i tankowałem pełen zbiornik.
I z moich obserwacji wyciągnąłem wnioski, że na różnych stacjach wchodzi różna ilość paliwa.
Oczywiście wybrałem tą na której było to najmniej
I chyba nikt nie myśli że nie jesteście oszukiwani na ilości paliwa - ale we własnym interesie szukajcie najbardziej uczciwej stacji
z tego co wiem ciśnienie podawania gazu nie ma nic do rzeczy. Cieczy nie można sprężyć i przy ok 80% płynnego wypełnienia zawór odcina dopływ.
nie chce się spierać i mówić o sytuacjach kiedy mamy coś uszkodzone.
W poprzednim aucie miałem taka zasadę że zawsze wyjeżdżałem gaz do końca i tankowałem pełen zbiornik.
I z moich obserwacji wyciągnąłem wnioski, że na różnych stacjach wchodzi różna ilość paliwa.
Oczywiście wybrałem tą na której było to najmniej
I chyba nikt nie myśli że nie jesteście oszukiwani na ilości paliwa - ale we własnym interesie szukajcie najbardziej uczciwej stacji
z tego co wiem ciśnienie podawania gazu nie ma nic do rzeczy. Cieczy nie można sprężyć i przy ok 80% płynnego wypełnienia zawór odcina dopływ.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
A próbowałeś jeździć za każdym razem na tę samą stację LPG i tankować zawsze pusty zbiornik do pełna? Wyniki żadnego tankowania nie będą powtarzalne.
Przez jakieś 7 lat jazdy na LPG różnymi samochodami nigdy nie wlano mi więcej niż pojemność zbiornika. Ale faktem jest też że nie tankuję się na przydrożnych stacjach typu dwa wolnostojące zbiorniki i jeden dystrybutor mimo że tam taniej o kilka groszy na litrze.
A co do ciśnienia na pompie...
Warunkiem koniecznym przepływu gazu z dystrybutora do zbiornika jest:
1. otwarty zawór (steruje nim pływak)
2. różnica ciśnień zapewniająca przepływ gazu w porządanym kierunku.
A w zbiorniku masz gaz LPG w fazie płynnej (te przepisowe max. 80% objetości wodnej) i pozostałe min. 20% objętości zbiornika w fazie lotnej. Ciśnienie w zbiorniku to właśnie te 20% lub więcej, które zapewnia ci zasilenie gazem w fazie płynnej bez dodatkowych pomp do reduktora
Przez jakieś 7 lat jazdy na LPG różnymi samochodami nigdy nie wlano mi więcej niż pojemność zbiornika. Ale faktem jest też że nie tankuję się na przydrożnych stacjach typu dwa wolnostojące zbiorniki i jeden dystrybutor mimo że tam taniej o kilka groszy na litrze.
A co do ciśnienia na pompie...
Warunkiem koniecznym przepływu gazu z dystrybutora do zbiornika jest:
1. otwarty zawór (steruje nim pływak)
2. różnica ciśnień zapewniająca przepływ gazu w porządanym kierunku.
A w zbiorniku masz gaz LPG w fazie płynnej (te przepisowe max. 80% objetości wodnej) i pozostałe min. 20% objętości zbiornika w fazie lotnej. Ciśnienie w zbiorniku to właśnie te 20% lub więcej, które zapewnia ci zasilenie gazem w fazie płynnej bez dodatkowych pomp do reduktora
bodo, popatrz na pływak i zobaczysz czy nie da się go podgiąć niestety można w każdym co do tankowania więcej lub mniej niestety zależy to od wielu czynników i sam na własnym przykładzie się przekonałem nawet złapałem za rękę ale nie o tym mowa więc wpływ na ilość tankowanego gazu mają:
Podgięcie pływaka, (własne doświadczenie)
Pistolet na końcu węża z dystrybutora powinien być wymieniany co jakiś czas bo inaczej to pompuje do wyrównania ciśnienia w zbiorniku auta i zbiorniku na stacji (częste przypadki na małych stacjach o ile mamy pewność że z wielozaworem jest wszystko w porządku, (własne doświadczenie)
Stosunek tankowanego gaz i powietrza niestety na niektórych stacjach jest niestety porównywalny i przejeżdżamy niewiele (sprawdzone z Policją)
Dziwne domieszki do gazu co z czasem skutkuje zmniejszaniem się objętości zbiornika bo niestety zostają w zbiorniku, (własne doświadczenie) (pozostaje płukanie zbiornika)
No i niestety różne ciśnienia i nie jest to żadna bujda i opowieści czy wymysły (sprawdzone z Policją)
To są moje doświadczenia (autopsja) z ostatnich 14 lat na gazie
Podgięcie pływaka, (własne doświadczenie)
Pistolet na końcu węża z dystrybutora powinien być wymieniany co jakiś czas bo inaczej to pompuje do wyrównania ciśnienia w zbiorniku auta i zbiorniku na stacji (częste przypadki na małych stacjach o ile mamy pewność że z wielozaworem jest wszystko w porządku, (własne doświadczenie)
Stosunek tankowanego gaz i powietrza niestety na niektórych stacjach jest niestety porównywalny i przejeżdżamy niewiele (sprawdzone z Policją)
Dziwne domieszki do gazu co z czasem skutkuje zmniejszaniem się objętości zbiornika bo niestety zostają w zbiorniku, (własne doświadczenie) (pozostaje płukanie zbiornika)
No i niestety różne ciśnienia i nie jest to żadna bujda i opowieści czy wymysły (sprawdzone z Policją)
To są moje doświadczenia (autopsja) z ostatnich 14 lat na gazie
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Mój zbiornik ma 720 mm i wchodzi na styk. Pokemność 79 litrów wodna daje troche ponad 60 litrów gazu. Producent STAKO Słupsk. Ja mam dwa wydechy bo 4 litry silnik i wchodzi na styk. przy jednym w wersjach 3,5 powinno być luźniej jak sądzę.
Wysokość zbiornika 230 niczym nie grozi - nie widać nawet za zderzakiem nie mówiąc nawet o prześwicie. Dawaj możliwie największy zbiornik a będziesz rzadziej tankował - ważne szczególnie w trasie.
Wysokość zbiornika 230 niczym nie grozi - nie widać nawet za zderzakiem nie mówiąc nawet o prześwicie. Dawaj możliwie największy zbiornik a będziesz rzadziej tankował - ważne szczególnie w trasie.
Jeżeli chodzi o z zbiornik STAKO miałem taki przy Oplu Vectra 2.0 e jakieś 10 lat temu, zbiornik też był STAKO super sprawa bez zastrzeżeń, tylko z tego co pamiętam przy zbiorniku chyba 45 l. poj. rzeczywiście miałem 35 gazu co dało mi 350 km na tankowaniu co byto spoko dla tego silnika i tej pojemności butli w kole. Potem były dwa Diesle i trochę wypadłem z rynku gazowego. Teraz wróciłem do benzyny i rozpoznaje temat na nowo w dziale LPG.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Do Packi największy możliwy.
Średnica max. 720
Wysokość ja mam 230 choć można nawet ciut więcej
Zbiornik toroidalny pełny a nie z dziurą w środku
Zobacz sobie oferte na www.stako.pl
Przy zużyciu paliwa Packi ważne żeby co stacja nie tankować
Średnica max. 720
Wysokość ja mam 230 choć można nawet ciut więcej
Zbiornik toroidalny pełny a nie z dziurą w środku
Zobacz sobie oferte na www.stako.pl
Przy zużyciu paliwa Packi ważne żeby co stacja nie tankować
jaki zbiornik
witam kolegów
byłem u gazownika i powiedział że max. wejdzie zbiornik 80l przy czym należy wymienić również wielozawór związku z tym mam pytanie:
czy zbiornik można wymienić samemu i czy jest konieczność wymiany wielozaworu ?
gazownik za materiał + robociznę chce 1000zł
byłem u gazownika i powiedział że max. wejdzie zbiornik 80l przy czym należy wymienić również wielozawór związku z tym mam pytanie:
czy zbiornik można wymienić samemu i czy jest konieczność wymiany wielozaworu ?
gazownik za materiał + robociznę chce 1000zł
moje cacuszko
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Tom,
Po kolei:
Czy można samemu? Jak ktoś sie uprze to wszystko może - tylko odpowiedz sobie na pytanie tedi-ego i czy stać Cię na ryzyko a także czy jesteś przygotowany na nieoczekiwane sytuacje. Postawione w Twoim poście pytania wskazują, że instalacje LPG nie są Twoją najsilniejszą stroną - a jeśli tak jest w rzeczywistości to odradzam.
Największy zbiornik w Pacce to średnica 720 i większego nie wsadzisz. Ja mam wysokość 230 choć może być trochę więcej. Może - bo się zmieści. A jeśli będzie więcej, to i większa pojemność wodna niż 79 litrów i większy ciężar - tylko czy naprawdę potrzeba?
Wielozawody do zbiornimów toroidalnych dobierane są w zależności od wysokości zbiornika. Jeśli Twój nowy zbiornik będzie tej samem wysokości co dotychczasowy - możesz wykorzystać aktualny wielozawór.
Koszt: Zbiornik na poziomie 550, wielozawór na poziomie 200 (mam naszieję że pod rurke fi 8) zostaje z tysiąca 250 na robociznę. A do montarzu wymont foteli rozbrojenie podłogi a później ponowny montaż. Do tego zwykle dorobienie jakichs dystansów żeby było do czego odpowiednio przykręcić zbiornik - zgodnie z warunkami homologacji i dla zapewnienia bezpieczeństwa. Dostałeś rozsądną ofertę. No chyba, że oferta brzmi PLN 100 i zostaje u gazownika dotychczasowy zbiornik.
Dobra rada - nie rób tego sam!!!
Po kolei:
Czy można samemu? Jak ktoś sie uprze to wszystko może - tylko odpowiedz sobie na pytanie tedi-ego i czy stać Cię na ryzyko a także czy jesteś przygotowany na nieoczekiwane sytuacje. Postawione w Twoim poście pytania wskazują, że instalacje LPG nie są Twoją najsilniejszą stroną - a jeśli tak jest w rzeczywistości to odradzam.
Największy zbiornik w Pacce to średnica 720 i większego nie wsadzisz. Ja mam wysokość 230 choć może być trochę więcej. Może - bo się zmieści. A jeśli będzie więcej, to i większa pojemność wodna niż 79 litrów i większy ciężar - tylko czy naprawdę potrzeba?
Wielozawody do zbiornimów toroidalnych dobierane są w zależności od wysokości zbiornika. Jeśli Twój nowy zbiornik będzie tej samem wysokości co dotychczasowy - możesz wykorzystać aktualny wielozawór.
Koszt: Zbiornik na poziomie 550, wielozawór na poziomie 200 (mam naszieję że pod rurke fi 8) zostaje z tysiąca 250 na robociznę. A do montarzu wymont foteli rozbrojenie podłogi a później ponowny montaż. Do tego zwykle dorobienie jakichs dystansów żeby było do czego odpowiednio przykręcić zbiornik - zgodnie z warunkami homologacji i dla zapewnienia bezpieczeństwa. Dostałeś rozsądną ofertę. No chyba, że oferta brzmi PLN 100 i zostaje u gazownika dotychczasowy zbiornik.
Dobra rada - nie rób tego sam!!!
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Tom, Zastanów się nad opcją zostawienia starego zbiornika Z JEGO CERTYFIKATEM gazownikowi w rozliczeniu. No chyba że masz w niedalekim planie plany jego zagospodarowania.
Warto pamiętać, że zbiorniki posiadaja 10-o letnia legalizacje po którym to czasie wymiana na nowy pomimo braku oznak zużycia. A jak ma leżeć to lepiej odzyskać nawet część kasy moim zdaniem.
Warto pamiętać, że zbiorniki posiadaja 10-o letnia legalizacje po którym to czasie wymiana na nowy pomimo braku oznak zużycia. A jak ma leżeć to lepiej odzyskać nawet część kasy moim zdaniem.
zbiornik gazu
dzięki za podpowiedź dowiem się czy gazownik zechce mój zbiornik i na jakich zasadach.
moje cacuszko
Cześć!
Od kilku dni jestem w posiadaniu Packi 3,5 FWD. Proszę o radę osoby, które mają doświadczenie w jeżdżeniu zagazowaną smoczycą. Chodzi o dobór zbiornika. Chciałbym mieć jak największą pojemność (najchętniej 95l wody), ale wiem, że wiąże się to z dodatkowym obciążeniem i, jak to określił gaziarz, zwisem. Powiedział również, że szybszemu zużyciu ulegają amortyzatory. A co na ten temat mówi praktyka? Czy ktoś z Was zauważył takie szybsze zużycie zawieszenia? Czy zdarzało się Wam zaczepić zbiornikiem gazu albo hakiem o próg zwalniający czy cokolwiek innego?
Z góry dziękuję za opinie!
Bałtyk
Od kilku dni jestem w posiadaniu Packi 3,5 FWD. Proszę o radę osoby, które mają doświadczenie w jeżdżeniu zagazowaną smoczycą. Chodzi o dobór zbiornika. Chciałbym mieć jak największą pojemność (najchętniej 95l wody), ale wiem, że wiąże się to z dodatkowym obciążeniem i, jak to określił gaziarz, zwisem. Powiedział również, że szybszemu zużyciu ulegają amortyzatory. A co na ten temat mówi praktyka? Czy ktoś z Was zauważył takie szybsze zużycie zawieszenia? Czy zdarzało się Wam zaczepić zbiornikiem gazu albo hakiem o próg zwalniający czy cokolwiek innego?
Z góry dziękuję za opinie!
Bałtyk
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
bałtyk,
Reguła jest prosta:
Jeśli wchodzi koło o określonej średnicy, to i zbiornik LPG tej średnicy wejdzie.
Profil opony to pewna wysokość zbiornika do zamontowania. Zostanie jeszcze ciut miejsca żeby nie wystawał poniżej dolnej krawędzi zderzaka - można wykorzystać.
Co do obciążenia i zużywania amortyzatorów....
Wystarczy, że autem będzie podróżować na stałe 4 osoby o masie 100kg każda. jak to zadziała na amortyzatory?
A jak wskazuje praktyka autem 90% czasu podróżuje 1-2 osoby zdecydowanie poniżej stanu nadwagi.
Auto na spokojnie obsłuży każdy zbiornik, który się zmieści. Ja miałem 720 średnicę wysokości nie pamiętam ale jednorazowo tankowałem coś 60-70 litrów
Reguła jest prosta:
Jeśli wchodzi koło o określonej średnicy, to i zbiornik LPG tej średnicy wejdzie.
Profil opony to pewna wysokość zbiornika do zamontowania. Zostanie jeszcze ciut miejsca żeby nie wystawał poniżej dolnej krawędzi zderzaka - można wykorzystać.
Co do obciążenia i zużywania amortyzatorów....
Wystarczy, że autem będzie podróżować na stałe 4 osoby o masie 100kg każda. jak to zadziała na amortyzatory?
A jak wskazuje praktyka autem 90% czasu podróżuje 1-2 osoby zdecydowanie poniżej stanu nadwagi.
Auto na spokojnie obsłuży każdy zbiornik, który się zmieści. Ja miałem 720 średnicę wysokości nie pamiętam ale jednorazowo tankowałem coś 60-70 litrów
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Średnica jest najważniejsza. Ja zrezygnowałem z tego 96 litrów bo za mały prześwit się robi. Nie lubię jak coś wystaje spod zderzaka. W Polsce gdzie stacje są co krok 76 litrów wystarczy na około 320-380 kilometrów w zależności o stylu jazdy. Natomiast jak jadę na wakacje to marzy mi się większa butla bo tak często trzeba się zatrzymywać:)
Dziękuję za odpowiedzi!
maur >> na coś takiego, odnośnie amortyzatorów, wskazuje logika, ale wolałem się upewnić, tym bardziej, że motoryzacja to nie jest (jeszcze) mój konik Co do wysokości zbiornika to odrobiłem pracę domową i przeczytałem wątki dot. zbiorników, więc we wtorek będą przymiarki u gazownika. Mam i tak zamontowany hak, który wystaje poniżej linii zderzaka, a że zbiornik jest bliżej osi (co na logikę daje mniejsze ryzyko przytarcia), to i pewnie będę optował za 95l (jeśli dobrze pamiętam 270 mm wysokości).
maur >> na coś takiego, odnośnie amortyzatorów, wskazuje logika, ale wolałem się upewnić, tym bardziej, że motoryzacja to nie jest (jeszcze) mój konik Co do wysokości zbiornika to odrobiłem pracę domową i przeczytałem wątki dot. zbiorników, więc we wtorek będą przymiarki u gazownika. Mam i tak zamontowany hak, który wystaje poniżej linii zderzaka, a że zbiornik jest bliżej osi (co na logikę daje mniejsze ryzyko przytarcia), to i pewnie będę optował za 95l (jeśli dobrze pamiętam 270 mm wysokości).
Ostatnio zmieniony 02 cze 2014 06:33 am przez bałtyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
bałtyk,
Przy zamontowanym haku ilość miejsca może się nieco skurczyć więc dobrze jest przymierzyć to co chcesz mieć zanim zaakceptujesz to co gazownik (a nie gaziarz) ma na składzie. Standardem jest, że może Cię namawiać na to co ma - co więcej pewnie będzie zachwalać jako najlepszą i jedynie możliwą opcję.
Przy zamontowanym haku ilość miejsca może się nieco skurczyć więc dobrze jest przymierzyć to co chcesz mieć zanim zaakceptujesz to co gazownik (a nie gaziarz) ma na składzie. Standardem jest, że może Cię namawiać na to co ma - co więcej pewnie będzie zachwalać jako najlepszą i jedynie możliwą opcję.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Instalacja założona. Wtryskiwacze HAMA czerwone, sterownik DIEGO G3, zbiornik 86l (67l gazu) nic nie wystaje a i pojemność jak dla mnie satysfakcjonująca. Jeszcze nie zużyłem całego zbiornika więc nie podzielę się spalaniem, ale na benzynie miałem około 10,5 w trasie i 13,2 w mieszanym (400 trasa 700 miasto). Pojawił się mały problem przy napełnianiu zbiornika - powinien nabić do 67 a nabił do 60. Zobaczymy jak będzie dalej czy to wina dystrybutora czy coś trzeba poprawić w instalacji.