Dobry gazownik do 4.0

Dobór instalacji / warsztaty itp
Limited
Posty: 24
Rejestracja: 03 mar 2012 08:59 am
Lokalizacja:
Samochód:

Dobry gazownik do 4.0

Post autor: Limited » 05 maja 2012 10:31 am

Witam. Koledzy szukam gazownika najlepiej w olsztynie , zeby dobrze zagazował moja Packe . Rozmawiałem juz z jednym ( Car-Gaz dla tych co moga znac ) lecz jakos nie przekonali mnie swoja propozycja, mam jeden warunek mianowicie butle 95 ( jak sie nie myle 720/270 ) oni twierdza ze obecnie nie dostepna w polsce , jak powiedzialem ze mi zalezy to stwierdzili ze najwyzej nie załoze sobie gazu .. :( Proponuja mi polska El-pigaz za 4100zł . Bardzo prosze o jakies porady, ewentualnie namiary na kogos rozsadnego :) Z góry dziekuje . Pozdrawiam Limited

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 05 maja 2012 02:32 pm

poczytaj sobie to forum
http://lpg-forum.pl/

ja zakładam za tydzień i też niestety nie mogę dostać butli 95l, więc zakładają mi 85l.
Jestem z Łodzi, a jadę na montaż 100 km, bo niestety w Łodzi nie ma dobrego fachowca.
p.s. 3800 koszt dla mojej 3,5 litra na dobrych gratach+wlew pod klapką

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 maja 2012 10:33 pm

Limited,
Wszystko zależy jaki system LPG masz zamiar zakładać.
Każdy gazownik preferuje takiego dostawcę sterowników, z jakim sie poukładał technicznie i handlowo.
Jeśli chcesz to w Warszawie dzielnica Rembertów na ulicy Fishera gość zakładał mi instalację ze sterownikiem STAG 300plus i z indywidualnymi wtryskami Hana 2000.
Graty kupowałem sam a do niego należał montaż i materiały jaki rurki, węże, itp.
Zrobił to dobrze - przez blisko półtora roku bez ani jednego CHECK ENGINA.
Nie zakładaj reduktora SCORPION GT - choć wyrabia do 350KM to jednak jest czyły na nie zwsze czysty gaz.
Graty kupione w okolicy Częstochowy, zamontowane przez Darka w Rembertowie, zbiornik STAKO 80l przywieziony z Gdyni w sumie wyszło ok 3.500 PLN, co uwzględniając nietanie wtryski Hana2000 uważam za niejaki sukces. Wyjściowo taka instalacja oferowana była za min. 4.500.
Nie mam kontaktu tel do tego gazownika ale jak wygooglujesz sobie hurtownię LPG w Warszawie na Fishera to albo Kazik albo Staszek dadzą Ci namiar na Darka.
Uprzedzam, że z mojego doświadczenia trzeba będzie poczekać na wolny termin - ma sporo klientów - co w jakiś sposób stanowi referencję dla tego gazownika. Może to być jakieś 2 tygodnie a montaż zabiera mu ok 2 dni.

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 05 maja 2012 10:56 pm

ceny u dobrych mechaników praktycznie takie same, czyli od 3500 do 3800 na dobrych podzespołach, różnica w wielkości butli.
Ja montuje coś takiego:
elektronikę : stag 300plus
wtryski : hana 2000
reduktor : AC R01 250KM lub 2x150 ( tu montażysta będzie zakładać 250, a potem badać jak to jeździ i jeśli stwierdzi że za słaby reduktor, to wstawi 2x150 )
zbiornik : zew 85l
wielozawor super
no i wlew pod klapką

Goran
Posty: 16
Rejestracja: 03 maja 2012 10:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

gaz

Post autor: Goran » 08 maja 2012 09:25 pm

Tylko BRC

[ Dodano: Wto Maj 08, 2012 21:30 ]
dopiszę jeszcze, ze żadnych problemów z tą instalacją. Pamietaj, że 2 parowniki, bo na jednym nie wydoli i będzie przeskakiwała na paliwo, wtryski fioletowe o dobrej wydajności i zbiornik gazu max - 70 litrowy, bo tłumiki jego okrążają. Wlew gazu nie może być pod klapką, gdyż wykończenie środka jest plastikowe i zostanie wyłamane przy kilku tankowaniach.
Pozdrawiam GORAN

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 maja 2012 10:16 pm

Goran,

Nie znam co prawda w szczegółach instalacji BRC choć naczytałem sie pozytywnych opinii na jej temat wystarczająco. Jednocześnie spotkałem (także na tym forum) sporo pozytywów na temat innych systemów LPG w naszych autkach. Każdy sam decyduje co mu odpowiada, jaką kasę przeznacza na instalację, a co za tym idzie także o jej ukompletowaniu.
Ja jeżdżę na STAG-u 300 ISA i sobie chwalę. Wtryski Hana2000 są moim zdaniem jednocześnie bezobsługowe przez olbrzymie przebiegi i funkcjonalne. Reduktor można na spoko znaleźć obsługujący moc do 350KM i będzie hulał jako jeden. Zbiornik - średnica koła jezdnego bez większego kłopotu wejdzie pod podłogę. To samo dotyczy wysokości - a z praktyki dodam że można wstawić i nieco większą wysokość bez ograniczania prześwitu lub zwisu auta. Mówię że można bo tak mam i sprawuje się bez zatrzeżeń.
Ostatnia kwestia to wlew pod klapką. Stawiam że większość użytkowników forum ma właśnie tak zamontowany wlew gazu bez kaleczenia plastików lub nie daj Boże blachy na zamocowanie wlewu. Przy okazji obsługa stacji tankowania ma wygodniej niż przy dziwnych umiejscowieniach tegoż wlewu. Na serio - da się i nie słyszałem o przypadku wyłamania wlewu bo plastiki. Wszak do nich niczego nie mocujesz.

Do tego co napisałem należy dodać jeszcze jedno - montaż przez fachowca z praktyką i doświadczeniem - znającego się na rzeczy. I możesz wierzyć albo nie - to jest największe wyzwanie. Najlepszą instalacje w najlepszej konfiguracji zespołów paprak może zniszczyć - niszcząc przy okazji Twoje auto. Postrzeganą jako badziewna instalację fachowiec może zainstalować tak, że nie będzie nastręczała żadnych kłopotów dla użytkownika.

A dla zainteresowanych dodam, że w naszych autkach można też zainstalować LPG V generacji z wtryskiem gazu w stanie ciekłym - bez parowników (reduktorów). Możliwe bo maksymalna moc obsługiwana przez pompę gazu to 300KM. Koszt takowej instalacji to rząd wielkości PLN 8000. A jako ciekawostkę dodam, że rozruch silnika możliwy bez udziału benzyny - podobnie jak późniejsza jazda. Można niemal w 100% wyeliminować zużycie benzyny.
Koszt takiej instalacji jest praktycznie zbliżony do PRINSa - uznawanego za najbardziej zaawansowany, niezawodny i pewny system LPG IV generacji wykorzystujący w swojej konfiguracji wtryski KEHINa - mercedes wśród wtrysków.

Goran
Posty: 16
Rejestracja: 03 maja 2012 10:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Goran » 08 maja 2012 10:55 pm

OK, ja nie zmuszam do założenia instalacji BRC, tylko takie sugestie mi się nasuwają po rozmowach z użytkownikami rożnych instalacji.
Wiem, że gazownicy zakładający instalacje BRC i Prins proponują wtryski keihina i wtedy nie masz żadnych problemów i zapominasz o instalacji gazowej.
Wiadomo, że wszystko zależy od tego ile zamierzasz wydać na instalację gazową i czego od niej oczekujesz:):):)
Jeżeli chodzi Pacifice 4.0 z podwójnym wydechem to zbiornik zgodnie z zasadami bezpieczeństwa nie wejdzie większy niż 70 l.

Limited
Posty: 24
Rejestracja: 03 mar 2012 08:59 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Limited » 09 maja 2012 10:28 am

Widze, że koledzy profesjonalnie podeszli do mojego problemu :) Moja packa ma 1 wydech (2008r). Zdecydowałem sie na instalacje BRC, w autoryzowanym punkcie Czarkam-u . Instalator potwierdzał wszystki moje uwagi dotyczące instalacji gazu , wszytko to co przeczytałem na naszym forum starałem sie przekazać :) To , że zdecydowałem sie na instalacje BRC była pewność i w jakis sposób bezpieczeństwo serwisu BRC jeśli nawet coś mogło by się nie udać ( odpukać :P ) to koledzy pisali o specu od 4.0 w Tarnowie, mój gazownik może się wtedy z nim skontaktowac przy instalacjach Stag czy proponowanym mi wcześniej przez innego gazownika El-pigaz jestem skazany tylko i wyłącznie na łaske instalatora, oczywiście nie chce oceniać i mowić , że te instalacje sa złe, dobre zestrojenie i pewnie działa jak trzeba, ale do tego jest potrzebny super fachowiec , zaufany fachowiec .. A o takiego trudno, na początku zawsze jest dobrze bedzie Pan zadowolony , pojawia sie problemy to zaczyna sie to nie nasza wina , źle Pan jezdzi , wina samochodu itd.. Sami wiecie jak to jest .

Ustaliłem za kwote 4000zł/brutto :
Istalacja BRC
Butla 95l. ( Pani w tej firmie szukała i znalazła , mino tego że jestem osobą dla której nie ma rzeczy nie możliwych, sam zwątpiłem w dostepność tej butli po 15 telefonach do róznych firm )
Wlew pod klapka Bp
Przełacznik schowany w popielniczce

Jeżeli macie jakieś sugestie to prosze jeszcze pisać, samochód od 8 rano jest juz na "operacji" . Mam nadzieje , że z narkozy wybudzi sie już na gazie :P

Narazie nie chce mówić co to za firma jeśli nie spartaczą roboty to zrobie im dobrą reklame , a jeśli sie nie potwierdza się ich zapenienia to bedzie anty .. :)
Pozdrawiam Limited

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 10 maja 2012 06:39 pm

ja jutro wstawiam swoją na zabieg :)
p.s. też znalazłem butle 95 l po długich poszukiwaniach

Limited
Posty: 24
Rejestracja: 03 mar 2012 08:59 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Limited » 13 maja 2012 09:40 pm

Witam ponownie :)
Jestem posiadaczem instalacji gazowej w mojej Paci, tak jak wczesniej pisałem padło na BRC . Jeden zbiornik już poszedł w atmosfere i moje pierwsze wrażenie .. nie ma różnicy benzynka/lpg mam nadzieje, że nie wyjdą jakies kwiatki po jakims czasie ! Jeśli ktoś jest zainteresowany i szuka dobrego gazownika myśle , że moge polecić swojego oczywiscie jeszcze nie było problemu wiec nie jestem w stanie poręczyć czy da rade cos rozwiazać , ale zainstalował poprawnie i moge powiedzieć z ręką na sercu JESTEM ZADOWOLONY :)
Myśle , że cena za BRC atrakcyjna i warto wybrać ta instalacje . Bede informował o dalszym użytkowaniu :D Pozdrawiam Limited

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 maja 2012 09:48 pm

Limited pisze:Jeden zbiornik już poszedł w atmosfere
W pierwszym momencie odczytałem tę treść w znaczeniu "wyleciał w powietrze". Dobrze że dalszy ciąg wypowiedzi był uspokajający.
Ufffff
Bezproblemowej jazdy życzę.

dymas
Posty: 38
Rejestracja: 16 paź 2011 10:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dymas » 13 maja 2012 10:56 pm

Witaj,
na poczcie nic nie mam

Mariusz
Mariusz

BooMBaRusH
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2012 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BooMBaRusH » 21 sie 2012 09:20 am

Witam. Może ktoś polecić dobrego gazownika w okolicy Krakowa ??

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 21 sie 2012 09:43 am

BooMBaRusH pisze:Witam. Może ktoś polecić dobrego gazownika w okolicy Krakowa ??
Kolego zapraszam najpierw tutaj http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=435
Następnie zapoznaj sie z tym http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=482#482
I wtedy pytaj i używaj szukajki a jak nie znajdziesz zadawaj pytania. Tedi

binas1
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: binas1 » 18 mar 2015 01:17 pm

tedi, Witam Was Pacyficarze, właśnie wczoraj zakupiłem Pacię Limited czarna i planuję założyć gaz. Trochę juz poczytałem odnośnie instalacji natomiast wpisy Wasze są troche odległe czasowo. Czy w tej kwestii pod upływem czasu się zmieniło czy nie? Tzn.
1. czy ceny są te same?
2. czy instalacje są lepsze?
P.S.
Dodam iż mam Packę 4.0, 2 rury z tyłu. Pochodzę z dolnego śląska z Jeleniej Góry, może któs zna z tamtych okolic dobrego gazownika?
Pzdr
Binas1

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”