Pokaż swoja instalację LPG - opinie, porównania

Dobór instalacji / warsztaty itp
Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Pokaż swoja instalację LPG - opinie, porównania

Post autor: M. » 24 maja 2012 06:10 pm

Koleżanki i koledzy,
Dyskutujemy o problemach występujących przy pracy silnika na alternatywnym gazowym zailaniu. Problemy sie powtarzają a właściwie objawy są podobne, co nie znaczy, że są skutkiem tej samej przyczyny.
Moim zdaniem prościej będzie pokazać jak mamy zamontowana instalację i wówczas można coś konkretnego powiedzieć.
Są generalne zasady, które niestety przez gazowników nie zawsze są przestrzegane. Jest ich wiele ale w tym miejscu chciałbym powiedzieć o absolutnych podstawach - miejsce doprowadzenia gazu do kolektora ssącego - wkrętka LPG, oraz o długości wężyków od wtryskiwacza do tejże wkrętki.
Wkrętka powinna być zamontowana ZAWSZE w aluminowej części kolektora dolotowego i możliwie najbliżej wtryskiwacza benzynowego. Takie doprowadzenie paliwa LPG najlepiej "naśladuje" zasilanie benzynowe silnika. Uważać należy by nie przewiercić się do płaszcza płynu chłodzącego. Ponadto wiercenie otworów pod wkrętki powinno odbywać się poza pojazdem po zdemontowaniu wierconego elementu. W innym przypadku istnieje duże ryzyko dostania się wiórów z wiercenia do kolektora a następnie do komory spalania. Skutki mogą być niemiłe i nie pomoże tu najlepszy odkurzacz stosowany przez gazownika przy wierceniu. Wiercenie otworów pod wkrętki w plastikowej części kolektora postrzegam jako totalna indolencję gazownika, który idzie po najmniejszej linii oporu dla swojej wygody i zgarnięcia kasy za montaż a później za nader częsty serwis.
Wężyki powinny być możliwie najkrótsze i ZAWSZE jednakowej długości. Dlaczego? Wtrysk gazu to czas od kilku do kilkunasto milisekund. jeśli wąż jest długi to i gaz długo przez niego płynie i nie dociera wtedy gdy jest potrzebny. Jednakowa długość wynika z konieczności zapewnienia jednakowych warunków pracy na wszystkich cylindrach.
W ofertach instalacj LPG zwykle występują wtryskiwacze zamontowane na listwach - do naszych aut po 3 wtryski na listwę. Stosując taki system nie da się zapewnić krótkich węży i należy liczyć się z mniejszą kultura pracy silnika. Przy awarii jednego wtrysku zwykle potrzebna jest wymiana całej listwy. Są wszak również wtryski oferowane jako pojedyncze. Ja u siebie mam wtryski membranowe Hana2000 jako pojedyncze, a gazownik zamontował je tak jak widać na zdjęciach poniżej. Wchodzą bez kłopotu pomiędzy kolektor aluminiowy i platikowy i są ułożone pomiędzy cewkami. Wężyki jak widać to kilka centymetrów. A wkrętki doprowadzają gaz poniżej centymetra od miejsca wtrysku benzyny. Jeśli komus taki montaż sie podoba, niech wykorzysta materiał poglądowy w rozmowie z gazownikiem i przy ustalaniu sposobu montażu. Ja przejechałem ok. 80.000km na tej instalacji bez jednego CHECK ENGINE'a i bez obsługi wtrysków.

I co ważne. To co na zdjęciach to silnik 4.0. Nie powiem (bo nie wiem) czy tak samo się da w silnikach 3,5 ale śmiem przypuszczać, że konstrukcja powinna być podobna. Warto się przymierzyć.

Demontaż kolektora wykonany był specjalnie na potrzeby sesji fotograficznej - a więc dla Was.
Załączniki
DSCF3230.JPG
DSCF3232.JPG
DSCF3233.JPG
DSCF3234.JPG
DSCF3235.JPG
DSCF3236.JPG
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez M., łącznie zmieniany 2 razy.

dymas
Posty: 38
Rejestracja: 16 paź 2011 10:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dymas » 24 maja 2012 10:26 pm

cześć
tu Mariusz z Łowicza dałeś mi namiar na gazownika z ulicy Fiszera
Jak myślisz czy był by w stanie przerobić moja instalację

[ Dodano: Czw Maj 24, 2012 22:28 ]
Gdzie Ty montowałeś instalację.
Jak możesz to wyślij mi foty na prywatnego e-maila
phuwikmar@wp.pl

[ Dodano: Czw Maj 24, 2012 22:31 ]
fotki są już dostępne na forum
Mariusz

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 24 maja 2012 10:39 pm

dymas,
Popatrz na zdjęcia powyżej i porównaj ze swoją instalacją. Jak zobaczysz istotne różnice. choćby długości wężyków a nie daj Boże wkrętki w plastiku to wiesz o czym rozmawiać ze swoim gazownikiem.
Darek na Fishera z pewnością jest w stanie poprawić choć ja nie jestem nim ani on nie jest moim pracownikiem więc to co mówię to moja opinia a nie deklaracja.
Poprawianie po kimś prawdopodobnie nie najlepiej wykonanej roboty jest mega niewdzięczne więc pewnie każdy będzie marudził, a robota tania nie będzie. Ty chcesz a właściwie musisz coś z nią zrobić więc jak on ma poprawiać to pewnie zaproponuje warunki jak dla nowego montażu. Ustal jego numer kom i pogadaj jak poprzednio pisałem. To deal między Wami.

Mariusz

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 25 maja 2012 05:52 am

zdecydowana większość montuje wkrętki w kolektorze tuż pod klapami
są też tacy co montują nad niestety
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 25 maja 2012 10:07 am

Ciąg dalszy cyklu o sposobie montażu instalacji gazowej LPG w zakresie doprowadzenia paliwa do kolektora ssącego.
Tym razem przykład jak nie należy montować, i jakie skutki mogą wystąpić - nie w parametrach eksploatacyjnych a w zakresie zniszczeń.
Zdjęcia obrazują montaż wkrętek w plastikowej części kolektora ssącego z zastosowaniem "partacko" dorabianych elementów i z przerobieniem klap kolektora w sposób fizycznie trwale, świadomie i nieodwracalnie uszkadzający ten element.
Zdjęcia mówia same za siebie i żaden dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.
Załączniki
b4.jpg
b3.jpg
b2.jpg
b1.jpg

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 25 maja 2012 12:53 pm

zyga,
Bo tak jest wygodniej montować, choć z punktu widzenia uzytkownika, tak zamontowana instalacja sekwencyjna działa niemal jak o wiele tańsza z samym mixerem albo co najwyżej z silnikiem krokowym.

Zdjęcia, które zamieściłem na forum może komuś pomogą w skutecznej eliminacji tezy "inaczej się nie da".

Najlepsza instalacja źle zamontowana jest gorsza od najgorszej zamontowanej właściwie.

dymas
Posty: 38
Rejestracja: 16 paź 2011 10:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dymas » 26 maja 2012 01:55 am

Dzięki za zdjęcia
wiem gdzie tkwi błąd w zamontowanej instalacji
myślę, że teraz to już uporam się z szarpaniem
Mariusz

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 maja 2012 12:04 am

dymas,

Tak na serio to fachowiec a dokładniej rzecz biorąc gazownik powinien to nie tyle odkryć a wiedzieć.
Toż to on powinien znać dziedzinę, w której działa i w której realizuje zlecenia - wszak nie jako filantrop a za kasę. Niestety nie każdy kto zleca montaż zna sie na instalacjach LPG. Podobnie jak nie każdy kto codziennie je chleb musi znać procedury jego produkcji.
A zdjęcia zamieściłem właśnie po to, by wszyscy wiedzieli o czym i jak rozmawiać z gazownikiem; i ci którzy nie chcą mieć problemów a zamierzają zamontować, i ci którzy instalację już mają i doświadczają rozmaitych kłopotów z nią związanych, i by taka rozmowa nie kończyła się z jednej strony tezą a z drugiej strony przyjęciem tejże tezy, która brzmi:
Tak być musi lub w tym typie tak jest albo inaczej się nie da itd.itp.

dymas
Posty: 38
Rejestracja: 16 paź 2011 10:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dymas » 27 maja 2012 03:55 pm

prawda
Mariusz

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 17 cze 2012 03:11 pm

to wkleję fotki swojej.
z silnikiem 3,5 l
Załączniki
image0001.jpg
image0002.jpg
image0003.jpg
image0004.jpg
image0005.jpg
image0006.jpg
image0007.jpg
image0008.jpg
image0009.jpg
image0010.jpg

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 22 sty 2016 08:36 am

Wczoraj odebrałem Pacynke od gazowania, instalacja założona to BRC Sequent P&D, reduktor BRC Genius Max, wtryski pomarańczowe BRC, butla 69l, zawór do tankowania pod klapką wlewu paliwa. Czas montażu 1 1/2 dnia

Oto jak to wygląda pod maską
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

korba1000
Posty: 4
Rejestracja: 14 mar 2016 08:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: korba1000 » 17 mar 2016 08:40 pm

Witam
Dzisiaj odebrałem swoją pacifice od gazownika. Zamontował mi sterowniki stag Qmax do tego 2 reduktory po 250km z AC i wtryski hana 2000. Butla 77l z Bormech. Czy waszym zdanie będzie to dobra instalacja do silnika 4.0? Dodam, że dużo szukałem na temat gazowania plus do tego szukałem dobrego gazownika. W końcu z polecenia poszedłem do tej firmy co mi zakładała. Podobno lubują się w amerykańskich autach. Jestem ciekaw waszej opinii na temat takiego zestawu

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 mar 2016 10:41 pm

korba1000,
Chodzić powinna. Stag daje ogólnopolski serwis, dwa reduktory.... jak je upchnęli pod maską? Tam wszak miejsca nie za wiele. Na mój gust jeden KME GOLD na spokojnie by obsłużył.
Korekta informacji nie Hana 2000 a Hana 2001 - jest ich kilka rodzajów - dobiera się w zależności od mocy na jeden cylinder. Nie sądzę by gazownik mógł dać za słabe. Hana 2000 były lepsze od 2001 - te nowe miewają dziadowskie całe serie produkcyjne więc może wystąpić problem z którymś cylindrem. Choć dobrym symptomem jest to, że wystartowała i dała się skalibrować.
Jak to będzie chodzić zależy od kultury instalacji. Jak zrobione jak należy pojeździsz, a jeśli ot tak na chłopski rozum to może być "na dwoje babka wróżyła".
Bardzo wiele zależy od szczegółów, o których z przyczyn oczywistych nie wspominasz - zwyczajnie wszystkiego nie wiesz co i jak zostało zrobione - zatem pastwić się nie będę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 18 mar 2016 09:19 am

Dzisiaj odebrałem swoją pacifice od gazownika. Zamontował mi sterowniki stag Qmax do tego 2 reduktory po 250km z AC i wtryski hana 2000. Butla 77l z Bormech
NIe rozumiem po co tyle kombinacji z dwoma reduktorami, jak spokojnie można dobrać jeden reduktor który obsłuży do 300KM i więcej, chyba tylko po to żeby wyrwać kasę od klienta. Ile zapłaciłeś za tą instalacje?
Ja za swoją BRC z jednym reduktorem Genius Max do 320KM zapłaciłem 3600zł, a jak to zostało upchane przez gazownika pokazałem na zdjęciach powyżej.
Ty też pochwal się jak to wygląda u Ciebie pod maską.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 18 mar 2016 11:24 pm

W pacuni miałem jeden reduktor kme gold. W jeepie 5,2 v8 mam to samo i też śmiga bez problemu. ważniejsze od sprzętu jest zdolność jego zamontowania.
P.S 4 lata temu za instalację to pacuni (reduktor kme gold, stag 300 i wtryski omvl xl z butlą 72 litry zapłaciłem 2900zł) Przejechałem na tym 100 tys kilometrów i zmieniałem tylko filtry.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 20 mar 2016 11:41 am

verbea pisze:4 lata temu za instalację to pacuni (reduktor kme gold, stag 300 i wtryski omvl xl z butlą 72 litry zapłaciłem 2900zł)
Na kombinowane zestawy oparte na Stagu, baracudach, kme gold, butla 60l miałem wyceny od 3200-3400zł, wolałem dopłacić te twie stówki na BRC, gdzie wiem że to naprawde polata. W poprzedniej Pacy miałem praktycznie taką samą instalacje BRC P&D zamontowaną w 2008r i przelatała 200k km, z papierów widziałem tylko że reduktor tuż przed moim zakupem był regenerowany, oczywiście filtry.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 22 mar 2016 07:16 pm

lutek34 pisze:
verbea pisze:4 lata temu za instalację to pacuni (reduktor kme gold, stag 300 i wtryski omvl xl z butlą 72 litry zapłaciłem 2900zł)
Na kombinowane zestawy oparte na Stagu, baracudach, kme gold, butla 60l miałem wyceny od 3200-3400zł, wolałem dopłacić te twie stówki na BRC, gdzie wiem że to naprawde polata. W poprzedniej Pacy miałem praktycznie taką samą instalacje BRC P&D zamontowaną w 2008r i przelatała 200k km, z papierów widziałem tylko że reduktor tuż przed moim zakupem był regenerowany, oczywiście filtry.
lutek... hmmm - może moje zdanie nie będzie dla niektórych zbyt miarodajne, jednak - jak to określiłeś "kombinowanie" nie jest takie złe jak Ci się wydaje. Opcja BRC nie jest zła - są to dobre instalacje... za które się znacznie przepłaca!! dla przykładu dla Pacy: reduktor BRC - 900zł ---> KME Gold GT - 350zł; wtryskiwacze BRC 200zł szt ---> Barracuda 130Nl/min - 80 zł szt.

więc nie sądzę żeby różnica w montażu była "dwie stówki" ale to moja opinia :)

POZDRO
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 22 mar 2016 08:07 pm

lutek34 pisze:apierów widziałem tylko że reduktor tuż przed moim zakupem był regenerowany
po co bawić się w regenerowanie reduktora? Nie lepiej kupić nowy i mieć problem na długi czas z głowy?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 mar 2016 08:36 pm

verbea,
Jak z poprzedzającego Twój post wpisu wynika powodem regeneracji reduktora BRC są finanse.
Jeśli chcesz mieć dalej BRC to wymieniasz bebechy, płacisz jak za nowy KME ale masz nadal BRC.
Na innym aucie trenowałem regenerację reduktora przez wymianę zużytych elementów (wszystkich) i efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Po miesiącu wyrzuciłem regenerata i wstawiłem nowy.
Tak więc niejako potwierdzam Twoją opinię o dłubaniu - niby ekologiczne ale nie ekonomiczne.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

beasdazel
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2015 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: beasdazel » 22 mar 2016 10:32 pm

Każdy ZORIENTOWANY, posiadający LPG wejdzie na stronę np. www.phjacus.pl i porówna ceny komponentów - to żadna tajemnica ani sztuka. Sztuką jest odpowiedni dobór komponentów do silnika!

co do regeneracji...
reduktor - można regenerować tylko na oryginalnych częściach przy idealnym wyczyszczeniu komór (polecam czyszczenie w myjce ciśnieniowej z chemią) - wtedy ma to sens.

wtryskiwacze - Absolutnie - od razu wymiana na nowe + ponowna kalibracja LPG

ewentualnie węże - po kilku latach parcieją i mogą się stać nieszczelne.

Filtry - to chyba oczywista oczywistość:)
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 mar 2016 08:49 pm

verbea pisze:
lutek34 pisze:apierów widziałem tylko że reduktor tuż przed moim zakupem był regenerowany
po co bawić się w regenerowanie reduktora? Nie lepiej kupić nowy i mieć problem na długi czas z głowy?
Ja tego nie robiłem, tylko poprzedni właściciel, ale jak można coś uratować to po co przepłacać?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 mar 2016 08:59 pm

beasdazel pisze:
lutek34 pisze:
verbea pisze:4 lata temu za instalację to pacuni (reduktor kme gold, stag 300 i wtryski omvl xl z butlą 72 litry zapłaciłem 2900zł)
Na kombinowane zestawy oparte na Stagu, baracudach, kme gold, butla 60l miałem wyceny od 3200-3400zł, wolałem dopłacić te twie stówki na BRC, gdzie wiem że to naprawde polata. W poprzedniej Pacy miałem praktycznie taką samą instalacje BRC P&D zamontowaną w 2008r i przelatała 200k km, z papierów widziałem tylko że reduktor tuż przed moim zakupem był regenerowany, oczywiście filtry.
lutek... hmmm - może moje zdanie nie będzie dla niektórych zbyt miarodajne, jednak - jak to określiłeś "kombinowanie" nie jest takie złe jak Ci się wydaje. Opcja BRC nie jest zła - są to dobre instalacje... za które się znacznie przepłaca!! dla przykładu dla Pacy: reduktor BRC - 900zł ---> KME Gold GT - 350zł; wtryskiwacze BRC 200zł szt ---> Barracuda 130Nl/min - 80 zł szt.

więc nie sądzę żeby różnica w montażu była "dwie stówki" ale to moja opinia :)

POZDRO
Nie wiem w czym była ta różnica, ale za instalacje BRC P&D, reduktor Genius Max, pomarańczowe wtryski BRC, butla 66l zapłaciłem 3600zł, tak więc mając do wyboru instalacje opartą na Stagu i baracudach a BRC wolałem wybrac BRC.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 mar 2016 01:43 pm

lutek34,
Dwie sprawy.
- pierwsza - już nieomal z uporem maniaka bardzo proszę przeczytaj regulamin - a tam jednoznacznie stoi: "nie pisz postu pod swoim postem!!!" Jak masz potrzebę dodania czegokolwiek użyj przycisku Edytuj - i wówczas pisz do woli.
Nie ma tu na forum wyrobników, co będą poświęcać czas na likwidowanie dyskusji samego ze sobą.
Ta uwaga zresztą skierowana jest nie tylko do Ciebie - ona jest do Ciebie o tyle, o ile akurat trafiłem na przypadek nagannego pisania.
- Druga - tym razem całkowicie w temacie.
Masz BRC zamontowane bo tak chciałeś,
Silnik chodzi, auto jeździ i kultura pracy Cię zadowala
Jesteś zadowolony z takiego a nie innego wyboru
Skoro tak to dokonałeś go prawidłowo i tak trzymaj.
Nie ma sensu dowodzić wyższości świąt jednych nad drugimi lub odwrotnie.
O piszę to pomimo tego, że BRC to niekoniecznie moja bajka ale jest to jeden z graczy na rynku, ma swoje opracowania, system marketingowy i sprzedaży (tak samo zresztą jak każda inna firma), ma swoich klientów tak szczęśliwych jak i szczęśliwych inaczej. Póki jest, póki sprzedaje, póki ma klientów to zawsze jest wybór. Możesz białe albo czarne, blondynkę lub brunetkę, rybkę albo akwarium, kota lub psa...
Gorzej by było jak byśmy mieli wybór spośród chińskich mundurków jedynie w miarę właściwego rozmiaru.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 mar 2016 02:53 pm

M., piszę z komórki i ciężko jest cytować z dwóch postów, ale jak to Cię aż tak razi to niech mod połączy te dwa moje wpisy.

Co do drugiego punktu Twojego wywodu, to nie piszę że mój wybór jest jedynym słusznym, tylko że alternatywą do kombinowanych instalacji, często źle dobranych jest BRC które wcale nie jest wiele droższe od instalacji kombinowanych.
Każdy niech robi według własnego uznania.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 mar 2016 05:03 pm

lutek34,
Primo - mnie to w gruncie rzeczy pstryk i nawet jadący z przeciwka na światlach drogowych niekoniecznie mnie razi ale - po coś mamy regulamin, który każdy akceptował, po coś mamy pewne reguły żeby łatwiej poruszać się po forum. Ja wiem że odpowiedź w rodzaju "ja tylko..." "nie chciałem..." 'inaczej nie potrafię..." może być OK. Warto wszak pamiętać, że Ty czytasz i piszesz. A ktoś inny prócz tego musi spędzać godziny na sprzątaniu (często tego nie widać lub trudno to zauważyć). Wiem co mówię bo przez kilka lat to robiłem.

A co do instalacji. Miło że podzielasz moje zdanie, że każdy może sobie wybrać co chce.
Może stworzyć coś autorskiego dobierając poszczególne elementy układanki o optymalnych parametrach.
Może skorzystać z gotowych KIT-ów oferowanych tak przez BRC jak np LOVATO, KME, STAG, LAND RENZO itd itp. Ważne wszak by gotowy KIT byl właściwy dla auta.
Zasada działania KAŻDEJ instalacji LPG jest taka sama. Jest baniak z wielozaworem, są przewody, są filtry, reduktor zwany parownikiem, są wtryskiwacze i jest sterownik inaczej elektronika instalki.. Jeden producent ma lepsze to inny tamto, innemu nie wyszło coś, zastąpił czymś innym, któryś kupił technologię konkurenta i puszcza ją pod swoją marką. Ten robi czerwone, inny zielone. Ale w gruncie rzeczy bebechy porównywalnej półki jakościowej są takie same co do zasady działania - inne bo obowiązują prawa patentowe czy też autorskie.
Odpuśćmy ten kierunek - Działa Ci i jesteś zadowolony więc jest OK
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

darex
Posty: 134
Rejestracja: 23 lut 2016 11:53 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 2005r LPG

Post autor: darex » 07 maja 2016 09:41 am

Witam.
- Może i ja coś od znawców LPG uzyskam pomocy. Nadmieniam ze czytałem inne posty z nie równa praca na Gazie........

Zacznę od tego ze w Poniedziałek jadąc Autkiem na instalacji Gazowej poczułem lekkie drganie Auta a każde dodanie pedałem gazu kończyło się strasznym basowym odziewkiem. Przełączyłem na Benzyna i było OK, jeszcze kilka razy ta spróbowałem ale tak samo i dałem sobie spokój.
-I tu zacznę, wczorajsza wizyta u Gazownika i diagnoza ponieważ na instalacji przejechane 100tys a może i więcej wtryski do wymiany i oczywiście wszystko co potrzeba koszt 1200zl.
-Czy coś tu można innego wykombinować, czy Gazownik ma racje i muszę się dostosować.
-Co do instalacji i wtrysków jakie są u mnie zainstalowane SORY nie spamiętałem...
[b][color=#400080]DAREX Pyta[/color][/b]

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 07 maja 2016 02:39 pm

darex_@onet.eu pisze:-Czy coś tu można innego wykombinować,
może by tak spróbować błędy sczytać,
mogą być oczekujące więc kontrolka nie pokaże,
a ja miałem podobne objawy i okazało się że cewka niedomagała chwilami
i było wypadanie zapłonu na jednym cylindrze. kontrolka nie odpaliła bo przerwy były chwilowe
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 maja 2016 03:08 pm

darex_@onet.eu,
Sorry ale żeby coś powiedzieć trzeba wiedzieć z czym mamy do czynienia. Zaem prośba o więcej konkretnych danych.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 maja 2016 07:18 pm

Podjedz do innego gazownika, nic mu nie mów odnośnie pierwszej diagnozy i zobaczysz czy się hipotezy powtórzą.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

darex
Posty: 134
Rejestracja: 23 lut 2016 11:53 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 2005r LPG

LPG

Post autor: darex » 08 maja 2016 11:16 am

Witam.
- Instalacja założona w 2009r ze stanem licznika 78991 i tu jest podane mile nazwa lub od razu Firma LANDI RENZO.
- Błędów Gazownik nie znalazł
- Co do innego Fachowca to fakt myślałem, ale ten jest polecany przez wszystkich użytkowników...
Załączniki
LPG 1.jpg
LPG 2.jpg
[b][color=#400080]DAREX Pyta[/color][/b]

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 maja 2016 09:54 pm

darex_@onet.eu,
Sorry ja się nie wypowiem - nie znam tej instalacji w stopniu umożliwiającym wprowadzenie czegoś nowego w temacie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

darex
Posty: 134
Rejestracja: 23 lut 2016 11:53 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 2005r LPG

Post autor: darex » 09 maja 2016 07:47 am

M., Dzięki.

- Trza wydać 100 i udać się do innego Gazownika dla pewności.........
[b][color=#400080]DAREX Pyta[/color][/b]

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 maja 2016 10:46 am

darex_@onet.eu,
Czasem wydane 100 pozwala zaoszczędzić zdecydowanie więcej. A jeśli nawet diagnoza potwierdzi się to zdobyta wiedza i pewność warta jest tej kasy - to niespełna 10% potencjalnego kosztu do poniesienia.
100 albo 1200 to jest istotnie różne niż 1200 albo 1300
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

darex
Posty: 134
Rejestracja: 23 lut 2016 11:53 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 2005r LPG

Post autor: darex » 22 maja 2016 08:30 am

Witam.
-Wizyta u drugiego Gazownika tego co ma niby zla opinie zakonczyla sie taka sama diagnoza jeden wtrysk nie dziala.
-Ale On zaproponowal wymiane tego jegnego uzywanego za 100 i Autko znowu smiga.
-Wiem odezwa sie przeciwnicy ze tylko wymiana wszystkich wtryskow to prawidlowa naprawa, ja bylem nastawiony na taka naprawe za 1200.
- Moze to jest tylko przesuniecie w czasie.
[b][color=#400080]DAREX Pyta[/color][/b]

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 maja 2016 11:34 am

darex_@onet.eu pisze:Wiem odezwa sie przeciwnicy ze tylko wymiana wszystkich wtryskow to prawidlowa naprawa,
Mówisz "wiem" ale moim zdaniem nie wiesz.
Szacunek za weryfikację diagnozy i uporanie się z kłopotem.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 22 maja 2016 10:00 pm

Doleje oliwy do ognia ;-)

Kupiłem ostatnio PT Cruisera z kulejąca instalacją BRC, tzn jeden wtrysk do wymiany. Ze względu że nowy wtrysk BRC kosztuje 260zł postanowiłem kupić używkę na allegro za 100zł. Kiedy dotarł wtrysk zamontowałem go i silnik zaczął idealnie pracować na LPG, ale okazało się że wtrysk jest nieszczelny i gaz wycieka na zewnątrz, kontakt ze sprzedawcą i ten wysyła następny który jest już sprawny i szczelny. Od wymiany wtrysku zostało już zrobione Pitkiem przeszło 4tys km i wszystko śmiga OK.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

pankot
Posty: 69
Rejestracja: 21 maja 2015 02:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Samochód: 4.0 AWD->FWD Ltd 2007

Post autor: pankot » 08 lip 2016 12:13 pm

Obiecałem wrzucić fotkę przy okazji wymiany świec, a więc moja wygląda tak.
Załączniki
IMG_20160707_202141.jpg
IMG_20160707_202217.jpg

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 10 lip 2016 09:37 am

pankot, czy to masz założone Baracudy? A jaka jest reszta instalacji?
Jak zakładałeś nowe świece to zmniejszałeś przerwę czy zostawiałeś fabryczną około 1.3mm?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

fdy
Posty: 57
Rejestracja: 31 sty 2016 12:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: fdy » 25 wrz 2016 05:35 pm

Cześć,

również zagazowałem Pacifikę:
- sterownik STAG 300-6 Q-Max Plus
- wtryski AC W03
- reduktor KME Gold
- zbiornik Stako 86L - 720x250

Fotki z montażu znajdziecie tutaj: http://pokazywarka.pl/wkee5z/

Chciałem mieć wlew przy korku od baku, ale odradzili mi to ze względu na wrażliwość takiej instalacji i mam korek w zderzaku.

Przełącznik mam nad przyciskiem ESP pod gniazdami zapalniczek. Co ciekawe, chyba coś tam poknocili, bo czasem jak odpalam auto, to mam zaświecone 4 kontrolki: ABS, BRAKE (nawet gdy nie jest zaciągnięty) i kontrola trakcji - te trzy kontrolki są obok siebie po prawej od prędkościomierza - oraz kontrolkę BAS (pod prędkościomierzem). Jak odpalam auto to czasami się palą, a czasem nie - powiedzieli, że popatrzą na to przy przeglądzie.

Co do tankowania to było trochę gazu w zbiorniku - mówili, że zatankowali za 50 zł, czyli jakieś 25 - 27 litrów - trochę na tym pojeździli, musieli trochę potestować i nie wiem ile tam zostało - ale na wskaźniku rezerwa już mrugała. Dotankowałem jeszcze 41 litrów, ale już te ostatnie litry szły, jak krew z nosa - zatankowanie 1/10 litra zajmowało jakieś 3 sekundy. Nawet gdyby było tam i 20 litrów wcześniej, to spokojnie powinien ten zbiornik zmieścić prawie 69 litrów, czyli prawie 50 powinno jeszcze wejść. Czy to typowe przy nowych instalacjach? Czy później się to "rozrusza"?

Pozdrawiam

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 26 wrz 2016 08:44 am

fdy pisze: Czy to typowe przy nowych instalacjach? Czy później się to "rozrusza"?

Pozdrawiam
Raczej typowy objaw (przynajmniej wg wszystkich gazowników z którymi rozmawiałem)
Ma się podobno samo unormować, chociaż jeśli tak mało będzie wchodzić to polecam regulację zaworu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”