Lovato

Dobór instalacji / warsztaty itp
Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Lovato

Post autor: Szymek » 11 sie 2014 10:44 pm

Witam. No i ja bede gazowal moja Pacusie. W znajomy polecil mi watsztat w Gdyni a tam oczywiscie montuja wszelkie instalacje i te z gornej polki ale gazownik polecil mi tez wlasnie instalacje firmy Lovato. Twierdzil ze montuje te instalacje i z nimi nie ma zadnych problemow a troche tego zamontowal. Na forum wogole nie ma informacji na temat Lovato. Ma ktos w swoich autkach instalacje tej firmy? Prosze o opinie tych co maja i tych co sie znaja.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 11 sie 2014 10:49 pm

Szymek,
Jakoś tak mam wrażenie że jak założysz LOVATO to jako pierwszy będziesz mógł opisać jak się sprawuje w Pacy...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 12 sie 2014 08:40 am

Też coś mi się tak wydaje. Podał jeszcze jako plus że firma Lovato produkuje wszystkie komponenty jako Lovato tzn i komp i wtryski itd to ich produkt. Kwota do Packi około 3500zł

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 12 sie 2014 01:03 pm

Lovato tworzy grupę z Landi i Landi renzo, jest to dobra jak i tańsza wersja ostatniej wymienionej firmy. Ja w Pacce jej nie mam ale w żony Hultaju tak i powiem że żadnych przeciwwskazań nie mam do niej nawet informuje kiedy na przegląd się udać, soft kompa jest prosty i intuicyjny w ustawieniach.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

pacman
Posty: 9
Rejestracja: 28 lut 2013 06:58 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacman » 26 sie 2014 06:58 pm

Moja packa już ponad dwa lata ma instalacje Lovato. Nie mam z nią żadnych problemów, na trasie na 50 litrach potrafię zrobić 360 km, oczywiście przy spokojnej jeździe. Osobiście polecam.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2014 09:33 pm przez pacman, łącznie zmieniany 1 raz.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 26 sie 2014 09:34 pm

Tak jak już pisałem w kilku tematach odnośnie firmy instalacji LPG. Ważniejsza jest fachowość i profesjonalizm założenia niż firma. Jeśli dobry fachowiec to "będzie Pan zadowolony":)
Pozdrawiam

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 12 paź 2014 10:13 am

Moja Packa ma nową instalację LOVATO Easy Fast. Zbiornik do którego wlewam 54 / 52l gazu. Chodzi bardzo dobrze praktycznie nie wyczuwalne jest przełączanie się na gaz, nie ma żadnych szarpnięć przy gwałtownym przyśpieszaniu. Sama praca wtryskiwaczy jest może trochę głośna ale myślę że jet to standard. Nie widzę żadnej różnicy mocy jeżdżąc na gazie. Ponadto można ściągnąć do prywatnych celów program do diagnostyki instalacji za darmo. Teraz najprzyjemniejsza rzecz: średnia z 5 tankowań wynosi 13,8 l gazu (biorąc poprawkę na jazdę na paliwie gdzie przy temp otoczenia około 13 stp. przełącza się po przejechaniu około 1,5km). Najmniej spaliło mi 12,6 l a najwięcej 14,8l. Wszystkie tankowania wpisuję do programu w telefonie. Koszt 3700zł. A teraz troszkę nie smaczku - jak już napisał Verbea - fachowiec to podstawa. U mnie jest problem jazdy na benzynie o dziwo nie ma problemu na wolnych czy jeździe w miarę wolno do czasu przełączenia się na gaz i ten problem zauważyłem dopiero po zużyciu gazu czy przełączeniu w trakcie jazdy auto szarpie na PB w trakcie wciskania pedału gazu. Później jak przełączę na gaz kilka km jakby trochę szarpało ale następnie jest super i żadnego problemu. No i mam błąd P0171. Myślę że instalator coś mógł spieprzyć aczkolwiek był on polecany. Ale o tym w innym dziale. Reasumując polecam LOVATO.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 12 paź 2014 08:41 pm

Z tym niskim spalaniem to wcale bym się tak nie cieszył. Jak mi palił średnio poniżej 15 to wzbogaciłem mieszankę. To tylko 1-1,5 litra więcej ale ładniejszy dla ucha dźwięk pracy silnika i jakby pracował "lżej" nie wspomnę już że wiadomo ze jak nie pali LPG to pali zawory.
Być może masz za ubogą mieszankę i stąd Twoje problemy na PB.
P.S Większość producentów sterowników udostępnia oprogramowanie za darmo
P.S 2:) stag300 z butlą 72l kosztuje 2800 (u mojego instalatora LPG)

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 12 paź 2014 10:40 pm

Szymek pisze:Teraz najprzyjemniejsza rzecz: średnia z 5 tankowań wynosi 13,8 l gazu (biorąc poprawkę na jazdę na paliwie gdzie przy temp otoczenia około 13 stp. przełącza się po przejechaniu około 1,5km). Najmniej spaliło mi 12,6 l a najwięcej 14,8l.
Toż to rozbój w biały dzień....jak to możliwe pytam się :mrgreen: do anoreksji ten silnik doprowadzisz :P ja jakoś poniżej 16,5l na spokojnej trasie zejść nie mogę...ale ja mam STAGA ;)
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać, Szymek, pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 paź 2014 11:52 pm

Szymek,
P0171 to jak większości wiadomo za uboga mieszanka.
Jak może być za uboga skoro jej składem w sposób dynamiczny steruje ECU? Ano jeśli dostaje za mało gazu (niski mnożnik w jakimś zakresie) to sonda podbija ECU i zwiększa ponad standard z map benzynowych sterownika silnika czas wtrysku benzyny a więc i czas wtrysku LPG rośnie. Czy można tak bez końca? Nie. Mało, że ECU przeprogramuje mapy benzynowe to jeszcze może nie wyrobić i wywala rzeczony błąd.
Stąd też co prawda na LPG chodzi niejako dobrze, ale jak przejdziesz na Pb to co innego dostaje silnik a czego innego oczekuje. Stąd nierówna praca.
Recepta?
Reset ECU, jazda na Pb (ja ostatnio zrobiłem ok. 2.000 km dla ustabilizowania map benzynowych - nie musisz powtarzać wystarczy zdecydowanie mniej ale im więcej tym lepiej) po czym wizyta u DOBREGO gazownika i strojenie instalacji przy "czystych" mapach benzynowych ECU.
Jak zrobisz dobrze, to dobrze będziesz miał na długo.

Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 13 paź 2014 10:35 pm

verbea pisze:wiadomo ze jak nie pali LPG to pali zawory.
Krzysiek masz sto procent racji.
Silnik musi swoje spalić jak nie paliwo to zawory.

Flaszka za potwierdzenie tego co ja już dawno to tu na forum pisałem.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 14 paź 2014 06:44 pm

Maur flaszka za trafne sugestie. To o czym piszesz potwierdził "dobry" gazownik w 100%. A z tym spalaniem ..hm.. moja Packa paliwa PB to średnio spalał 11 l a chcę doda, iż jeżdżę raczej spokojnie aczkolwiek nie jak emeryt i lubię od czasu depnąć. Trasę którą pokonuję do roboty to odcinek Jastarnia - Władysławowo gdzie teraz poza sezonem to jest duży luz i można stwierdzić że pokonuję 80% trasy. Jeżdżąc manualem to jak wyjeżdżam z chaty to redukuję we Władku. To najniższe spalanie to raczej osiągnęła żona bo ostatnio przez trzy weekendy to byliśmy na weselach więc ja raczej na prawego ;) a ona głaskała pedał bo jechała nią pierwszy raz. I też zgadzam się z teorią że nie można zbyt ubogo karmić smoczycę.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 paź 2014 01:00 am

Szymek,
Mogę tylko pogratulować
po pierwsze czytania ze zrozumieniem czytanego tekstu
po drugie fachowca
po trzecie jak rozumiem sukcesu w unicestwieniu szkodnika

A to co napisałem to żadna filozofia a znajomość procesów zachodzących w każdym aucie z LPG. żeby działało dobrze musi być zrobione dobrze. Zrobione jako tako daje właśnie taką pracę silnika, która z biegiem czasu będzie zmierzać po równi pochyłej w kierunku złej pracy.
Dobrze że temat ogarnięty więc mogę iść spać
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 21 paź 2014 01:01 am

Maur wszystko jak opisałeś "zrobiliśmy" czyli Ty ...Ja ..i ten co instalował Lovato... o czym w innym dziale...
Auto nawet jakbym chciał i jadę dynamicznie na mojej trasie czyli poz sezonie leć jak chcesz bo kilku rybaków jedzie o 3.30 na kuter a reszta trasy jest pusta poza lisami i dzikami w okolicach Jastarni to nie chce więcej zjeść jak 14l/100 max 16 i co jeszcze .. po tej operacji co zaproponowałeś to nie wyskakuje błąd P0171 już pod 3tyś. Ale temat jest o Lovato... jestem przekonany że Włoska firma gdzie inwestuje od kilkunastu lat i w takich koncernach jak VW i bliźniacze (o tych mi wiadomo) i produkuje wszystkie swoje podzespoły od kompa po wtryski - jest wart polecenia. Nawet darmowy program do diagnostyki jest bardzo czytelny i intuicyjny. Osobiście polecam.

syrena 105l
Posty: 58
Rejestracja: 26 lip 2014 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: syrena 105l » 13 gru 2014 10:08 pm

I ja też już zagazowałem i jest economy!, padło na LOVATO
Załączniki
DSC_1132.JPG
DSC_1133.JPG
DSC_1134.JPG
Pozdrawiam SYRENA V3

syrena 105l
Posty: 58
Rejestracja: 26 lip 2014 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: syrena 105l » 13 gru 2014 10:18 pm

A jazda bez problemu, taka ciekawostka z dzisiaj pierwsze tankowanie do pełna czyli ok 57,85 litra i po przejechaniu 99,4 km postanowiłem zatankować co prawda na innej stacji byłem akurat na Śląsku i tu moje zdziwienie weszło 9,24 litra chyba komuś się coś popsuło, zobaczymy ile zrobię na całym baku!
Pozdrawiam SYRENA V3

syrena 105l
Posty: 58
Rejestracja: 26 lip 2014 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: syrena 105l » 13 gru 2014 10:27 pm

yy
Pozdrawiam SYRENA V3

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 13 gru 2014 10:49 pm

syrena 105l pisze: tu moje zdziwienie weszło 9,24 litra
Z pewnością mieli słaba pompę i nie mogła więcej ci upchać.

Bo jeśli był by to prawdziwy wynik w co bardzo wątpię. Było by to dla twego silnika bardzo nie zdrowe, bo to oznaczało by na to że zawory ci wypali na mgnieniu oka :lol:

Ale ja napisałem wynik nie realny na Lpg.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 13 gru 2014 11:14 pm

tedi pisze:Z pewnością mieli słaba pompę i nie mogła więcej ci upchać.
Syrena 105l Z moich doświadczeń do teoretycznie pustego zbiornika 72l tankowałem na różnych stacjach od 44 do 68 litrów (najczęściej ok 62-64 l) tak więc z jednorazowego tankowania po 100km raczej żadnych wniosków nie wyciągaj :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

syrena 105l
Posty: 58
Rejestracja: 26 lip 2014 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: syrena 105l » 13 gru 2014 11:54 pm

zgadza się bo się wystraszyłem że coś nie tak, ale zobaczymy ile km zrobię na całej butli.
Pozdrawiam SYRENA V3

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 14 gru 2014 09:39 am

Zawór musi się "ułożyć" Dopiero po kilku tankowaniach będzie w "miarę " realne to co wychodzi z kalkulatora. A tak naprawdę żeby zmierzyć średnie spalanie będziesz musiał tankować na jednej stacji najlepiej w podobnych warunkach pogodowych.
P.S nie martw się tobie też spali 14-17

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 gru 2014 02:09 pm

Fajnie wygląda, jedynie co mnie lekko zaskoczyło to ten plastikowy trójnik na rozgałęzieniu na listwy, ale widocznie tak można.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 gru 2014 05:30 pm

lutek34,
Jak nie lubisz plastiku albo masz wątpliwości masz kilka rozwiązań możliwych do wprowadzenia jako modernizacja instalacji.
Pierwszy najprostszy to wymiana trójnika na metalowy np. coś takiego:
Obrazek
Drugi wymagający już niejakich przeróbek węża LPG to filtr fazy lotnej w układzie 1x wlot, 2 x wylot, który wygląda tak:
Obrazek
A trzeci najciekawszy choć najtrudniejszy (kwestia miejsca):
Obrazek

W każdym przypadku wybieraj taki wariant który ma średnicę króćców zgodną ze średnicą Twoich węży (zwykle 12 mm i takie też pokazałem na obrazkach - choć rzecz jasna są i inne)

Mnie tam nie do końca podoba się, że nie dopasowali długości przewodów elektrycznych do rzeczywistych potrzeb tylko pozwijali kłębki i tak zostawili - ale fakt - nic poza poczuciem estetyki nie cierpi
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 gru 2014 05:49 pm

M.:
U niego przecież jest oryginalny filtr, dość sporych rozmiarów z czujnikiem temperatury, ciśnienia gazu i podciśnienia, jedynie jakby co to zamiana trójnika na metalowy, ale póki jest OK to nie ma co kombinować.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 gru 2014 06:19 pm

Nie znam Lovato więc napisałem jak to zwykle bywa. A zwykle jest tak, że obsługiwany (wymieniany) co 10kkm filtr fazy lotnej jest zamontowany gdzieś na wężu między reduktorem a listwą wtryskową - stąd moje sugestie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 gru 2014 07:46 pm

M. pisze:Nie znam Lovato więc napisałem jak to zwykle bywa..
Ale odnosiliśmy się do zdjęć konkretnej instalki, która widać że jest już lekko zmodyfikowana w porównaniu do większość instalek sprzed kilku lat.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 14 gru 2014 09:23 pm

syrena 105l, wymień ten trójnik na metalowy bo szkoda twoich nerwów ja zmieni przekrój i będzie nieszczelność koszt trójnika coś ok 10 zł a spokój na prawie zawsze. Plastikowe przerabiałem dawno dawno temu i po sezonie zawsze były do wymiany.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”