Dobór zbiornika toroidalnego

Dobór instalacji / warsztaty itp
Awatar użytkownika
mucik
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2015 01:17 pm
Lokalizacja: 51.077350, 17.033984
Samochód: Pacifica 4.0 AWD Limited
Dostał flaszek: 1

Dobór zbiornika toroidalnego

Post autor: mucik » 29 lis 2016 08:49 am

Mam u siebie zamontowaną butle w miejscu koła zapasowego do którego wchodzi 35-40l LPG. (tak już kupiłem) Przy spalaniu Packi wiąże się to z dość częstymi odwiedzinami stacji benzynowych.

Pytanie brzmi jaką maksymalną pojemność butli udało Wam się zamontować u siebie pod podłogą bagażnika, czy ewentualnie można domontować drugą butlę ale nie wewnątrz auta?
Niech się martwią tylko martwi

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 29 lis 2016 09:03 am

mucik pisze:jaką maksymalną pojemność butli udało Wam się zamontować u siebie pod podłogą
ja miałem 76l, ale niektórzy koledzy upychali pod 100l
mucik pisze:czy ewentualnie można domontować drugą butlę ale nie wewnątrz auta?
nie kalkuluje się.. lepiej wymienić na większą
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

derbeste
Posty: 76
Rejestracja: 12 wrz 2014 06:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: derbeste » 29 lis 2016 10:58 am

70 albo 75. Nie pamiętam dokładnie. Ale w 4,0 nie upchniesz za dużej ze wzgl. na dwa tłumiki. Przy tej butli wchodzi około 60 litrów LPG. Starcza to na jakieś 350-400 kilometrów (trasa).

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 lis 2016 11:28 am

mucik,
Pakujesz butlę w miejsce koła zapasowego więc rozmiar zbiornika zgodny z wymiarami koła nie będzie stanowił problemu. Miarka w łapkę, później wizyta na stronie producenta zbiorników np STAKO - w dziale katalog i wybierasz.
I niech ktoś powie, że zbiornik o takich wymiarach nie wejdzie albo będzie inny problem.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 29 lis 2016 01:09 pm

mnie też czeka zakup zbiornika i uważam że optymalny że względu na cenę i pojemność to okolo 75 litrów.... oczywiście każdy ma swoje preferencje... oczekiwania itp ... :mrgreen: ps.
miałem na myśli pojemność całkowitą... bo zwykle ta jest podawana przez sprzedawców
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016 05:02 pm przez głodźillaryki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 lis 2016 02:12 pm

Mam małą propozycję.
Pisząc w tym temacie sugerowałbym podawanie informacji o jakiej pojemności mówimy.
Zbiornik LPG ma ich dwie.
Pierwsza to pojemność "wodna" lub mówiąc po ludzku całkowita - wynikająca z geometrii i wymiarów.
Druga to pojemność efektywna - wedle norm i przepisów powinna wynosić 80% pojemności wodnej. Tyle gazu powinno się nalać podczas tankowania. Pozostałe 20% to tzw. poduszka gazowa.
Wypowiadając się w temacie warto podawać jednoznaczną informację i rozumianą bez wątpliwości o jakiej pojemności mówimy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
mucik
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2015 01:17 pm
Lokalizacja: 51.077350, 17.033984
Samochód: Pacifica 4.0 AWD Limited
Dostał flaszek: 1

Post autor: mucik » 30 lis 2016 12:19 am

Generalnie z tego co na stronie producenta mojej butli (Bormech) wyczytałem, że moja butla ma pojemność 55l i wymiary 630x225.
M. pisze: Pakujesz butlę w miejsce koła zapasowego więc rozmiar zbiornika zgodny z wymiarami koła nie będzie stanowił problemu. Miarka w łapkę, później wizyta na stronie producenta zbiorników np STAKO - w dziale katalog i wybierasz.
I niech ktoś powie, że zbiornik o takich wymiarach nie wejdzie albo będzie inny problem.
Jakie maksymalne rozmiary można zastosować. Chodzi mi o sprawdzone już patenty a nie teoretyzowanie. W jakiej minimalnej odległości butla może znajdować się od tłumików wydechu i na ile bezpiecznie może być wypuszczona w dół?
Niech się martwią tylko martwi

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 30 lis 2016 10:11 am

mucik pisze:Chodzi mi o sprawdzone już patenty a nie teoretyzowanie
Teoretyzowanie powiadasz?
Tak właśnie dobrałem zbiornik STAKO do swojej Pacificy lata temu, Taki właśnie zbiornik w niej zamontowałem, taki właśnie zbiornik eksploatowałem przez 3 lata jak ją miałem, taki właśnie zbiornik jest w tym aucie u nowego właściciela. Jeśli to nie jest wypowiedź oparta na praktyce a uważasz ją za teoretyczną to sorry - szukaj innych metod.
mucik pisze:W jakiej minimalnej odległości butla może znajdować się od tłumików wydechu i na ile bezpiecznie może być wypuszczona w dół?
Te informacje znajdziesz w stosownych przepisach - jakich podpowie Ci każdy poważny gazownik posiadający uprawnienia. Zresztą on też poda Ci te parametry bez szukania.
A ja powiem w ten sposób. Jeśli zbiornik nie będzie ograniczać zwisu tylnego, jeśli nie będzie wystawać poniżej dolnej krawędzi zderzaka - będzie OK. Jeśli w określonej przestrzeni masz koło zapasowe to jeśli obecnie opona (czyli guma - łatwopalna) znajduje się w jakiejś odległości - bezpiecznej - od tłumików, to będący w tym samym miejscu stalowy zbiornik LPG będzie nie mniej bezpieczny. Byle średnicą i umiejscowieniem był maksymalnie tożsamy z kołem zapasowym.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
mucik
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2015 01:17 pm
Lokalizacja: 51.077350, 17.033984
Samochód: Pacifica 4.0 AWD Limited
Dostał flaszek: 1

Post autor: mucik » 30 lis 2016 10:19 am

M. pisze:
mucik pisze:Chodzi mi o sprawdzone już patenty a nie teoretyzowanie
Teoretyzowanie powiadasz?
Tak właśnie dobrałem zbiornik STAKO do swojej Pacificy lata temu, Taki właśnie zbiornik w niej zamontowałem, taki właśnie zbiornik eksploatowałem przez 3 lata jak ją miałem, taki właśnie zbiornik jest w tym aucie u nowego właściciela. Jeśli to nie jest wypowiedź oparta na praktyce a uważasz ją za teoretyczną to sorry - szukaj innych metod.
Z wypowiedzi wynikało, że jest to teoria tylko. Nie napisałeś przecież że tak właśnie dobierałeś butle, więc po co ta napinka :).

BTW. Podjadę do gazownika na dobór butli to się pochwalę co zaproponował. Tankowanie co 200-250km mnie trochę irytuje
Niech się martwią tylko martwi

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 30 lis 2016 11:02 am

mucik pisze:Z wypowiedzi wynikało, że jest to teoria tylko
Proponuję byś przejrzał dział LPG i zapoznał się z tamtejszymi moimi postami.
Teorię masz przepisach - praktykę w warsztacie.
Pójdziesz do gazownika to dobierze Ci zbiornik wedle następujących kryteriów:
- Najlepsze jest to co ma na składzie
- Najlepsze jest to co swobodnie wejdzie do auta
- Najlepsze jest to na czym ma najwyższą marżę.
Chcesz zbiornik fi 720mm - to towar mało chodliwy, rzadko produkowany, drogi. Nikt tego nie trzyma w magazynie bo minie rok i zbiornik nie ma swojej pierwotnej wartości - zostało mu wszak tylko 9 lat legalizacji.
Jak montowałem gaz w swojej Pacy STAKO w Słupsku uruchomiło małą serię takich zbiorników pod moim kątem. Na rynku nie było takich zbiorników.
Gazownik odpowiedziałby - nie mam takiego, na rynku obecnie niedostępny, wybierz mniejszy. Ja dostarczyłem taki jaki chciałem, jaki pasuje do auta, jaki spełnia wszelkie normy. Fakt - gazownik miał trudniej z montażem - ale klient płaci - klient wymaga.
I jako ciekawostka - pojechałem na wybrzeże z Warszawy specjalnie po ten zbiornik.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
mucik
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2015 01:17 pm
Lokalizacja: 51.077350, 17.033984
Samochód: Pacifica 4.0 AWD Limited
Dostał flaszek: 1

Post autor: mucik » 07 gru 2016 05:20 pm

Jestem po wizycie w firmie Abart we Wrocławiu.

Zaproponowali mi wymianę na butlę GZWM 720/270 o poj. 92litrów wraz z wielozaworem Tomasetto 270/30 BZT Extra
Koszt butli 680pln
Koszt wielozaworu 280pln
robocizna 400pln

Przy takiej butli zasięg pownien mi wzrosnąć do 500km
Niech się martwią tylko martwi

burysr
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2016 08:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: burysr » 07 gru 2016 07:47 pm

mucik, włąśnie odebrałem swoją Świnkę po zamontowaniu LPG z warsztatu w Jelczu-laskowicach i tam mi zamontowano zbiornik 92 litry. i instalacje STAG Na stacji benzynowej po tankowaniu przy kasie pytanie sprzedawcy " co pan, cyterenką podjechał czy co? " Realnie wlazło mi 76 litrów :) Mina pana bezcenna

Awatar użytkownika
mucik
Posty: 52
Rejestracja: 07 lis 2015 01:17 pm
Lokalizacja: 51.077350, 17.033984
Samochód: Pacifica 4.0 AWD Limited
Dostał flaszek: 1

Post autor: mucik » 07 gru 2016 10:37 pm

burysr, Ile zapłaciłeś w Jelczu za zbiornik z wielozaworem? Przeglądając Internet koszt powinien się zamknąć o 300zł mniej niż mi zaoferowano w Abarcie.
Niech się martwią tylko martwi

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 gru 2016 11:56 pm

______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

burysr
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2016 08:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: burysr » 08 gru 2016 06:15 pm

mucik, za całość instalacji zapłaciłem 3700 brutto cos mi mówił gazownik ze jakis lepszy zbiornik wepchał za 620 zł no a reszta to Stag 300, a i twierdził że dał zajefajne wtryski. Nie zaglądałem pod maskę stwierdziłem że za***iście jeździ, zobaczę ile pali i najwyżej każe doregulować jak będzie za wiele żłopał. I tyle

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Dobór zbiornika toroidalnego

Post autor: Szymon » 22 maja 2018 04:59 pm

Panowie byłem dziś z miarką pod autem i mierząc odległość między tłumikami wyszło mi 720 mm, zastanawiam się jak wam się zmieściły zbiorniki ze średnicą 720mm. Nie obija wam się zbiornik o końcowe tłumiki? Czy ja mam coś nie tak z mocowaniem tłumików?
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Dobór zbiornika toroidalnego

Post autor: M. » 23 maja 2018 12:28 am

Szymon,
To może zmierz sobie średnicę koła zapasowego. Wyjdzie coś koło 720mm. I jeśli w to miejsce wchodzi koło to zbiornik wejdzie równie dobrze. No chyba że gazownik zamontuje zbiornik parę centymetrów do przodu albo w bok to wówczas jakaś kolizja jest możliwa z innymi elementami auta.
Przy okazji kwestia temperatury tłumików i jej wpływu na zbiornik.
Nie znam przypadku, by nagrzany tłumik topił lub palił gumę opony koła zapasowego. zatem co się stanie ze zbiornikiem gazu, gdzie ścianka jest bodaj z 5mm? A przy wątpliwościach zawsze można ekranować miejsca gdzie jest blisko.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

fog
Posty: 86
Rejestracja: 26 sie 2017 03:55 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód: Chrysler Pacyfika 2007 4.0 L AWD LPG
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 1

Re: Dobór zbiornika toroidalnego

Post autor: fog » 23 maja 2018 08:11 am

Do mojego zbiornika wchodzi ok 62l co wystarcza na jakies 310-350km jazdy...

pajel
Posty: 140
Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
Lokalizacja: gryfice
Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
Postawił flaszek: 2

Re: Dobór zbiornika toroidalnego

Post autor: pajel » 07 cze 2018 12:06 pm

mierzyłem dziś butlę jaka wejdzie pod auto i wychodzi 720 mm x 240 mm tylko ciężko taką znaleźć. "gazownik" mówi, że zewnętrzną z takimi wymiarami może być problem. (większa nie podejdzie bo hak ) Głębsza będzie wystawać i jest szansa zahaczenia ;(
mniejszej w moim przypadku nie ma sensu, teraz wchodzi mi ok 54 l. (bez poduszki) zasięg niewielki z kempingiem = 200km.

ma ktoś pomysł gdzie to zdobyć ?
pajel

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Dobór zbiornika toroidalnego

Post autor: M. » 07 cze 2018 07:05 pm

A proszę bardzo
InterCars S.A.
A jak nie, to kontakt do STAKO i spytaj komu ostatnio dostarczali
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”