Instalacje LPG w naszych autach

Dobór instalacji / warsztaty itp
kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 22 paź 2010 11:08 pm

szunaj60, popieram Cię aby nie przesadzać.Osobiście miałem mniejszą ale zamieniłem na 95 l i wchodzi mi po lekkim podgięciu pływaka 84 l i robię po mieście ok 450 km.
To naprawdę wystarcza ;)
pozdrawiam - kisiu

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 31 paź 2010 06:15 pm

koniec końców zamontowali mi 85 chyba albo 82 i tez jest dobrze ;) oby tylko wszystko chodzilo dobrze i sie nie psuło

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 19 lis 2010 04:09 pm

Ja zamontowałem kilka dni temu instalacje ESGI 2. zapłacilem 3200 na fakture wiec faktycznie wyszlo okolo 2200.
W specyfikacji jest duzo komponentow z BRC.
Instalacje te produkują w Polsce koło Wrocławia. http://www.esgi.pl/
Jak na razie wszystko jest ok - nie czuje roznicy w mocy - zobaczymy jak przejade z 2-3 baki ile pali we Wrocławiu.
Butle mam około 80 litrów. dzisiaj tankowałem i przy 63 litrach kazałem wyłączyć bo się przestraszyłem ze nie odbija - ale pozniej policzylem 80% i chyba wszystko ok.

kamilm
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2010 11:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kamilm » 10 sty 2011 10:42 am

Mam prośbe o info od kogos kto do 4L załozył z sukcesem gaz i info z polecanym warsztatem w Warszawie lub okolicach, mecze sie ze swoja instalacja i gazownikiem juz dobre 6 miesiecy i mam dosc ...
ma ktos dzialajacego dobrze z tym motorem staga 300 premium ?

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 11:15 ]
znalazlem juz pozytywne opinie o warsztacie na instalatorow, jeszcze jakies propozycje ?

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 10 sty 2011 07:35 pm

ja mam KME a na instalatorów przeglądy , są OK
Nowa jakość nowe auto

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 10 sty 2011 09:16 pm

kamilm, zadzwoń do biedrzyckiego on się specjalizuje w stagu 227270238 u mnie montował uferencsc, coś przerabiał gorąco polecam
są samochody i była pacifica

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 10 sty 2011 10:51 pm

qstruck pisze:uferencsc, coś przerabiał gorąco polecam
Ja terz polecam fachowa obsługa
Nowa jakość nowe auto

kamilm

Post autor: kamilm » 12 sty 2011 04:49 pm

Musze pochwalic - zadzwonilem na instalatorow i sama obsluga telefoniczna robi wrazenie :-) dowiedzialem sie wiecej niz przez 6 msc od obecnego gazownika, na dniach jade na sprawdzenie co i jak, napisze wtedy wiecej

kamilm
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2010 11:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kamilm » 21 sty 2011 02:34 pm

bylem na instalatorow, mila obsluga, sprawdzili co nieco, niestety ewidentny wyciek ograniczyl dalsza diagnoze, ogolnie skladowe systemu sa dobrane poprawnie
po wizycie u gazownika zakladacza, usunieciu ewidentnego wycieku i regulacji jest dobrze, poza tym, ze czuc czasem gaz (osobny watek)

eddi29
Posty: 31
Rejestracja: 17 sty 2011 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: eddi29 » 07 lut 2011 01:19 pm

Założyłem gaz. Wybrałem pana Wojtka ze Swarzędza. Auto oddałem w czwartek o 8 rano do odbioru o 18. Instalacja BRC butla 82L. Wchodzi niemal 70 :) . Wlew pod klapka, kontrolka w popielniczce także tak jak chciałem. Zrobiłem już jeden zbiornik w trasie (predkość do 140, gwałtowne przyspieszenia) i wyszło mi 14,2 LPG także jestem zadowolony tym bardziej, że usłyszałem od pana Wojtka, że przy pierwszym zbiorniku może spalić więcej i żeby liczyć od trzeciego. Żadnej różnicy, szarpania, gaśnięcia nie odczułem. Narazie SUPER. Aha, 4200zł.

Ttomi1
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2011 01:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Ttomi1 » 23 mar 2011 03:40 pm

A ja zakładam do swojej jutro w Gdyni Orłowie. Instalacja BRC zbiornik 95l. Koszt 5.200 PLN
Mam Packę i nie zawaham się jej użyć :)

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 25 mar 2011 04:29 pm

widzę [glow=blue]Ttomi1[/glow] ,że posluchaleś podpowiedzi ;) mam nadzieję ze będziesz zadowolony. jak już zalożysz ciekaw jestem jak bedzie wyglądał zamontowany zbiornik-w mojej jest 53 litry i niby mi to nie przeszkadza ale za 3 lata kończy sie legalizacja zbiornika więc mimo wszystko rozważam zakup nowego (większego)
daj znac jak to wygląda u Ciebie-czy nic nie wystaje etc. no i jakiego masz producenta i skąd,w jakiej cenie.
pozdrawiam

teraz dopiero spostrzegłem datę postu,zapewne dziś zobacze ;)

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

Post autor: eldorin » 21 cze 2011 02:10 am

Ufff... w końcu sie przekopalem przez te 16-cie stron tematu i mam proste konkluzje:

1. Wzorowy gazownik - absolutna podstawa
2. Prins, BRC, Landi Renzo - fajne, miód z boczkiem palce lizać
3. Stag - poprawnie zamontowany z wtryskami HANA plus przyzwoity reduktor - też będzie działał (Maur u Ciebie wciąż działa bez zarzutu - prawda?), tylko rozumiem, że PLUS wystarczy i wcale nie trzeba wkładać Premium do mojej 3,8-ki.

Jedno mi nie leży - skoro moja Packa ma 214 koni, a reduktor max 150KM... to trzeba wepchać pod machę 2 reduktory? Czy zmusić mechaniora do poszukania takiego reduktora, ktory obsłuży 250KM?

Ttomi1
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2011 01:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Ttomi1 » 21 cze 2011 07:47 am

eldorin,
Zmusic :-)
Mam Packę i nie zawaham się jej użyć :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 cze 2011 08:39 pm

Reduktor - poszukaj bardziej wydajnego jednego - z ulokowaniem dwóch może być mały kłopot choc też podobno można - w 3,8 powinno byc pod maską w miarę podobnie więc na siłę sie zmieści - tak myślę.
Stag 300 plus - obecnie wyszedł nowy soft 7 i coś tam dalej w wersji - ma autoadaptację ale póki co u mnie się nie sprawdził. Po tym jak sobie podmieniłem soft mapy się rozjechały i zużycie poszybowało w kosmos. Muszę ciut popracować albo wrócić na stare nastawy i stary soft. Chwile potrwa. Na forach (niestety po podmianie softu) znalazłem opinie, że nowy soft wymaga dopracowania w bardzo wielu autach. Zatem ci co planują przejście na nową wersje lepiej niech poczekają chwilę jeszcze.
Poza tym bez zarzutu. CHWALĘ SOBIE HANĘ 2000.

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

Post autor: eldorin » 21 cze 2011 10:02 pm

Choróbsko,
No to mam kłopocik, bo znalazłem człowieka chwalonego przez absolutnie wszystkich w Białymstoku, którzy u niego zakładali instalacje i to jedyny, który brzmiał kompetentnie i w ogóle chciał się wdawać w szczegóły instalowanych przez siebie podzespołów i sposobu ich montażu. Chodzi o to, że gość upiera się przy jednym reduktorze AC R01 i daje na niego 2 letnią gwarancję i 20000 km przebiegu. Wiem ze swoich źródeł - sam też się przyznał, że pracował 7 lat w AC Białystok (producent systemów STAG) jako serwisant a później Szef Działu serwisu, ludzie, którzy z nim pracowali mówią, że fanatyk, który nie popuszczał żadnej fuszerki i siedział po nocach w firmie, żeby instalację wypuścić w stanie nienagannym... no i nie znalazłem duszy żadnej, która moglaby powiedzieć zle slowo o jego montażach - żadne tam zasłonięte bagnety od oleju - wtryski montuje tak jak polecacie na forum, nie śrupuje klap kolektora, kable polozone są jak w komputerach DELL'a - równiutko pospinane, zeby jak najłatwiej dostać się do flaków pod maską...

Jeden szkopuł - chce mi wsadzić zbiornik 55 litrów! Skandal! Ja chcę więcej, a ten marudzi coś o homologacjach, że za blisko wydech - coś tu kręci - ja mu mowię - dawaj minimum 70 litrów, a on marudzi...

Jego firma nazywa się STAGMAG ul. Szosa Baranowicka 166 - jeśli znajdziecie cos na gościa - dajcie mi znać - użyje tego jako elementu przetargowego - jesli go wybiorę.

I jeszcze jedno jako były pracownik AC - twierdzi, że reduktor STAG R01 wytrzymuje śmiało 250 koni - a na stronach podane jest 150KM, bo firma chciała kiedyś jak najszybciej dostać homologację...a magik, który tam pracował mówi, że przy największych obciążeniach testowany reduktor nawet nie chrząknął, bedąc podpięty pod 250 konny silnik...

I w końcu diabeł jeden wie co tu robić, bo inny koleś, ktory jako jedyny instaluje BRC - firma UNIMOT w B-stoku na pytanie jakie podzespoły wkłada do auta odpowiedział gburowato BRC, zawrócił sie plecami i poszedł w cholerę. TAkich ludzi to ja nie lubię...

Zostaje więc magik ze STAGMAG'a, tylko jak go do cholibki przekonać do zbiornika conajmniej 70 litrowego? Jak mu wybić argumenty na temat homologacji i tym podobnych pierdoł?

P.S. Nie mam możliwości wyjechać z Białegostoku... częściej niz raz na pół roku, więc instalacja w innym mieście odpada... (takie uwarunkowania specyficzne)

Pomóżcie pliz - może ktoś coś wymyśli? Zwłaszcza ten reduktor R01 i mały zbiornik mi śmierdzi... a tankowac co 3-4 dni to śmiech na sali.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 cze 2011 10:40 pm

Ja tankuję co 2-3 dni a mam zbiormik 79 litrów.
20.000 km gwarancji na reduktor to dla mnie hmmmmmm oryginalny i mało zachęcający argument. W swoim T&C na Tomasetto Artic zrobłem blisko 200.000 km a jako że będę go sprzedawał wymieniłem teraz na nowy. Niespełna 300 PLNów i sprawa załatwiona z reduktorem.
W takim aucie jak Twoje mam zbiornik 79 litrów STAKO - rozmiar dokładnie koła zapasowego pełnowymiarowego. I średnica i wysokość więc w czym problem?
Wydechy mają ekrany cieplne chroniące gumową oponę. Ochronią też zbiornik.
Ja bym zbiornika 55 litrów nie zakładał - to efektywnie jakieś 44 litry LPG czyli 200 z haczykiem kilometrów po mieście w korkach. jadąc choćby do Warszawy planuj z tym zbiornikiem tankowanie - 300 km zasięgu w trasie to wszystkie pieniądze jak dobrze pójdzie.
Mój gazownik robił pod moje dyktando i z moich materiałów - i poszło OK. Mógł komentować psioczyć, kląć pod nosem ale dostał kasę za zrobienie tak jak chciałem - i z homologacją.

I jeszcze jedno bo nie mam fioletowego pojęcia.
Czy trzyósemka ma jeden wydech czy dwa?
trzypiątka ma jeden, czwórka ma dwa a więc trzyósemka jako średnia może mieć albo tak albo tak. Średnio półtora mieć nie może.

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

Post autor: eldorin » 21 cze 2011 11:33 pm

No moja uboga Packa 3,8 ma 1 wydech patrząc z prawej strony od zadu.

Faktycznie od gumy zapasu do wydechu jest bardzo niewiele centymetrów... to dobry argument. Wezmę obcęgi, palnik, swoich czarnuchów z roboty i chyba go przekonam do swoich racji - po mazursku, bo stamtąd me korzenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”