Instalacje LPG w naszych autach

Dobór instalacji / warsztaty itp
Krzysztof K-g
Posty: 70
Rejestracja: 07 lut 2009 08:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzysztof K-g » 29 cze 2009 09:15 pm

A ja dzisiaj starałem się być oszczędny ponad miarę. Trasę Kołobrzeg Gdynia i z powrotem przeleciałem w większości na tempomacie nie przekraczając 130 km/h Tak czy siak Moja Pecia wchłonęła 17 l gazu na 100 km. A jak nie oszczędzam tylko zapier.... to wchłania 19 l. I po kiego diabła oszczędzać?

JH10
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2009 02:22 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: JH10 » 29 cze 2009 09:19 pm

19 Litrów na trasie :/ To moja tyle wciąga w mieście - coś tam twoi gaziarze muszą bardziej popracować.

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 29 cze 2009 10:37 pm

zgadzam sie z przedmówcą-moja pali mi 16 litrów gazu gdy jeżdżę do pracy do Gdyni z Wejherowa a drogę tę móglbym uznać jako 50/50 miasto i trasa bo o ile rano lecę okolo 25 minut to po południu godzinka jak nic i światła co kawałek... coś faktycznie nie tak chyba w ustawieniach instalacji.

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 30 cze 2009 06:34 am

Warmik ja mam polską podróbkę princa o nazwie KME diego i na trasie tak jak u ciebie do 130 km spali mi 16-17 miasto okolo 21.już po 2 regulacjach teraz się wybieram na mapowanie inst.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 30 cze 2009 08:40 am

Dzisiaj jadę na regulację zbiornika bo mieści mi się o 8 l gazu mniej niż powinno i ponownie sprawdzę spalanie .Mam instalacje Landirenzo reduktor IG1 elektrowtryskiwacze RGI zbiornik Stako 86 l

JH10
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2009 02:22 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: JH10 » 30 cze 2009 02:13 pm

szunaj60 pisze:Dzisiaj jadę na regulację zbiornika bo mieści mi się o 8 l gazu mniej niż powinno i ponownie sprawdzę spalanie .Mam instalacje Landirenzo reduktor IG1 elektrowtryskiwacze RGI zbiornik Stako 86 l
Mam taki sam zbiornik i wchodzi mi 76 litrów, pozwala to na przejechanie dystansu do 500km :D Mam instalację BRC Sequent P&D i na trasie "pochłania" mi 14-15 l/100km.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 30 cze 2009 08:38 pm

I widzicie niedowiarki jak dobrze zrobiona instalacja to i mało pali :mrgreen:
Warmik szoruj szybko niech Ci zmniejszą dawkę bo w nałóg wpadniesz i będziesz miał problemy nałogowe. :lol:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 cze 2009 09:20 pm

Ja tu widzę Panowie, że im starsza pacifica tym mniej pali :) Oczywiście nie jest to naukowo potwierdzone :) Żeby to porównać to trzeba by się przyjrzeć jak jeździcie. Tym co "dużo" pali proponuję na próbę nie przekraczanie 3 tys obrotów. Można sobie jeździć po trasie i po mieście w miarę dynamicznie ale nie przekraczając 3 tys obr. Spalanie spadnie powinno spaść i to znacznie.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 02 lip 2009 09:44 am

Zgadzam się z tobą Zyga tylko jak to robić jak pod maską tyle koni a noga ciężka ,a do tego na każdych światłach tylko prowokacja. Polak z natury spokojny ale nie na światłach byle komu nie da się wyprzedzić. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 02 lip 2009 10:13 am

Dla mnie najważniejsza jest świadomość posiadania tych 250 kucyków i dla tego na światłach jak widzę że koleś w swoim VW 1,9TDI chce się ścigać to sobie odpuszczam gaz i daję mu żyć w świadomości że ma najlepsze auto na świecie :D


a wracając do tematu to mój pali w 50/50 ok 16litrów
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

Krzysztof K-g
Posty: 70
Rejestracja: 07 lut 2009 08:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzysztof K-g » 02 lip 2009 10:41 am

Kilka postów wcześniej narzekałem, że moja Pacyfka pali na trasie 17 l. Odszczekuję to teraz, bo jak ją wczoraj przegoniłem 150 km to stosując się do rad kolegów żeby nie przekraczać 3000 obrotów, Pecia spaliła 15,5 l LPG na 100 km. Przy okazji - dowiedziałem się, że ponoć jazda na tempomacie powoduje wzrost zużycia paliwa. A ja bylem święcie przekonany, że jest odwrotnie. Pozdrawiam!

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 03 lip 2009 10:26 am

Instalacje LPG nie lubią pulsowego dodawania gazu tak jak to robi tempomat . Jadąc stałą prędkością bez dodawania i ujmowania gazu (pompowanie pedału) możemy sprawdzić faktyczne zużycie gazu.Jeszcze jedno nie trzeba sugerować się wskazaniami komputera na wyświetlaczu tablicy,są błędne.Zużycie gazu wyliczamy po ponownym tankowaniu. :rolf: A cha pamiętajmy to co pisał Zyga o 3 000 obrotach :rolf:

BARTEQ
Posty: 32
Rejestracja: 23 cze 2009 12:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BARTEQ » 08 lip 2009 03:18 pm

Założyłem instalacje BRC - sekwencja, full komputer etc. Zbiornik gazu 90L STAKO w
miejscu koła zapasowego oczywiście :) Gazu pali jak na razie za duzo (23-24 trasa, w mieście jestem w trakcie bada? - full zbiornik tankuje i sprawdzam ile przejade do
pustego) auto zachowuje sie poprawnie, jedyne co mnie denerwuje to dość głośnie
wtryski - w kabinie słychać na postoju takie cykanie jakby ktoś zegarek nakrecał.
Cena instalacj w Gda?sku - 4600PLN

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mirgd » 08 lip 2009 05:35 pm

BARTEQ pisze:Założyłem instalacje BRC - sekwencja, full komputer etc. Zbiornik gazu 90L STAKO w
miejscu koła zapasowego oczywiście :) Gazu pali jak na razie za duzo (23-24 trasa, w mieście jestem w trakcie bada? - full zbiornik tankuje i sprawdzam ile przejade do
pustego) auto zachowuje sie poprawnie, jedyne co mnie denerwuje to dość głośnie
wtryski - w kabinie słychać na postoju takie cykanie jakby ktoś zegarek nakrecał.
Cena instalacj w Gda?sku - 4600PLN
Barteq, ja też mam taką instalację. Montowałem ją w Gdyni Orłowo. Moje spalanie to miasto (Trójmiasto) 15,8L - 17,50L. Na trasie 13,2L - 14,5L. Wszystko zależy od stylu jazdy. Cena instalacji to 4.800,00zł (02.2009r.). Sprawdź czy masz poprawnie dobrany reduktor. Czy odpowiada mocy silnika. Zrób to w Gdyni - masz gwarancję ogólnokrajową.
Pozdrawiam

JH10
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2009 02:22 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: JH10 » 08 lip 2009 06:48 pm

Ja też mam instalacje BRC i ciekawi mnie jakie macie wtryski (pomara?czowe czy żółte) Moja Packa pochłania średnio 16 litrów gazu. Do tego silnika powinien być reduktor Genius Max (czarna cegła). A co do wtrysków to rzeczywiście trochę głośno pstrykają ale u mnie w środku ich nie słychać.

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 08 lip 2009 07:55 pm

i ja mam swoja instalacje z Orłowa,ogólnie uważam że to dobrzy specjaliści.spalanie mam jak JH10 -16 litrów przy umiarkowanej jezdzie,delikatne klekotanie słychać tylko jak podniosę maske bo w innej sytuacji zagłusza je właczajacy sie wentylator (a w sumie to oba) tak wiec ten "problem" mnie nie dotyczy.Osoby które w nowych instalacjach notuja spalanie rzedu 20 L i więcej powinny się chyba zgłosić do regulacji bo moim zdaniem to zbyt dużo.Dodam ze mam już instalacje blisko 3 lata i zadnych problemów a ponad 60 tys na gazie packa przejechała.

JH10
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2009 02:22 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: JH10 » 08 lip 2009 07:59 pm

Bobek jakie Ci zamontowali wtryski - żółte czy pomara?czowe?

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 08 lip 2009 08:00 pm

moje są czarno-czerwone ale jak pisałem sprzed 3 lat...

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 08 lip 2009 11:25 pm

Panowie - koledzy!Spalanie gazu powinno wynosić tyle samo co benzyny ,no chyba że macie przywiązaną cegłę do nogi to dodajcie 1-2 l /100 .Tyle pali nasza Pani i nie ma co wydziwiać ,nie ważne jaka to nazwa instalacji.Nazwa instalacji ma wpływ na awaryjność,cenę przeglądu,wymianę wtryskiwaczy lub ich przeczyszczenie czy wymianę filtra a w ko?cu też płaci się za markę. :mrgreen:

[ Dodano: Sro Lip 08, 2009 23:29 ]
Jeśli się nie zgadzacie to stawiam Lubelską Perłę :lol:

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarkowy » 09 lip 2009 08:25 am

Z tym tyle samo gazu co paliwa to troche przesadziłeś....
Skład stechiometryczny mieszanki dla LPG to 15.5 a benzyny 14,7 - wynikało by że gazu powinniśmy zyżywać mniej, mało tego oktanowość gazu jest nawet powyżej 100oktanów a paliwa z ledwością 98 - kolejna przewaga LPG. Jednak kaloryczność z litra jest inna ze względu na róznicę w masie jednego litra lpg/benzyny. Benzyna waży więcej i w rzeczywistośći jest jej więcej...
Poza tym aby wykorzystać oktanowość LPG powinniśmy przesówać zapłon a ŻADEN ze znamych mi sterowników tego nie robi a dozuje tylko dawke.
Jeżleli chodzi o skład stechiometryczny to Sondy lambda wraz ze sterownikiem są sztywno ustawione na 14,7 i ECU samochodu będzie cały czas robił korekcje a ECU gazu będzie robił korekcje w drugą strone i GAZ się nam w ko?cu rozjedzie...Dlatego wszyscy gazownicy machają na to ręką i niech se pali więcej ale bez problemów...(nawet jak nie znają tych pojęć...)
Acha nie ssie z palaca albo z googli - pracuje przy produkcji LPG z gazu wydobywanego z platformy morskiej...Jak podałem za mało szczegółów to moge sięgnąć po literature...


Po wakacjach wpadne do Lubelca na Perłe :mrgreen:
Ty stawiasz jadną a ja następne dwie :lol:
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 09 lip 2009 10:48 am

Jarkowy to i tak stawiasz Perłę :lol: nawet żeby Pacia paliła 0,8 mniej LPG niż paliwa.Ja mam ciężką nogę to i pali mi więcej ale nie tyle co kolegom . Nie będziemy się sprzeczać o 10-te części litra jak niektórym pali o 10l więcej. :mrgreen:

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 09 lip 2009 11:29 am

i takim to sposobem temat o instalacjach przeistoczył się w temat o spalaniu i kto komu co stawia :D

jak wynika z doświadcze? Kolegów cena i producent instalacji jest sprawą 2rzędną, ważne jest by była dobrze zamontowana, a jeszcze ważniejsze by była odpowiednio wyregulowana (zaprogramowana) . Gazownicy którzy mówią bierz Pana Prinza czy BRC bo on się sam programuje i wszystko chodzi jak ta lala to własnie tacy specjaliści co jak się nie zaprogramuje samo i nie chodzi to rozkładają ręce.

Pozdrawiam i życzę tylko dobrych gazowników
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jarkowy » 09 lip 2009 11:35 am

Niby jestem modem i powinienem z tym zrobić porządek ale jednak troche się to trzyma kupy z tym tematem i zostanie tak jak jest ale nie róbmy więcej offtopa tutaj...
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co

zelmowo
Posty: 13
Rejestracja: 16 lip 2009 11:44 am
Lokalizacja:
Samochód:

LPG BRC

Post autor: zelmowo » 16 lip 2009 12:17 pm

Założyłem instalację LPG BRC miesiąc temu (4250zł) i mam mieszane uczucia. Na początku Pacifica paliła w miejście 25l a na trasie 21-22. Teraz mimo regulacji niewiele się poprawiło, trudno zejść poniżej 20 w cyklu mieszanym. A co do mocy, to silnik jakby odrobinę słabszy.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 16 lip 2009 07:51 pm

zelmowo kolego ! Obliczaleś po zatankowaniu czy z wyświetlacza pacifiki :lol:

zelmowo
Posty: 13
Rejestracja: 16 lip 2009 11:44 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: zelmowo » 16 lip 2009 09:03 pm

Z wyświetlacza to nie jest źle bo 16-17 ale w kasie na stacji nie mogę ich do tego przekonać ;). 20 a nawet więcej jak byk wychodzi a nie jestem szale?cem drogowym.

JH10
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2009 02:22 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: JH10 » 16 lip 2009 09:46 pm

Jeśli dobrali ci odpowiedni zestaw (powinien być chyba 09SQ50000026G) i odwiercili prawidłowo kolektor ssący to po zwykłej autokalibracji samochód nie powinien palić ci więcej niż 16 litrów gazu (jazda mieszana). Albo coś sknocili przy montażu albo zabardzo wzbogacają mieszankę.

mecenas
Posty: 20
Rejestracja: 18 lip 2009 06:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mecenas » 19 lip 2009 02:03 am

a moze ulozyli bysmy jedna w miare przystepno cenowo instalacje z tego co tak czytam i wnioskuje ze jest to godne polecenia to
*instalacja BRC
*reduktor KME Gold
*wtryski Magic Jet
*zbiornik 95 l

niewiem czy dobrze wyczytalem ale z tego co mi sie wydaje to najmniej zawodne i najbardziej polecane sa te czesci niewiem co jeszcze wchodzi w montaz jakie czesci moze ktos pomoze i ulozymy jedna konkretna instalacje na ktorej kazdy kto ma problem z wyborem bedzie mial fundament od czego zaczac pozdr

FunnyB
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2009 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Instalacja juz się zwróciła :o))

Post autor: FunnyB » 19 lip 2009 09:28 pm

Witam,
Jak pisałem w moim wcześniejszym poście:
viewtopic.php?t=101&start=15
zdecydowałem się założyć instalację gazową daleko od domu w Firmie i u Człowieka polecanego na forum JEEPA, firma TOPGAS ( www.topgas.pl ) - teraz w Jankach, za gaz odpowiedzialny jest Darek (telefony kontaktowe na www)
Załozona instalacja to:
AGIS
Reduktor SCORPION
wtryski Magic Jet - wiszące na 3 cm rurkach ;), krócej sie nie dało
zbiornik - 75 l
wlew w klapce.
koszt: 4200 z fakturą

W tym tygodniu stuknęło 10.000 km przejechanych na gazie.... i instalację mam spłaconą !!!!
Leję i jeżdzę, tak po prostu.
Zużycie gazu:
50 /50 miasto / teren -nie autostradowy - jeszcze ni nie przekroczyło 16,7 l/100km
trasy - bez autostrad do 120 km/godz - 15,5-16,00
kiedys była trasa nocna, przez wioski, silny deszcz - chyba nie jechałem szybciej niz 90, spalił 14,7l/100 km
Benzynę za 200 zł dotankowuje co 8-10 tankowa? gazu.
Dla mnie rewelacja, póki co bezproblemowo.Jestem w stałym kontakcie z Darkiem.

UWAGA: nie jestem w żaden sposób związany w TopGas, poznałem ich przy instalacji gazu

Przy okazji przegladu instalacji po 1000 km, uruchomili mi tempomat (odłączony weżyk od podcisnienia), czego w serwisie nie mogli zrobic bo .......

Pozdrawiam
Roman

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 20 lip 2009 07:20 pm

z tym tempomatem to chyba szerszy problem u instalatorów, u mnie po zamontowaniu instalacji również przestał działać i okazało się że zupełnie mi wyparowała membrana która jest pod akumulatorem a gdzie zamontowany jest reduktor , musiałem włożyć okropną "gruszkę" z innego auta i działa.
Ps. nie wiecie gdzie taką membranę można dokupić ?

FunnyB
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2009 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: FunnyB » 20 lip 2009 08:26 pm

Witam,
Tempomat nie działał u mnie od poczatku, od momentu sprowadzenia.
Reduktor mam schowany w "dziurze" pod akumulatorem.

a propos spalania...-> mam raczej lekką nogę i staram się jezdzic w miare płynnie, ale nie w emeryckim stylu, (bywam czasami w W-wie, kiedyś bywałem b. często i uważam te wszystkie doświadczenia za bardzo cenne :P .
Zbiornik (wchodzi do 52 l gazu) starcza mi na ok. 300 km (od 280 do 330 km) w zależności od tego jak i gdzie.
Pozdrawiam
Roman

mecenas
Posty: 20
Rejestracja: 18 lip 2009 06:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mecenas » 21 lip 2009 01:12 am

FunnyB a musiales jezdzic na jakies regulacje ?? czy jakies kontrole bo mi te janki wogle nie podrodze i jezeli bym sie zdecydowal u nich zalozyc to wolalbym nielatac do nich pozniej kilka razy z regulacja jezeli zdecydowal bym sie na ta instalacje co Ty masz jeszcze jak bys mogl napisac na ile trzeba im auto zostawic tzn czy tego samego dnia jest do odebrania ?? pozdr

FunnyB
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2009 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: FunnyB » 21 lip 2009 07:50 am

Witam,
Byłem na 1 standardowej regulacji po przejechaniu cos ok 1000-1500 km (u mnie było to po chyba 2 tygodniach).
Ich obecna siedziba w Jankach (8 min spacerkiem od centrum handlowego ma swoja zaletę, jest kino, setki sklepów barów, etc - jest gdzie przeczekać), poprzednio byłi w Piasecznie i gdyby nie znajomi, b yło by ciężko.
Mój montaż został zrobiony w ciągu 1 dnia, odstawiłem samochód o 8,00 - po 16 zostałęm zaproszony na jazdę próbną / regulacyjną, uwagi dotyczące zachowania samochodu zostały uwzględnione praktycznie na miejscu, bo p. Darek jedzie z Tobą jako pasażer z laptopem na kolanach i na bieżąco wprowadza poprawki.

Drugi pobyt był już zdecydowanie krótszy , odstawiłem samochód przed 10,00 (utknąłem w korkach (wypadki) odjechałem ok. 13,00.
Ponadto polski sterownik ma te zalete, ze program sterujacy mozna pobrac ze strony producenta, a kabelek na alledrogo kosztuje kilkadziesiat zł.
p. Darek do tematu samodzielnego podłaczania laptopa podchodzi ze spokojem.
Jeżeli zapiszesz bieżącą konfigurację, to możesz się bawić, zawsze mozna odtworzyć stan poczatkowy, w najgorszym wypadku wylądujesz znowu u niego i zapłacisz parę złotych za zrobienie porządku :P , a tak naprawdę od momentu regulacji przy 1.000 km nie chce mi sie podłączać laptopa, bo nie ma po co, wszystko działa jak należy. Wczesniej to i owszem, potrafiłem jezdzic po kilkadziesiat km, bawiąc sie ustawieniami, teraz po prostu mi sie nie chce.
Pozdrawiam
Roman

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 16 sie 2009 08:10 am

Witam.
Tak przyznam szczerze od jakiegoś czasu czytam o waszych problemach z LPG , o szarpaniu i przerywaniu i myślę sobie : "mają goście problemy, albo wybrali zły warsztat albo maja pecha.... u mnie jest OK i to już w trzecim aucie .... " - do wczoraj !
Jadę sobie z Bielska do domciu , na zegarze 120km/h , z tyłu za mną jakiś gość więc daję po garach i ....... pełne zaskoczenie ! auto nie idzie ! przerywa i zwalnia , przełączam szybko na benzynę i do staje "dopalaczy" Więc nic innego tylko zapisać się do grona .
Zastanawiam się co jest tego powodem że tylu z nas ma problemy z LPG ?

1. złe paliwo
2. słaba instalacja ( tanie podzespoły)
3. marne wykonanie - brak dobrych fachowców

Po przemyśleniach do chodzę do wniosku że punkt 2 i 3

- ten sam gaz tankuję do voyagera którego przerabiałem na gaz w tym samym warsztacie rok wcześniej i nie ma tego problemu. Wiem że na jakość gazu to jest im najłatwiej zwalić bo to trudno zweryfikować , ale u mnie ten argument odpada.
- w tym samym warsztacie w sumie przerabiałem już trzy auta:
1. 2005r Mondeo - żadnych problemów i awarii
2. 2007r voyager - ok , ale było kilka wymian gwarancyjnych( listwa wtryskiwaczy,
nieszczelność na reduktorze, )
3. 2008r Pacifica - - przy montażu zaginęła membrana od tempomatu , a teraz to
szarpanie

Kiedy robiłem przegląd voyagera zaginął dekiel zbiornika płynu chłodnicy , niby
błahostka , ale w połączeniu z tempomatem w Pacifice daje obraz fachowego
podejścia mechaników , a raczej młodych chłopców którym wydaje się że już
wszystkie rozumy pozjadali.
Właściciele zakładów stoją przed dylematem , podnieść pensje pracownikom , czy
ich stracić , podnieść cenę instalacji i narazić się na spadek ilości klientów czy
zachować cenę a wybrać ta?sze podzespoły by bilans wyszedł na zero.

Konkluzja Taka : następnym razem poszukać samochodu z mniejszym apetytem na
benzynę lub przejść na ON.

FunnyB
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2009 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: FunnyB » 16 sie 2009 01:49 pm

Witaj,
Ja jednak wziąłbym pod uwage też punkt pierwszy, dlaczego...hm uczymy sie na własnych błędach / doswiadczeniach .
Tez zawsze staram się tankować gaz na znanych i tych samych stacjach, aż...., tuż przed wyjazdem na wakacje (ostatnie dwa tankowania), zauważyłem że zużycie skoczyło mi do prawie 20l. dużo jeżdziłem po mieście, więc jakoś specjalnie nie zwracałem uwagi na to jak samochód jezdzi, aż wybrałem się w trasę i tam tragedia, muł, muł, muł....
Też, jak u Ciebie chcąc wyprzedzać np. 3 jadące za soba tiry musiałem przełaczyc na benzynę.
Po powrocie do domu kotłowanina mysli, za 3 dni wyjazd w góry, a tu ..., próba tel do Darka, (był wieczór - nie odebrał), ok. laptop podpinam się pod sterownik i robię kalibrację.
-Szok - czasy wtrysków wydłużyły mi sie o prawie 60%., robie jeszcze raz, to samo.
Ok zostawiłem. Samochód zaczął jeżdzić bardziej dynamicznie ale zużycie dalej było ok 19
l. troche dużo, W zbiorniku jeszcze połowa gazu.
Następnego dnia olśnienie, chyba coś małe było cisnienie na reduktorze, szybko laptop, kabelek - i jest 85 hp a było cos ponad 100. Pierwsza myśl - rozjechał się reduktor, druga myśl - może jednak paliwo. Szybka trasa po klientach przed wyjazdem- gaz sko?czył się po 120 km, miał starczyc na ponad 150.
Referencyjne tankowanie na shellu, wracam do domu, laptop kabelek - j jest tak jak powinno być powyżej 100, znów szybka kalibracja, wróciło do normy.
Następnego dnia wyjazd na wakacje.
Pierwsze tankowanie częstochowa - zużycie ok 17l, następne pod Niedzicą ok. 16 (nie jechaliśmy zakopianką tylko teoretycznym skrótem -oświęcim sucha b. wadowice (krócej ale znacznie dłużej).
W trakcie urlopu kilka tankowa? na wcale nie najlepszej stacji (jak mi na koniec powiedzieli miejscowi) - ok. 17 l (4 osoby klima, górki), ok.
Na powrót zatankowałem na polecanej przez miejscowych stacji w Maniowych nad j. czorszty?skim, po częstochowy było 16,2l - znów przez wadowice bo dzieci chciały zobaczyć park ruchomych dinozaurów w Zatorze, znowu częstochowa, i juz emeryckim tempem do torunia (noc i dużo tirów) i tutaj szok -- 14,7 l.
Tak więc reasumując, po tym przydługim ;o) wstępie..., może czasami warto wziąć pod uwagę
jakość paliwa. sam tankuję w Toruniu na małej stacji, polecone onegdaj przez znajomych.
Dobry gaz porównywalny z shellem za 15 groszy taniej. ale ostatnio coś dziwnego mieli w zbiornikach, i powiem szczerze boję się tam teraz pojechać, no chyba że wezmę gazu na 50-100 km w celu sprawdzenia.
Pozdrawiam
Roman

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mirgd » 16 sie 2009 09:45 pm

Ja z reguły tankuję na stacji Auchan. Wbrew pozorom gaz jest naprawdę wydajny. Ale, raz w miesiącu spalanie sięga kosmosu tj. około 24-26L, normalnie pali 17-18L. Ciekawe co może być tego powodem.

FunnyB
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2009 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: FunnyB » 17 sie 2009 10:58 am

Witam,

Każda "małolata" lubi czasami poszaleć ;o).

Tez czasami tankuje w bydgoskim Auchan, zawsze było oki więc moze pkt 1.

...a tak na poważnie nie mam fioletowego pojęcia, może masz 1/mc szczeście tankować tuż przed ich tankowaniem....? / analogia do jeżdzenia na benzynie jeszcze po zapaleniu kontrolki "rezerwa" i zasysaniu różnych sy..ów, które mogły sie tam nagromadzić ...
Tutaj chyba potrzebna pomoc prawdziwych specjalistów, a nie przyuczonych amatorów
Pozdrawiam
Roman

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 26 sie 2009 09:30 pm

Byłem zadowolony z LPG do czasu.Po pierwszym zbiorniku zaczął wyłączać mi się gaz (ok 70km)ale spalał 14-15 l.Po regulacji pali 20-22 l i dalej przełącza się na benzynę(po ok 200km) przy tym zawór nie odbija , zbiornik mieści 53l a powinno70l.Jutro jadę na nową regulację ,ciekaw jestem jak to będzie po.Czy spalanie wzrośnie do 30 l a rozłączanie po 300km Żeby jechać dalej na gazie musiałem wyciągnąć bezpiecznik na moment

[ Dodano: Czw Sie 27, 2009 11:58 ]
I jestem po wizycie u gazownika.Wymienili zawór w zbiorniku na nowy teraz mieści się 63 l (powinno 68 l,daruję im te 5 l) ,skalibrowali komputer , przestawili wtryskiwacze żeby nie dziurawili maty wygłuszającej w masce no i zobaczymy ile będzie teraz palił.Powinien mieścić się w 14,5-16 l a nie j/w. :mrgreen:

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 sie 2009 01:24 pm

Witaj warmik! Po zamontowaniu gazu było ok. Jak tankowałem na shelu to spalanie wychodziło 14,5 z prędkością 90-100km/h tak zasuwa moja żona :mrgreen: u mnie palił 16-16,5.Ale jak jechałem do Czech to średnia wyskoczyła 22 l to troszkę za dużo,średnia prędkość ok 110km nie przekraczałem 3000 ob.przy tym co jakiś czas przełączał się na benzynę Teraz zmniejszył mi ciśnienie w reduktorze ,na razie jest ok.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 sie 2009 01:30 pm

Szunaj twardym trzeba być i jeździć na benzynie a nie jakiś tam dodatkowy balast wozić :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 28 sie 2009 03:17 pm

warmik pisze:
szunaj60 pisze:Byłem zadowolony z LPG do czasu.Po pierwszym zbiorniku zaczął wyłączać mi się gaz (ok 70km)ale spalał 14-15 l.Po regulacji pali 20-22 l i dalej przełącza się na benzynę(po ok 200km) przy tym zawór nie odbija , zbiornik mieści 53l a powinno70l.Jutro jadę na nową regulację ,ciekaw jestem jak to będzie po.Czy spalanie wzrośnie do 30 l a rozłączanie po 300km Żeby jechać dalej na gazie musiałem wyciągnąć bezpiecznik na moment

[ Dodano: Czw Sie 27, 2009 11:58 ]
I jestem po wizycie u gazownika.Wymienili zawór w zbiorniku na nowy teraz mieści się 63 l (powinno 68 l,daruję im te 5 l) ,skalibrowali komputer , przestawili wtryskiwacze żeby nie dziurawili maty wygłuszającej w masce no i zobaczymy ile będzie teraz palił.Powinien mieścić się w 14,5-16 l a nie j/w. :mrgreen:
ech ja nie wiem jak wy to robicie ze wam pali po te 14-16 gazu - jak tyle pali na PB na gazie powinna palic do 20% wiecej niz na PB czyli jak pali powiedzmy 16 benzynki to powinna palic koło 19 LPG i u mnie sie wszystko zgadza , zapindala na LPG jak siemasz a od założenia zrobiłem juz 5 tysi i jest ok zaraz czas wymienic filterek co by nie pozapychać wtryskiwaczy, a przechodzenie na benzin w czasie jazdy jak ma sie jeszcze gaz to zle reduktor wyregulowany za małe cisnienie :devil:
I u mnie spalanie właśnie tak wygląda ! na PB 14 - 16 a na lpg około 18 litrów i nie ma mocnych , średnio robię na zbiorniku około 300 km i nie ma cudów ....

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 sie 2009 03:45 pm

Kwinto i tak powinno być.A nie co kilkadziesiąt kilometrow przełączał się na benzynę i żeby ponownie przełączyć musiałem zatrzymać auto wyciągnąć bezpiecznik LPG żeby zresetować komputer.To żadna jazda.Spalanie zależy od nogi jak starasz się nie przekroczyć 3-tys obrotów to spalanie ok.16 l .A najlepiej to mój syn jeżdzi. Na światłach nie da się nikomu wyprzedzić ,obroty że skali brakuje to spalanie ok 30 l albo i lepiej :mrgreen:

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 29 sie 2009 11:43 am

Dzięki warmik już przestawił

dankru
Posty: 33
Rejestracja: 25 sie 2009 06:29 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dankru » 29 sie 2009 06:25 pm

chciałbym założyć instalcję LPG w warszawie lub okolicach ? ( to może trochę naiwne ale może w Sochaczewie )
czy możecie polecić jakieś konkretne zakłady ?
czy w grę wchodzą tylko Topgas i MT auto-gaz ?

pozdrawiam

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 05 wrz 2009 11:14 am

Nareszcie jestem zadowolony z LPG średnie spalanie 15-16,7 l/100 :mrgreen:

dankru
Posty: 33
Rejestracja: 25 sie 2009 06:29 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dankru » 05 wrz 2009 03:12 pm

ja właśnie założyłem instalację LPG :) he he

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 05 wrz 2009 05:11 pm

szunaj60 pisze:Nareszcie jestem zadowolony z LPG średnie spalanie 15-16,7 l/100 :mrgreen:
szunaj myślę że to na trasie :D bo chyba nie w mieście :O do tych 16,7 w trasie mi bliżej lub ponad ciężko mi wytrzymać te 3000 i 130 jak widzę jakiś korowód przed sobą :mrgreen: .
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 05 wrz 2009 08:30 pm

Widlak te spalanie było wyliczane precyzyjnie 50%miasto i 50% trasa.Miasto 40-85km/100 ,trasa 80-120km/100,obroty2000 :mrgreen: I mówiłem że jestem zadowolony :evil:

Awatar użytkownika
df74
Posty: 60
Rejestracja: 27 sty 2009 10:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: df74 » 07 wrz 2009 12:53 pm

jak jak jeżdze w dzie? po miescie potrafi mi spalić 25 litrów gazu, ale to wina korków.
tak to 18-19 jak długo na swiatłach nie stoję.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 07 wrz 2009 09:45 pm

W mieście nie wyliczy się bo korki,światła,przejścia itd.A tak z innej Baśki to df74 może byśmy zorganizowali jakiś spocik :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”