LPG czy warto

Dobór instalacji / warsztaty itp
artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 26 mar 2010 11:51 am

Faktycznie coś nie kuka z tym spalaniem , u mnie PB bierze 16-18 l/100 gazu 18-20 l/100

:/
Witam i pozdrawiam

Szogun
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010 11:22 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szogun » 26 mar 2010 12:31 pm

Po tym co wyczytałem na forum na temat spalania postanowiłem to sprawdzić osobiście.
Rzeczywićsie udało mi się. Pare razy nie wytrzymałem spod świateł :lol: , ale ogólnie jeździłem spacerowo. Normalnie na baku robię ok 200km, a przy tępie spacerowym udało mi się 270km. Także ze spalania ok 27l zszedłem do ok 22l. Szok że tak można i rzeczywiście fajnie i ekonomicznie tylko że strasznie sie przy tej spacerowej jeździe męczyłem :P

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 26 mar 2010 01:43 pm

Mam silnik 4,0L skrzynkę 6-cio biegową. LPG na sterowniku Dieglo ls i tak, na zbiorniku 71l( Irene) robię ok. 465-490 km, czyli ok. 15,3-14,3 gazu. Oczywiście w początkowej fazie po rozruchu silnik spala benzynę, przy każdym tankowaniu gazu dolewam benzyny za ok. 50 zł czyli ok. 10-11 litrów benzyny. No tak to u mnie wygląda.
Styl jazdy, do pracy mam parę kilosów to silnik nie za bardzo dogrzany jak jadę dalej to czasem lubię trochę dynamiczniej. Ogólnie to można śmiało określić jako mieszany.
No i na koniec, REKORD, w czasie jazdy Warszawa-Wrocław prawie cały czas w dużym natężeniu, nie można było rozwinąć skrzydeł, średnia prędkość w okolicy może 60-70km/h. Average z kompa wyniosła 10,4.! Też nie chciałem uwierzyć.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 26 mar 2010 02:21 pm

Vojciu eeeeeeeeeeeeeee.........10.4, czasem ten komputerek przekłamuje. Zależy od ilości przebytych km. od tankowania do tankowania. Czym mniej tym wszkazania są mniej wiarygodne.
DAMATUS

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 26 mar 2010 02:44 pm

No jasne, toż mówię, że to tylko wg. komputera pokładowego, teraz w koło komina pokazuje mi 15,5 average.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 26 mar 2010 03:18 pm

A to już średnie spalanie gazu (15,5)z mojej packi 1/3 miasto, 2/3 trasa
DAMATUS

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 26 mar 2010 04:11 pm

Wypisz wymaluj, to samo. :)
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

warhead
Posty: 56
Rejestracja: 29 sty 2010 09:08 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: warhead » 26 mar 2010 08:21 pm

Damatus pisze:warhead, a ile masz reduktorów gazu i na jaką moc jest zamontowany reduktor. I napisz przy okazji ile masz filtrów fazy ciekłeji lotnej?
ja lajkonik jestem rozumiem ze te dane sa w dokumentacji? jutro postaram sie wpisac to co mam w dok. sama instalacja trwala od 8 rano do 21.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 27 mar 2010 08:44 am

Gdzieś już opisywałem specyfikację instalacji, poszukam linka i wstawię. Narka

Już mam: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=945
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Enmicasa
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2010 12:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Enmicasa » 06 kwie 2010 09:40 pm

Z instalacjami gazowymi jest tak że nawet jak najlepsza instalację będzie zakładał patałach to wróży same kłopoty. Czasami "gorsza" instalacja założona przez bardziej doświadczonego i bardziej odpowiedzialnego montera może okazać się o wiele lepsza niż np: stag założony przez niechlujów.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 06 sty 2011 11:58 am

Koledzy mam małe pytanie co do LPG. Parę dni temu założyłem sobie instalację, facet podobno jest dobry, z polecenia Legionowo ul. Legionów firma BLUE LPG. Co prawda nie zrobiłem na instalacji nawet jednego zbiornika ale zauważyłem kilka dziwnych rzeczy. Z tego co piszecie mam nie zwracac uwagi na wskazówki spalania na komputerze. Ale czy to nie dziwne ze komputer spalania benzyny pokazuje wartość większą przy jezdzie na gazie ??? Przecież ten komputer pokazuje tylko wartość spalanie PB a nie LPG, chyba ze sie mylę. Wiec teoretycznie wartość powinna spadać bo PB nie jest używane. Mam 4.0 AWD i benzyny spalalo mi ok 13-13.5 l/100 a teraz pokazuje 14,5 l/100, torche to dziwne. Kolejna rzecz to taka że jak mu depnę ostro to potrafi mi pikać ze LPG sie odłączyło po czym z nowu przechodzi na LPG.

Proszę was o info czy nadgorliwie czymś sie przejmuję czy moze faktycznie jest to dziwne ??

dzieki za odpowiedz.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 06 sty 2011 12:32 pm

Boczek140 pisze:Kolejna rzecz to taka że jak mu depnę ostro to potrafi mi pikać ze LPG sie odłączyło po czym z nowu przechodzi na LPG.
Musisz przelecieć z 1000 km. na gazie i podjechać jeszcze raz do gaziarza na regulację lub zmianę map . Podejrzewam że za mało gazu dostaje i wariuje . Ja mam 4.0l. i na początku tak miałem później zestrojenie i pomyka bez bólu. Mogę deptać i nie wywala na pb.
Co do spalania to nie sugeruj się kompem. w każdym samochodzie oszukuje :D
Nowa jakość nowe auto

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 06 sty 2011 12:45 pm

oki dzięki wielkie gaziarz też mi tak powiedział żebym pojawił się u niego po pierwszym 1000 km na regulacje i sprawdzenie instalacji. czyli panikuje bez potrzeby, trochę mnie zmylił ten komputer. Ciekaw jestem jak będzie wyglądało spalanie na tej instalacji bo w dynamice jazdy nie odczuwam różnicy miedzy LPG a PB. wszedł mi zbiornik 74 l jak tankowałem to weszło mi 54 l zrobiłem 15 km i już wszystkie kontrolki zrobiły mi się już czerwone na wskaźniku :) ciekaw jestem wyników.

raz jeszcze dzięki za info :)

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 06 sty 2011 01:05 pm

zrobiłem 15 km i już wszystkie kontrolki zrobiły mi się już czerwone na wskaźniku :) ciekaw jestem wyników.
Jakie kontrolki :|
Nowa jakość nowe auto

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 06 sty 2011 02:59 pm

chodzi mi o kontroli na wskaźniku poziomu gazu w zbiorniku na przełączniku od gazu

[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 14:59 ]
sorry za pomyłkę nie 15 km a 150 km :)

karol 11
Posty: 13
Rejestracja: 20 mar 2010 03:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karol 11 » 06 sty 2011 03:23 pm

Boczku Jedyną pewnąkontrolką jest w tym przypadku pusty zbiornik.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 06 sty 2011 08:05 pm

karol 11 pisze:Boczku Jedyną pewnąkontrolką jest w tym przypadku pusty zbiornik.
I tu flacha poleciała :D :P
Taka prawda ciągle dają mylne wskazania :evil:
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 06 sty 2011 09:07 pm

Nie wiem czy miejsce odpowiednie ale test jest robiony na PB jak i na Lpg
http://hamownia.com/galerie/?k=57

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 06 sty 2011 09:35 pm

Boczek140, miałem kiedyś takie mruganie kontrolki od gazu podczas nagłego dodania gazu.Okazało się ,że miałem reduktur za mały ( max 200 PS) i wymieniłem na większy do 350 PS.Do dzisiaj jest super i zawsze jest zapas gazu i jego odpowiednia temperatura.
Zapytaj się swojego gazownika do jakiej mocy masz swój reduktor.
pozdrawiam - kisiu

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 07 sty 2011 08:06 am

Niby macie racje, poczekamy zobaczymy co będzie.

dzięki

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 07 sty 2011 09:24 am

krzysztof krzos pisze:Boczek140, miałem kiedyś takie mruganie kontrolki od gazu podczas nagłego dodania gazu.Okazało się ,że miałem reduktur za mały ( max 200 PS) i wymieniłem na większy do 350 PS.Do dzisiaj jest super i zawsze jest zapas gazu i jego odpowiednia temperatura.
Zapytaj się swojego gazownika do jakiej mocy masz swój reduktor.
Powiedz gdzie są tacy dobrzy gazownicy, bo tych polecanych co ja odwiedziłem, to z pewnością nikomu nie polecę. Podejrzewam podobny przypadek u siebie, jaki był mniej więcej koszt wymiany, gdzie robiłeś, czy można ten za mały reduktor oddać w rozliczeniu??

[ Dodano: Pią Sty 07, 2011 09:26 ]
tedi pisze:Nie wiem czy miejsce odpowiednie ale test jest robiony na PB jak i na Lpg
http://hamownia.com/galerie/?k=57
Gdzie jest taki fajny Gazownik? Poszukuję naprawdę dobrych fachowców od gazu. Wrocław i okolice, dolnośląskie ogólnie.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 07 sty 2011 11:53 pm

Vojciu,facet mój gazownik jest z Konina ale nie pamietam ile zapłaciłem za ten reduktor.Dowiem się w nadchodzący poniedziałek i napiszę.Należy wiedzieć ,że gazownicy chcąc zarobić więcej na instalacji robią co mogą i np.zakładają mniejszy i tańszy reduktor.Za mały reduktor znacznie obniża temperaturę gazu oraz jego brak przy przyśpieszaniu to typowe usterki lecz przy spokojnej jeździe będzie wszystko dobrze.
Jakiś tydzień temu założyłem do HHR-a 2,4 175 PS instalację z nowym reduktorem tłokowym MAGIC COMPAKT III ,który jest również rozwiazaniem do Pacificy ponieważ jest przystosowany do 250 KM z jednym wyjściem 6-milimetrowym lub do 350 KM z podwójnym wyjściem 8-milimetrowym.Do tego zalożył wtryskiwacze Hana i cisza jak na benzynie :D
pozdrawiam - kisiu

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 08 sty 2011 09:45 am

Dzięki za info, czekam na ceny.
Pozdro
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

mlody
Posty: 81
Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg

Re: LPG czy warto

Post autor: mlody » 17 gru 2017 08:04 pm

Ostatnio debatowałem ze znajomym, czy warto zakładać lpg. Oczywiście, że warto, ale tylko u dobrego gazownika.

Pytał, czy jestem zadowolony? Podałem mu 1 argument potwierdzający: przez 8 lat przejechane 230 000 km na gazie bez żadnego problemu, średnio 30 zł zaoszczędzone na każde 100 km co daje blisko 70 000 zł oszczędności.

Od tego trzeba odjąć koszt instalacji, przeglady, wymiany wtrysków, reduktora. Wymieniłem 2 x reduktor i 3 x wtryski. Co daje około 7000 zł + przeglądy.

Także pytanie, czy warto? Oczywiście :D
'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: LPG czy warto

Post autor: lutek34 » 17 gru 2017 10:17 pm

mlody pisze:
17 gru 2017 08:04 pm
przez 8 lat przejechane 230 000 km na gazie bez żadnego problemu,

Wymieniłem 2 x reduktor i 3 x wtryski.
No to chyba nie tak do końca bez problemu ;)
Miałem Pace 3,5l z przebiegiem ponad 300kkm z tego zrobione 200kkm na LPG BRC, jedynie reduktor przy przebiegu 160kkm był regenerowany.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mlody
Posty: 81
Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg

Re: LPG czy warto

Post autor: mlody » 17 gru 2017 10:20 pm

Bez problemu dla silnika. Wymianę wtrysków i reduktora uważam za eksploatację po pewnym przebiegu.
'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: LPG czy warto

Post autor: misha85 » 17 gru 2017 10:25 pm

A mi pali 24 litry gazu więc chyba się opłaca. 4.0 4x4.2007

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: LPG czy warto

Post autor: lutek34 » 18 gru 2017 07:19 pm

misha85 pisze:
17 gru 2017 10:25 pm
A mi pali 24 litry gazu więc chyba się opłaca. 4.0 4x4.2007
to chyba w extra wolnym korku. Żadna z moich Pac tyle nie paliła.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: LPG czy warto

Post autor: głodźillaryki » 18 gru 2017 07:56 pm

Ja mam świeżą instalke i piersze szacunki to około 19 litrów w jeździe typu 12 km. Do roboty i potem spowrotem W jeździe mieszanej....
Jakiś czas temu bez lpg poza miastem komp pokazywał mniej jak 13 litrów przy delikatnej jeździe...
Myślę,że nie ma co się oszukiwac.... To musi palic dużo... ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: LPG czy warto

Post autor: misha85 » 27 gru 2017 10:16 am

Komp a rzeczywistość to różnica. Ja liczę kilometry ile przejadę na zbiorniku. Komp nigdy gazu nie pokaże prawidłowo

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: LPG czy warto

Post autor: głodźillaryki » 27 gru 2017 04:05 pm

Po dokładnym sprawdzeniu i zmierzeniu wychodzi 20l lpg. Moje dojazdy do pracy ,a trasa czyli troche terenu zabudowanego ,a reszte koło setki na liczniku. 14.5litra.... Wnioski.... Jest ok😔Dla porównania...150 konny voyager 2.4l i druga generacja instalacji 10l. Trasa ,13.... Może 14 l dojazd do pracy-teren raczej poza miejski..
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

pajel
Posty: 140
Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
Lokalizacja: gryfice
Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
Postawił flaszek: 2

Re: LPG czy warto

Post autor: pajel » 03 sty 2018 11:58 am

w mojej pacy, średnio wychodzi 15-16 litrow, ale przy spokojnej jeździe, (tankowane do pełna) do 100km, 20 to trochę dużo, ale może ważny jest styl jazdy. (z kempingiem wychodzi 25l. - dmc budy to 1000kg)
pajel

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: LPG czy warto

Post autor: głodźillaryki » 03 sty 2018 03:04 pm

Styl ważny.... A mój styl. To strasznie spokojna jazda😀.... Więc.... Czyżby parę litrów za dużo? 😕😕😕😕😕
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG Dobór instalacji opinie o instalacji”