LPG czy warto
Po tym co wyczytałem na forum na temat spalania postanowiłem to sprawdzić osobiście.
Rzeczywićsie udało mi się. Pare razy nie wytrzymałem spod świateł , ale ogólnie jeździłem spacerowo. Normalnie na baku robię ok 200km, a przy tępie spacerowym udało mi się 270km. Także ze spalania ok 27l zszedłem do ok 22l. Szok że tak można i rzeczywiście fajnie i ekonomicznie tylko że strasznie sie przy tej spacerowej jeździe męczyłem
Rzeczywićsie udało mi się. Pare razy nie wytrzymałem spod świateł , ale ogólnie jeździłem spacerowo. Normalnie na baku robię ok 200km, a przy tępie spacerowym udało mi się 270km. Także ze spalania ok 27l zszedłem do ok 22l. Szok że tak można i rzeczywiście fajnie i ekonomicznie tylko że strasznie sie przy tej spacerowej jeździe męczyłem
Mam silnik 4,0L skrzynkę 6-cio biegową. LPG na sterowniku Dieglo ls i tak, na zbiorniku 71l( Irene) robię ok. 465-490 km, czyli ok. 15,3-14,3 gazu. Oczywiście w początkowej fazie po rozruchu silnik spala benzynę, przy każdym tankowaniu gazu dolewam benzyny za ok. 50 zł czyli ok. 10-11 litrów benzyny. No tak to u mnie wygląda.
Styl jazdy, do pracy mam parę kilosów to silnik nie za bardzo dogrzany jak jadę dalej to czasem lubię trochę dynamiczniej. Ogólnie to można śmiało określić jako mieszany.
No i na koniec, REKORD, w czasie jazdy Warszawa-Wrocław prawie cały czas w dużym natężeniu, nie można było rozwinąć skrzydeł, średnia prędkość w okolicy może 60-70km/h. Average z kompa wyniosła 10,4.! Też nie chciałem uwierzyć.
Styl jazdy, do pracy mam parę kilosów to silnik nie za bardzo dogrzany jak jadę dalej to czasem lubię trochę dynamiczniej. Ogólnie to można śmiało określić jako mieszany.
No i na koniec, REKORD, w czasie jazdy Warszawa-Wrocław prawie cały czas w dużym natężeniu, nie można było rozwinąć skrzydeł, średnia prędkość w okolicy może 60-70km/h. Average z kompa wyniosła 10,4.! Też nie chciałem uwierzyć.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
Gdzieś już opisywałem specyfikację instalacji, poszukam linka i wstawię. Narka
Już mam: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=945
Już mam: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=945
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
Koledzy mam małe pytanie co do LPG. Parę dni temu założyłem sobie instalację, facet podobno jest dobry, z polecenia Legionowo ul. Legionów firma BLUE LPG. Co prawda nie zrobiłem na instalacji nawet jednego zbiornika ale zauważyłem kilka dziwnych rzeczy. Z tego co piszecie mam nie zwracac uwagi na wskazówki spalania na komputerze. Ale czy to nie dziwne ze komputer spalania benzyny pokazuje wartość większą przy jezdzie na gazie ??? Przecież ten komputer pokazuje tylko wartość spalanie PB a nie LPG, chyba ze sie mylę. Wiec teoretycznie wartość powinna spadać bo PB nie jest używane. Mam 4.0 AWD i benzyny spalalo mi ok 13-13.5 l/100 a teraz pokazuje 14,5 l/100, torche to dziwne. Kolejna rzecz to taka że jak mu depnę ostro to potrafi mi pikać ze LPG sie odłączyło po czym z nowu przechodzi na LPG.
Proszę was o info czy nadgorliwie czymś sie przejmuję czy moze faktycznie jest to dziwne ??
dzieki za odpowiedz.
Proszę was o info czy nadgorliwie czymś sie przejmuję czy moze faktycznie jest to dziwne ??
dzieki za odpowiedz.
Musisz przelecieć z 1000 km. na gazie i podjechać jeszcze raz do gaziarza na regulację lub zmianę map . Podejrzewam że za mało gazu dostaje i wariuje . Ja mam 4.0l. i na początku tak miałem później zestrojenie i pomyka bez bólu. Mogę deptać i nie wywala na pb.Boczek140 pisze:Kolejna rzecz to taka że jak mu depnę ostro to potrafi mi pikać ze LPG sie odłączyło po czym z nowu przechodzi na LPG.
Co do spalania to nie sugeruj się kompem. w każdym samochodzie oszukuje
Nowa jakość nowe auto
oki dzięki wielkie gaziarz też mi tak powiedział żebym pojawił się u niego po pierwszym 1000 km na regulacje i sprawdzenie instalacji. czyli panikuje bez potrzeby, trochę mnie zmylił ten komputer. Ciekaw jestem jak będzie wyglądało spalanie na tej instalacji bo w dynamice jazdy nie odczuwam różnicy miedzy LPG a PB. wszedł mi zbiornik 74 l jak tankowałem to weszło mi 54 l zrobiłem 15 km i już wszystkie kontrolki zrobiły mi się już czerwone na wskaźniku ciekaw jestem wyników.
raz jeszcze dzięki za info
raz jeszcze dzięki za info
Boczek140, miałem kiedyś takie mruganie kontrolki od gazu podczas nagłego dodania gazu.Okazało się ,że miałem reduktur za mały ( max 200 PS) i wymieniłem na większy do 350 PS.Do dzisiaj jest super i zawsze jest zapas gazu i jego odpowiednia temperatura.
Zapytaj się swojego gazownika do jakiej mocy masz swój reduktor.
Zapytaj się swojego gazownika do jakiej mocy masz swój reduktor.
pozdrawiam - kisiu
Powiedz gdzie są tacy dobrzy gazownicy, bo tych polecanych co ja odwiedziłem, to z pewnością nikomu nie polecę. Podejrzewam podobny przypadek u siebie, jaki był mniej więcej koszt wymiany, gdzie robiłeś, czy można ten za mały reduktor oddać w rozliczeniu??krzysztof krzos pisze:Boczek140, miałem kiedyś takie mruganie kontrolki od gazu podczas nagłego dodania gazu.Okazało się ,że miałem reduktur za mały ( max 200 PS) i wymieniłem na większy do 350 PS.Do dzisiaj jest super i zawsze jest zapas gazu i jego odpowiednia temperatura.
Zapytaj się swojego gazownika do jakiej mocy masz swój reduktor.
[ Dodano: Pią Sty 07, 2011 09:26 ]
Gdzie jest taki fajny Gazownik? Poszukuję naprawdę dobrych fachowców od gazu. Wrocław i okolice, dolnośląskie ogólnie.tedi pisze:Nie wiem czy miejsce odpowiednie ale test jest robiony na PB jak i na Lpg
http://hamownia.com/galerie/?k=57
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
Vojciu,facet mój gazownik jest z Konina ale nie pamietam ile zapłaciłem za ten reduktor.Dowiem się w nadchodzący poniedziałek i napiszę.Należy wiedzieć ,że gazownicy chcąc zarobić więcej na instalacji robią co mogą i np.zakładają mniejszy i tańszy reduktor.Za mały reduktor znacznie obniża temperaturę gazu oraz jego brak przy przyśpieszaniu to typowe usterki lecz przy spokojnej jeździe będzie wszystko dobrze.
Jakiś tydzień temu założyłem do HHR-a 2,4 175 PS instalację z nowym reduktorem tłokowym MAGIC COMPAKT III ,który jest również rozwiazaniem do Pacificy ponieważ jest przystosowany do 250 KM z jednym wyjściem 6-milimetrowym lub do 350 KM z podwójnym wyjściem 8-milimetrowym.Do tego zalożył wtryskiwacze Hana i cisza jak na benzynie
Jakiś tydzień temu założyłem do HHR-a 2,4 175 PS instalację z nowym reduktorem tłokowym MAGIC COMPAKT III ,który jest również rozwiazaniem do Pacificy ponieważ jest przystosowany do 250 KM z jednym wyjściem 6-milimetrowym lub do 350 KM z podwójnym wyjściem 8-milimetrowym.Do tego zalożył wtryskiwacze Hana i cisza jak na benzynie
pozdrawiam - kisiu
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg
Re: LPG czy warto
Ostatnio debatowałem ze znajomym, czy warto zakładać lpg. Oczywiście, że warto, ale tylko u dobrego gazownika.
Pytał, czy jestem zadowolony? Podałem mu 1 argument potwierdzający: przez 8 lat przejechane 230 000 km na gazie bez żadnego problemu, średnio 30 zł zaoszczędzone na każde 100 km co daje blisko 70 000 zł oszczędności.
Od tego trzeba odjąć koszt instalacji, przeglady, wymiany wtrysków, reduktora. Wymieniłem 2 x reduktor i 3 x wtryski. Co daje około 7000 zł + przeglądy.
Także pytanie, czy warto? Oczywiście
Pytał, czy jestem zadowolony? Podałem mu 1 argument potwierdzający: przez 8 lat przejechane 230 000 km na gazie bez żadnego problemu, średnio 30 zł zaoszczędzone na każde 100 km co daje blisko 70 000 zł oszczędności.
Od tego trzeba odjąć koszt instalacji, przeglady, wymiany wtrysków, reduktora. Wymieniłem 2 x reduktor i 3 x wtryski. Co daje około 7000 zł + przeglądy.
Także pytanie, czy warto? Oczywiście
'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: LPG czy warto
No to chyba nie tak do końca bez problemu
Miałem Pace 3,5l z przebiegiem ponad 300kkm z tego zrobione 200kkm na LPG BRC, jedynie reduktor przy przebiegu 160kkm był regenerowany.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg
Re: LPG czy warto
Bez problemu dla silnika. Wymianę wtrysków i reduktora uważam za eksploatację po pewnym przebiegu.
'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: LPG czy warto
to chyba w extra wolnym korku. Żadna z moich Pac tyle nie paliła.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: LPG czy warto
Ja mam świeżą instalke i piersze szacunki to około 19 litrów w jeździe typu 12 km. Do roboty i potem spowrotem W jeździe mieszanej....
Jakiś czas temu bez lpg poza miastem komp pokazywał mniej jak 13 litrów przy delikatnej jeździe...
Myślę,że nie ma co się oszukiwac.... To musi palic dużo... ☺
Jakiś czas temu bez lpg poza miastem komp pokazywał mniej jak 13 litrów przy delikatnej jeździe...
Myślę,że nie ma co się oszukiwac.... To musi palic dużo... ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: LPG czy warto
Po dokładnym sprawdzeniu i zmierzeniu wychodzi 20l lpg. Moje dojazdy do pracy ,a trasa czyli troche terenu zabudowanego ,a reszte koło setki na liczniku. 14.5litra.... Wnioski.... Jest okDla porównania...150 konny voyager 2.4l i druga generacja instalacji 10l. Trasa ,13.... Może 14 l dojazd do pracy-teren raczej poza miejski..
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
- Lokalizacja: gryfice
- Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
- Postawił flaszek: 2
Re: LPG czy warto
w mojej pacy, średnio wychodzi 15-16 litrow, ale przy spokojnej jeździe, (tankowane do pełna) do 100km, 20 to trochę dużo, ale może ważny jest styl jazdy. (z kempingiem wychodzi 25l. - dmc budy to 1000kg)
pajel
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: LPG czy warto
Styl ważny.... A mój styl. To strasznie spokojna jazda.... Więc.... Czyżby parę litrów za dużo?
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)