Jak wydłużyłem zasięg na zbiorniku gazu?

LPG regulacja użytkowanie spalanie itp
Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Jak wydłużyłem zasięg na zbiorniku gazu?

Post autor: Vojciu » 19 gru 2012 07:00 pm

Pomysł dopadł mnie całkiem przypadkiem ale, że się sprawdził, to dziele się nim z Wami.
Potrzebne:
-laptop
-program do sterownika gazowego
-interfejs
-podstawowa wiedza o sofcie.
Otóż, w każdym sterowniku jest ustawiany pewien parametr, który możemy zmienić. Jest to przełączanie z powrotem na benzynę, przy parametrze ciśnienia gazu w zbiorniku LPG w jednostce czasu.
I tak ustawienia fabryczne to: 0,5 bara w czasie 0,5 sekundy. Możemy poruszać się w dół ale zalecam ostrożność. Zmieniamy doświadczalnie o 0,1 bara, nie za dużo bo mogą pojawić się szarpnięcia, kiedy osiągniemy zbyt niskie ciśnienie.
Ja po próbach ustawiłem 0,4 bara przy czasie reakcji 0,2 sekundy.
Co zyskałem?
Na zbiorniku dotychczas robiłem ok. 400-420 km. Po zmianie robię 500-520 km.
Podkreślam, nie zmniejszyłem zużycia, zwiększyłem tylko zasięg! Ale to daję rzadsze wizyty na stacji benzynowej.
Podkreślam też, że nie ma ŻADNYCH skutków ubocznych.
Poniżej fotka z mojego programu.
Załączniki
Opcja zmiany ustawień ciśnienia przełączania.
Opcja zmiany ustawień ciśnienia przełączania.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

mhm
Posty: 34
Rejestracja: 07 gru 2012 10:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mhm » 19 gru 2012 07:11 pm

Rozumiem, że to jest na zasadzie większego (dokładniejszego) wyssania LPG ze zbiornika ?
--
"MHM" - Chevrolet ASTRO '97 vel "Viger" (salonka)

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 19 gru 2012 07:47 pm

Vojciu 400-420 km na butli to jesteś szczęśliwcem ...

ja robię swoją 250 km i muszę zatrzymać się pod dystrybutorem ( jest to upierdliwe ) kupiłem już z taką butlą ...

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 19 gru 2012 08:15 pm

Witam
Vojciu jaki masz system LPG i pojemność butli ???

Ja mam KME Diego a butlę wsadzili mi 53l i tyle tankuję a czasem nawet wchodzi 57l to są cuda ;)
Spalanie mam na poziomie około 22l ale ostatnio mnie zaskoczyła moja Pacusia :)
spaliła około 16,5l (wszystko jazda po mieście) myslę że jest to spowodowane "lżejszą nogą" ze względu na warunki atmosferyczne :) (śnieg)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012 08:37 pm przez raoaba, łącznie zmieniany 1 raz.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 19 gru 2012 08:20 pm

U mnie jest butla 84 litry. Powinno wchodzić około 67 litrów gazu. Przy montażu poprosiłem i podkręcili trochę zawór (ten który odbija przy pełnej butli) i tak zamiast 80% wchodzi około 90% czyli jakieś 74 litry. Przy średnim spalaniu około 16 litrów wychodzi 460 kilometrów. Minus jest taki że poza granicami naszego kraju mają słabsze pompy i nie potrafją tyle nabić. Pozdrawiam
P.S nadmieniam iż w innych autkach miałem czasem tak, żę zawór był całkowicie zblokowany i wchodziło prawie 100% pojemności. Jeździłem tak wiele lat więc chyba bezpiecznie.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 gru 2012 10:02 pm

verbea,
Bezpieczne to jest ale niekoniecznie.
Nie zmieniałbym ustawienia pływaka (doginanie) - prędzej zmiana zbiornika na większy - całkiem wysokie wchodzą do naszych autek.
Zważ, że blisko masz wydechy (sorry ja mam 2 ty jeden) więc w określonych warunkach butla może się grzać (a sądzę że masz 720mm średnicę), no i ciśnienie może rosnąć.
Po coś wprowadzono 80% - z pewnością nie po to, żeby użytkownikom uprzykrzyć życie.
Ja w swój zbiornik 79 litrów leję max 63-64 litry gazu i odbija i jest mi z tym dobrze.
Po takim tankowaniu trasa z Warszawy do Zakopanego np. na jeden przysiad.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 20 gru 2012 08:59 am

raoaba pisze:Witam
Vojciu jaki masz system LPG i pojemność butli ???

Ja mam KME Diego a butlę wsadzili mi 53l i tyle tankuję a czasem nawet wchodzi 57l to są cuda ;)
Spalanie mam na poziomie około 22l ale ostatnio mnie zaskoczyła moja Pacusia :)
spaliła około 16,5l (wszystko jazda po mieście) myslę że jest to spowodowane "lżejszą nogą" ze względu na warunki atmosferyczne :) (śnieg)
Pozdrawiam
Poniżej specyfikacja instalki jednak to wartości wyjściowe. Wiele poprawek i zmian ustawień jeszcze wprowadziłem. Opisywałem na forum w różnych tematach związanych z LPG i skrzynią biegów głównie.

Pojemność tankowania max. 72 litry.
Załączniki
LPG specyfikacja fabryczna. Warsztatu mimo wszystko nie polecam, zrobili wiele błędów(jak na takich!!?? fachowców). Dlatego też pieczątki instalatora wymazałem. To jest producent, nie instalator!
LPG specyfikacja fabryczna. Warsztatu mimo wszystko nie polecam, zrobili wiele błędów(jak na takich!!?? fachowców). Dlatego też pieczątki instalatora wymazałem. To jest producent, nie instalator!
Ostatnio zmieniony 20 gru 2012 01:39 pm przez Vojciu, łącznie zmieniany 1 raz.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 20 gru 2012 10:55 am

czyli jaką masz pojemność butli?
ja przy tankowaniu 55 litrów w mieście robię około 300km
Na jakiej Ty robiłeś 400?

Damian
Posty: 157
Rejestracja: 01 lis 2011 04:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damian » 20 gru 2012 12:00 pm

Mi do butli wchodzi 52 litry ( od momentu samoczynnego przełączenia się na benzynę)i robię w miescie ok 320 km przy spokojnej jeździe i ok 400 w trasie
Serwis Elektroniki Przemysłowej

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 20 gru 2012 01:39 pm

PelEe pisze:czyli jaką masz pojemność butli?
ja przy tankowaniu 55 litrów w mieście robię około 300km
Na jakiej Ty robiłeś 400?



Pojemność tankowania max. 72 litry.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 21 gru 2012 11:43 am

czy orientujecie się jaki jest koszt wymiany samej butli na większą ?
może ktoś to już robił ?

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 21 gru 2012 01:41 pm

Cena butli + cena wielozaworu (o ile stary nie pasuje) + jakieś 200PLN za wymianę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 21 gru 2012 08:16 pm

taka jaką mam 84 litry wraz z zaworem około 600 - 700 złotych. Jak chcesz to mogę zapytać kolegę który mi zakładał instalację to powiem Ci dokładny koszt z robocizną i upustem. Jeśli twoja butla nie jest mocno stara (około 5 lat) to mogę znaleść na nią kupca. Pozdrawiam

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 21 gru 2012 08:48 pm

pisk pisze:Cena butli + cena wielozaworu (o ile stary nie pasuje) + jakieś 200PLN za wymianę.
widzę że masz wyczerpujące odpowiedzi na pytanie ;) i dużo wiesz :)

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 21 gru 2012 10:14 pm

butla jest chyba 2 lata , muszę sprawdzić.Chyba będę zmuszony zmienić na nową .Będę wdzięczny za info

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 21 gru 2012 10:47 pm

raoaba pisze:
pisk pisze:Cena butli + cena wielozaworu (o ile stary nie pasuje) + jakieś 200PLN za wymianę.
widzę że masz wyczerpujące odpowiedzi na pytanie ;) i dużo wiesz :)
Ba, staram się pomóc każdemu jeśli tylko mogę :)

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 22 gru 2012 02:28 am

[ Dodano: 22 Gru 2012 02:34 am ]
pisk pisze: Ba, staram się pomóc każdemu jeśli tylko mogę :)
dzięki za sprecyzowanie "staram" Pozdrawiam Cię ;)

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 22 gru 2012 12:28 pm

Butla 84 litry 600zł
wielozawór 230 -250 zł
robocizna 100zł
Dłuższa jazda na jednym zbiorniku - bezcenna:)
Nie było szefa więc nie wiem nic za ile odkupiłby Twoją butlę.
Pewnie można jeszcze torchę ponegocjować.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 22 gru 2012 05:44 pm

No cóż nie jestem takim magikiem jak Vojciu.
Jeżdżę tak jak ustawił mi gazownik.
Mimo to na zbiorniku gazu pokonuję od 480 do 570 kilometrów, przy średnim spalaniu 16l/100km.
A dzieje się to dzięki maksymalnie dużemu zbiornikowi jaki zamontowałem tj.96l.
od nowości nie działa mi zawór odbijający i nie zamierzam tego naprawiać.
A wiadomo im zimniej tym więcej można gazu napchać do butli.
Latem trzymam się zasady 96l-20% zresztą wiele wiecej nie wejdzie.
Zimą przy -15stopniach C nie obawiam się napchać nawet 90l gazu.
Takie napychanie uzasadniam tym że tam gdzie jeżdżę stacji z gazem jest jak na lekarstwo.
Nawet nie jestem w stanie przejechać całej trasy tylko na gazie.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

siwy
Posty: 12
Rejestracja: 07 sty 2013 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacunia 3.5 2006

Post autor: siwy » 14 sty 2013 07:04 pm

Witam,
Ja również mam zbiornik 95 litrowy i najwięcej zatankowałem 82 litry gazu. A przejechane kilometry na takiej ilości gazu, są różne od 603 km do najmniej 380 km. I cenna uwaga gaz w Niemczech i Norwegii jest sporo lepszy, gdyż sporo więcej kilometrów można przejechać .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 sty 2013 10:17 pm przez siwy, łącznie zmieniany 1 raz.

fly
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2014 09:15 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: fly » 15 lip 2014 09:14 am

Mój zbiornik 77 l. Upycham w nim średnio 59 l. To trochę mało, ale jeżdżę nim głównie na długich trasach więc przejeżdżam te 380-410 km.
Chociaż nie ukrywam, że Vojciu "wbił mi klina" i przy najbliższej okazji podjadę do gazowników i pogadam czy nie zmieniliby mi tego parametru.
Pozdr.
Adam Fly

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 15 lip 2014 10:54 am

Działa wciąż poprawnie ale ostatecznie ustawione zostało, po długim okresie prób, 0,4 bara w czasie 0,5sek. I jest git. Średni dystans to ok. 500 km ale jeżeli uprawiam ekodriving to nawet do 550 daje radę.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 15 lip 2014 11:01 am

Panowie nie można zbytnio obniżyć minimalnego ciśnienia gdyż jeśli będzie za niskie to nie przełączy się na benzynie tylko zacznie szarpać silnik bo będzie miał za małe ciśnienie na wtryskach. Zalecam bardzo małe zmiany i zapisywanie co było zmienione i o ile żeby potem łatwo było to przywrócić.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 15 lip 2014 11:28 am

Oczywiście Verbea ma absolutną rację. Pisałem o tym w pierwszym poście tego tematu. U mnie ostatecznie zmiana parametru o 0,1 bara dała zwiększenie zasięgu o ok. 100km.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

max
Posty: 51
Rejestracja: 19 maja 2014 02:16 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: max » 04 sie 2014 11:25 pm

Witam.
Mnie panowie gazownicy zamontowali butle 51L, nie szło ich przekonac do większej.
Zasłaniali się przepisami bezpieczeństwa co do odległości jaka może być do wydechu i że większa nie wejdzie z powodu dwóch tłumików. ciekawi mnie zatem jak tam upychacie te monstrualne butle.
Spalanie mniejsze niż 20L/100km w trójmieście zadowala mnie dostatecznie by nic nie grzebać. Jak się doczytałem tu na forum, zbyt uboga mieszanka wypala gniazda zaworów.

Pozdro.

fala76
Posty: 97
Rejestracja: 12 sty 2014 08:16 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: fala76 » 05 sie 2014 08:41 pm

Mam butlę 78 litrów u mnie przed wyjazdem do Czarnogóry znajomy gazownik po prostu podgial zawór w butli teraz nie ma wymaganego 20% rezerwy przy tankowaniu i Max ostatnio tankowalem weszło 73 litry na trasie się przydało obecnie z Czarnogóry pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Czarne jest piękne

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 05 sie 2014 10:05 pm

No to kolega na bombie z opóźnionym zapłonem jeździ :(
5l rezerwy przy tej objętości, to proszenie się o buuuum.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 05 sie 2014 10:54 pm

Moja skromna butla ma 96 litrów i tankuję sobie 80 -86 litrów, zależy od temperatury otoczenia.

Butla 51 litrów,kpiny jakieś urządzili sobie gazownicy.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 sie 2014 02:02 am

max,
To co mówili montujący instalację to jedna kwestia, a jak sądzę dostałeś to co było w magazynie jako jedynie słuszne rozwiązanie.
Nikt nie znający się na rzeczy nie podejmie merytorycznej dyskusji jak przywoływane są jakieś przepisy. Choć Bogiem a prawdą zadałbym pytanie czy zbiornik o rozmiarze koła zapasowego montowany w jego miejsce to zbrodnia? Za blisko tłumika? A dla gumy opony koła zapasowego za blisko nie było? Jakoś ani się nie przygrzała ani tym bardziej nie zapaliła.....

fala76,
W kwestii bezpieczeństwa jestem ortodoksem i w żadnym calu nie popieram takiego działania. 80% napełnienia gazem zbiornika określona w warunkach homologacji to kwestia bezpieczeństwa. Rozumiem, że możesz ryzykować w odniesieniu do siebie, ale z Tobą ktoś jeździ - pewnie często najbliżsi. Naprawdę stać Cię na takie ryzyko?
Poza tym Twoje działanie ma wpływ na bezpieczeństwo innych użytkowników dróg - w tym i moje.
Może warto byś Ty jak i wszyscy co podobnie kombinują uwiadomili sobie. Jak coś się nie daj Boże stanie i daj Boże przeżyjesz, a ekspertyza wykaże majstrowanie to wszelkie skutki tego działania będą Twoim kosztem. Nie zadziała OC.
Na to też Cię stać? Jeśli tak to gratuluję ale tym bardziej się dziwię.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 06 sie 2014 08:54 pm

Mariusz. W butlę wkręcony jest zawór bezpieczeństwa który przy nadmiernym ciśnieniu w butli upuści troszkę. Wiem że tzw "zrywanie" zaworów jest dość częstą praktyką stosowaną w wielu zakładach (na życzenie klienta tudzież sam monter podpowiada) Nie spotkałem się również z jakimś wypadkiem z tego powodu (poza wspomnianym upuszczeniem ciśnienia w wypadku jak autko ma butlę w środku i podgrzeję ją słoneczko) Jednak nie mam zdania co do tego. Wiadomo że te 80% skądś się wzięło i myślę że są to raczej wyliczenia z fizyki niż wyliczenia naszych urzędników.
Pozdrawiam
P.S w poprzednim autku miałem zerwany zawór i zrobiłem tak 100 tys kilometrów i nigdy nic się nie działo za to zasięg był większy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 sie 2014 10:01 pm

verbea,
Poprzednio napisałem o wariancie pesymistycznym.
Ty napisałeś to co miało być drugą odsłoną - wariant optymistyczny - nieinwazyjny.
Fakt - wielozawór (zgodnie z nazwą) ma wiele zaworów - w tym ten, który opisujesz. Jak ciśnienie pójdzie powyżej poziomu bólu - upuszcza. Zatem można tankować więcej - w określonych warunkach to co jest nadmiarem miast do silnika poleci bezproduktywnie w atmosferę. Byle tylko przy okazji nie trafiło na źródło ognia.
Cholera - znów skręciłem na pesymizm....
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 08 sie 2014 05:26 pm

maur pisze:Cholera - znów skręciłem na pesymizm....
Coś złego się z Kolegą dzieje . Moim zdaniem nie taki diabeł straszny jak go pomalują .
Ja już rok pomykam "wrangiem" i na szczęście nic się nie dzieje .Butle mam malutką starczała na 180 km.
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 sie 2014 06:51 pm

ferencsc,

:O :O :O
Aż nie chce mi się wierzyć....
Ty :?:
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG regulacja użytkowanie spalanie”