MAPY Gazu

LPG regulacja użytkowanie spalanie itp
Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

MAPY Gazu

Post autor: Szymek » 19 wrz 2014 05:01 pm

Dopiero się wtajemniczam w pracę naszych Pacek na gazie i w związku z faktem, iż mało jest informacji odnośnie MAP gazu to może tutaj podzielicie się jak dobrze skalibrować i co to w ogóle są te mapy. Może jakieś wykresy do wglądu.

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 19 wrz 2014 11:42 pm

Tu masz mapę gazu na pacificu

mapa gazu na pacificu
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 20 wrz 2014 09:29 am

Kolego satalax obawiam się a wręcz jestem przekonany że Szymek nie o taką mapę prosił :mrgreen:

Szymka interesuje mapa kalibracji Lpg. w Pacificy
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 20 wrz 2014 02:55 pm

satalax
Ale się uśmiałem fajny żarcik.
Aż flaszkę musiałem postawić ;)
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 wrz 2014 12:10 am

Szymek,
Jest takie coś jak LPG forum i pl na końcu.
Żeby tam ktoś coś powiedział na temat jaki wywołasz MUSISZ pochwalić się precyzyjnie co masz.
Samych sterowników LPG jest multum, do tego krotność wtryskiwaczy, reduktorów, dysz, ich średnic itd itp.
Z tego wychodzi, że niby to samo ale jednak nie to samo może mieć z setkę wariantów.
A tak poprostu powiem, że wygląd i parametry map LPG będą wyglądały inaczej dla każdego sterownika różnych typów choćby dlatego, że każdy ma swój własny soft, pod rządami którego dokonuje się tak konfiguracji parametrów jak i kalibracji instalacji.
Optymalnie powiedz precyzyjnie co masz i wrzuć screeny tego co Ci pokazuje soft a może coś ktoś powie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 21 wrz 2014 07:03 am

Tak sobie pomyslalem ze mozna by bylo sie oprzec dla tych co moga miec problemy ale jak wstepnie napisalem jestem "nowy" jesli chodzi o gazowce. Ostatniego mialem 14 lat temu i byla to zwykla instalacja gaznikowa. Faktycznie jest tego duzo ale silnik jeden i prezyzyjna praca na benzynie i gazie powinna wygladac podobnie.
Wiec mysle ze nalezy ten temat zamknac i wyrzucic. Zbyt pochopnie go napisalem. Prosze Admina o interwencje i po temacie.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 wrz 2014 05:00 pm

Szymek,
Na tak postawioną sprawę jak w Twoim ostatnim poście mogę odpowiedzieć:
Instalacja LPG poprzez swoje ustawione parametry ma podawać takie ilości gazu na poszczególne cylindry i w takich momentach, by pomimo różnych właściwości paliwa benzynowego o paliwa LPG sterownik silnika ECU nie "zauważył" że pracuje na mieszance propan-butan. W każdej instalacji chodzi o to samo, tylko w każdej instalacji LPG drogi dojścia do celu mogą być różne
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 21 wrz 2014 07:08 pm

Kolego mogą być 2 takie same silniki a mapy gazu będą inne. napiosz jaką masz instalacje (jaki sterownik) i tak jak napisalem Ci wcześniej kup kabelek za perę zl i "zrób to sam" Jak będziesz coś robił to zadzwoń a postaram się coś podpowiedzieć
pozdrawiam'
Krzysiek 502-226-666

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 21 wrz 2014 10:14 pm

Dzięki Verbea za duże zainteresowanie i niesienia pomocy i za to flaszka ;) Ja na ten czas nie mam problemów z instalacją tylko wyskoczył mi błąd jak w temacie. Z racji tego że byłem na pierwszym przeglądzie i faktem jest że byłem kilka minut po godzinie pracy punktu gdzie instalowałem - i to rozumiem, że instalator trochę się spieszył i tylko podpiął kompa i skasował błąd coś tam ustawił na szybkiego i stwierdził że chyba będę musiał jeszcze podjechać to lubię jak mi w aucie wszystko gra. Dlatego mam program do diagnostyki i za chwilę będę na pewno diagnozował pracę silnika w mojej Pacy. Tak jak pisałeś kupuję kabelek. NIestety mapy gazu itd w tej chwili to dla mnie nowy temat aczkolwiek szybko się uczę i z racji technicznego wykształcenia to myślę że sobie poradzę. Ten temat zakładałem z myślą o takich jak ja którzy zaczynają przygodę z gazowcami i czytałem gdzieś na innym forum gdzie właśnie były podane screeny map gazu itd na których inni coś tam porównywali ze swoimi i jakieś pozytywne rezultaty były. Dlatego myślę jak już odpalę kompa i zobaczę jak to jest w rzeczywistości to się podzielę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 06 sty 2015 10:17 pm

To skoro temat już jest to zapraszam użytkowników do wklejania screenów map gazu. I opisywania ustawień: typu mnożnik, czasy przełączeń i inne istotne. Jak będę miał chwilkę to powklejam swoje ustawienia. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG regulacja użytkowanie spalanie”