Podgrzewacz płynu przed reduktorem

LPG regulacja użytkowanie spalanie itp
Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Podgrzewacz płynu przed reduktorem

Post autor: lutek34 » 14 gru 2014 10:09 pm

Panowie mam pytanie czy ktoś z Was stosował/stosuje elektryczny podgrzewacz płynu przed reduktorem? Chodzi o to żeby jak najszybciej podgrzać reduktor a co za tym idzie jak najszybciej nastąpiło przełączenie z Pb na LPG na zimnym silniku, ale nie wpływało na prace silnika.
Są dostępne gotowe podgrzewacze tego typu:
allegro

Głównie chodzi mi o to czy dołożenie odbiornika prądu o mocy 600W nie wpłynie negatywnie na altka, jeśli na kilka minut będzie się włączał po uruchomieniu zimnego silnika?
A druga sprawa, to czy dołączone sterowanie jest wystarczające i bezpieczne, chodzi mi o ten wyłącznik termiczny, jak wyłączyć napięcie na sterowniku po kilku minutach pracy?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 15 gru 2014 07:16 am

Nie bardzo widzę sens. Kilka minut pracy na Pb nie zaszkodzi silnikowi a wręcz przeciwnie:)

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 15 gru 2014 03:58 pm

Sens jest w tym żeby skrócić do minimum czas nagrzewania reduktora do temperatury przełączania z Pb na LPG. Obniżenie w ustawieniach sterownika temperatury przełączania nie jest lekarstwem, zresztą sami o tym wiecie.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 15 gru 2014 06:16 pm

Będziesz miał dogrzany reduktor a silnik nadal będzie zimny.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 15 gru 2014 07:12 pm

Jak dla mnie to zupełnie bez sensu.
Za to mój auto start na pilota ma dla mnie wielki sens.
Pstrykam sobie pilocikiem i autko się nagrzewa a ja pije kawkę.
A latem pstrykam sobie i wchodzę do schłodzonego auta. :mrgreen:
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 15 gru 2014 07:26 pm

Tu w Norwegi są takie grzałki elektryczne podgrzewające silnik, ale to zupełnie co innego.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 15 gru 2014 08:41 pm

Panowie, ale to nie chodzi o podgrzanie silnika tylko reduktora, mylicie dwie różne rzeczy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 15 gru 2014 08:44 pm

Wiem wiem, zrozumiałem co napisałeś lutek34 tak tylko wyrwało mi się silnikiem.
Według mnie to ten podgrzewacz to rzecz zbędna.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 gru 2014 09:31 pm

lutek34,
Założyć możesz wszystko i jakoś będzie działać. Mówisz że podgrzewa reduktor? a po przejściu przez reduktor trafia do obiegu silnika a w to miejsce nowe zimne i tak jakiś czas aż silnik wspomagany grzałką nagrzeje płyn. Pewnie trochę skróci czas pracy na benzynie - bo o to Ci chodzi by pomykać nie na drogiej benzynce a na gazie - który tańszy. Zatem trochę może skrócić choć nie sądzę by wiele to dało.
O tym co może to dać było powyżej - czas zatem by powiedzieć co może zabrać.
Jazda wyłącznie na paliwie LPG nie jest wbrew pozorom korzystna. Fakt - oszczędzasz na każdym litrze. Natomiast są dwa (co najmniej) aspekty, które rozważyć powinieneś.
Pierwszy jest taki, że co jakiś czas - dla zachowania sprawności układu benzynowego (w tym wtryskiwaczy) powinno się przegonić auto na benzynie. Drożej będzie ale przynajmniej urządzenia się przepłuczą i nie zastoją w jednej pozycji. Temu między innymi służy wstępna jazda auta na benzynie do czasu przełączenia na LPG. Ekonomicznie chcemy najkrócej - eksploatacyjnie powinno być dłużej niż chcemy. Organ nie używany podobno zanika - sprawdza się to w 100% w przypadku sporadycznego i krótkiego używania instalacji wtryskowej benzyny. Jak zaniknie to będą koszty - myślę że zjedzą oszczędności przez Ciebie sugerowane.
Start układu LPG przy niedostatecznej temperaturze to drastyczne skrócenie żywota reduktora i gorzej odparowany gaz. Spalisz go więcej niż przy wyższej temperaturze.
Drugi aspekt eksploatacyjny.
Dla prawidłowych korekt map tak gazowych jak i benzynowych konieczna jest jazda tak na jednym jak i drugim rodzaju paliwa. Zapomnisz o benzynie to z czasem mapy Ci się rozjadą (bo taka ich natura) i żeby znów je poustawiać będziesz musiał pojeździć na Pb więcej niż sporo. W sumie wyjdzie na jedno a kłopotów przy klasyce zdecydowanie mniej.
Moja sugestia - oszczędzać tam gdzie jest sens i gdzie nie wyrządzisz sobie krzywdy. Inne podejście do tematu grozi istotnymi konsekwencjami. Ale jeśli chcesz i sądzisz że Ciebie one nie dotyczą to nikt nikomu nie broni eksperymentować. A nóż będziesz prekursorem i na bazie Twoich doświadczeń inni pójdą w Twoje ślady... Albo wręcz przeciwnie gdyby okazało się że zbłądziłeś.

Konkluzja: ja bym nie zakładał - co więcej - zakładać takich patentów nie zamierzam.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 16 gru 2014 09:56 pm

Mariusz opisałeś w pięknych słowach to co myślałem :) Jeśli kolega chce założyć to niech zakłada i opisze doświadczenia. Ale proszę pamiętać dlaczego kupiliśmy Pacificę?
"Bo dużo pali"

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 16 gru 2014 11:53 pm

Nie ja przesiadlem się z GV na Pace z innych powodów a dodatkowo okazuje się że jest minimalnie oszczedniejsza od GV.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 gru 2014 01:25 am

verbea,
Tak Ty jak i wielu naszych kolegów a właściwie naszych koleżanek i kolegów znacie mnie i wiecie, że nawet jeśli moja wypowiedź w temacie nieco "zaboli" adwersarza, to zawsze powiem co myślę lub co wiem. Tak było, tak jest i tak będzie.
No może z jednym zastrzeżeniem.
Zwykle miast walić między oczy staram się możliwie najłagodniej może poowijać w bawełnę tak żeby człek myślący zrozumiał i w żaden sposób nie poczuł się urażony.
Bywają wszak i takie dni gdy mój intelekt odpoczywa i wówczas może być i prosto z mostu i między oczy. Za takie wpisy przepraszam.

Dwie definicje dotyczące treści tego posta:

Homo Sapiens - człowiek myślący
Homo Sedes - człowiek siedzący
Jaka między nimi różnica :?:
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG regulacja użytkowanie spalanie”