Spalanie LPG - ile packa spali gazioru??

LPG regulacja użytkowanie spalanie itp
verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 27 sie 2013 06:45 am

Zgadzam się z tym. U mnie rok temu w trasie na Chorwację spalanie średnie 16 (z 3 tys kilometrów a prędkość przelotowa około 150). W tym roku z zamontowanym boxem na dachu (średnie spalanie 14,5 z 4 tys kilometrów prędkość na autostradach 120 a po Chorwacji drogami lokalnymi 60 - 70).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: domin22 » 29 sie 2013 09:16 pm

do UV
jasie nie martwię tym spalaniem, bo kupując to auto o tych gabarytach i takim silniku nie ma co liczyć na cuda, a i tak spalanie mnie satysfakcjonuje. Jak pogonię ją kilka razy po mieście z bardzooo ciężką nogą to spokojnie koło 25l/100km wykręcę ale radość z dźwięku spod maski bezcenna :), no i gaz jest nie drogi.
Tak na marginesie: ostatnio szwagier wkręcił mnie na otwarcie pierwszej stacji lpg QGAS w Gdyni na Hutniczej. Beka, bo gościem specjalnym był sam "Pudzian". Spoko gość w telewizji i jeszcze bardziej spoko na żywo. Pozdro dla forumowiczów

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 29 sie 2013 09:59 pm

witam
jestem świeżo zagazowany, ale na gorąco po montażu robiłem trasę do Pragi przez Niemcy
z ciekawości robiłem każde tankowanie innym stylem jazdy i wyszło różnie :mrgreen:
- autostrada spokojna 120-140 (2/3 trasy) + 1/3 niemieckie landy 70-90 - 13,3 l LPG
- autostrada do końca licznika (w km) i czasem troszkę więcej - 18.6 l LPG
- miasto zakorkowane 24.0 l LPG
udział Pb minimalny przy obecnej pogodzie przełącza po ok 200m jazdy
po powrocie wizyta u gazowników na pierwszą regulację (miało być po tysiącu wyszło po dwóch) efekt lekkie "wzbogacenie mieszanki" na wysokich obrotach i zdecydowane "zubożenie na niskich" - trochę go "zalewało"
jaki będzie efekt zobaczymy - psychologicznie czuje że lepiej ciągnie :mrgreen:
:mrgreen:
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 30 sie 2013 11:59 am

Jeżeli macie instalację STAG to można wgrać nowe oprogramowanie komputera w którym to można ustawić opcję odpalania z LPG jeśli silnik jest rozgrzany.

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

spalanie

Post autor: juliuszcezar » 29 paź 2013 05:38 pm

Jestem posiadaczem od niedawna Pacyfici, z zainstalowaną instalacją LPG. Chciałbym podzielić się swoim spalaniem.
W cyklu mieszany bo na razie tylko taki mam wynosi mi: około 16,6 l.
zatankowana butla do pełna 42 l zrobione 252 km
150 km w cyklu -trasa z prędkością około 120 km/h
102 km w cyklu -miasto krótkie odcinki
Myślę, że jest nie najgorzej.

buziaga
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010 12:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: buziaga » 29 paź 2013 10:13 pm

To i ja dorzucę od siebie. Istalacja STAG , zbiornik 94 litry. Średnio pali w Ślaskich korkach 16 litrów LPG , komp auta pokazuje średnią 15,6i nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z zużyciem gazu. Do zbiornika zimą potrafi wejść 86 litrów , latem około 80. Na zbiorniku w jeździe bardziej miejskiej niż przelotowej między miastami robię około 460-480 km. Trasa autostrada z prędkościami 130-150 km/h około 550- 600 km. Chyba nie najgorzej.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2013 08:40 am przez buziaga, łącznie zmieniany 1 raz.
lubie mięko wozić d....

Si
Posty: 316
Rejestracja: 10 paź 2010 08:33 pm
Lokalizacja: Katowice
Samochód: BMW K1200GT + VW CC 2.0 TDI
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 5

Post autor: Si » 29 paź 2013 11:54 pm

Ja właśnie w czwartek-piątek robiłem trasę Warszawa-Gdańsk, tyle, że na luzie (tempomat 120km/h) - spalanie gazu wyszło 11,27 l/100km
Jestem lekomanem... ale spokojnie, biorę coś na to...
https://mototrasa.pl

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 25 sty 2014 07:10 pm

No to 1 zbiornik gazu wyjeżdżony do zera.. najechałem 460km i zatankowałem do pełna 77l, wychodzi 16,7l nie wiem czy to dużo czy mało jazda w głównie miejska, do zbiornika 95l weszło77l tak ma być??

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 25 sty 2014 07:16 pm

minor666,
Wedle wytycznych do zbiornika LPG powinno wejść ok 80% jego pojemności wodnej
95l x 0,8 = 76 litrów a więc masz prawidłowy wielozawór i tak 3mać.

Co do spalania - dawno nie byłem w Szczecinie i nie mam doświadczeń w zakresie tamtejszego ruchu drogowego. Ale 16,7 litra to wynik przyzwoity i ja bym go akceptował. Z zastrzeżeniem że ruch nie jest równy ruchowi, miasto miastu, styl jazdy stylowi jazdy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 25 sty 2014 07:19 pm

minor666

spalanie po mojemu bardzo przyzwoite :lol:
napełnianie zbiornika tak jak maur zapodał :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 25 sty 2014 08:14 pm

minor666
Według mnie jest bardzo OK :mrgreen:
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 25 sty 2014 09:51 pm

Hmm dzięki za uwagi, wydawało mi się że 460km to trochę za mało jak ktoś gdzieś pisał na forum że jemu wystarcza na 500-550 a nawet i 600km, Szczecin to nie Wa-wa i takich korków tu nie ma ale i tak dają się we znaki .
pytanko jeszcze jak zakładają gaz to jest zdejmowany środkowy tunel wewnątrz auta? bo mam rozbebeszony i nie poskładany tak jak ma byc :devil:

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 25 sty 2014 09:58 pm

minor666

zależy którędy prowadzili okablowanie od zbiornika do komory silnika
no i zależy gdzie Ci montowali włącznik/wskaźnik :D
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 25 sty 2014 10:02 pm

wskaźnik mam koło popielniczki

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 25 sty 2014 10:09 pm

minor666
Na takim zbiorniku zrobisz i 600 km jeśli tylko zechcesz. Raz przy bardzo spokojnej jeździe na trasie nawet udało mi się to.
Ja w zasadzie na zbiorniku robię 400-450 km (trochę noga ciężka)
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 26 sty 2014 12:28 am

minor666,

Proponowałbym porównanie wcześniejszego rzeczywistego zużycia Pb z obecnym:
- po pierwsze - rzeczywistym zużyciem LPG
- wskazaniem średniego zużycia niby Pb na konsoli.
16 litrów w mieście to wynik przyzwoity - Twoje kucyki nie mogą głodować jak mają ciągnąć.
A jak pojedziesz w trasę zasięg bez tankowania wzrośnie. Ile? zależy w znacznej mierze od nogi. I nie do końca jest prawdą że najbardziej ekonomicznie będzie na tempomacie. U mnie tempomat służy wygodzie, a jak chcę być ekonomiczny to go nie używam.
Z drugiej strony - jak trafisz w większy ruch lub korki zasięg może się zmniejszyć - ale jak sądzę i tak przy każdym tankowaniu będziesz znacząco do przodu w porównaniu z historią.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 26 sty 2014 03:03 pm

maur pisze: ale jak sądzę i tak przy każdym tankowaniu będziesz znacząco do przodu w porównaniu z historią.
Nooo już to czuć, zbiornik 77l za 204pln :mrgreen: a nie za 380-400pln

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 26 sty 2014 04:41 pm

minor666 pisze:
maur pisze: ale jak sądzę i tak przy każdym tankowaniu będziesz znacząco do przodu w porównaniu z historią.
Nooo już to czuć, zbiornik 77l za 204pln :mrgreen: a nie za 380-400pln
Średnio po roku instalacja się zwraca.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

simonsaid
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2014 10:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: simonsaid » 31 sie 2014 06:10 pm

mam pyanie ponieważ zamierzam kupic pacyfice z silnikiem 4,0, bedzie ona sluzyla glownie do podrozowania na trasie Dania - Polska i odwrotnie czyli głownie autostrada, czy może któryś z kolegów przetestować ile taka pacyfica pali przy stałej predkosci 150 - 160 km/h. wiem ze nie ma spalania chwilowego ale ewentualnie skasowanie licznika po rozpedzeniu do tej predkosci pokaze spalanie o ktore mi chodzi :D bardzo prosze o konkretne odpowiedzi gdyż bardzo chciałbym kupić pacyfikę ale to zależy od wyniku testu. wiem że nie jest to maluch i swoje spali tym bardziej ze chcę wersję AWD ale wolę wiedzieć na co się porywam niż kupić i załować, mam nadzieje, ze znajdzie sie ktos uczynny i poswieci chwle dla takiego testu

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 31 sie 2014 08:43 pm

Kolego poczytaj trochę to będziesz wiedział. Nikt Ci nie odpowie bo każde autko jest inną układanką. Zależy od "nogi " właściciela, instalacji gazowej i innych czynników.
Przy 150 - 160 km/h myślę że w 16-18 się zmieścisz.
pozdrawiam

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 19 wrz 2014 02:54 pm

Witam. To i ja dodam swoje spalanie. Już pisał trochę wcześniej , ale jestem już użytkownikiem rok czasu Packi:
spalanie w mieście (małym mieście ) jazda glównie na zimnym silniku 18-19 litrów
spalanie trasa spokojna do 120 km/h (bez autostard) 16 l
spalanie z autostradami 17-18 (jazda okolo 140-160
zbiornik 40 l/LPG instalacja STAG.
Nie narzekam na spalanie oczywiście mogłoby być trochę mniejsze ale jestem zadowolony, byle nie było więcej.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 06 lis 2014 06:39 pm

To i ja zapodam swoje statystyki tankowań, co ciekawe to wskazania kompa praktycznie się pokrywają ze spalaniem LPG


Obrazek

Wczoraj przegoniłem Pace autostradą Dębica-Kraków-Tarnów dystans 261km, prędkość głównie 130-140km/h, ale było kilka momentów 160km/h, spalanie 16.5l LPG, tyle samo pokazywał komputer
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 23 lis 2014 11:36 pm

A ja powiem tak duży silnik ma sprawiać frajdę a nie mało palić :mrgreen:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 24 lis 2014 05:45 pm

tedi pisze:A ja powiem tak duży silnik ma sprawiać frajdę a nie mało palić
I tu racja Panie Kolego , nie ważne ile pali ale ile daje frajdy :)
Nowa jakość nowe auto

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 24 lis 2014 09:55 pm

tedi pisze:A ja powiem tak duży silnik ma sprawiać frajdę a nie mało palić
przedostatnio na 62 litrach gaziku zrobiłem jakieś 280 km...nieźle co? głównie miasto i krótkie przeloty...ale już ostatnie tankowanie to 320 km na 52 litrach tegoż samego gaziku, większość żona śmigała....rozrzut spory, mnie nie razi i nie przeszkadza, bo jest ..... FRAJDA!
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 24 lis 2014 10:07 pm

Patrycy pisze:nieźle co?
I właśnie o taką frajdę chodzi :mrgreen:

Jak to się mówi ma być ogień na każdym biegu :P wówczas auto chodzi jak talala.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 24 lis 2014 11:49 pm

tedi pisze:Jak to się mówi ma być ogień na każdym biegu wówczas auto chodzi jak talala.
No właśnie...zgadzam się! Co nie znaczy, że ciągle pałuje jak głupi, raczej nazwałbym to: świadome wykorzystywanie pełnej skali obrotomierza ;p
Od razu przypomina mi się pewna sytuacja....kiedyś, jadąc z kumplem firmowym focusem na 3 biegu 80 km/h, zwrócił mi on uwagę, że to auto ma jeszcze wyższe biegi (4 i 5) i że wypadałoby zmienić. Na co mu odpowiedziałem: ale ma też 5 i 6 tys. obrotów na wskaźniku przed moimi oczami i ja chce je "połechtać"! I już więcej nie zwracał mi uwagi :p

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: domin22 » 29 gru 2014 10:17 pm

Siemka Panowie i Panie :)
tak trochę oczytałem te wasze info o spalaniu i w wieku przypadkach jestem pełen podziwu co do samego spalania - niskiego spalania. Sam przez ponad rok skrupulatnie tankowałem packę i zapisywałem wyniki. Po ponad roku zaprzestałem już tego bo średnia jaką wyliczyłem daje mi już konkretny obraz spalania. W większości to jazda miejska w korkach Gdańskich niestety dość uciążliwa- dałbym takie zestawienie 30% trasa, 70% miasto. Muszę też zaznaczyć, że dużo prowadzę sam, i czasem żona gdzie moja noga jest dużo cięższa- po prostu to lubię trochę pogonić te źrebaki ;). Teraz do rzeczy: zliczyłem wszystkie wyniki i średnia to 21,7 litrów gazu nie wliczając paliwa na rozruch i rozgrzanie( w ustawieniach sterownika mam 35'C na przełączenie)
Ot tyle z moich wyników więc pozdrawiam

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 29 gru 2014 11:27 pm

domin22 pisze:średnia to 21,7 litrów gazu
Bardzo dobry wynik, godny pacyfy! I za to flaszeczka leci :mrgreen:

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 30 gru 2014 08:33 pm

statystyki mojego spalania z programu Fuelio


Obrazek Obrazek

Myślę że nie jest najgorzej ;)
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Spalanie LPG

Post autor: Jędrek » 26 sie 2015 03:39 pm

Pytanko . Komputer pokładowy pokazuje spalanie 11, 2 (średnio za 300 km) a wlane LPG (tankowanie pod korek i potem też) wychodzi po 15,1l/100km . Czy taka rozbieżność to normalne ? Czy można u gazownika , poprzez regulacje , zmniejszyć tą różnicę ?

[ Komentarz dodany przez: M.: 12 Lut 2016 12:27 am ]
Rzeczywiste spalanie LPG powinno być ZAWSZE większe od spalania PB.
Komputer pokazuje Ci teoretyczne - obliczeniowe zużycie benzyny przyjeździe na LPG.
Standardowo różnica powinna zamykać się wielkością 20-30%
Teoretycznie - gdyby gazownik tak Ci ustawił że różnica byłaby równa zero to w takim stanie autem sobie nie pojeździsz.
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

imkewals
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2015 12:22 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: imkewals » 05 gru 2015 01:33 am

Witam,
Pacificę mam od października,wymieniony został parownik/reduktor ( czy jak to się tam nazywa + wielozawór,czujnik temp+filtry,regulacja ),założone zimowe opony.Od 1 listopada (tankowanie full LPG,Pb ) rejestrowałem km,ilość tankowań itp do 1 grudnia i wyszło:

42 x 3,5 km (praca-więc większość na Pb + nawiew + ogrzewanie szyby )
2 x 108 km ( trasa - 120 do 140 km/h )
219 km jazda mieszana z przewagą miasta.

Łącznie 582 km,
LPG 98,8 l.
Pb 23,3 l.
Więc mi wyszło 16,9 Lpg/100km i to uznaje za bardzo dobry wynik,no ale niestety gdzieś mi "ubyło" 23,3 Pb ;-) to muszę więc doliczyć jeszcze 4,0 Pb/ 100km.
W totalu wyszło mi 53,17 PLN/100 km.
Pozdrawiam,
Sławek

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 10 lut 2016 09:11 pm

To ja się "pochwale" :S spalaniem mojej nowej Pacynki po zagazowaniu. Od zagazowania zrobiłem około 1k km. Spalanie w trybie mieszanym 18-19l LPG, trasa po krajówkach do 110km/h 15-16l LPG, autostrada 140km/h ale przy silnym wietrze 17l LPG. Szczerze to myślałem że będzie ciut lepiej. Co mnie zastanawia to w poprzedniej Pacy wskazania spalania komputera były o 0,5-1l mniejsze jak LPG, teraz mam wskazania komputera mniejsze o 2-3l niż LPG.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 11 lut 2016 09:26 am

Ja ostatnio miałem trasę Warszawa - Giżycko - Warszawa, więc część trasy ekspresówka, reszta drogi krajowe i lokalne. Spalanie gazu 13l, przy jeździe 120km/h na ekspresówkach, a reszta mieszane 50-90km/h.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

maryjusz71
Posty: 48
Rejestracja: 09 mar 2015 10:29 am
Lokalizacja:
Samochód:

Spalanie

Post autor: maryjusz71 » 11 lut 2016 04:23 pm

Nasze Dyliżansy to se spalą LPG od 12 do 2..... Wszystko zależy od stylu jazdy. Jeżdżę prawie rok i przy obrotach do 3 tys. i przy mieszanej jeździe mieszczę się w 16,5 l. LPG. Kilka razy udało się zrobić 14 l. a na trasie przy prędkości autostradowej 13-14 l. Ale tutaj nie o to chodzi. :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 11 lut 2016 04:38 pm

Panowie a jaką macie rozbieżność pomiędzy wskazaniami komputera a spalaniem LPG? O ile oczywiście resetujecie wskazania komputera co tankowanie.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Michumm
Posty: 139
Rejestracja: 27 sie 2013 10:02 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michumm » 07 wrz 2017 10:42 pm

Niedawno kupiłe,, jezdzilem na benzynie chwile, 0 gazu, dzisiaj wykonczylem gaz, zatankowalem 64L do 60L zbiornika????? Gdzie powinno 52L wchodzić. O co chodzi, tak stoi w papierach.

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 10 wrz 2017 10:31 am

Michumm,
a zawór odbił na końcu tego tankowania?
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 10 wrz 2017 06:32 pm

Trasa autostradą Wrocław-Krakow prędkość 150-160 km/h bez tempomatu ( bo się znowu zepsuł ) auto zapakowane po dach - 17,6 l gazu.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 wrz 2017 06:46 pm

Sebciu,
O co kaman?
Chwalisz się wypinając pierś do orderu?
Dzielisz się wątpliwościami wycierając łzy rozpaczy?
Nie masz pewności jedno czy drugie i czekasz na komentarze?

Albo zwyczajnie stwierdziłeś fakt rzeczywisty i dzielisz się wynikiem z innymi

P.S.
Bez tempomatu można uzyskać niższe zużycie niż jak za nas myśli i pracuje maszyna
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 10 wrz 2017 09:23 pm

Sebciu,
O co kaman?
Temat odpowiedni.
Chwalisz się wypinając pierś do orderu?
A czym tu się chwalić :?: Order to raczej na maskę auta za bezproblemowe dowiezienie mojego tyłka od punktu a do b.
Dzielisz się wątpliwościami wycierając łzy rozpaczy?
Łzy rozpaczy były w innych tematach.
M. pisze:Nie masz pewności jedno czy drugie i czekasz na komentarze?
4 biegi i 250 koni na samo powietrze nie pojedzie :P
Albo zwyczajnie stwierdziłeś fakt rzeczywisty i dzielisz się wynikiem z innymi
Właśnie o to chodzi chyba w tym temacie, czy się mylę :O
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 wrz 2017 09:47 pm

west26 pisze:Właśnie o to chodzi chyba w tym temacie, czy się mylę
Masz 100% rację.
A ja już taki jestem, że czasem lubię prowokować do głębszych wynurzeń i niestandardowych wypowiedzi.Każdego prowokować nie będę bo dostanę po łapkach, ale starych (nie wiekiem - uchowaj Boże. Nie duchem - bo takich tu nie bywa) dobrych znajomych czemu nie...

P.S.
I jak mi sie uda to jeszcze nie jeden raz to zrobię. :P
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 10 wrz 2017 09:57 pm

Masz 100% rację.
A już myślałem, że się pomyliłem a temat dotyczy ostatnich cen masła ;)
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Michumm
Posty: 139
Rejestracja: 27 sie 2013 10:02 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michumm » 19 wrz 2017 07:32 pm

przemy_slav pisze:Michumm,
a zawór odbił na końcu tego tankowania?
Nie, ale już tankowało po 0,01l na minute, wiec zakonczyłem. Dzisiaj wlazło 61l zawór nie odbił ale juz nie chciało dalej pompować.

Michumm
Posty: 139
Rejestracja: 27 sie 2013 10:02 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michumm » 19 wrz 2017 07:41 pm

west26 pisze:Trasa autostradą Wrocław-Krakow prędkość 150-160 km/h bez tempomatu ( bo się znowu zepsuł ) auto zapakowane po dach - 17,6 l gazu.
nieźle, ja jadać z prędkością 80-90km/h spalam 16na sto, chyba muszę na przegląd gazu jechać,

kolejna sprawą jest dziwna sprawa, zbiornik mam zatankowany do pełna i po 100km ubywa mi dwóch kresek już na wskaźniku zużycia

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 19 wrz 2017 09:19 pm

Michumm pisze:dziwna sprawa, zbiornik mam zatankowany do pełna i po 100km ubywa mi dwóch kresek już na wskaźniku zużycia
to dość częste zjawisko ;)
u mnie pierwsze trzy kreski to lekko więcej niż połowa zbiornika, a ostatnia kreska reszta :D
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 wrz 2017 12:21 am

Michumm pisze:zbiornik mam zatankowany do pełna i po 100km ubywa mi dwóch kresek już na wskaźniku zużycia
mpspycha pisze: pierwsze trzy kreski to lekko więcej niż połowa zbiornika, a ostatnia kreska reszta
To się ustawia z wykorzystaniem programu właściwego dla każdej instalacji.
Poziom gazu odczytywany jest z czujnika Halla - bezstykowy pomiar - działanie pola magnetycznego pomiędzy ośką czujnika (wewnątrz zbiornika) i ośką wskaźnika na zewnątrz (skąd brany jest odczyt rezystancyjny).
Co istotne to w konfiguracji należy wybrać właściwy czujnik!!! Różne typy mają rożne zakresy, są takie co mają rezystancję rosnącą i takie z rezystancją malejącą. Istotne może być zamocowanie czujnika w wielozaworze (są 2 czy 3 pozycje przykręcenia do wielozaworu). Istotne jest by nie zamontować obróconego o 180 stopni. Istotna jest kondycja przyłącza elektrycznego do czujnika - często rozpada się w palcach z uwagi na niekorzystne warunki pracy.
Najprościej jest po zatankowaniu oznaczyć odczyt jako "Pełny", a przed tankowaniem pustego jako "Pusty". Resztę w miarę dokładnie zrobi za nas program. Jak za mało dokładnie można rzeźbić ręcznie aby dojść do założonego celu. W STAG-u jak pamiętam można to zrobić bez podpinania komputera do sterownika LPG.

Rada praktyczna: Na podstawie własnego doświadczenia z autem jeździmy nie na wskaźnik poziomu LPG a na ilość km od tankowania - o wiele dokładniejsza metoda.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 20 wrz 2017 08:53 am

M. pisze:Rada praktyczna: Na podstawie własnego doświadczenia z autem jeździmy nie na wskaźnik poziomu LPG a na ilość km od tankowania - o wiele dokładniejsza metoda.
Tylko tak to robię - tankuję LPG pod korek , zeruję licznik i wiem , że mam zapas przynajmniej na 350 km . Mija 310 -320 km - znowu tankuję do pełna . Nie dowierzam zestawowi do LPG do mierzenia poziomu gazu . Moja metoda nigdy mnie nie zawiodła - polecam .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Noireht
Posty: 28
Rejestracja: 11 lip 2014 11:48 pm
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Pacifica (2004) 3.5 FWD LPG

Post autor: Noireht » 29 wrz 2017 12:02 am

Tak to już jest z tymi wskaźnikami elpidżi.
Najlepiej mieć w zbiorniku benzynę na ca' 100 km, lub wg mojej metodologii - tak pomiędzy 5/16 a 21/32 pojemności zbiornika bezołowiowej i nie ma obawy, że na rozruch nie starczy a i licznika tak nie trzeba pilnować ;)
Żeby nie było "off-a" to dodam tylko, iż Packa spali tyle LPG ile ma w zbiorniku i ani krztyny więcej - potwierdzone empirycznie :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 wrz 2017 01:58 am

Noireht pisze:Packa spali tyle LPG ile ma w zbiorniku i ani krztyny więcej
Mój Aspenek pali więcej.
Tankuję 80, jadę blisko 600km i znów tankuję 83.
Zatem spala więcej niż leję.
A tak na serio. Trasa z Zakopanego do Warszawy z jakimiś bokami i miastami 562 km i 79 litrów do odbicia. Wynik to 14
350KM, 5,7 litra, 2.960 kg
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG regulacja użytkowanie spalanie”