Bład 4 cylindra

RAND
Posty: 7
Rejestracja: 23 cze 2012 04:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Bład 4 cylindra

Post autor: RAND » 06 lip 2012 05:32 pm

witam od pewnego czau pali mi cię czek,jadąc na gazie szarpie,jadąc na benzynie bez problemu.Dałem samochód do Gazownika,wykazał bład'' otwarty 4 wtrysk'' wykluczył uszkodzenie wtrysku po przez przełorzenie wtrysku,przełorzenie cewki tak samo nic nie dało,świeca i przewody w porządku.Sprawdza drugi dzień kasuje bład i dalej bez skutku.Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 06 lip 2012 07:01 pm

sprawdź połączenia instalacji gazowej z benzynową izolacje przewody miejsca lutowania.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

RAND
Posty: 7
Rejestracja: 23 cze 2012 04:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: RAND » 07 lip 2012 12:11 pm

Gazownik sprawdza całą instalacje bez rezultatu,podejrzewa ze padł PRZEKAZNIK. :evil:

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 lip 2012 04:24 pm

RAND,
Łatwiej by było coś wymysleć jeśli znana byłaby konfiguracja instalacji gazowej.
A zatem jaki typ elektroniki, reduktor, wtryski.
Jakie masz ciśnienie na reduktorze.
No i jak układają sie odczyty czasów wtrysku na poszczególnych cylindrach.
Jak to już kiedyś pisałem czasy wtrysku w Pacyfice to zakres mniej więcej od kilku do kilkunastu milisekund. Mniejsze wartości przy biegu jałowym, większe przy wysokich prędkościach obrotowych silnika i/lub obciążeniu.
Przy prędkości 2500 obrotów na minutę tzn. blisko 42 obr/s czas pomiędzy kolejnymi wtryskami w wybranym cylindrze to 24 ms. Jeśli z powodu wadliwej regulacji instalacji czas wtrysku zrówna się z czasem odstępu pomiędzy kolejnymi wtryskami, wtryskiwacz zanim sie zamknie, już dostaje sygnał o potrzebie ponownego otwarcia. No i masz przypadek stale otwartego wtrysku.
To co napisałem to uwaga ogólna i moim zdaniem prędzej będzie występowała na wszystkich wtryskach niż na pojedynczym choć to tylko urządzenie techniczne więc kto go tam wie.
Od czego bym zaczął.
Rozumiem że instalacja LPG pod względem montażu została sprawdzona na wylot.
Zatem pozostają JAK ZAWSZE reset ECU benzynowego, jazda na benzynie tak żeby sie mapy benzynowe utrwaliły i dokładna regulacja instalacji gazowej u gazownika co ma o tym pojęcie. Regulacja od zera - od autokalibracji poprzez regulację w warunkach drogowych i ewentualna korektę na poszczególnych wtryskach (ale to w przypadkach szczególnych jedynie).
Szczególną uwagę zwróciłbym na wtryskiwacz gazowy na cylindrze który wykazuje błędy. Nie wykluczone, że jeśli to wtryskiwacz tłoczkowy to tenże tłoczek wisi zblokowany śmieciem, nagarem itp świństwem i sie nie zamyka. Sugeruję jego rozebranie, wyczyszczenie i jak jest zestaw naprawczy to wymianę określonych elementów.
Zwróć uwagę na ciśnienie na reduktorze. Za niskie ciśnienie wydłuża czas wtrysku gazu. W zależności od instalacji, reduktora itp ciśnienia mogą być różne więc nie podam żadnych parametrów. Jeśli na benzynie chodzi jak trzeba to nie ma bata - problem tkwi w instalacji LPG, a jak wyłącznie na jednym cylindrze to stawiam na wtryskiwacz, jego zailanie gazem i/lub układ elektryczny obsługujący ten wtryskiwacz.
I to by było póki co na tyle.

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 10 lip 2012 02:05 pm

Może być delikatnie przeciśnięta kolektorem rura gazowa (wtrysk-dysza) lub zagięta tak że podaje mniejszą ilość gazu. Warto to sprawdzić.

RAND
Posty: 7
Rejestracja: 23 cze 2012 04:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: RAND » 11 lip 2012 09:08 pm

to wszystko co pisaliście to Gazownik od samego początku sprawdzał jak tylko dałem Packe do sprawdzenia.Okazało się po trzech dniach jego sprawdzania że są nieprawidłowo zabezpieczone kombinowane 4 kostki od komputera.na dzień dzisiejszy maszyna lata bez zastrzerzeń.I tak dziękuje za rady. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG problemy z pracą instalacji”