przerywa sygnał obrotów na gazie
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
przerywa sygnał obrotów na gazie
nie dawno pojawił się problem z jazdą na gazie.
Podczas jazdy często przełącza na benzynę .
po podłączeniu kompa widać, że co jakiś czas zanika odczyt obrotów silnika .
Sygnał podpięty pod cewki .( zmieniałem podpięcie na kilku - nie pomaga )
czy ktoś miał podobny kłopot ?
Podczas jazdy często przełącza na benzynę .
po podłączeniu kompa widać, że co jakiś czas zanika odczyt obrotów silnika .
Sygnał podpięty pod cewki .( zmieniałem podpięcie na kilku - nie pomaga )
czy ktoś miał podobny kłopot ?
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
lutowałem ten kabelek ( brązowy ) dodatkowo - nie pomogło
instalacja AG .Komputer kupiłem nowy - nie pomogło
podłączyłem po kolei do różnych cewek - ale efekt ten sam .
Na wolnych obrotach chodzi na gazie a jak trzymam na wyższych to widać na kompie chwilowy zanik obrotów .Podczas jazdy nawet delikatnej przeskakuje na benzynę .
Lutowane masa, plus, sygnał , plus po kluczyku itd...
gdzie mogę się podpiąć bezpośrednio do kompa samochodu żeby odczytać sygnał obrotów ?
instalacja AG .Komputer kupiłem nowy - nie pomogło
podłączyłem po kolei do różnych cewek - ale efekt ten sam .
Na wolnych obrotach chodzi na gazie a jak trzymam na wyższych to widać na kompie chwilowy zanik obrotów .Podczas jazdy nawet delikatnej przeskakuje na benzynę .
Lutowane masa, plus, sygnał , plus po kluczyku itd...
gdzie mogę się podpiąć bezpośrednio do kompa samochodu żeby odczytać sygnał obrotów ?
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
próbowałem i tego , ustawione na 6 cewek - gdyby tak nie było to nie chodził by silnik. Na wolnych obrotach wszystko jest ok.jak jest tak powyżej 2000 obrotów to momentami gubi wyświetlanie obrotów tak jak by sygnał się przerywał .Komputer podobno jest pod lewym przednim kołem ale może ktoś ma schemat który przewód jest od sygnału obrotów to może wtedy podłączyć bezpośrednio do komputera
taki mam pomysł ale nie wiem czy dobry
taki mam pomysł ale nie wiem czy dobry
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Na moje CKP to Crankshaft Position Sensor. (CKP) Signal -sygnał z Wału korbowego,natomiast CMP to koleracja,górny wałek rozrządu,jeśli sie mylę to proszę mnie poprawićczarnyg pisze:co oznaczają sygnały CMP i CKP
[ Dodano: Nie Paź 28, 2012 20:14 ]
Komputer wiesz gdzie jest Najłatwiej wyciągnąć kostkę druga od dołu i policzyć piny wg tego co podał Zyga i będziesz wiedział jaki kolor przewodu jest w wiązce.czarnyg pisze:jak się dostać do kompa , jaki przewód kolor
Gas-guzzler
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Mi tu jakimś zwarciem pachnie gdzieś na przewodach, a po wymianie kolektora nie docisnęliście jakiegoś przewodu albo nadcięliście i na wolnych małe drgania to i nie zwiera natomiast na większych obrotach wpada w wibrację i zwiera co jakiś czas.
A sprawdzałeś czujnik temperatury w instalacji gazowej ? Mogą być nawet dwa w zależności od montażysty może on daje jakieś zwarcie.
A sprawdzałeś czujnik temperatury w instalacji gazowej ? Mogą być nawet dwa w zależności od montażysty może on daje jakieś zwarcie.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2012 08:42 am przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Czarny tu masz podobny temat
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9 ... ml#4694553
Napisz, może jaką masz dokładnie tą instalację, żeby można było znaleźć schemat,
podpinanie się pod czujnik obrotów raczej nic nie zmieni, bo nawet sterownik się gubi przy tylu impulsach dlatego silnik ma jeszcze knock sensory do wykrywania detonacji.
Ja schemat mogę Ci wysłać bez problemu ale nie wiem czy to jest dobry pomysł, aby się w nie wpinać.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9 ... ml#4694553
Napisz, może jaką masz dokładnie tą instalację, żeby można było znaleźć schemat,
podpinanie się pod czujnik obrotów raczej nic nie zmieni, bo nawet sterownik się gubi przy tylu impulsach dlatego silnik ma jeszcze knock sensory do wykrywania detonacji.
Ja schemat mogę Ci wysłać bez problemu ale nie wiem czy to jest dobry pomysł, aby się w nie wpinać.
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
zyga dzięki za namiary.przeczytałem to uważnie.Do takich samych wniosków doszedłem wraz z gazownikiem .Przelutowany przewód plus , plus z kluczyka , masa ,sygnałowy ( brązowy)
odkręciłem nawet wszelkie masy przy silniku , przecierałem i traktowałem chemią do elektrostyków itp
dalej nie wiem o co chodzi jadę do kolejnego gaziarza ,kilku się już poddało
sprawdzaliśmy czujnik ciśnienia gazu, podciśnienia reduktora,temperatury reduktora i gazu .
Reduktor nowy , komputer nowy AG ZENIT
GAZ ZATANKOWANY NA FUUL , BENZYNA TEŻ
może macie jakieś inne pomysły może coś przeoczyłem albo gaziarz nie sprawdził czegoś dokładnie
odkręciłem nawet wszelkie masy przy silniku , przecierałem i traktowałem chemią do elektrostyków itp
dalej nie wiem o co chodzi jadę do kolejnego gaziarza ,kilku się już poddało
sprawdzaliśmy czujnik ciśnienia gazu, podciśnienia reduktora,temperatury reduktora i gazu .
Reduktor nowy , komputer nowy AG ZENIT
GAZ ZATANKOWANY NA FUUL , BENZYNA TEŻ
może macie jakieś inne pomysły może coś przeoczyłem albo gaziarz nie sprawdził czegoś dokładnie
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Ten temat pewnie przerabiany,ale może coś zostało pominięte .Najczęstsze przyczyny niekontrolowanego przełączania się z gazu na benzynę w instalacjach LPG II generacji to:
1. Zanikanie sygnału obrotów silnika.
2. Utrata zasilania +12 V sterownika LPG.
3. Zanik masy sterownika LPG.
4. Zanikanie zasilania +12 V po stacyjce sterownika LPG.
5. Utrata sygnału napięciowego z czujnika temperatury reduktora.
Jeśli ktoś z was ma z tym problemy, radzę dokładnie sprawdzić, czy te przyczyny u was nie występują - i ewentualnie w razie potrzeby poprawić bądź całkowicie przerobić odpowiednie połączenia elektryczne.
Sterowniki LPG II generacji są tak skonstruowane i tak działają, że w przypadku wystąpienia którejś z w/w przyczyn automatycznie przełączają zasilanie paliwowe na benzynę.
Przykładowo - proszę tylko logicznie pomyśleć - skąd sterownik LPG wie, iż silnik zgasł dla kierowcy, który nieumiejętnie ruszał, i że trzeba zamknąć elektrozawory, żeby gaz się nie ulatniał? Stąd, iż zanikł sygnał obrotów. Wtedy sterownik zamyka elektrozawory gazowe oraz wyłącza odpowiednie emulatory (wtrysku, sondy lambda i inne, jeśli takowe występują), żeby umożliwić silnikowi pracę na benzynie. Podobnie rzecz się ma z pozostałymi w/w usterkami.
1. Zanikanie sygnału obrotów silnika.
2. Utrata zasilania +12 V sterownika LPG.
3. Zanik masy sterownika LPG.
4. Zanikanie zasilania +12 V po stacyjce sterownika LPG.
5. Utrata sygnału napięciowego z czujnika temperatury reduktora.
Jeśli ktoś z was ma z tym problemy, radzę dokładnie sprawdzić, czy te przyczyny u was nie występują - i ewentualnie w razie potrzeby poprawić bądź całkowicie przerobić odpowiednie połączenia elektryczne.
Sterowniki LPG II generacji są tak skonstruowane i tak działają, że w przypadku wystąpienia którejś z w/w przyczyn automatycznie przełączają zasilanie paliwowe na benzynę.
Przykładowo - proszę tylko logicznie pomyśleć - skąd sterownik LPG wie, iż silnik zgasł dla kierowcy, który nieumiejętnie ruszał, i że trzeba zamknąć elektrozawory, żeby gaz się nie ulatniał? Stąd, iż zanikł sygnał obrotów. Wtedy sterownik zamyka elektrozawory gazowe oraz wyłącza odpowiednie emulatory (wtrysku, sondy lambda i inne, jeśli takowe występują), żeby umożliwić silnikowi pracę na benzynie. Podobnie rzecz się ma z pozostałymi w/w usterkami.
Gas-guzzler