przerywa sygnał obrotów na gazie

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

przerywa sygnał obrotów na gazie

Post autor: czarny góra » 27 paź 2012 01:31 pm

nie dawno pojawił się problem z jazdą na gazie.
Podczas jazdy często przełącza na benzynę .

po podłączeniu kompa widać, że co jakiś czas zanika odczyt obrotów silnika .
Sygnał podpięty pod cewki .( zmieniałem podpięcie na kilku - nie pomaga )

czy ktoś miał podobny kłopot ?

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 27 paź 2012 01:45 pm

Jaka instalacja gazowa?Sprawdź przewód (konektor) przy komp.gazu jeśli stag to brązowy :) Może nie łączy stale...
Gas-guzzler

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 27 paź 2012 01:56 pm

lutowałem ten kabelek ( brązowy ) dodatkowo - nie pomogło
instalacja AG .Komputer kupiłem nowy - nie pomogło
podłączyłem po kolei do różnych cewek - ale efekt ten sam .
Na wolnych obrotach chodzi na gazie a jak trzymam na wyższych to widać na kompie chwilowy zanik obrotów .Podczas jazdy nawet delikatnej przeskakuje na benzynę .

Lutowane masa, plus, sygnał , plus po kluczyku itd...

gdzie mogę się podpiąć bezpośrednio do kompa samochodu żeby odczytać sygnał obrotów ?

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 27 paź 2012 03:10 pm

Moze sprawdź w komputerze na ile cewek masz ustawione,czasami po odpięciu akumulatora traci ustawiania i progu przełączania...
Gas-guzzler

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 27 paź 2012 05:11 pm

próbowałem i tego , ustawione na 6 cewek - gdyby tak nie było to nie chodził by silnik. Na wolnych obrotach wszystko jest ok.jak jest tak powyżej 2000 obrotów to momentami gubi wyświetlanie obrotów tak jak by sygnał się przerywał .Komputer podobno jest pod lewym przednim kołem ale może ktoś ma schemat który przewód jest od sygnału obrotów to może wtedy podłączyć bezpośrednio do komputera

taki mam pomysł ale nie wiem czy dobry

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 27 paź 2012 07:54 pm

Owszem,ale wtedy musisz zmienić wartości napiecia reakcji z czujnika,gdyz jest inne niż na cewce,czujnik obrotów masz z tyłu na skrzyni biegów.A jeżeli chodzi o to który pin to w poniedziałek,bo nie mam tu schematu...
Gas-guzzler

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 27 paź 2012 08:43 pm

muszę zmienić wartości ale gdzie , w kompie samochodowym czy gazowym ?

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 27 paź 2012 08:50 pm

gazowym
Gas-guzzler

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 27 paź 2012 10:06 pm

Wtyczka C2 PIN 34 CMP Signal PIN 35 CKP signal
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 28 paź 2012 10:10 am

Zyga może coś więcej , jak się dostać do kompa , jaki przewód kolor ?
liczę na Twoją pomoc.

i jeszcze jedno: co oznaczają sygnały CMP i CKP

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 28 paź 2012 08:07 pm

czarnyg pisze:co oznaczają sygnały CMP i CKP
Na moje CKP to Crankshaft Position Sensor. (CKP) Signal -sygnał z Wału korbowego,natomiast CMP to koleracja,górny wałek rozrządu,jeśli sie mylę to proszę mnie poprawić :)

[ Dodano: Nie Paź 28, 2012 20:14 ]
czarnyg pisze:jak się dostać do kompa , jaki przewód kolor
Komputer wiesz gdzie jest :) Najłatwiej wyciągnąć kostkę druga od dołu i policzyć piny wg tego co podał Zyga i będziesz wiedział jaki kolor przewodu jest w wiązce.
Gas-guzzler

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 28 paź 2012 09:52 pm

słyszałem ,że komputer jest gdzieś przy lewym kole ale nigdy tam nie zaglądałem .Jak się dostać do niego od strony koła czy od wewnątrz ?

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 paź 2012 10:47 pm

czarnyg, ściągasz koło nadkole i masz go :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 29 paź 2012 07:52 pm

dziś podłączyłem pod komputer i żadnego błędu nie pokazuje .na benzynie chodzi a na gazie dalej bez zmian

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 29 paź 2012 10:07 pm

Stawiam na komputer gazowy,teraz sobie przypomniałem obraz sytuacji jaki Ty przedstawiłeś wcześniej sprowadza prawdopodobnie do wymiany ster.gazowego.Moze masz możliwośc podłaczenia innego staga?
Gas-guzzler

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 29 paź 2012 10:24 pm

czarny nie ma staga tylko AG ,a fabrycznie nowy komputer zachowuje się identycznie
są samochody i była pacifica

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 29 paź 2012 10:40 pm

faktycznie,nie doczytałem :),a sprawdzaliscie może plus po kluczu zanika wraz z obrotami?
Gas-guzzler

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 30 paź 2012 02:28 am

Mi tu jakimś zwarciem pachnie gdzieś na przewodach, a po wymianie kolektora nie docisnęliście jakiegoś przewodu albo nadcięliście i na wolnych małe drgania to i nie zwiera natomiast na większych obrotach wpada w wibrację i zwiera co jakiś czas.

A sprawdzałeś czujnik temperatury w instalacji gazowej ? Mogą być nawet dwa w zależności od montażysty może on daje jakieś zwarcie.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2012 08:42 am przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 paź 2012 06:51 am

Czarny tu masz podobny temat
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9 ... ml#4694553

Napisz, może jaką masz dokładnie tą instalację, żeby można było znaleźć schemat,
podpinanie się pod czujnik obrotów raczej nic nie zmieni, bo nawet sterownik się gubi przy tylu impulsach dlatego silnik ma jeszcze knock sensory do wykrywania detonacji.

Ja schemat mogę Ci wysłać bez problemu ale nie wiem czy to jest dobry pomysł, aby się w nie wpinać.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 30 paź 2012 11:07 am

zyga dzięki za namiary.przeczytałem to uważnie.Do takich samych wniosków doszedłem wraz z gazownikiem .Przelutowany przewód plus , plus z kluczyka , masa ,sygnałowy ( brązowy)

odkręciłem nawet wszelkie masy przy silniku , przecierałem i traktowałem chemią do elektrostyków itp

dalej nie wiem o co chodzi jadę do kolejnego gaziarza ,kilku się już poddało

sprawdzaliśmy czujnik ciśnienia gazu, podciśnienia reduktora,temperatury reduktora i gazu .
Reduktor nowy , komputer nowy AG ZENIT
GAZ ZATANKOWANY NA FUUL , BENZYNA TEŻ

może macie jakieś inne pomysły może coś przeoczyłem albo gaziarz nie sprawdził czegoś dokładnie

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 31 paź 2012 04:56 pm

dziś podłączyłem dwa kolejne komputery .
Na nowym usterka od razu taka sama - wniosek nie komputer .
Drugi założony jakiś używany ale pojeździłem na nim z godzinę i dopiero po godzinie zaczął wariować jak tamte poprzednie - wniosek RĘCE OPADŁY

co wy na to ?

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 31 paź 2012 05:25 pm

Ten temat pewnie przerabiany,ale może coś zostało pominięte .Najczęstsze przyczyny niekontrolowanego przełączania się z gazu na benzynę w instalacjach LPG II generacji to:

1. Zanikanie sygnału obrotów silnika.
2. Utrata zasilania +12 V sterownika LPG.
3. Zanik masy sterownika LPG.
4. Zanikanie zasilania +12 V po stacyjce sterownika LPG.
5. Utrata sygnału napięciowego z czujnika temperatury reduktora.

Jeśli ktoś z was ma z tym problemy, radzę dokładnie sprawdzić, czy te przyczyny u was nie występują - i ewentualnie w razie potrzeby poprawić bądź całkowicie przerobić odpowiednie połączenia elektryczne.

Sterowniki LPG II generacji są tak skonstruowane i tak działają, że w przypadku wystąpienia którejś z w/w przyczyn automatycznie przełączają zasilanie paliwowe na benzynę.

Przykładowo - proszę tylko logicznie pomyśleć - skąd sterownik LPG wie, iż silnik zgasł dla kierowcy, który nieumiejętnie ruszał, i że trzeba zamknąć elektrozawory, żeby gaz się nie ulatniał? Stąd, iż zanikł sygnał obrotów. Wtedy sterownik zamyka elektrozawory gazowe oraz wyłącza odpowiednie emulatory (wtrysku, sondy lambda i inne, jeśli takowe występują), żeby umożliwić silnikowi pracę na benzynie. Podobnie rzecz się ma z pozostałymi w/w usterkami.
Gas-guzzler

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG problemy z pracą instalacji”