P0563, P0302 - kontyntynuacja tematu

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

P0563, P0302 - kontyntynuacja tematu

Post autor: ostry187 » 21 lut 2013 11:47 am

Jak mi się nagle zaświeci podczas jazdy to mam od razu w tej samej chwili jadąc dalej wyłączyć LPG? Jak zgaśnie to poczytam Twoje wcześniejsze posty,a jak nie zgaśnie to co mam zrobić? Tak jak pisałem wcześniej po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika już się nie świeci (choć błąd w pamięci pozostaje). Gazownik powiedział mi,ze jak jest wyłączone LPG to i tak instalacja cały czas jest pod napięciem i coś tam tego prądu pobiera.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 21 lut 2013 02:33 pm

ostry187 pisze: Gazownik powiedział mi,ze jak jest wyłączone LPG to i tak instalacja cały czas jest pod napięciem i coś tam tego prądu pobiera.
Zawsze możesz wyjąć bezpiecznik od lpg i nie pobiera prądu wcale.
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 lut 2013 07:28 pm

Każde urządzenie podłączone do zasilania prąd pobiera. Bezpiecznik eliminuje taki stan o ile jest wyciągnięty. Ale instalacja LPG gdy jest wyłączona (praca na Pb) pobiera prąd tak jak urządzenia domowe w stanie czuwania - zasilany jest fragment sterownika LPG. Dopiero przełączenie na LPG powoduje dostarczenie prądu do wszelakich zaworów, czujników, elektromagnesów, no i w końcu do wtryskiwaczy. Zatem to że sterownik pobiera prąd przy pracy na Pb jest OK, ale inne miejsca - zdecydowanie bardziej narażone na wszelakie awarie lub uszkodzenia są zasilane dopiero przy pracy na gazie. Nie wszystkie elementy, gdzie może następować upływ prądu są pod prądem. A jak prąd nie dochodzi z powodu takiego wysterowania sterownika to i nie ma co uciekać na boki.

Przy takich informacjach od gazownika chyba optowałbym za jego zmianą.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 lut 2013 08:42 pm

ostry
napisz prosze jeszcze raz jaka masz instalacje lpg
nie chce mi sie szukac
aktywnych moderatorow prosze o wydzielenie postow ostrego bo to bardziej robi sie temat z kregu lpg
ja technicznie nie moge

wracajac do sprawy
poza tryskami sa elektro zawory przy parowniku i przy butli i teraz jak cewki beda pobieraly za duzo pradu to beda spadki napiecia jak bedzie pik w dol i siegnie 11.6 V to bledy moga z calego katalogu chryslera i to virtualnie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 21 lut 2013 09:07 pm

Mam pięcioletnią instalację LPG STAG300 (polska) zakładana przez poprzedniego właściciela,a teraz mam nowe listwy firmy OMVL (włoskie) więcej nic nie wiem.Dzisiaj (wykasowałem błąd klemą) i jak jechałem do pracy z kontrolkami wszystko o.k. zobaczymy co będzie jak będę wracał do domu. :rolf:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 lut 2013 09:43 pm

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 lut 2013 01:29 am

______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 22 lut 2013 02:59 am

Dzięki,poczytałem,obejrzałem i....poddaję się,wiem,że nic nie wiem :rolf: Jak wracałem dzisiaj z pracy to kontrola ładowania też się nie zaświeciła.Może to jednak nie ma nic wspólnego z instalacją LPG.Może to był jednak przypadek,że się kontrolka nie świeciła jak jeździłem przez ostanie parę dni wyłącznie na benzynie.A może gdyby mój alternator dawał 14,5V to by tak się nie działo.Z tego co pamiętam to ta kontrolka ładowania zaczęła mi się właśnie zapalać po regeneracji alternatora,bo wcześniej dawał jakieś szczątkowe ładowanie ok.11V,a po regeneracji ok.13,5V . Dziękuję za pomoc. Dobrze przynajmniej,że wymieniając listwy LPG pozbyłem się błędów P0300 i P0302 Niestety błąd P0563 nadal ze mną wygrywa. ;)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 22 lut 2013 03:08 pm

ostry187 pisze:Niestety błąd P0563 nadal ze mną wygrywa.
jeden plus do instalacji LPG idzie z akumulatora
drugi opisany jako po stacyjce

jest wielu chętnych na podpinanie się po stacyjce zaraz przy alternatorze,
jeżeli masz tak wpięte to będzie lipa

zapytaj gazownika skąd jest brany po stacyjce
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 22 lut 2013 06:48 pm

Niestety błąd P0563 nadal ze mną wygrywa. ;)

ostry187, ile lat ma akumulator ?,połączenia styki grubych kabli sprawdzałeś?

wyciągałeś bezpiecznik od gazu?na czas jazdy na benzynie?








Możliwe przyczyny OBD kod P0563
-Możliwe przyczyny
- Bateria uszkodzona
- Luźne lub brakujące pasek napędu alternatora
- Uszkodzony alternator
- Otwarty lub zwarcie napięcia systemu
W tym pomóc
uwagi techniczne
Wyższe niż oczekiwano problemów napięcia są najprawdopodobniej spowodowane przez złą regulatora napięcia.Regulator napięcia jest częścią obwodu alternatora,ale nie zintegrowany z nim
W tym pomóc
Kiedy kod wykryty?
że napięcie zasilające na module sterującym silnika (ECM) jest większa niż 16,5 woltów przez co najmniej 5 sekund.



Miernik podłącz sobie w aucie i patrz co się dzieje na wskaźniku,może zauważysz jakieś zmiany.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2013 10:08 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 22 lut 2013 09:52 pm

Zyga,jak będę u gazownika wymieniać parownik na większy i wydajniejszy,to się go zapytam skąd jest brany plus po stacyjce.
Łuki,nie wiem ile lat ma akumulator,był jak kupowałem auto.Powiem co wiem na pewno:--nie wyciągałem bezpiecznika od gazu,nie sprawdzałem styków grubych kabli chyba,że masz na myśli klemy,jeśli tak to były czyszczone,pasek klinowy jest nowy,alternator po regeneracji,w tym alternatorze w środku nie ma regulatora napięcia.Może faktycznie zainwestuje jeszcze w nowy akumulator. :/ Jeśli już mam się rozglądać za nowym akumulatorem to ile ma mieć Ah,bo teraz to mam Bannera 80Ah

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 22 lut 2013 10:39 pm

Jeśli już mam się rozglądać za nowym akumulatorem to ile ma mieć Ah,bo teraz to mam Bannera 80Ah
tu masz dane prawidłowego akumulatora

:O http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=523#523
Gas-guzzler

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 23 lut 2013 01:42 pm

Poczytałem i dowiedziałem się tylko,że inni mają pozakładane akumulatory od 55Ah do 80Ah,czy to właśnie jest odpowiedź na moje pytanie? Mam sobie wypośrodkować? Czy może ktoś nauczony doświadczeniem wie ile ...Ah i ile ...A powinien mieć akumulator w 3.5 z LPG,tak aby nie był przeładowany ani niedoładowany. Podpowiem tylko,że prawie codziennie robię krótkie trasy przez miasto,czyli 15 km w jedną stronę i po fajrancie 15km z powrotem.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 23 lut 2013 06:29 pm

ostry187 pisze:Czy może ktoś nauczony doświadczeniem wie ile ...Ah i ile ...A powinien mieć akumulator w 3.5 z LPG,tak aby nie był przeładowany ani niedoładowany.
miałeś przeczytać tylko post zygi



60ah
Gas-guzzler

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 23 lut 2013 11:44 pm

tak,ale w tym samym poście gdzie Zyga napisał o 60Ah poniżej dodał też od siebie,że największy jaki wejdzie pod maskę.A to może oznaczać,ze fabryka sobie,a życie sobie. Stąd mój dylemat. No ale skoro uważasz,że 60Ah jest idealne do Pacifica 3,5 AWD z LPG która robi krótkie trasy to widocznie wiesz co mówisz i ja się tego prawdopodobnie posłucham :mrgreen: .Może za jednym zamachem przestanie pojawiać się błąd P0563 i zniknie te ciągłe mrużenie całego podświetlenia :rolf:
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013 12:03 am przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 24 lut 2013 12:02 am

ostry187 pisze:60Ah jest idealne do Pacifica 3,5 AWD z LPG która robi krótkie trasy
tylko kup taki gdzie gwarancje masz na 3 lata
Gas-guzzler

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG problemy z pracą instalacji”