Instalacja LPG - a poziom płynu chłodzącego

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Instalacja LPG - a poziom płynu chłodzącego

Post autor: sulkevi » 06 lip 2015 09:00 am

Drodzy forumowicze, szybkie pytanie.
Czy zaobserwowaliście u siebie ubytek płyny chłodzącego?
Jaki powinien być jego poziom?
Zaobserwowałem, że jeżeli uzupełnię do optymalnego poziomu (jakieś 0,5 l) to w krótkim czasie poziom spada poniżej min i tak już zostaje...

Nie wiem, czy brać poprawkę na reduktor?
Dolewać na wyłączonym, czy włączonym silniku?

Czy ubytek związany jest z jakąś nieszczelnością?

Do gazownika ma 50 Km i to w niekoniecznie optymalnych godzinach...

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 06 lip 2015 09:10 am

Wydaje mi się, że po pierwsze trzeba zaobserwować, czy gdzieś Ci nie kapie... Chociaż teraz, przy tych temperaturach będzie ciężko, zakładając że jeździsz z klimą, bo zawsze pod autem będzie mokro, właśnie ze względu na nią.
Ja miałem podobny problem po wymianie chłodnicy, dolewałem płynu przez dłuższy czas, aż w końcu przestało ubywać - pewnie się do końca odpowietrzył układ... Sprawdź czy u Ciebie nie wydobywa się para z chłodnicy - być może masz nieszczelność.
A co do poziomu - na pojemniku wyrównawczym masz skalę min - max, staraj się utrzymywać płyn w tych granicach, oczywiście dolewki rób na zimnym silniku.

Pozdrawiam,
Przemek
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

gienio607
Posty: 147
Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring

Post autor: gienio607 » 06 lip 2015 05:28 pm

Mi uciekał ale miałem korek na zbiorniczku do wymiany ...... wymieniłem i ok. Tylko u mnie było widać że ucieka
Gienek

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 06 lip 2015 07:28 pm

Sprawdź króćce na parowniku. Zdarza się że opaska się poluzuje.

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 07 lip 2015 09:08 am

Panowie, dzięki za sugestie.
Zauważyłem nieszczelność przy silniku.
Prawa strona, mniej więcej w połowie bloku (okolice miarki poziomu oleju w skrzyni, wężyka uzupełniającego olej silnikowy).

Najwyraźniej któraś uszczelka puszcza - pytanie która? i ile mnie będzie to kosztowało...

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 07 lip 2015 02:36 pm

Dosyć popularne miejsce na wyciek. Leci spod króćca wystającego z bloku pod kolektorem wydechowym tak?
Poczytaj na forum jest opisane co i jak. Zakup uszczelkę, porozbieraj przód (gril, chłodnice) i wymień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG problemy z pracą instalacji”