LPG a mróz
LPG a mróz
Witam,
Czy nie macie problemów z praca instalacji przy obecnych mrozach? Wczoraj po około 50 kilometrach jazdy autostradowej (przy temperaturze około -12 stopni) gaz padł (zgaduję że zamarzł parownik). Dzisiaj rano u mnie było -18 więc nie eksperymentowałem z przełączaniem na LPG jeszcze. Aha i czy parownik sam "dojdzie do siebie" czy trzeba mu pomoc (wstawić do ciepłego pomieszczenia)
Czy nie macie problemów z praca instalacji przy obecnych mrozach? Wczoraj po około 50 kilometrach jazdy autostradowej (przy temperaturze około -12 stopni) gaz padł (zgaduję że zamarzł parownik). Dzisiaj rano u mnie było -18 więc nie eksperymentowałem z przełączaniem na LPG jeszcze. Aha i czy parownik sam "dojdzie do siebie" czy trzeba mu pomoc (wstawić do ciepłego pomieszczenia)
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
W niedzielę przy -16 zrobiłem około 100km na autostradzie i żadnych problemów nie było, innymi autami z LPG też na mrozach problemów raczej nigdy nie miałem. Jeśli temperatura przełączania na LPG jest dobrze ustawiona i układ chłodzenia sprawny to nie powinno się nic dziać.
P.S To moja pierwsza prawdziwa zima w Pacy i jestem pozytywnie zaskoczony ogrzewaniem w tym autku
P.S To moja pierwsza prawdziwa zima w Pacy i jestem pozytywnie zaskoczony ogrzewaniem w tym autku
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
LPG a mróz
Też stawiam na układ chłodzenia. Prawdopodobnie jest go za mało albo jest zapowietrzony. Ważnym miejscem jest wpięcie w układ chłodzenia samochodu. W bmw miałem częste problemy z zapowietrzeniem układu ale ten typ tak ma. Pomogło przepięcie pod przepustnice. Wtedy problemów nie było.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
LPG a mróz
Polecam ci reduktor KME Gold FZ8 , wydajność do 300 koni. Osobiście taki posiadam i jestem bardzo zadowolony. Były kiepskie wtryskiwacze Valteka ,które bardzo hałasowały ale okazyjnie kupiłem Kehiny. Instalacja sprawuje się idealnie. Czasami mam wrażenie ,że pracuje lepiej niż na benzynie.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 gru 2015 10:54 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Reduktor AC czerwony (do 250 KM teoretycznie), choć do naszych Pacek się raczej nie nadaje (powinien być zapas mocy)
Instalacja zakładana u polecanego gazownika. Gazownik pomocny i reaguje ale niestety nie pomaga wiec mimo wszystko nie będę mu robił antyreklamy.
Temp. przełączania 35 stopni, reduktor umieszczony na wysokości górnej krawędzi kolektora wiec pewnie mógłby lepiej być
Instalacja zakładana u polecanego gazownika. Gazownik pomocny i reaguje ale niestety nie pomaga wiec mimo wszystko nie będę mu robił antyreklamy.
Temp. przełączania 35 stopni, reduktor umieszczony na wysokości górnej krawędzi kolektora wiec pewnie mógłby lepiej być
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 gru 2015 10:54 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
I pewnie łapie powietrze jak jest tak wysoko. Zrób prosty test, zaciśnij czymś przewód od nagrzewnicy by ograniczyć przez nią przepływ, wtedy płyn pójdzie przez parownik i powinny pojawić się bąble powietrza w zbiorniku wyrównawczym. Zalecane obniżenie montazu parownika.
Jak masz model do 250KM to powiniem dawać radę przy normalnej jeździe, ponoć realnie ten na 250 obsłuzy do 200KM.
Jak masz model do 250KM to powiniem dawać radę przy normalnej jeździe, ponoć realnie ten na 250 obsłuzy do 200KM.
Kolego Frank Drabin, dzięki za podpowiedź. Rozmawiałem z kilkoma gazownikami i nawet dzwoniłem do Staga i wszędzie info że parownik powinien mieć zapas mocy (a tu jest na styk). Tak wiec raczej do 300 KM powinno być. To nie jest też tak że autko w ogóle nie chodzi. Teraz odżył trochę. Przy minus 6-7 autostrada szedł OK. Ale cały czas mam niepokojące objawy (gaśnie przy przełączaniu na gaz - szczególnie na wolnych obrotach i co jakiś czas wywala błąd - uboga mieszanka na jednym banku). Spróbuję wymienić reduktor a i do wymiany wtrysków z AC na Hana też się skłaniam.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
derbeste,
Skoro jak mówisz walczysz z LPG od chwili jej zamontowania to reduktor może być jedną z wielu przyczyn a nie jedyną.
Pojedź do qmatego gazownika któremu chce się chcieć i ogarniesz problem radykalnie miast stosować autorską zgaduj-zgadulę lub jak kto woli metodę mniej lub bardziej owocnych prób i błędów
Skoro jak mówisz walczysz z LPG od chwili jej zamontowania to reduktor może być jedną z wielu przyczyn a nie jedyną.
Pojedź do qmatego gazownika któremu chce się chcieć i ogarniesz problem radykalnie miast stosować autorską zgaduj-zgadulę lub jak kto woli metodę mniej lub bardziej owocnych prób i błędów
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Pisanie na forum nie rozwiąże problemu. ja miałem reduktor KME gold (według danych do 300km) i śmigało.
w jeepie 5,2 v8 też mam kme gold i działa a słyszę dużo głosów że potrzebne 2 reduktory. Nie moc jest ważna lecz zdolność odparowania. średnica rurek itp.
Dla porównania silnik 3.0 turbo ma 300 koni i 5,7 hemi tez ma trochę ponad 300. Przy instalacji gazowej bardzo liczy się zapotrzebowanie na paliwo.
Co z tego że reduktor obsłuży skoro będzie za mały wtrysk lub przepływ rurką
Z tego co pamiętam to w Pacce wystarczyły rurki 6mm i reduktor z 2 wyjściami plus dobre wtryski (nie najszybsze bo to zbędne przy takim silniku)
w jeepie 5,2 v8 też mam kme gold i działa a słyszę dużo głosów że potrzebne 2 reduktory. Nie moc jest ważna lecz zdolność odparowania. średnica rurek itp.
Dla porównania silnik 3.0 turbo ma 300 koni i 5,7 hemi tez ma trochę ponad 300. Przy instalacji gazowej bardzo liczy się zapotrzebowanie na paliwo.
Co z tego że reduktor obsłuży skoro będzie za mały wtrysk lub przepływ rurką
Z tego co pamiętam to w Pacce wystarczyły rurki 6mm i reduktor z 2 wyjściami plus dobre wtryski (nie najszybsze bo to zbędne przy takim silniku)
Wyłączył Ci się gaz ponieważ był spadek ciśnienia w reduktorze poniżej wartości ustawionej - przy prędkościach autostradowych masz niskie obroty ale czasy wtrysków są dłuższe niż przy biegu jałowym.
Pewnie przełączył Ci się na PB przy jakimś niewielkim wzniesieniu jadąc na tempomacie?
Przy tak dużych pojemnościach jak Pacifica ja montuję reduktor z zapasem ok 100KM. Dlatego poleciłbym Ci założyć KME GOLD GT 340KM (do Pacek niektórzy ładują nawet KME Twin 400KM ale to już trochę za dużo).
Ten ACek, który Ty masz zamontowany, ledwo daje redę w Mazda 6 2008 2.5 180KM - wszystko przez bardzo skromny zakres regulacji ciśnienia:(
Pewnie przełączył Ci się na PB przy jakimś niewielkim wzniesieniu jadąc na tempomacie?
Przy tak dużych pojemnościach jak Pacifica ja montuję reduktor z zapasem ok 100KM. Dlatego poleciłbym Ci założyć KME GOLD GT 340KM (do Pacek niektórzy ładują nawet KME Twin 400KM ale to już trochę za dużo).
Ten ACek, który Ty masz zamontowany, ledwo daje redę w Mazda 6 2008 2.5 180KM - wszystko przez bardzo skromny zakres regulacji ciśnienia:(
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18