Wyłącza się gaz podczas jazdy

bochniak
Posty: 26
Rejestracja: 16 maja 2014 04:26 pm
Lokalizacja: Sulmierzyce
Samochód: Pacifica 3.5 2006r
Postawił flaszek: 1

Wyłącza się gaz podczas jazdy

Post autor: bochniak » 12 lut 2016 09:44 am

Witam

Mam problemy z moja instalacją gazową. Podczas jazdy po rozgrzaniu silnika co jakiś czas przełącza się gaz na 2s na benzynę po czym wraca z powrotem na gaz. Zastanawiam się co może być przyczyną. Wymieniłem początkowo filtry gazu bo myślałem, że są zbyt mocno zabrudzone. Niestety ciągle to samo. Reduktor mam prawdopodobnie Shark1500 i myślałem, że to on się już kończy. Co sądzicie o tym?

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 12 lut 2016 10:39 am

A czy ten reduktor nie jest do 200KM max?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 12 lut 2016 12:10 pm

dexus pisze:A czy ten reduktor nie jest do 200KM max?
no dokładnie SHARK 1500 FI8 DO MAX. 200KM REDUKTOR

reduktor nie dobrany do mocy silnika, nie wiadomo jak z wtryskami i dyszami. Całość do sprawdzenia przez kumatego gazownika a nie druciarza.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 12 lut 2016 07:55 pm

Podkręć ciśnienie na reduktorze najlepiej do 1,2. Jeśli nawet ma zbyt mała moc to może się przełączać jeśli będziesz ostro traktował pedał gazu. W normalnej jeździe powinien działać.
Po rozgrzaniu reduktor zawsze odrobinę obniża ciśnienie gazu.

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 12 lut 2016 08:46 pm

To jest typowy objaw włączonej funkcji autoadaptacji. Przy zmieniających warunkach otoczenia instalacja przełącza się na benzynę aby poprawić mapę gazową. Niektóre instalacje sygnalizują taką sytuację dźwiękowo.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 12 lut 2016 10:56 pm

bochniak, sama przełącza się na benzynę i z powrotem na gaz, czy tylko na benzynę i dopiero ręcznie na gaz?

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 12 lut 2016 11:06 pm

Jaką masz instalacje lpg?
Pacyfica piękne auto!

driver76
Posty: 78
Rejestracja: 11 maja 2013 08:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: driver76 » 13 lut 2016 08:03 pm

Mam podobnie. Moja instalacja to KME. Gazownik mówił o ciśnieniu i o takim temacie że w momęcie depnięcia w pedał gazu auto jedzie na benzynie żeby się nie dławilo. Czyli ciśnienie gazu jest za słabe.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 lut 2016 12:31 am

Panowie,
Nominalnie reduktory pracują na ca' 1 bar. Z czasem fabryczne nastawy stają się niewystarczające (przepona się starzeje, sztywnieje, układ się zaświnia) i ciśnienie spada. Ratunkiem jest podkręcenie ciśnienia - to fakt - na jakiś czas.
Zaczynając od przedszkola: dobór właściwych elementów instalacji - tak reduktora jak wtryskow i często średnic dysz, później systematyczny serwis gazowy (filtry), okresowa weryfikacja map i innych parametrów pracy instalacji (w tym ciśnienia rzecz jasna). i będzie hulać.
Ja w swoich autach na starcie zwykłem podkręcać ciśnienie do poziomu 1,1 - 1,2 bara. Ta operacja przy kalibracji skraca czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych i nie dopuszcza do zapętlenia wtrysków przy ewentualnym bucie. Dodatkowo w Voyku tą metodą wyłączyłem skutecznie check engine, z którym pożal się Boże gazownik rady sobie nie dawał tygodniami albo i miesiącami.
Po zmianie ciśnienia na reduktorze obowiązkowa kalibracja instalacji dla nowych nastawów!!!
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 lut 2016 10:55 am

M., wszystko się zgadza, tylko powiedz mi jak osoba która nie posiada interfejsu do instalacji, nie ma możliwości podglądania korekt paliwowych, ma wyregulować sobie instalacje LPG? Szkoda bicia piany z teroriami poprawnej pracy instalacji LPG, jak i tak autor wątku nic z tym nie zrobi. Auto do kumatego gazownika, który zapewne wywali połowę zamontowanych gratów.
tutaj przykład
http://lpg-forum.pl/post645282.html?hil ... ij#p645282
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 14 lut 2016 11:47 am

Kabelek kosztuję kilkanaście złotych. A programy są darmowe dostępne na stronach producentów sterowników LPG. Do tego trochę chęci i będzie dobrze. Nikt tak nie ustawi instalacji jak jej użytkownik który zna doskonale auto i jego grymasy.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 15 lut 2016 11:08 am

Jestem tego samego zdania też kupiłem interfejs do staga i obsluge robie sam wszystko mozna znaleźć na stronie producenta jesli chodzi o ustawienia wystarczy troche chęci co do kabla to koszt w moim przypadku to 70 zł za oryginał zwraca się po pierwszej kalibracji.
Pacyfica piękne auto!

bochniak
Posty: 26
Rejestracja: 16 maja 2014 04:26 pm
Lokalizacja: Sulmierzyce
Samochód: Pacifica 3.5 2006r
Postawił flaszek: 1

Post autor: bochniak » 03 mar 2016 10:32 am

pawel1980 pisze:bochniak, sama przełącza się na benzynę i z powrotem na gaz, czy tylko na benzynę i dopiero ręcznie na gaz?
Tak dokładnie sama się przełącza. Dzieje się tak po rozgrzaniu silnika. Podczas jazdy przełącza się na benzynę na 2s po czym znowu wraca na gaz. Dodam, że nigdy z gazem nie było problemów. Co do reduktora Sharka jest on na 200KM jednak nigdy z nim nie było problemów i z tego co czytałem w internecie wielu ludzi instaluje go do silników powyżej 200KM. Niestety taki zestaw już zakupiłem z samochodem. W takim razie muszę udać się do dobrego gazownika jeśli nie jestem w stanie nic sam sprawdzić

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 mar 2016 04:59 pm

bochniak,
A wymieniałeś ostatnio filtry? Nominalnie 10.000 km powinny być OK, ale czasami jak trafi się zasyfiony gaz to nawet nowe zatyka i wtedy nie ma jak się przepchnąć przez niedrożny filtr.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

gienio607
Posty: 147
Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring

Post autor: gienio607 » 03 mar 2016 07:18 pm

bochniak pisze:ak dokładnie sama się przełącza. Dzieje się tak po rozgrzaniu silnika. Podczas jazdy przełącza się na benzynę na 2s po czym znowu wraca na gaz.
Jak tak miałem gdy jedna cewka padła
Gienek

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Re: Wyłącza się gaz podczas jazdy

Post autor: sykus » 29 kwie 2017 09:49 pm

bochniak pisze:Witam

Mam problemy z moja instalacją gazową. Podczas jazdy po rozgrzaniu silnika co jakiś czas przełącza się gaz na 2s na benzynę po czym wraca z powrotem na gaz. Zastanawiam się co może być przyczyną. Wymieniłem początkowo filtry gazu bo myślałem, że są zbyt mocno zabrudzone. Niestety ciągle to samo. Reduktor mam prawdopodobnie Shark1500 i myślałem, że to on się już kończy. Co sądzicie o tym?
Witam
Miałem taki problem w poprzednim samochodzie Kia Carnival
Źle odpowietrzony układ chłodzenia.
W przewodzie krążyła bańka powietrza, włączało i wyłączało gaz jak dochodziła do reduktora.

Norbertino
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2018 11:44 pm
Lokalizacja: warszawa
Samochód: Pacifica

Re: Wyłącza się gaz podczas jazdy

Post autor: Norbertino » 06 maja 2018 11:47 am

Pewnie gazownik podłączył kabelek obrotów z cewki, pacyfica ma tak, że podczas jazdy w trasie gdy puszczasz pedał gazu na cewce znika napięcie i instalacja przełącza się na bp, po 2 s, znów prąd się pojawia no i wiadomo załącza się z powrotem na gaz. Trzeba kabelek obrotów podpiąć z wałku rozrządu.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Wyłącza się gaz podczas jazdy

Post autor: lutek34 » 06 maja 2018 07:33 pm

Norbertino dobrze że odpowiedziałeś, bo pewno koledzy rok czekali na pomoc w temacie
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG problemy z pracą instalacji”