Dyskusja o LPG - problem P0420
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
jak chcesz się bawić, to wpierw podłącz się pod OBD, sprawdź korekty paliwowe na Pb i LPG, zobaczysz czy silnik pracuje na bogato czy ubogo, to jest podstawa.PelEe pisze:Pytanie co jest nie tak z LPG. Mam program mogę sam się tym pobawić - bo już nie mam nerwów do tych fachowców..
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
To są korekty STFT - krótko terminowa i LTFT - długo terminowa. Czyli jest to informacja jak ECU (benzynowy) reguluje dawkę paliwa.
STFT zmienia się szybko bo jest regulowana na podstawie sygnału z sondy lambda przed katem.
LTFT zmienia się powoli bo jest to "prognoza" jak w dłuższej perspektywie trzeba dawkować paliwo. Wydaje mi się że na podstawie tej zmiennej ECU modyfikuje sobie mapy benzynowe a pochodną tego jest inne dawkowanie LPG.
Widziałem że masz interfejs i chcesz sam regulować LPG, więc musisz się zapoznać z tymi terminami żeby wiedzieć co ty tak naprawdę tam regulujesz w tym silniku. Regulując gaz na "pałe" może się udać a może coś będzie tylko na oko i ucho OK a po jakimś czasie zacznie się problem od nowa bo ci mapy benzyny się rozjechały.
Te informacje dla osoby która zna działanie silnika, naprawdę mogą dużo powiedzieć, szczególnie jak zestawisz je z danymi z innych sensorów np. czujnika przepływu powietrza. Odczytujesz je z testera podpiętego pod złącze OBD. Teraz nawet nowsze sterowniki LPG STAGa już pobierają dane z OBD i można te korekty sprawdzić w programie do LPG (nie wiem jak ESGI)
Zauważyłem, że kolega Lutek34 często zaczyna dyskusję od pytania o te korekty. Uważam że to dobry trop i podanie tych informacji może od razu ukierunkować dyskusję w dobrym kierunku poszukiwania przyczyny problemu.
STFT zmienia się szybko bo jest regulowana na podstawie sygnału z sondy lambda przed katem.
LTFT zmienia się powoli bo jest to "prognoza" jak w dłuższej perspektywie trzeba dawkować paliwo. Wydaje mi się że na podstawie tej zmiennej ECU modyfikuje sobie mapy benzynowe a pochodną tego jest inne dawkowanie LPG.
Widziałem że masz interfejs i chcesz sam regulować LPG, więc musisz się zapoznać z tymi terminami żeby wiedzieć co ty tak naprawdę tam regulujesz w tym silniku. Regulując gaz na "pałe" może się udać a może coś będzie tylko na oko i ucho OK a po jakimś czasie zacznie się problem od nowa bo ci mapy benzyny się rozjechały.
Te informacje dla osoby która zna działanie silnika, naprawdę mogą dużo powiedzieć, szczególnie jak zestawisz je z danymi z innych sensorów np. czujnika przepływu powietrza. Odczytujesz je z testera podpiętego pod złącze OBD. Teraz nawet nowsze sterowniki LPG STAGa już pobierają dane z OBD i można te korekty sprawdzić w programie do LPG (nie wiem jak ESGI)
Zauważyłem, że kolega Lutek34 często zaczyna dyskusję od pytania o te korekty. Uważam że to dobry trop i podanie tych informacji może od razu ukierunkować dyskusję w dobrym kierunku poszukiwania przyczyny problemu.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
w Pacy nie ma MAFa, pomiar przepływu powietrza w silnikach Pacy ECU dokonuje na podstawie danych z TPS, MAP i IAT.lisu11 pisze:np. czujnika przepływu powietrza.
to jest podstawa w diagnostyce niedomagającego silnika, na podstawie tych korekt i pracy sond O2 można wiele wywnioskować.lisu11 pisze:Zauważyłem, że kolega Lutek34 często zaczyna dyskusję od pytania o te korekty.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Jak jest cos nie tak robię auto kalibracje resztę ustawiam podczas jazdy robię 10 km po górach wiec silnik pracuje pod różnymi obciążeniami i problemu z błędami niema.Natomiast jeśli chodzi o LPG STAG ta instalacja nie potrzebuje odczytu z sondy i dlatego nie jest podłączana.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez macias920, łącznie zmieniany 1 raz.
Pacyfica piękne auto!
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
macias920,
Jedno małe sprostowanie
STAG 300 ma w obszarze wiązki fabrycznej dwa przewody do podłączenia w obwody sond dwóch banków.
STAG 300 ma w programie diagnostycznym odczyty z podłączonych sond.
Faktem jest jedynie to, że odczyty z sond nie wpływają bezpośrednio na sterowanie komputerem LPG - odczyty z sond analizuje ECU silnika, na ich podstawie steruje dawkowaniem przez wtryskiwacze benzynowe, które z kolei sterują dawkowaniem LPG.
Jedno małe sprostowanie
STAG 300 ma w obszarze wiązki fabrycznej dwa przewody do podłączenia w obwody sond dwóch banków.
STAG 300 ma w programie diagnostycznym odczyty z podłączonych sond.
Faktem jest jedynie to, że odczyty z sond nie wpływają bezpośrednio na sterowanie komputerem LPG - odczyty z sond analizuje ECU silnika, na ich podstawie steruje dawkowaniem przez wtryskiwacze benzynowe, które z kolei sterują dawkowaniem LPG.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Jednak instalatorzy w większości przypadków nie podłączają sond do Staga bo jak utrzymują rodzi to tylko problemy (palenie sond lub sterownika - już nie pamiętam dokładnie). Miałem przyjemność (lub nie) rozmawiać z kilkoma i żaden nie polecał wpinania sond.M. pisze:macias920,
Jedno małe sprostowanie
STAG 300 ma w obszarze wiązki fabrycznej dwa przewody do podłączenia w obwody sond dwóch banków.
STAG 300 ma w programie diagnostycznym odczyty z podłączonych sond.
PelEe sam mnożnik wiele nie pomoże. Przerabiałem to. Dopiero kumaty gazman zainstalował mi małe laboratorium w aucie i poustawiał wszystko jak trzeba. W trakcie strojenia posiłkował się korektami dawek oraz dodatkowo sondą AFR (chyba tak to się nazywa)
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jaki montażysta taki montaż.dexus pisze:Jednak instalatorzy w większości przypadków nie podłączają sond do Staga bo jak utrzymują rodzi to tylko problemy (palenie sond lub sterownika - już nie pamiętam dokładnie). Miałem przyjemność (lub nie) rozmawiać z kilkoma i żaden nie polecał wpinania sond.
Po co podłączać skoro i tak nie ma wpływy na pracę? Mniej roboty a i tak działa. Z racji "dodatkowego" podłączenia nie wzrośnie należność za usługę.
Jak mowa o problemach. Mam w swoich autach podłączone i zero problemów. Niby nic nie robi a jednak coś pokazuje co daje możliwość wyciągania jakichś wniosków bez stosowania bardziej zaawansowanych metod.
Faktem jest, że trzeba wybrać jeden z czterech przewodów gdzie się wpiąć w obwód sondy. Trzeba rozróżnić przewód sygnałowy od powrotnego, Trzeba wyeliminować oba przewody grzałki - tylko cholera jak je poznać? Jak już podłączone to w konfiguracji trzeba potwierdzić czy wpięcie dokonane w przewód sygnałowy sondy czy w powrót. Same kłopoty czyż nie?
Prędzej w zakresie problemów i zaleceń mówiłbym o zaniechaniu aktywacji systemu ISA w sterowniku STAG, ktory potrafi zrobić więcej złego niż dobrego. Ale to taki drobny szczegół.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie schodzimy z tematu błędu P0420, który w znacznym stopniu sygnalizuje o kończącym się katalizatorze. To że ktoś zwiększył mnożnik otwarcia wtrysków LPG względem wtrysków Pb i wzbogacił mieszankę powietrzno-paliwową, to może na jakiś czas pomaga, ale z czasem ECU który jest sygnalizowany przez pierwszą sondę o wzbogaconej mieszance, obniży korekty długoterminowe, skróci czasowstryski wtryskiwaczy Pb i cały misterny plan w du..., bo ECU będzie dążyć do utrzymania mieszanki powietrzno paliwowej w stosunku 14,7:1 (AFR), teoretycznie oczywiście.
Ja to się trochę dziwie, że zamiast podjechać do gazownika, który posprawdza ciśnienia reduktora, na listwie, korekty i może jeszcze coś znajdzie, co jest powodem niedomagania instalacji LPG, to tak na sucho zaczynamy grzebać w ustawieniach centralki LPG a później to może skutkować jeszcze większymi problemami.
Ja to się trochę dziwie, że zamiast podjechać do gazownika, który posprawdza ciśnienia reduktora, na listwie, korekty i może jeszcze coś znajdzie, co jest powodem niedomagania instalacji LPG, to tak na sucho zaczynamy grzebać w ustawieniach centralki LPG a później to może skutkować jeszcze większymi problemami.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Ja się z Tobą zgodzę. Z chęcią bym zawiózł do kogoś i nie grzebał sam.lutek34 pisze:
Ja to się trochę dziwie, że zamiast podjechać do gazownika, który posprawdza ciśnienia reduktora, na listwie, korekty i może jeszcze coś znajdzie, co jest powodem niedomagania instalacji LPG, to tak na sucho zaczynamy grzebać w ustawieniach centralki LPG a później to może skutkować jeszcze większymi problemami.
Ale nie mogę znaleźć nikogo we Wrocławiu kto by mi ustawił to coś dobrze.
Nie chcę już jeździć do producenta - chociaż jest we Wro - bo już tam chyba byłem z 30 razy.
Wczoraj zrobiłem automatyczną adaptację - ale to zrobiło jesczze gorzej - nei dało się jeździć - więc wróciłem do starych ustawień.
Może zna ktoś w okolicahc Wrocławia - kogoś kto się zna na LPG - niezależnie od producenta instalacji?
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
A co takiego dzieje się z instalacją LPG i pracą silnika, że tyle razy z nią jeździsz na regulacje i dalej jest źle Twoim zdaniem? Ten temat tyczy się błędu P0420 a tu teraz rozpisujemy się odnośnie regulacji instalacji LPG. Jak masz skończony katalizator, to instalacja LPG nie uzdrowi go, pojeździj na Pb i zobaczysz czy zgaśnie błąd.PelEe pisze:Z chęcią bym zawiózł do kogoś i nie grzebał sam.
Ale nie mogę znaleźć nikogo we Wrocławiu kto by mi ustawił to coś dobrze.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Zrób odczyty jak silnik będzie rozgrzany, tutaj to chyba on jest jeszcze w OL.
Jak chcesz ustawiać na czasowtryski, to czasowtryski Pb powinny być mniej więcej takie same zarówno jak silnik pracuje na Pb jak i na LPG.
Mnożnik jest to iloraz czasowtrysku LPG/czasowtrysku Pb
Jak chcesz ustawiać na czasowtryski, to czasowtryski Pb powinny być mniej więcej takie same zarówno jak silnik pracuje na Pb jak i na LPG.
Mnożnik jest to iloraz czasowtrysku LPG/czasowtrysku Pb
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Mapę ustawiasz podczas jazdy po podniesieniu mnożnika jeśli masz taką opcje w tym programie a wtryski możesz korygować tymi strzałkami. Czasy wtrysków benzyny i lpg muszą się różnic tak jak pisałem
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017 09:48 pm przez macias920, łącznie zmieniany 1 raz.
Pacyfica piękne auto!
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
niestety mój sterownik nie ma tej opcji - to co zrobiłem zrzut to jest aplikacja do nowszej wersji sterownika - u mnie nie działa - ściągnąłem jeszcze najnowszą od producenta i widzę dopiero tam te opcje SWIFT i LIFT o których piszecie
http://autogas.pl/files/Instrukcja%20pr ... er.5.0.pdf
strona 11. Chyba tego nie dam rady zmienić.
Ale dzisiaj obserwowałem to dłużej i te czasy są większe o około średnio 0,8 dla LPG. Ten screen powyżej chyba zrobiłem w jakimś nietypowym momencie - gdy były równe.
Zamówiłem emulator sondy lambda i próbuje go założyć - ale się okazuje że nie mam klucza 24 - jutro spróbuje jeszcze raz.
http://autogas.pl/files/Instrukcja%20pr ... er.5.0.pdf
strona 11. Chyba tego nie dam rady zmienić.
Ale dzisiaj obserwowałem to dłużej i te czasy są większe o około średnio 0,8 dla LPG. Ten screen powyżej chyba zrobiłem w jakimś nietypowym momencie - gdy były równe.
Zamówiłem emulator sondy lambda i próbuje go założyć - ale się okazuje że nie mam klucza 24 - jutro spróbuje jeszcze raz.
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Ale czy to wyższe ciśnienie może wpływac na P0420? Ostatnio trochę mi gazownik zwiększył ciśnienie - ponieważ prz jeździe na utostradzie przy obrotach około 2k przełączał mi się czasami LPG->PB>LPG.
Teraz się nie przełącza. Wydaje mi się że może reduktor już tak nie trzyma ciśnienia dobrze - już ma 6 lat.
Teraz się nie przełącza. Wydaje mi się że może reduktor już tak nie trzyma ciśnienia dobrze - już ma 6 lat.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
PelEe,
Przy tych nastawach jak na screenie nie ustawisz:
- ciśnienie za wysokie - fabrycznie ok. 1 bara - ty masz 33% więcej. To skraca czasy wtrysku LPG - zatem potrzebne szybkie wtryski a i nie pozostaje bez wpływu na ich żywotność. Zmniejsz szacuję do 1-1,1 bara.
- Mnożnik pokazuje jakby ktoś sterował ciśnieniem w taki sposób, by czas wtrysku benzyny był zgodny z czasem wtrysku LPG. Zasadą jest faktycznie by czas wtrysku pokazywany na wtryskiwaczach benzynowych był taki sam przy pracy tak na benzynie jak i na gazie. Ale patrzymy tylko na czas wtrysku wtryskiwaczy benzynowych. Na benzynie ten czas to fizyczny czas wtrysku benzyny, na gazie to czas podawany przez ECU silnika sterujący komputerem gazowym. Wtryski benzynowe fizycznie nie pracują - paliwo podawane jest przez wtryski LPG w (z grubsza) czasie wtryskiwaczy benzynowych i z uwzględnieniem mnożnika.
- Takie nastawy jak na screenie pewnie pozwolą na jazdę na LPG, ale po jakimś czasie uniemożliwią poprawną pracę silnika na benzynie.
- Nie powinno się "grzebać" przy indywidualnych korektaach na poszczególnych wtryskiwaczach bez jednoznacznej i konkretnej przyczyny. Z przebiegu mapy gazowej odnoszę wrażenie jakby ktoś właśnie w taki sposób powyginał nienaturalnie to co na wykresie jest zieloną krzywą. Idealnie obie krzywe powinny się pokrywać, ale warto pamiętać, że to nie jest stan uzyskany raz na zawsze. To się w czasie jazdy zmienia. Odchyłka +- 10% od ideału uznawana jest za OK.
Co masz zrobić:
- Zmniejsz ciśnienie na reduktorze do wartości zalecanych
- Reset ECU i w miarę sporo pojeździj na benzynie
- Kalibracja instalacji.
- Trochę pojeździj na uzyskanych mapach
- weryfikacja nastawów i ręczne dopieszczenie
Po tym powinno być OK
Przy tych nastawach jak na screenie nie ustawisz:
- ciśnienie za wysokie - fabrycznie ok. 1 bara - ty masz 33% więcej. To skraca czasy wtrysku LPG - zatem potrzebne szybkie wtryski a i nie pozostaje bez wpływu na ich żywotność. Zmniejsz szacuję do 1-1,1 bara.
- Mnożnik pokazuje jakby ktoś sterował ciśnieniem w taki sposób, by czas wtrysku benzyny był zgodny z czasem wtrysku LPG. Zasadą jest faktycznie by czas wtrysku pokazywany na wtryskiwaczach benzynowych był taki sam przy pracy tak na benzynie jak i na gazie. Ale patrzymy tylko na czas wtrysku wtryskiwaczy benzynowych. Na benzynie ten czas to fizyczny czas wtrysku benzyny, na gazie to czas podawany przez ECU silnika sterujący komputerem gazowym. Wtryski benzynowe fizycznie nie pracują - paliwo podawane jest przez wtryski LPG w (z grubsza) czasie wtryskiwaczy benzynowych i z uwzględnieniem mnożnika.
- Takie nastawy jak na screenie pewnie pozwolą na jazdę na LPG, ale po jakimś czasie uniemożliwią poprawną pracę silnika na benzynie.
- Nie powinno się "grzebać" przy indywidualnych korektaach na poszczególnych wtryskiwaczach bez jednoznacznej i konkretnej przyczyny. Z przebiegu mapy gazowej odnoszę wrażenie jakby ktoś właśnie w taki sposób powyginał nienaturalnie to co na wykresie jest zieloną krzywą. Idealnie obie krzywe powinny się pokrywać, ale warto pamiętać, że to nie jest stan uzyskany raz na zawsze. To się w czasie jazdy zmienia. Odchyłka +- 10% od ideału uznawana jest za OK.
Co masz zrobić:
- Zmniejsz ciśnienie na reduktorze do wartości zalecanych
- Reset ECU i w miarę sporo pojeździj na benzynie
- Kalibracja instalacji.
- Trochę pojeździj na uzyskanych mapach
- weryfikacja nastawów i ręczne dopieszczenie
Po tym powinno być OK
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017 10:19 am przez M., łącznie zmieniany 1 raz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Bladego pojęcia nie mam. Jedno jest pewne jak P0420 występuje tylko na gazie to jest to błąd regulacji, jak na benzynie też to katalizator lub sonda. U mnie pojawia się P0430 na gazie często, na benzynie sporadycznie a widzę że sondy pracują, więc myślę że lada dzień wyleci stary katalizator.PelEe pisze:Ale czy to wyższe ciśnienie może wpływac na P0420?
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
kurde to chyab sam tego nie dam rady.dexus pisze:Bladego pojęcia nie mam. Jedno jest pewne jak P0420 występuje tylko na gazie to jest to błąd regulacji, jak na benzynie też to katalizator lub sonda. U mnie pojawia się P0430 na gazie często, na benzynie sporadycznie a widzę że sondy pracują, więc myślę że lada dzień wyleci stary katalizator.PelEe pisze:Ale czy to wyższe ciśnienie może wpływac na P0420?
Ciśnienie mam rozumieć mam zmienić w programie? czy coś kręcić przy reduktorze?
rozumiem że chodzi o ten parametr 1,33 ?
kurde - chyba jednak muszę to komuś oddać do regulacji..
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
Tak ten parametr co masz 1,33 powinien być w okolicach 1 i to teoretycznie w pełnym zakresie obciążeń. Ciśnienie gazu ustawiasz na reduktorze (fizycznie regulujesz śrubką).
Może się też okazać, że będzie potrzeba zmiany średnicy dyszy, więc jeżeli już widzisz że sytuacja cie przerasta to może zmień gazownika na innego z polecenia bo im dalej w las tym więcej drzew. Ale jak dałbyś rade to ustawić to byś się dużo nauczył na przyszłość
Jak masz czas i możliwość to reguluj dalej ja ci kibicuje i śledzę wątek. Na forum dużo osób ci pomoże a możesz też szukać pomocy na lpg-forum.pl.
Pozdrawiam.
Może się też okazać, że będzie potrzeba zmiany średnicy dyszy, więc jeżeli już widzisz że sytuacja cie przerasta to może zmień gazownika na innego z polecenia bo im dalej w las tym więcej drzew. Ale jak dałbyś rade to ustawić to byś się dużo nauczył na przyszłość
Jak masz czas i możliwość to reguluj dalej ja ci kibicuje i śledzę wątek. Na forum dużo osób ci pomoże a możesz też szukać pomocy na lpg-forum.pl.
Pozdrawiam.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
W programie masz tylko odczyt tego co masz wyregulowane mechanicznie na reduktorze - program nie reguluje ciśnienia!!!PelEe pisze:Ciśnienie mam rozumieć mam zmienić w programie? czy coś kręcić przy reduktorze?
Zwykle centralnie umieszczona śruba (TORX, ampul) w reduktorze - kręcąc w jedną stronę zwiększasz, w drugą zmniejszasz ciśnienie. Powinno być na korpusie oznaczone gdzie + czyli zwiększenie ciśnienia, gdzie - czyli zmniejszenie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Same w kosmos nie wylecą - będą wymagały zrobienia od nowa bo na obecnych nie będzie chodził.dexus pisze: Jak zmienisz ciśnienie na reduktorze to wszystkie ustawienia wylecą w kosmos.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Wiem. Może mało precyzyjnie się wyraziłem. Generalnie chodzi mi o to że jak pozmienia sobie ciśnienie na reduktorze to potem powrót do obecnych ustawień (wgranie poprzednich) raczej nie będzie możliwy. Przynajmniej u mnie tak było, jak pogrzebałem przy ciśnieniu, to nawet kiedy udało mi się ustawić poprzednie ciśnienie na reduktorze i wgrać stare ustawienia to średnio to działało.M. pisze:Same w kosmos nie wylecą - będą wymagały zrobienia od nowa bo na obecnych nie będzie chodził.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Przeczytaj mój post o problemach z LPG i rozbitych Bank-ach. A ciśnienia i mnożniki doprowadziły moje spalanie do poziomu 18-19l LPG.PelEe pisze:@deus - a dlaczego zmieniałeś ciśnienie? I co się zmieniło na + po tej zmianie?
Czterech gazoników (nazwa celowa), miesiące doktoryzowania się z map LPG i efekt żaden.
Zamiast tracić czas na doktoryzowanie się z ustawień LPG ( nie bierz tego do siebie, to tylko takie moje odczucie) lepiej poświęcić go na znalezienie dobrego fachowca (może to wcale nie zająć mniej czasu niż nauczenie się strojenia instalacji;) ). W moim przypadku samo strojenie nic nie dało. Gość polecany na LPG forum przerobił mi całkowicie mocowanie wtrysków (co pociągnęło za sobą skrócenie wężyków) i profesjonalnie ustawił mapy. Od tego czasu odpukać wszystko śmiga.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie rozpisujecie się tutaj o ciśnieniach, czasoswtryskach wtryskiwaczy LPG a nikt nie wie jaki reduktor Pele ma, jakie wtryskiwacze itd. Może mieć żle dobrany reduktor do mocy silnika i żeby to jako tako chodziło, to podnieśli lekko ciśnienie na reduktorze, chociaż ciśnienie 1.3bara nie jest jakoś strasznie wysokim ciśnieniem. Ważnym jest czy reduktor utrzymuje ciśnienie podczas mocnego wkręcania silnika.
Jeszcze raz napiszę, wystarczy podłączyć zwykłego ELMa i sprawdzić korekty w pełnym zakresie obrotów, na postoju i podczas jazdy. Jak będzie ubogo lub bardzo bogato, to wtedy wiadomo że trzeba macać instalacje.
Jeszcze raz napiszę, wystarczy podłączyć zwykłego ELMa i sprawdzić korekty w pełnym zakresie obrotów, na postoju i podczas jazdy. Jak będzie ubogo lub bardzo bogato, to wtedy wiadomo że trzeba macać instalacje.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
I tak i nielutek34 pisze:rozpisujecie się tutaj o ciśnieniach, czasoswtryskach wtryskiwaczy LPG a nikt nie wie jaki reduktor Pele ma, jakie wtryskiwacze itd. Może mieć żle dobrany reduktor do mocy silnika i żeby to jako tako chodziło, to podnieśli lekko ciśnienie na reduktorze
Jak poczytać to znaczna część postów zawiera zbyt mało konkretów żeby coś konkretnego podpowiedzieć. Można kombinować bazując na tym co dostarczył pytający i przyjmując jakieś pewniki.
Można też dopytywać o wszystko inne.
Można też nic nie pisać.
Jeśli auto chodziło, a screen coś pokazuje, można powiedzieć co jest nie tak na tym co widać.
A jeśli ktoś chce przeanalizować problem "do dna" może zadać i 1.000 dodatkowych pytań i wówczas okaże się, że nadal nic nie wiadomo.
Mówisz o źle dobranym reduktorze. Ja bym w tej kwestii podpowiedział jeszcze wypracowany reduktor. Też można poprawić co nieco podnosząc ciśnienie i na jakiś czas będzie niby dobrze.
A żeby nie ciągnąć tematu ja więcej nie wypowiadam się, a proszę tylko moderatora o wydzielenie do nowego wątku we własciwym dziale tego co poza tematem głównym.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Mam reduktor Zavoli Zeta S.
Wtryskiwacze Magic Jet.
Byłem dzisiaj u gazownika we Wro, który miał dobre opinie na dobry mechanik
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/wroclaw/cito.html
A więc tak.
Reduktor dobrze by było przeczyścić.
Wtryskiwacze nie działają równo - dobrze by było je wymienić za jakiś czas.
Ciśnienie 1,3 wcale nie jest aż takim złym ciśnieniem - mówił że wygląda to w miarę ok - ale ten mój sterownik ESGII nie jest najwyższych lotów.
Regulował mi tam razem z analizą spalin godzinę.
Przeczyściił wtryski - ale mówił, że dalej nie działają równo wszystkie.
Mam za długię wężyki doprawdzające też.
Poprosiłem o zamontowanie tej przedłużki przed sondą.
Pojeżdżę chwilę i zobaczę.
ALe pewnie czeka mnie wymiana wtryskiwaczy.
On proponował jakieś Herculesy jeśli dobrze pamiętam.
Wtryskiwacze Magic Jet.
Byłem dzisiaj u gazownika we Wro, który miał dobre opinie na dobry mechanik
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/wroclaw/cito.html
A więc tak.
Reduktor dobrze by było przeczyścić.
Wtryskiwacze nie działają równo - dobrze by było je wymienić za jakiś czas.
Ciśnienie 1,3 wcale nie jest aż takim złym ciśnieniem - mówił że wygląda to w miarę ok - ale ten mój sterownik ESGII nie jest najwyższych lotów.
Regulował mi tam razem z analizą spalin godzinę.
Przeczyściił wtryski - ale mówił, że dalej nie działają równo wszystkie.
Mam za długię wężyki doprawdzające też.
Poprosiłem o zamontowanie tej przedłużki przed sondą.
Pojeżdżę chwilę i zobaczę.
ALe pewnie czeka mnie wymiana wtryskiwaczy.
On proponował jakieś Herculesy jeśli dobrze pamiętam.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Reduktor obsługuje samochody o mocy do 250KM Dobrze chyba mieć jakiś zapas mocy.PelEe pisze:Mam reduktor Zavoli Zeta S.
Prośba do moderatora, bo temat zboczył o 90stopni, chyba czas odseparować podwątekt o LPG do odpowiedniego wątku.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816