Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

lukkaz1983
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2017 02:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: lukkaz1983 » 05 paź 2017 04:03 pm

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum , jestem tu nowy i to mój pierwszy post , więc proszę mnie nie zlinczować za błędy.
Posiadam Packę 4.0 AWD od maja tego roku , zrobiłem w niej już naprawdę dużo , żeby była sprawna i dawała przyjemność z jazdy , w tym celu też założyłem nową instalację
STAG QMAX PLUS z wtryskiwaczami AC W03 i Reduktor LOVATO RGJ HP . Było to w lipcu i od tamtej pory dzieją się dziwne rzeczy z samochodem tj , jadąc jednostajnie przy obrotach ok 1600-1900 może 2100 obrotów , czuć szarpnięcie autem , wiem , były już tego typu posty , jednak dzieje się jeszcze coś . W oscyloskopie w programie AC po analizie zauważyłem , że w tych zakresach co jakiś czas następuje czas wtrysku na poziomie 1,5ms , 0,9 ms , podczas gdy inne wtryski mają po 18ms , 16ms , i są to przerwy w różnych bankach . Mój ,, gazownik ,, zapewnia mnie , że wszystko zainstalował i złożył poprawnie , auto jest znowu u niego a ja jestem załamany , bo po 1 chciałem inna instalację a założył AC a po 2 auto jest u niego 4 raz w ciągu 3 miesięcy , auto przejechało w sumie 4 tys km , w tym jedna trasa do Niemiec.
Możecie Panowie coś doradzić , wiem , że mógłbym dać auto do innego warsztatu , ale ta instalacja od początku nie działa dobrze , prosiłem 3 razy żeby zdjął i oddał kasę to za każdym razem wodzi że zrobi i będzie jeździć , Mieszkam na stałe w DE i chciałem Prinsa , to założył AC . Brak słów , ktoś coś ? Dziękuję za propozycje.
Dodam , że Pan Gaz...ik twierdzi , że wszystkie wtryskiwacze sa zainstalowane i ułożone tak , jak tu pokazywali koledzy na forum . Dziękuję
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD , Pb + LPG STAG QMAX PLUS ,LOVATO RGJ HP , AC W03

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: dexus » 06 paź 2017 07:33 am

Sprawa pierwsza: jakim prawem założył coś czego nie chciałeś?
Sprawa druga: staga posiadam już w trzecim albo czwartym aucie, poprawnie wyregulowany działa naprawdę dobrze.
Sprawa trzecia: świece i cewki masz dobre? Stag ma opcje wyłączania poszczególnych wtrysków, zacznij wyłączać po jednym wtrysku gazowym (najpierw pierwszy, potem drugi itd) jeśli szarpanie ustąpi przy wyłączeniu któregoś to szukaj problemu w cewce lub świecy. Wszystko to przy założeniu że montaż jest prawidłowy.
Pozdrawiam
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

lukkaz1983
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2017 02:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: lukkaz1983 » 06 paź 2017 09:02 am

Witam dzisiaj dzwonilem do tego magika .. jeszcze reguluje . Świece sa wymienione na nowe rozrząd też cewki były ok na benzynie jeździ az miło .ale jak mapa od gazu zacznie świrowac i zacznie przerywać to później na benzynie jest to samo.Dopiero po skasowaniu map od benzyny i gazu jest ok. do czasu ponownego przeywania. Najlepsze jest to , że już 3 razy mówiłem żeby mi ściągnął instalację i oddał kasę to mówi że to będzie działać . Miałem wcześniej Staga 300-6 w Voyagerze 3.3 6 lat i nic się nie działo . Dlatego nie wiem dlaczego teraz jest taki problem . Pomijając fakt , że za instalację i wymianę świec zapłaciłem 5tys . i wydałem na testy tego Pana już 1tys na paliwo.
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD , Pb + LPG STAG QMAX PLUS ,LOVATO RGJ HP , AC W03

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: dexus » 06 paź 2017 12:32 pm

Na benzynie może być OK. Gaz jest bardziej czuły na wszelkie problemy w układzie zapłonowym. Mi szarpał tylko na gazie, wymieniłem cewkę i wszystko wróciło do normy.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: lutek34 » 06 paź 2017 07:20 pm

lukkaz1983 pisze:
06 paź 2017 09:02 am
Pomijając fakt , że za instalację i wymianę świec zapłaciłem 5tys .
To nie mało dałeś za instalacje, czy ten magik jest na oficjalnej stronie Staga?. Dla własnego dobra, podjedz do kogoś sprawdzonego, niech rzuci okiem co tam masz za mętlik, bo na pewno coś jest poknocone. Może w twojej okolicy jest któryś z "gurów" forum lpg-forum.pl?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: M. » 06 paź 2017 09:28 pm

Co prawda mam STAG-a ale w wersji 300+ a może i ISA, której to ISA-y nie używam bo miesza bardziej niż pomaga.
Opisywany problem wskazywać może na wadę natury elektrycznej. Rozumiem, że co jakiś czas stochastyczny wtryskiwacz działa zdecydowanie krócej niż pozostałe w tym samym czasie. Rejestruje to oscyloskop a więc to na mój gust nie działanie mechaniczne wtryskiwacza ograniczające porcję gazu, a krótszy impuls otrzymywany ze sterownika na wybranym wtryskiwaczu gazowym. Jeśli źle odczytuję treść proszę o sprostowanie.
Uwzględniając fakt, że czasy wtrysku LPG są pochodną czasów wtrysku wyznaczonych przez benzynowe ECU silnika i modyfikowane przez sterownik LPG do wartości wynikających z parametrów jazdy są moim zdaniem dwie opcje:
1. Wariuje ECU silnika w zakresie sterowania wtryskiwaczami, a jeśli przy jeździe na benzynie tego nie obserwujesz, to raczej bym wykluczył
2. Sterownik LPG gubi się w przetwarzaniu informacji i sieje błędy na wtryskiwacze gazowe.
I jeszcze jedna opcja ewentualna, której przy robocie profesjonalisty raczej być nie powinno, ale dla porządku dodam. Jest nią miejsce wcięcia się w obwody wtryskiwaczy benzynowych, jakość połączeń, jakość izolacji miejsc lutowania.
Gdyby to mnie dotyczyło, sprawdziłbym sobie czy zgadzają się podłączenia 1 cylinder - wtrysk benzynowy = 1 cylinder wtrysk gazowy i tak aż do 6-go. Bywa, że gazownikowi się potenteguje i choć silnik oczekuje gazu w jakimś miejscu, dostaje w innym, a przy pojemności, mocy silnika i przepływach powietrza przez kolektor czasem taki błąd może pozwalać na w miarę poprawną jazdę, choć nie pozostaje obojętny dla kultury pracy (miałem chwilowo coś takiego w Voyku, po wizycie serwisowej u gazownika).
Moim zdaniem nie jest to kwestia ani świec, ani cewek - o ile układ zasilania benzyną i zapłonowy, nie zapominając o sondach O2 są sprawne.
Może zasugeruj gazownikowi, niech podmieni Ci sterownik LPG na inny i okaże się czy to nie jego wina.

Miałem kiedyś w STAG-u 300 awarię wewnętrzną sterownika. Białystok zdiagnozował, wyjął, naprawił, zamontował i ustawił na nowo instalację w ramach gwarancji. Ale pojechałem do nich w tym celu. Jak pamiętam upaliły się jakieś przekaźniki w środku czy coś takiego.
U Ciebie nie można wykluczyć, że może występować jakaś nawet drobna wada sterownika (choćby zimny lut) i czasem łapie a czasem może się gubić.
Gdyby nie odległość namawiałbym Cię do podjechania na Podlasie, ale sam wiem, że to mało realne - choć miałbyś temat ogarnięty radykalnie i absolutnie profesjonalnie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

lukkaz1983
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2017 02:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: lukkaz1983 » 07 paź 2017 07:27 am

Witam wszystkich ponownie , przepraszam , że dopiero dzisiaj , ale miałem problem z zalogowaniem , auto mam , przerywa dalej w tych granicach obrotów , najdziwniejsze w tym wszystkim jest to , że program ac pokazuje przerywania wtrysków na każdym banku , czyli wnioskuję , że najprawdopodobniej wszystkie cewki są już słabe ? nie wiem już sam , instalacja jest założona podobno wzorcowo , więc pewnie czeka mnie kupno 6 cewek wymianę i sprawdzenie wszystkiego ponownie , Dziękuję Wam za sugestie , będę informował na bieżąco co i jak .Pozdrawiam i dziękuję

Edit :
Mam wszystko wyłączone , tzn sondy nie są podłączone ODB też nie oraz autoadaptacja OFF , więc wydaje mi się ,że instalacja z tyloma opcjami regulacji powinna działać , ale nie ma skąd brać danych skoro wszystko OFF , chyba , że się mylę , ..
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD , Pb + LPG STAG QMAX PLUS ,LOVATO RGJ HP , AC W03

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: lutek34 » 07 paź 2017 08:07 am

lukkaz1983 pisze:
07 paź 2017 07:27 am
nie wiem już sam , instalacja jest założona podobno wzorcowo , więc pewnie czeka mnie kupno 6 cewek wymianę i sprawdzenie wszystkiego ponownie ,
Niepotrzebnie brniesz w dodatkowe koszty, zamiast zdiagnozować poprawność instalacji i strojenia w sprawdzonym warsztacie STAG. Obecny "szpec" będzie twierdził że z jego strony jest wszystko OK, a przyczyną nie poprawnej pracy silnika na LPG jest w układzie zapłonowym, akumulatorze, silniku, kolorze auta, niedopompowanych kołach itd.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Problem z czasami wtrysków STAG QMAX PLUS

Post autor: M. » 07 paź 2017 04:06 pm

lukkaz1983 pisze:
07 paź 2017 07:27 am
Mam wszystko wyłączone , tzn sondy nie są podłączone ODB też nie oraz autoadaptacja OFF , więc wydaje mi się ,że instalacja z tyloma opcjami regulacji powinna działać , ale nie ma skąd brać danych skoro wszystko OFF , chyba , że się mylę , ..
Instalacja jest zrobiona wzorcowo???
To czemu nie jest podłączona jak przewiduje instrukcja?
Co do sond - one są podłączone i ich odczyty widzi ECU silnika i na ich podstawie steruje wtryskami benzynowymi. A że one są odcięte przy pracy na gazie, dawkowanie gazu jest pochodną wynikającą z odczytów sond.

Sugeruję skorzystać z rady kolegi i skorzystać z dobrego gazownika zanim wydasz majątek na rzeczy niepotrzebne, a jeśli tak chcesz to może pojedź po bandzie i wymień cały samochód.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG problemy z pracą instalacji”