Za slaby reduktor w stosunku do KM

bunclik
Posty: 34
Rejestracja: 02 cze 2018 09:42 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Samochód: Chrysler Pacifica Touring 3.5
Postawił flaszek: 13
Dostał flaszek: 1

Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: bunclik » 19 lut 2020 06:08 pm

Witam
dowiedziałem się dziś ze mam w mojej Pacifice 3,5 l reduktor o mocy do 130 KM .
Praktycznie i na benzynie i na gazie nie widzę żadnych różnic co do mocy , gazownik powiedział ze jest to szkodliwe dla silnika . Teraz pytanie jaka jest prawda .

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 950
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 9
Dostał flaszek: 16

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: głodźillaryki » 19 lut 2020 07:20 pm

Mozna rekompensowac ów za mały reduktor w wielu instalacjach dotryskiem Pb
Różnice powinienes odczuć przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu bez ów dotrysku.
Jesli jezdzisz spokojnie to tego nie poczujesz, ze za mały.
Jesli dynamicznie... Z ów dolaniem pb też nie poczujesz.
Czy w takim układzie szkodliwe,to ja nie wiem.... Jesli zestrojone dobrze to wydaje mi się, że to nawet zdrowe dla silnika.... Ale czy fachowe,to chyba nie 😁
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

andrzej sdl
Posty: 201
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 4

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: andrzej sdl » 20 lut 2020 09:25 am

Reduktor trzeba wymienić na taki do 250-300 koni.
Ja mam KME Gold coś tam chyba do 300 koni.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4880
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 35
Dostał flaszek: 58

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: M. » 20 lut 2020 11:45 am

Z reduktorem LPG jest jak z koniem:
Jak masz bryczkę i zaprzęgniesz kucyka to po równym albo z górki na pusto swobodnie pojedzie.
Jak masz furę to kucyk nie da rady i przydałby się koń.
Tenże koń też może nie wydolić jak załadujesz furę po brzegi i będzie pod górę a może i pod wiatr. Wtedy przydadzą się dwa konie - każdy po swojej stronie dyszla.
No i jeszcze gdyby było na zmianę góra - dół - góra - dół z furą węgla na pace - to by trza pomyśleć o koniach specjalnej rasy co sobie poradzą.

Kucyk fajnie będzie wyglądał przy każdej furze - ale z jego użytecznością nie ma to nic wspólnego. Da radę tylko w określonych specyficznych warunkach. W innych wyzionie ducha, a wówczas i fura może ucierpieć.

Stosując reguły analogii wyciągnij swoje wnioski.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 950
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 9
Dostał flaszek: 16

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: głodźillaryki » 20 lut 2020 06:24 pm

Mam tu pewne wątpliwości czy na pewno jest to reduktor 130 km...
Ja w Dodgu mam firmy teraz nie pamietam,ale reduktor 250 zdaje km,który ma blizniaka 150km z zewnątrz różnią się tylko doprowadzaniem gazu... 6 lub większy 8 mm...
😁 na początku myślałem właśnie że mam takie maleństwo, ale nie.... 😁
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

andrzej sdl
Posty: 201
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 4

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: andrzej sdl » 20 lut 2020 06:44 pm

Przy za małym reduktorze mieszanka będzie za uboga i w takiej sytuacji dochodzi do wypalania bebechów silnika.Oczywiście wtedy kiedy się daje w pedał.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4880
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 35
Dostał flaszek: 58

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: M. » 20 lut 2020 06:58 pm

głodźillaryki,
1. Proponowałbym najpierw sprawdzić a później pisać konkretnie. :P
2. Moim zdaniem "km" to nie to samo co "KM".
km to kilometry
KM to konie mechaniczne
No chyba że jestem w błędzie ;)
3. Trudno dywagować jaki reduktor ma kolega. Wydaje się, że możemy bazować tylko na tym co napisał, a przy niedosycie informacyjnym zawsze można zadać pytanie dodatkowe. :!:

I choć na początku uwagi skierowałem do jednego z dyskutujących kolegów, treść uwag odnosi się w równej mierze do każdego innego autora wpisów.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 950
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 9
Dostał flaszek: 16

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: głodźillaryki » 20 lut 2020 07:08 pm

Użyłem w pewnym sensie skrótu myśliwego 😂 oczywiscie miałem na myśli KM. 😛😀
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 476
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 20

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: Carl » 20 lut 2020 11:05 pm

buncik, a czy Ty może wiesz jaki masz ten reduktor? Jaką instalację? A czy Ty może wiesz jakie masz ustawione ciśnienie robocze gazu?
Faktem jest, że te konie - jak to ktoś napisał na forum lpg - to w Pacy jakieś ospałe są, ale żeby wystarczał im reduktor o wydajności odpowiedniej dla silnika mocy o połowę mniejszej, to aż wierzyć mi się nie chce... chyba, że gazownik podjechał mocno do góry z ciśnieniem :/ Ale w takim przypadku przy butowaniu spadki ciśnienia na za małym reduktorze byłyby tak duże, że układ powinien przełączać się na Pb - czy takie sytuacje u Ciebie występują?

głodźillaryki, z tym dotryskiem Pb, to jest jakiś sposób, ale po pierwsze nie w każdej instalacji da się to zrobić, a po wtóre koszt nowego reduktora nie jest astronomicznie wysoki, więc gdyby mnie ten problem dotknął, to bez zastanawiania się wymieniłbym na nowy, a stary (jeśli jest sprawny) poszedłby do działu giełda albo innego olxa :mrgreen:
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 950
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 9
Dostał flaszek: 16

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: głodźillaryki » 21 lut 2020 04:50 am

Carl - to właśnie jest chyba jedyny sposób (niedostepny we wszystkich instalacjach oczywiscie) na tak mały reduktor 😁
Oczywiscie,bez sensu , bo można kupic tani reduktor i odpowiedni do mocy silnika....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

bunclik
Posty: 34
Rejestracja: 02 cze 2018 09:42 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Samochód: Chrysler Pacifica Touring 3.5
Postawił flaszek: 13
Dostał flaszek: 1

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: bunclik » 21 lut 2020 10:22 pm


Awatar użytkownika
M.
Posty: 4880
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 35
Dostał flaszek: 58

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: M. » 21 lut 2020 11:14 pm

Tomasetto NORDIC PLN 145 brutto (miedź 6mm)
Nominalnie wydajność do 170KM
Zalecany do max 150KM.
Ty potrzebujesz 250KM+
Obecny reduktor zdecydowanie za mały.
Zmieniłbym na KME GOLD PLN 350 brutto razem z filtrem fazy ciekłej (miedź 8mm)

Ktoś kto robił zrobił albo po taniości, albo nie miał pojęcia co robi.
Wymagana wymiana rurki z fi 6 na fi 8mm (przy 6mm mocniejszy reduktor też sobie może nie poradzić) a jak rurka to i wielozawór w butli na super (pod 8mm). O reduktorze już wiesz - a że masz swój zintegrowany z filtrem fazy ciekłej to musisz uwzględnić też taki filtr.
Przy tym reduktorze turlać się da, ale jeździć już zdecydowanie nie.
Co zrobisz jak trzeba będzie dodać gazu, a silnik gazu nie dostanie bo reduktor - a wcześniej przewód doprowadzający - nie wydolą?

Robotę robił klasyczny druciarz. Sorry za szczerość.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Carl
Posty: 476
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 20

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: Carl » 21 lut 2020 11:38 pm

Reduktor Tomasetto AT-09 Nordic dedykowany do silników o mocy do 170 KM
https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at- ... -1530.html

Wersja XP do 244KM kosztuje 173 zeta i powinna wejść bez większych przeróbek... ale czy warto?
https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at- ... -1846.html

ps. zmień gazownika

edyta
M. był szybszy... :mrgreen:
Piotr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4880
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 35
Dostał flaszek: 58

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: M. » 22 lut 2020 12:04 am

Tomaska bodaj Artica miałem onegdaj w Voyku i finalnie zmieniłem na Golda.
jakoś mi ten typ nie podchodzi i obecnie na niego nie patrzę.
W Aspenie mam KME TWIN-a wydoli ponad 400KM co mnie satysfakcjonuje od ok. 160.000km. Myślę by go odświeżyć nowym PLUG-AND-PLAY - choć zero problemów i wyrabia do odcinki paliwa przy 171km/h z butem włącznie.
Carl pisze:
21 lut 2020 11:38 pm
Wersja XP do 244KM kosztuje 173 zeta i powinna wejść bez większych przeróbek... ale czy warto?
Te NOMINALNE 244KM to na granicy zapotrzebowania - jeśli faktyczne a nie marketingowe jak to często bywa.
Wraz z upływem czasu reduktor zmniejsza wydajność bo zamulenie chociażby i po roku lub dwóch spadnie do tego co dziś masz.
Nie dziwi mnie zatem wątpliwość kolegi "...czy warto?" Wręcz z nią się utożsamiam.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mlody
Posty: 81
Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: mlody » 05 mar 2020 06:35 pm

Polecam Magic III BIG. Bez problemu obrabia ten silnik.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka

'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4880
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 35
Dostał flaszek: 58

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: M. » 06 mar 2020 12:20 am

mlody pisze:
05 mar 2020 06:35 pm
Polecam Magic III BIG. ...
Historycznie patrząc na ten typ reduktora warto pamiętać, że choć bardzo ciekawy i niekonwencjonalny, to onegdaj był obarczony poważną wadą.
Nie wiem jak sprawy się mają obecnie, ale z racji historii raczej ja na niego bym nie postawił. Choć możliwe, że popełniam błąd w moim postrzeganiu świata.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mlody
Posty: 81
Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg

Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM

Post autor: mlody » 06 mar 2020 08:10 pm

Faktycznie reduktory te miały przypadłość, która została poprawiona długi czas temu. Zgłębiałem temat tego reduktora jak go wymieniałem. Można poczytać opinie na lpg-forum.

Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka

'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG ”