Za slaby reduktor w stosunku do KM
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 02 cze 2018 09:42 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Samochód: Chrysler Pacifica Touring 3.5
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 1
Za slaby reduktor w stosunku do KM
Witam
dowiedziałem się dziś ze mam w mojej Pacifice 3,5 l reduktor o mocy do 130 KM .
Praktycznie i na benzynie i na gazie nie widzę żadnych różnic co do mocy , gazownik powiedział ze jest to szkodliwe dla silnika . Teraz pytanie jaka jest prawda .
dowiedziałem się dziś ze mam w mojej Pacifice 3,5 l reduktor o mocy do 130 KM .
Praktycznie i na benzynie i na gazie nie widzę żadnych różnic co do mocy , gazownik powiedział ze jest to szkodliwe dla silnika . Teraz pytanie jaka jest prawda .
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Mozna rekompensowac ów za mały reduktor w wielu instalacjach dotryskiem Pb
Różnice powinienes odczuć przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu bez ów dotrysku.
Jesli jezdzisz spokojnie to tego nie poczujesz, ze za mały.
Jesli dynamicznie... Z ów dolaniem pb też nie poczujesz.
Czy w takim układzie szkodliwe,to ja nie wiem.... Jesli zestrojone dobrze to wydaje mi się, że to nawet zdrowe dla silnika.... Ale czy fachowe,to chyba nie
Różnice powinienes odczuć przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu bez ów dotrysku.
Jesli jezdzisz spokojnie to tego nie poczujesz, ze za mały.
Jesli dynamicznie... Z ów dolaniem pb też nie poczujesz.
Czy w takim układzie szkodliwe,to ja nie wiem.... Jesli zestrojone dobrze to wydaje mi się, że to nawet zdrowe dla silnika.... Ale czy fachowe,to chyba nie
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Reduktor trzeba wymienić na taki do 250-300 koni.
Ja mam KME Gold coś tam chyba do 300 koni.
Ja mam KME Gold coś tam chyba do 300 koni.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Z reduktorem LPG jest jak z koniem:
Jak masz bryczkę i zaprzęgniesz kucyka to po równym albo z górki na pusto swobodnie pojedzie.
Jak masz furę to kucyk nie da rady i przydałby się koń.
Tenże koń też może nie wydolić jak załadujesz furę po brzegi i będzie pod górę a może i pod wiatr. Wtedy przydadzą się dwa konie - każdy po swojej stronie dyszla.
No i jeszcze gdyby było na zmianę góra - dół - góra - dół z furą węgla na pace - to by trza pomyśleć o koniach specjalnej rasy co sobie poradzą.
Kucyk fajnie będzie wyglądał przy każdej furze - ale z jego użytecznością nie ma to nic wspólnego. Da radę tylko w określonych specyficznych warunkach. W innych wyzionie ducha, a wówczas i fura może ucierpieć.
Stosując reguły analogii wyciągnij swoje wnioski.
Jak masz bryczkę i zaprzęgniesz kucyka to po równym albo z górki na pusto swobodnie pojedzie.
Jak masz furę to kucyk nie da rady i przydałby się koń.
Tenże koń też może nie wydolić jak załadujesz furę po brzegi i będzie pod górę a może i pod wiatr. Wtedy przydadzą się dwa konie - każdy po swojej stronie dyszla.
No i jeszcze gdyby było na zmianę góra - dół - góra - dół z furą węgla na pace - to by trza pomyśleć o koniach specjalnej rasy co sobie poradzą.
Kucyk fajnie będzie wyglądał przy każdej furze - ale z jego użytecznością nie ma to nic wspólnego. Da radę tylko w określonych specyficznych warunkach. W innych wyzionie ducha, a wówczas i fura może ucierpieć.
Stosując reguły analogii wyciągnij swoje wnioski.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Mam tu pewne wątpliwości czy na pewno jest to reduktor 130 km...
Ja w Dodgu mam firmy teraz nie pamietam,ale reduktor 250 zdaje km,który ma blizniaka 150km z zewnątrz różnią się tylko doprowadzaniem gazu... 6 lub większy 8 mm...
na początku myślałem właśnie że mam takie maleństwo, ale nie....
Ja w Dodgu mam firmy teraz nie pamietam,ale reduktor 250 zdaje km,który ma blizniaka 150km z zewnątrz różnią się tylko doprowadzaniem gazu... 6 lub większy 8 mm...
na początku myślałem właśnie że mam takie maleństwo, ale nie....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Przy za małym reduktorze mieszanka będzie za uboga i w takiej sytuacji dochodzi do wypalania bebechów silnika.Oczywiście wtedy kiedy się daje w pedał.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
głodźillaryki,
1. Proponowałbym najpierw sprawdzić a później pisać konkretnie.
2. Moim zdaniem "km" to nie to samo co "KM".
km to kilometry
KM to konie mechaniczne
No chyba że jestem w błędzie
3. Trudno dywagować jaki reduktor ma kolega. Wydaje się, że możemy bazować tylko na tym co napisał, a przy niedosycie informacyjnym zawsze można zadać pytanie dodatkowe.
I choć na początku uwagi skierowałem do jednego z dyskutujących kolegów, treść uwag odnosi się w równej mierze do każdego innego autora wpisów.
1. Proponowałbym najpierw sprawdzić a później pisać konkretnie.
2. Moim zdaniem "km" to nie to samo co "KM".
km to kilometry
KM to konie mechaniczne
No chyba że jestem w błędzie
3. Trudno dywagować jaki reduktor ma kolega. Wydaje się, że możemy bazować tylko na tym co napisał, a przy niedosycie informacyjnym zawsze można zadać pytanie dodatkowe.
I choć na początku uwagi skierowałem do jednego z dyskutujących kolegów, treść uwag odnosi się w równej mierze do każdego innego autora wpisów.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Użyłem w pewnym sensie skrótu myśliwego oczywiscie miałem na myśli KM.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
buncik, a czy Ty może wiesz jaki masz ten reduktor? Jaką instalację? A czy Ty może wiesz jakie masz ustawione ciśnienie robocze gazu?
Faktem jest, że te konie - jak to ktoś napisał na forum lpg - to w Pacy jakieś ospałe są, ale żeby wystarczał im reduktor o wydajności odpowiedniej dla silnika mocy o połowę mniejszej, to aż wierzyć mi się nie chce... chyba, że gazownik podjechał mocno do góry z ciśnieniem Ale w takim przypadku przy butowaniu spadki ciśnienia na za małym reduktorze byłyby tak duże, że układ powinien przełączać się na Pb - czy takie sytuacje u Ciebie występują?
głodźillaryki, z tym dotryskiem Pb, to jest jakiś sposób, ale po pierwsze nie w każdej instalacji da się to zrobić, a po wtóre koszt nowego reduktora nie jest astronomicznie wysoki, więc gdyby mnie ten problem dotknął, to bez zastanawiania się wymieniłbym na nowy, a stary (jeśli jest sprawny) poszedłby do działu giełda albo innego olxa
Faktem jest, że te konie - jak to ktoś napisał na forum lpg - to w Pacy jakieś ospałe są, ale żeby wystarczał im reduktor o wydajności odpowiedniej dla silnika mocy o połowę mniejszej, to aż wierzyć mi się nie chce... chyba, że gazownik podjechał mocno do góry z ciśnieniem Ale w takim przypadku przy butowaniu spadki ciśnienia na za małym reduktorze byłyby tak duże, że układ powinien przełączać się na Pb - czy takie sytuacje u Ciebie występują?
głodźillaryki, z tym dotryskiem Pb, to jest jakiś sposób, ale po pierwsze nie w każdej instalacji da się to zrobić, a po wtóre koszt nowego reduktora nie jest astronomicznie wysoki, więc gdyby mnie ten problem dotknął, to bez zastanawiania się wymieniłbym na nowy, a stary (jeśli jest sprawny) poszedłby do działu giełda albo innego olxa
Piotr
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Carl - to właśnie jest chyba jedyny sposób (niedostepny we wszystkich instalacjach oczywiscie) na tak mały reduktor
Oczywiscie,bez sensu , bo można kupic tani reduktor i odpowiedni do mocy silnika....
Oczywiscie,bez sensu , bo można kupic tani reduktor i odpowiedni do mocy silnika....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 02 cze 2018 09:42 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Samochód: Chrysler Pacifica Touring 3.5
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 1
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
parę fotek poglądowych powinny więcej wnieść do tematu
https://naforum.zapodaj.net/a9fddcdbe147.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/334469e9fd90.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/1c1bb94f2db3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/b0a980cfe3ee.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/2b174bbf896b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/a9fddcdbe147.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/334469e9fd90.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/1c1bb94f2db3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/b0a980cfe3ee.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/2b174bbf896b.jpg.html
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Tomasetto NORDIC PLN 145 brutto (miedź 6mm)
Nominalnie wydajność do 170KM
Zalecany do max 150KM.
Ty potrzebujesz 250KM+
Obecny reduktor zdecydowanie za mały.
Zmieniłbym na KME GOLD PLN 350 brutto razem z filtrem fazy ciekłej (miedź 8mm)
Ktoś kto robił zrobił albo po taniości, albo nie miał pojęcia co robi.
Wymagana wymiana rurki z fi 6 na fi 8mm (przy 6mm mocniejszy reduktor też sobie może nie poradzić) a jak rurka to i wielozawór w butli na super (pod 8mm). O reduktorze już wiesz - a że masz swój zintegrowany z filtrem fazy ciekłej to musisz uwzględnić też taki filtr.
Przy tym reduktorze turlać się da, ale jeździć już zdecydowanie nie.
Co zrobisz jak trzeba będzie dodać gazu, a silnik gazu nie dostanie bo reduktor - a wcześniej przewód doprowadzający - nie wydolą?
Robotę robił klasyczny druciarz. Sorry za szczerość.
Nominalnie wydajność do 170KM
Zalecany do max 150KM.
Ty potrzebujesz 250KM+
Obecny reduktor zdecydowanie za mały.
Zmieniłbym na KME GOLD PLN 350 brutto razem z filtrem fazy ciekłej (miedź 8mm)
Ktoś kto robił zrobił albo po taniości, albo nie miał pojęcia co robi.
Wymagana wymiana rurki z fi 6 na fi 8mm (przy 6mm mocniejszy reduktor też sobie może nie poradzić) a jak rurka to i wielozawór w butli na super (pod 8mm). O reduktorze już wiesz - a że masz swój zintegrowany z filtrem fazy ciekłej to musisz uwzględnić też taki filtr.
Przy tym reduktorze turlać się da, ale jeździć już zdecydowanie nie.
Co zrobisz jak trzeba będzie dodać gazu, a silnik gazu nie dostanie bo reduktor - a wcześniej przewód doprowadzający - nie wydolą?
Robotę robił klasyczny druciarz. Sorry za szczerość.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Reduktor Tomasetto AT-09 Nordic dedykowany do silników o mocy do 170 KM
https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at- ... -1530.html
Wersja XP do 244KM kosztuje 173 zeta i powinna wejść bez większych przeróbek... ale czy warto?
https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at- ... -1846.html
ps. zmień gazownika
edyta
M. był szybszy...
https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at- ... -1530.html
Wersja XP do 244KM kosztuje 173 zeta i powinna wejść bez większych przeróbek... ale czy warto?
https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at- ... -1846.html
ps. zmień gazownika
edyta
M. był szybszy...
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Tomaska bodaj Artica miałem onegdaj w Voyku i finalnie zmieniłem na Golda.
jakoś mi ten typ nie podchodzi i obecnie na niego nie patrzę.
W Aspenie mam KME TWIN-a wydoli ponad 400KM co mnie satysfakcjonuje od ok. 160.000km. Myślę by go odświeżyć nowym PLUG-AND-PLAY - choć zero problemów i wyrabia do odcinki paliwa przy 171km/h z butem włącznie.
Wraz z upływem czasu reduktor zmniejsza wydajność bo zamulenie chociażby i po roku lub dwóch spadnie do tego co dziś masz.
Nie dziwi mnie zatem wątpliwość kolegi "...czy warto?" Wręcz z nią się utożsamiam.
jakoś mi ten typ nie podchodzi i obecnie na niego nie patrzę.
W Aspenie mam KME TWIN-a wydoli ponad 400KM co mnie satysfakcjonuje od ok. 160.000km. Myślę by go odświeżyć nowym PLUG-AND-PLAY - choć zero problemów i wyrabia do odcinki paliwa przy 171km/h z butem włącznie.
Te NOMINALNE 244KM to na granicy zapotrzebowania - jeśli faktyczne a nie marketingowe jak to często bywa.
Wraz z upływem czasu reduktor zmniejsza wydajność bo zamulenie chociażby i po roku lub dwóch spadnie do tego co dziś masz.
Nie dziwi mnie zatem wątpliwość kolegi "...czy warto?" Wręcz z nią się utożsamiam.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Polecam Magic III BIG. Bez problemu obrabia ten silnik.
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Historycznie patrząc na ten typ reduktora warto pamiętać, że choć bardzo ciekawy i niekonwencjonalny, to onegdaj był obarczony poważną wadą.
Nie wiem jak sprawy się mają obecnie, ale z racji historii raczej ja na niego bym nie postawił. Choć możliwe, że popełniam błąd w moim postrzeganiu świata.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg
Re: Za slaby reduktor w stosunku do KM
Faktycznie reduktory te miały przypadłość, która została poprawiona długi czas temu. Zgłębiałem temat tego reduktora jak go wymieniałem. Można poczytać opinie na lpg-forum.
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid