EVAP

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

EVAP

Post autor: zyga » 23 kwie 2009 10:19 pm

Słowa kluczowe
EVAP
Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Valve*
Zawór pochłaniacza par paliwa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niniejszy tekst powstał na potrzeby forum, a w jego napisaniu umocniło mnie jak kiedyś przeczytałem na jakimś forum takie oto pytanie i odpowiedź do niego :

.... czy możliwe, że wkład aktywnego węgla uległ uszkodzeniu w trakcie transportu morskiego..?
...jak go transportowano przy samym dnie to mógł trochę mułu zaciągnac ,a jak po płyciźnie to się raczej planktonem zapchał...

wszystkie fotki są mojego autorstwa, rysunki wykonał Widlak, tekst jest napisany na podstawie dostępnych materiałów w sieci, posiadanej wiedzy, oraz uwag znajomych, powstał na potrzeby Forum Chrysler Pacifica i dlatego proszę nie publikować go poza tym forum.

- Widlak wielkie dzięki za rysunki !!!

Do sprawy podeszliśmy w rzetelny sposób, ale nie wykluczone, że w opisie są jakieś błędy dlatego jeśli macie inną widzę to proszę się nią podzielić, a w miarę jej poszerzania opis będzie się rozwijał.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------


EVAP jest prostym wynalazkiem zmniejszającym zatrucie środowiska , zapobiega on przedostawaniu się węglowodorów z układu paliwowego do atmosfery, opary gromadzone są w „evap carnister” jest to zazwyczaj plastikowa puszka wypełniona aktywnym węglem, który posiada dużą powierzchnię w przeliczeniu na jednostkę masy 500á2500 m²/g.
Link do zasobów wikipedia gdzie można zobaczyć jak wygląda węgiel aktywowany.

Obrazek

System etap rozwijał się wraz z rozwojem motoryzacji proste układy są stosowane od dawna

Obrazek

Węgiel aktywny ma zdolność absorpcji par paliwa, jego i tak wielka powierzchnia ma ograniczoną wielkość, dlatego aby umożliwić odprowadzenie nagromadzonych par, doprowadza się świeże powietrze do evap karnister, które dzięki wytwarzającemu się podciśnieniu w kolektorze dolotowym porywa paliwo z pochłaniacza i dostarcza je do korektora dolotowego, skąd jako mieszanka paliwa z powietrzem jest ponownie spalana. W skrócie można powiedzieć ze transport oparów działa na takiej samej zasadzie jak odkurzacz. Wielkość evap karnister dobierana jest tak aby poczynając od biegu jałowego do momentu uzyskania pełnej mocy, otrzymać możliwie duży przepływ powietrza regenerującego. Na biegu jałowym występuje największa różnica między ciśnieniem w kolektorze dolotowym a ciśnieniem otoczenia co wymusza ograniczenie przepływu przez pochłaniacz ilości świeżego powietrza. Wraz ze wzrostem otwarcia przepustnicy różnica się zmniejsza co pozwala na zwiększenie ilości powietrza przechodzącego przez pochłaniacz.

Obrazek

Regulacja przepływu powietrza przez pochłaniacz realizowana jest przez elektrozawór, elektroniczny system sterowania na podstawie dany z czujników steruje zaworem poprzez zmianę charakterystyki jego otwierania się, regulując ilość powietrza przepływającego przez pochłaniacz.

Obrazek

Między punktem C-D zawór jest zamknięty, jego otwarcie następuje w punkcie D kiedy moduł kontrolny ustali, ze wypuszczona ilość oparów jest prawidłowa następuje odcięcie zasilania i zamknięcie zaworu. W cewce elektrozaworu istnieje pewna ilość zachowanej energii, zatem generowana jest duża wsteczna siła napędowa (EMF), która powoduje duży skok napięcia w punkcie E.

a cały oscylogram pracy elektrozaworu przedstawia się tak
Obrazek
gdzie V to napięcie a T to czas

Nad prawidłową pracą tego układu czuwa moduł kontrolny wykrywający nieszczelności w całym układzie równym i większym niż średnia otworu fi 0,5mm, oraz wykrywanie braku przepływu oparów paliwa. Kontrola szczelności realizowana jest przez rozpoznanie spadku podciśnienia lub wzroście nadciśnienia w danym układzie.

Schemat układu kontrolnego.

Obrazek

Aby system zadziałał poprawnie muszą być spełnione następujące warunki:
  • HO2S * kontrola właściwa bez błędów.
  • IAT** pokazuje temperaturę 4,4 °C – 54,4°C (40 °F- 130°F)
  • Obciążeniu silnika pomiędzy 15% a 45%
  • Prędkość pojazdu między 48 km/h - 112km/h (30 mil/h - 70 mil/h)
  • Czas na biegu jałowym = 10 sekund
  • Czas obiegu paliwa w pętli: co najmniej 60 sekund
  • Wytworzone podciśnienie w kolektorze: 135.0758 Milibar (4 in Hg)
* HO2S (Czujnik tlenu podgrzanego)
**IAT (Temperatura powietrza wchodzącego)

Układ evap w Pacifica jest znacznie bardziej zawansowany niż te prezentowane wyżej ale zasada jego działania jest taka sama.

SCHEMAT EVAP PACIFICA

Obrazek


Niedomagania i nieszczelności układu etap, są stale monitorowane, w przypadku awarii monitowane są następującymi rodzajami błędów.
  • P0440 Układ odprowadzania par paliwa - usterka
  • P0441 Układ odprowadzania par paliwa - błędny przepływ oczyszczania
  • P0442 Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (mała)
  • P0443 Układ odprowadzania par paliwa=obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka
  • P0444 Układ odprowadzania par paliwa=obwód ster.zaworu oczyszcz. - przerwa
  • P0445 Układ odprowadzania par paliwa=obwód ster.zaworu oczyszcz. - zwarcie
  • P0446 Układ odprowadzania par paliwa=obwód ster.went. - usterka
  • P0447 Układ odprowadzania par paliwa=obwód ster.went. - przerwa
  • P0448 Układ odprowadzania par paliwa=obwód ster.went. - zwarcie
  • P0449 Układ odprowadzania par paliwa - usterka serwomotoru/uzwojenia zaworu odpowietrznika
  • P0450 Układ odprowadzania par paliwa=czujnik ciśnienia - usterka
  • P0451 Układ odprowadzania par paliwa=czujnik ciśnienia - sygnał poza zakresem/wydajność
  • P0452 Układ odprowadzania par paliwa=czujnik ciśnienia - niski sygnał wejściowy
  • P0453 Układ odprowadzania par paliwa=czujnik ciśnienia - wysoki sygnał wejściowy
  • P0454 Układ odprowadzania par paliwa=czujnik ciśnienia - przerwa
  • P0455 Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (duża)
  • P0456 Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (b.mała)
dla przykładu MIL P0440

Obrazek

P0440 – możliwe przyczyny powstania błędu
  • wąż lub rurka złamana, dziurawa, uszkodzone lub luźne uszczelnienie
  • korek wlewu paliwa nieprawidłowo zakręcony,
  • korek wlewu paliwa – brak, uszkodzony, nie odpowiedni
  • wąż podciśnienia załamany, dziurawy, zablokowany, uszkodzony lub rozłączony
  • zbiornik paliwa dziurawy lub uszkodzony
  • pojemnik z aktywnym węglem dziurawy lub uszkodzony
  • otwarty, za krótki otwarcie czujnika ciśnienia pary w obwodzie
  • czujnik ciśnienia pary
  • zbiornik paliwa napełniony ponad zawór zwrotny popękany lub uszkodzony
  • ECM
Po części teoretycznej przychodzi czas na część praktyczną
jak zawsze trzymamy się podstawowych zasad a pierwsza z nich jest taka jaką przedstawia tablica znaleziona joemonster

Obrazek

Brak przepływu wykrywany jest przez urządzenie podobne do wodomierza, w obudowie jest turbinka,
Obrazek
1- turbinka 2-filtr dużych zanieczyszcze?

i jeśli czujnik ciśnienia oparów w baku pokazuje jakąś wartość , otworzy się zawór EVAP w rurce do karnistra wytworzy się ssanie a turbinka nie drgnie znaczy że opary uciekły gdzieś czyli mamy nieszczelność .
Jeśli natomiast czujnik w baku nie wykryje ciśnienia oparów co jest teoretycznie nie możliwe, aby się one nie wytworzyły, to turbinka też nam nie drygnie, a spowodować to może nieszczelny korek, uszkodzony czujnik ciśnienia w baku, itd.



Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
*
czasem pomaga wyczyszczenie zaworka w korku, albo wymiana lub oczyszczenie oringu na zewnątrz korka

Obrazek

to co jest ciemne na fotce wyżej to rozpuszczony w myjce ultadźwiękowej syf z zaworka w korku, można też tu zobaczyć na korku informujący w wolnym tłumaczeniu, że niezakręcenie lub zgubienie korka może skutkować błędami MIL

Obrazek
Obrazek
Obrazek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 28 wrz 2010 10:04 am

Witajcie,

u mnie ostatnio wystąpił błąd P0440 - okazało się, że spadła rurka podciśnienia, chyba spalin. Rurka jest pod osłoną silnika, nachodzi od góry pionowo po lewej stronie. Patrząc centralnie na silnik od zderzaka na godzinie 11 :)
Może komuś się przyda ta informacja.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 wrz 2010 10:22 am

GPC, sprawa tej rurki była poruszana już nie raz jest na forum w innym temacie także albo wykasuj albo przenieś post w odpowiednie miejsce.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 17 mar 2012 08:30 am

Witam przechodzę właśnie ten temat i okazuje się żę:
1. korek wymieniłem na nowy
2. zawór evap wydaje się zę działa
3. rurki ta od silnika i te pod filtrem są ok

zostało to przy zbiorniku tak?
Podpowiedzcie co jeszcze bo wkurza mnie ten gascap
Pozdrawiam

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 17 mar 2012 08:49 pm

sprawdź szczelność układu evap,poprzez wciśnięcie małej ilosci ciśnienia przez zawór lub rurke z zaworkiem i posłuchaj gdzie syczy na zakręconym korku,tylko nie przesadzaj z cisnieniem
Gas-guzzler

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 18 mar 2012 08:47 pm

Dzieki za dobrą sugestię. Jutro wjadę na kanal to sprawdzę co i jak. Ale dziś wywąchałem ze jednak po dłuższej trasie czuć etylinkę w okolicach zbiornika. Pozdrawiam

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 25 cze 2012 08:58 pm

U mnie świecił check i komputer pokazywał dwa błędy 440 i 441. Bałem się, że będzie to grubsza robota, a tu wystarczyło tylko dokręcić ten zielony zaworek przy elektrozaworze i check sam zgasł.

venom21
Posty: 51
Rejestracja: 10 kwie 2013 09:03 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica

Post autor: venom21 » 22 wrz 2013 09:23 pm

Paweł1980 który zielony zaworek gdzie on sie znajduje ??
Negro.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 22 wrz 2013 09:36 pm

Na jednym z wężyków odchodzących od elektor-zaworu

Maniek1986
Posty: 19
Rejestracja: 03 lis 2013 08:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Maniek1986 » 16 lis 2013 04:41 pm

może ktoś nakierować gdzie dokładnie jest ten zawór evap?
Mam bład 441 i będzie trzeba z tym powalczyć.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 lis 2013 08:39 pm

jak stoisz przodem do silnika to przy lewej lampie
były tu fotki ale po ostatniej awarii poszły się :...
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Maniek1986
Posty: 19
Rejestracja: 03 lis 2013 08:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Maniek1986 » 16 lis 2013 08:56 pm

no właśnie bardzo ich brakuje w tym dobrze rozpisanym temacie :)
dziekuje

karman
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2017 08:48 am
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Pacifica 4.0 2007 r | LPG

Post autor: karman » 04 cze 2017 09:13 pm

Panowie mam błąd - P0452 CHRYSLER - EVAP Pressure Switch Stuck Closed oraz Small leak. Zacznę od tego zaworka.

Części :

Znalazłem taki na allegro, ale jest napisane, że do silników 3,5 i 3,8. Czy to ma jakieś znaczenie ? Nie doczekałem się na odpowiedź od sklepu, który to wystawia.
http://allegro.pl/zawor-oparow-paliwa-c ... 49373.html

Wymiana :

Z tego co widzę, to powinienem go znaleźć obok lewej lampy stojąc przed silnikiem.


Czy jestem w stanie wykonać tą wymianę sam ? Nie jestem mechanikiem, ale chętnie coś rozbiorę i poskładam. Jeśli jestem w stanie to wykonać to czy coś będzie mi potrzebne oprócz podstawowych narzędzi ? Na co zwrócić uwagę ? Czy jakie opaski do węży ?

Mogę spróbować udokumentować proces dla potomnych :).

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 04 cze 2017 09:57 pm

karman pisze:Czy jestem w stanie wykonać tą wymianę sam
Do dzieła. Nie Święci garnki lepią. Nie pamiętam jaki tam jest dostęp, ale co najwyżej dokładniej poznasz auto jeśli przyjdzie rozebrać go w połowie. Wierz mi - nie takie straszne.
karman pisze:Jeśli jestem w stanie to wykonać to czy coś będzie mi potrzebne oprócz podstawowych narzędzi
Zdecydowanie przyda się otwarta głowa potrafiąca myśleć. Jeśli wymienisz część, a będzie coś poza nią potrzebne (np opaski) to znajdziesz je jako obecnie zamontowane.
Jeśli okaże się, że jednak coś innego jest nie halo to może w kolejnym podejściu wymienisz jakiś wężyk albo zlutujesz jakiś przewód. Nikt na obecnym etapie nie powie ze 100% pewnością co go boli.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

karman
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2017 08:48 am
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Pacifica 4.0 2007 r | LPG

Post autor: karman » 04 cze 2017 10:21 pm

I przekonał ;)

Dobra, zacznę na spokojnie. W weekend spróbuję się do niego dostać i obejrzeć "organoleptycznie" czy nie widać jakiś uszkodzeń powierzchownych. Szukam jeszcze informacji w jaki sposób sprawdzić sam zawór czy się otwiera i zamyka. Czy ewentualnie dochodzi sygnał do zaworu, ale to wystarczy mi do tego chyba zwykły miernik.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 04 cze 2017 10:25 pm

karman pisze:Szukam jeszcze informacji w jaki sposób sprawdzić sam zawór czy się otwiera i zamyka. Czy ewentualnie dochodzi sygnał do zaworu, ale to wystarczy mi do tego chyba zwykły miernik.
Nie będę ściemniał bo aż taki mądry to ja nie jestem.
Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem.
Przyjdź Pan jutro (albo lepiej innego dnia - im dalej tym lepiej) :lol: ;)
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 05 cze 2017 06:16 am

karman,
miernik to takie sobie rozwiązanie
lepsza jest do tego żarówka 21W z 2 przewodami fotka poniżej
co do zaworu to on zamyka i otwiera drogę podciśnienia, możesz zapiąć jakiś wężyk do niego i swoją paszczą zrobić podciśnienie jak zapadną Ci się policzki tak, że oczy zaczną Ci wychodzić z orbit wtedy podaj napięcie na zawór i jak się paszcza napowietrzny znaczy, że zawór sprawny :):)
Załączniki
2x21.jpg
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 cze 2017 09:49 am

zyga pisze:wtedy podaj napięcie na zawór
Tylko się nie pomyl i nie daj napięcia na SWÓJ zawór bo też zadziałać może.
Ale wówczas zupełnie inne wnioski i inne skutki
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

karman
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2017 08:48 am
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Pacifica 4.0 2007 r | LPG

Post autor: karman » 05 cze 2017 09:24 pm

Widzę, że humor dopisuje :) i dobrze. Niestety nie będę mógł spróbować Waszych patentów. Mam do zrobienia kilka rzeczy w tym wymianę poduszki i przy okazji koleś wymieni ten zawór. Ale doceniam kreatywność rozwiązań przedstawionych przez Was.

Szczególnie M. :) Flaszka dla Cię :)

Dla zainteresowanych koszt zaworu w ASO Skaczkowski (Warszawa) 123 zł brutto

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 cze 2017 09:55 pm

karman pisze:Szczególnie M.
Dzięki, ale ja to taki mały pikuś jestem w porównaniu...
Powtórzę zatem: Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem...
Poza tym - ja tu tylko sprzątam
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

karman
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2017 08:48 am
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Pacifica 4.0 2007 r | LPG

Post autor: karman » 10 cze 2017 11:43 am

Odebrałem dzisiaj zawór. Obejrzałem go i wymieniłem w 10 minut :) bez użycia żadnych kluczy (ręka rozmiar L) :)

I tak powiem ... ;) jest dla mnie nadzieja.

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Re: EVAP

Post autor: przemy_slav » 03 kwie 2019 03:25 pm

Koledzy - czy byłby mi ktoś w stanie pomóc i naprowadzić mnie - gdzie jechać, żeby zdiagnozować i naprawić nieszczelność w układzie EVAP? A może ktoś z Was jest w okolicy i dysponuje dymiarką? Oszaleć można z tymi błędami, a i z mechanikami też!
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Re: EVAP

Post autor: zyga » 25 kwie 2019 05:54 am

Dymiarkę, możesz sobie zrobić sam.
Potrzebujesz tylko kawałek drutu oporowego i słoik.
Jak coś to mogę Ci wysłać bo mam spore zapasy.
moja dymiarka
https://zygadlo.pl/smoke-machine/

https://www.youtube.com/watch?v=mZYQdf620RU
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: EVAP

Post autor: Carl » 25 kwie 2019 07:40 am

A zdradzisz nam jakiego oleum używasz i jak on jest dozowany na drut oporowy?
Piotr

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Re: EVAP

Post autor: zyga » 25 kwie 2019 09:10 am

z oleum to kwestia gustu
silnikowe do smażenia odpadają bo szczypie w oczy
ostatnio używałem takiego liquid do e papierosa bezwonnego jakiś koncentrat do mieszania z zapachami
nie znam się na tym , dobrze dymi też glikol taki do chłodnic samochodowych ale też śmierdoli

zasilania jest z akumulatora i trzeba się doposażyć w wygodny włącznik wyłącznik oraz jakiś bezpiecznik

W grzałce jest wstawiony konot z lampy naftowej dostępne były w Auchanie
Strzykawką go nasączam i na trochę starcza w denku jest otworek zaślepiany kawałkiem gumy.
wyciągam korek nasączam, korek robi też za bezpiecznik bo czasem jak się za długo nagrzewa drut to dochodzi do samo zapłonu i ten słoik podskakuje
lepiej było by to zmontować chyba w puszcze po farbie ale w słoiku lepiej widać
mam gdzieś jeszcze innego filma jak znajdę to wstawię
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: EVAP

Post autor: Carl » 25 kwie 2019 02:04 pm

Aaaaa widzisz, o tym knocie, to nie wiedziałem (na zdjęciu nie widać) ;)

Co do oleju, to jeżeli dobrze pamiętam, to czytałem kiedyś o zastosowaniu w tym celu parafinowego :light:

Natomiast o dozowaniu, to pomyślałem tak, że można byłoby jakiś nakraplacz zamontować w zakrętce, aby centralnie na ten knot spadała kropla, co ileś tam sekund.

Gdy miałem problem z EVAPem, to próbowałem zastosować w celu wykrycia nieszczelności dyskotekową maszynkę do wytwarzania mgły. Nie sprawdziła się jednak, ponieważ wytwarza zbyt małe ciśnienie, a zastosowany w niej preparat dość szybko ulega kondensacji.
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Teoria”