OBD MIL CHECK ENGINE - skaner diagnostyczny

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

OBD MIL CHECK ENGINE - skaner diagnostyczny

Post autor: zyga » 16 gru 2009 08:53 pm

W tym poście http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=163
był taki oto zapis :

"Alternatywą dla interfejsu są skanery diagnostyczne.
Urządzenie pozwalają na diagnostykę bez użycia komputera.

Obrazek

Takie urządzenia nisko budżetowe pozwalają na odczyt i kasowanie błędów MIL, zazwyczaj w obrębie silnika i skrzyni biegów.
---------------------------------------

Jak już wiemy packi po lifcie mają utrudnioną diagnostykę, (nie wiem dokładnie bo takowej nie posiadam) ale były takie posty na forum alternatywą przed wróżeniem z fusów jest właśnie urządzenie potocznie zwane skanerem diagnostycznym.

Jest sprawdzone, że to działa w 2007 4.0L
janol6 pisze:Właśnie odebrałem ten aparacik,od kuriera.Podłączyłem i działa.

link do posta

nie wiem jaki dokładnie typ ma Janol6 ale ja od wczoraj mam memoscan U581*

opis ze strony dystrybutora

Kod: Zaznacz cały

 opis produktu
Urzadzenie pozwala na podłączenie się do praktycznie każdego samochodu w celu wykonania diagnozy (kość OBD II - stosowana po 1996 roku)
Odczytuje i kasuje kody błędów pojawiające się na poszczególnych podzespołach pojazdu (DTC).
Nie potrzeba podłączać do innego komputera wszystko pojawia sie na wyświetlaczu w sposób czytelny.
Możliwość upgradu (załączona płyta CD i kabel do instalacji) samego oprogramowania oraz wersji np. by był po Polsku.
Gwarancja 1 rok i termin realizacji do 7 dni roboczych.
Najlepsze urzadzenie w stosunku cena/jakość.
źródło i więcej o urządzeniu http://midparts.com.pl/Urzadzenie_diagn ... -2151.html


co możemy z tym zrobić na dzień dobry?
wymienić baterię na nową
następnie przeglądnąć dokumentację pobrać i zainstalować aktualizację

potem już można się podpinać do samochodu

magiczne gniazdo pod konsolą kierownic wtykamy wtyczkę kluczyk do stacyjki i jesteśmy gotowi do akcji :)

pierwszy ekran tu można sprawdzić wersję wsadu
Obrazek

drugi ekran po wciśnięciu ENTER skan wyszukuje odpowiedni protokół dla danej marki
Obrazek

tu możemy wybrać jedną z opcji menu

Obrazek

opcja dane

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tu opisane są układy aktywny, nie aktywny, itd

Obrazek

Obrazek

Obrazek

teraz z pierwszego menu wybieramy "odczyt błędów" aktualnie pokazały się dwa kolejny krok to wybór producenta samochodu - tu jest chyba jasne - chrysler :)

Obrazek

Obrazek

teraz można sobie po kolei przeglądać kody jakie załapaliśmy w prawym górnym okienku mamy xx z xx błędów

Obrazek

Obrazek

zapisujemy sobie na kartce, żeby można było się kolegom pochwalić na forum z jakimi potworami walczyliśmy, następnie wybieramy kasowaniu błędu i po sprawie

Obrazek

do dyspozycji mamy jeszcze informacje o pojeździe, zamrożone ramki

ten skaner w midparts kosztuje katalogowo 365 zł

na chwilę obecną urządzenie działa poprawnie, wywołałem sztucznie tylko jeden błąd, reszta wyjdzie w praniu jak pokażą się prawdzie błędy, czyta też błędy w meganie i jaguar

jak się akcja rozwinie to może coś dopisze :)

miłej zabawy
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

janol6
Posty: 242
Rejestracja: 01 lut 2009 07:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: janol6 » 18 gru 2009 03:50 pm

Zyga napisał "nie wiem jaki dokładnie typ ma Janol6 ale ja od wczoraj mam memoscan U581* "
Zyga mam ten sam model co ty.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2010 12:32 am przez janol6, łącznie zmieniany 1 raz.

BARTEQ
Posty: 32
Rejestracja: 23 cze 2009 12:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BARTEQ » 30 lis 2010 01:25 am

Ja kupiłem VScana (OBD2) bo co "prawie" każde tankowanie benzynki (latem zawsze sie pojawia ) musze kasować
ten błąd od EVAP - nie ma to nic wspólnego z korkiem, zawsze dokręcam i zawsze sie pojawia (prędzej czy poźniej) - po kasacji VScanem spokój do następnego odkręcania wlewu.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 30 lis 2010 10:42 am

Barteq, a może po prostu masz gdzieś nieszczelność w układzie EVAp-u ???
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 30 lis 2010 12:01 pm

BARTEQ pisze:Ja kupiłem VScana (OBD2) bo co "prawie" każde tankowanie benzynki (latem zawsze sie pojawia ) musze kasować
ten błąd od EVAP - nie ma to nic wspólnego z korkiem, zawsze dokręcam i zawsze sie pojawia (prędzej czy poźniej) - po kasacji
Sprawdź połączenia wężyków pod filtrem powietrza tam najczęściej w Chryslerach się pojawia nie szczelność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Teoria”