był taki oto zapis :
"Alternatywą dla interfejsu są skanery diagnostyczne.
Urządzenie pozwalają na diagnostykę bez użycia komputera.
Takie urządzenia nisko budżetowe pozwalają na odczyt i kasowanie błędów MIL, zazwyczaj w obrębie silnika i skrzyni biegów.
---------------------------------------
Jak już wiemy packi po lifcie mają utrudnioną diagnostykę, (nie wiem dokładnie bo takowej nie posiadam) ale były takie posty na forum alternatywą przed wróżeniem z fusów jest właśnie urządzenie potocznie zwane skanerem diagnostycznym.
Jest sprawdzone, że to działa w 2007 4.0L
janol6 pisze:Właśnie odebrałem ten aparacik,od kuriera.Podłączyłem i działa.
link do posta
nie wiem jaki dokładnie typ ma Janol6 ale ja od wczoraj mam memoscan U581*
opis ze strony dystrybutora
Kod: Zaznacz cały
opis produktu
Urzadzenie pozwala na podłączenie się do praktycznie każdego samochodu w celu wykonania diagnozy (kość OBD II - stosowana po 1996 roku)
Odczytuje i kasuje kody błędów pojawiające się na poszczególnych podzespołach pojazdu (DTC).
Nie potrzeba podłączać do innego komputera wszystko pojawia sie na wyświetlaczu w sposób czytelny.
Możliwość upgradu (załączona płyta CD i kabel do instalacji) samego oprogramowania oraz wersji np. by był po Polsku.
Gwarancja 1 rok i termin realizacji do 7 dni roboczych.
Najlepsze urzadzenie w stosunku cena/jakość.
co możemy z tym zrobić na dzień dobry?
wymienić baterię na nową
następnie przeglądnąć dokumentację pobrać i zainstalować aktualizację
potem już można się podpinać do samochodu
magiczne gniazdo pod konsolą kierownic wtykamy wtyczkę kluczyk do stacyjki i jesteśmy gotowi do akcji
pierwszy ekran tu można sprawdzić wersję wsadu
drugi ekran po wciśnięciu ENTER skan wyszukuje odpowiedni protokół dla danej marki
tu możemy wybrać jedną z opcji menu
opcja dane
tu opisane są układy aktywny, nie aktywny, itd
teraz z pierwszego menu wybieramy "odczyt błędów" aktualnie pokazały się dwa kolejny krok to wybór producenta samochodu - tu jest chyba jasne - chrysler
teraz można sobie po kolei przeglądać kody jakie załapaliśmy w prawym górnym okienku mamy xx z xx błędów
zapisujemy sobie na kartce, żeby można było się kolegom pochwalić na forum z jakimi potworami walczyliśmy, następnie wybieramy kasowaniu błędu i po sprawie
do dyspozycji mamy jeszcze informacje o pojeździe, zamrożone ramki
ten skaner w midparts kosztuje katalogowo 365 zł
na chwilę obecną urządzenie działa poprawnie, wywołałem sztucznie tylko jeden błąd, reszta wyjdzie w praniu jak pokażą się prawdzie błędy, czyta też błędy w meganie i jaguar
jak się akcja rozwinie to może coś dopisze
miłej zabawy