Zbieżność - parametry

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Zbieżność - parametry

Post autor: zyga » 04 lut 2011 10:35 pm

zbieżność w pl

Obrazek

link do pobrania i drukowania
http://pacificaforum.pl/files/kola_115.jpg



flaszka dla Widlaka za tłumaczenia !!!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez zyga, łącznie zmieniany 2 razy.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 paź 2014 07:22 pm

Ja dziś po wymianie z przodu amorów, końcówek, sworzni i piasty pojechałem na geometrie i oto moje wyniki, według tego trochę tył się rozjeżdża. Samochód dobrze się prowadzi, nie ściąga, raczej opon nie ścina, jeśli chodzi o tył. Myślicie że warto ruszać te zardzewiałe śruby w tylnym zawieszeniu? Może ktoś jeszcze pochwali się swoimi wynikami z geometrii?

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 14 paź 2014 08:58 pm

Jak znajdę to wrzucę. Ja walczyłem z kątami z tyłu i jest sporo roboty. Jeśli śruby pójdą to nie gwarantuje sukcesu (mogą rozpaść się tuleje sanek a to już droższy temat)

bufet
Posty: 13
Rejestracja: 11 sty 2014 07:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

w milimetrach

Post autor: bufet » 07 mar 2015 01:13 pm

Szanowni koledzy - pomocy :)

Czy ktoś mógłby przeliczyć to na milimetry? Byłem w 3 miejscach i wszędzie "my ustawiamy tylko w milimetrach". Sami w książkach danych do Pacynki nie mają, każdy przelicza stopnie na milimetry inaczej - a ja nie chcę, żeby ustawili źle. Mam felgi 17".

Bardzo proszę o pomoc - wymieniałem drążki, łożyska i górne mocowania amorków - mam nowe opony i nie chcę ich zjechać.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 mar 2015 03:55 pm

Bufet; zmień warsztat na taki bardziej skomputeryzowany a będa mieli w bazie urządzenia parametry do Pacy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Walu-osp
Posty: 51
Rejestracja: 11 lip 2015 09:27 pm
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Pacifica 3,5 FWD Touring

Post autor: Walu-osp » 23 lip 2015 11:45 am

Ja mam dość poważny problem. Otóż ściągało mnie delikatnie na prawo więc pojechałem na geometrię. Fachowiec ocenił że do wymiany drążki i 2 tuleje przednie z przodu. Trochę dziwne bo wymieniane to było 2 lata temu i przejechało 25tyś. Ale OK, po całym procesie wymiany i geometrii ściąga jeszcze bardziej. Facet rozkłada ręce, mówi że on zrobił dobrze. Wrzucam wyniki poniżej. Jeśli ktoś ma sugestie proszę o pomoc.
Załączniki
pacyfka 001.jpg

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 23 lip 2015 08:28 pm

A robiłeś pomiar podwozia? Chodzi mi o to czy przekątne podwozia się zgadzają. Jeśli auto jest proste i geometria jest ok to popatrz na poduszki silnika i skrzyni sprawdź też hamulce.
Pozdrawiam

Walu-osp
Posty: 51
Rejestracja: 11 lip 2015 09:27 pm
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Pacifica 3,5 FWD Touring

Post autor: Walu-osp » 25 lip 2015 02:22 pm

Sprawa wyjaśniona u mnie. Wada fabryczna opon :( ale pociągnęli mnie dobrych kilka stówek.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 09 lip 2017 07:03 pm

Podepnę się pod temat . Mam stuki w zawieszeniu przednim więc na szarpaki . Okazało się , że przyczyną są wybite łączniki stabilizatora . Przy okazji pokazał się niewielki luz na dolnym sworzniu prawego wahacza (przód) . I tu pytanie : czy po wymianie tego sworznia ( wymontowany wahacz , prasa i wahacz zamontowany) koniecznie trzeba ustawiać zbieżność kół przednich ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 lip 2017 07:17 pm

Jędrek,
Jędrek pisze:czy po wymianie tego sworznia ( wymontowany wahacz , prasa i wahacz zamontowany) koniecznie trzeba ustawiać zbieżność kół przednich ?
Koniecznie to trzeba zrobić jedną rzecz jak dopadnie - inaczej wstyd będzie chodzić między ludźmi :)
A tak na serio - gdyby sworzeń wymienić bez wyjmowania wahacza - to jeszcze by uszło - sworzeń trafiłby na stare miejsce i wcześniejsza regulacja mogłaby być OK.
Ale jak rozkręcisz i wyjmiesz, później założysz niby na to samo miejsce, ale jednak nieco inaczej - to kąty się pozmieniają. Gdybym był na Twoim miejscu to bym nie tracił czasu na zastanawianie się - podjechałbym na bank na regulację geometrii - choć teoretycznie można bez i teoretycznie można trafić przy ponownym montażu w punkt.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 09 lip 2017 07:23 pm

Koniecznie to trzeba zrobić jedną rzecz jak dopadnie - inaczej wstyd będzie chodzić między ludźmi :)


M , dzięki za cenną radę i za "pachnącą " sentencję !! :D :lol: :D
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 09 lip 2017 09:30 pm

Jędrek pisze: koniecznie trzeba ustawiać zbieżność kół przednich ?
Jędrek niedowiarek :mrgreen:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

MariuszPuk
Posty: 10
Rejestracja: 24 kwie 2018 05:27 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0, 2007r.

Re: Zbieżność - parametry

Post autor: MariuszPuk » 04 cze 2019 09:27 am

Pytanie do znających się na geometrii :) Czy w tylnym zawieszeniu też się ustawia geometrię? Chłopka w zakładzie powiedział, że nie... Ale nie brzmiało to stanowczo z jego ust. W innym zakładzie powiedzieli ze trzeba wszystkie koła. I co ja mam teraz myśleć i robić?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Zbieżność - parametry

Post autor: M. » 04 cze 2019 12:22 pm

MariuszPuk pisze:
04 cze 2019 09:27 am
...I co ja mam teraz myśleć i robić?
Proponuję słuchać mądrzejszych. Tył ma regulację - nie we wszystkich płaszczyznach ale jednak.
Jeśli warsztat dysponuje zestawem pomiarowym posiadającym dane dla określonego auta, to pan Ziutek wiedzieć nic nie musi bi "komputer" powie mu co i jak się robi, którą śrubę ruszać, a której nie. Czym się zwiększa kąt a czym zmniejsza, w jakiej kolejności robić itd. itp.
Spróbuj znaleźć firmę co posługuje się urządzeniem marki HUNTER (z aktualizowanym softem) i będziesz miał pozamiatane - jeśli pan Ziutek potrafi się tym urządzeniem posługiwać.
Robisz najpierw tył, a następnie przód. Nigdy odwrotnie bo odjedziesz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik / napęd / zawieszenie itd”