Zbieżność - parametry
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Zbieżność - parametry
zbieżność w pl
link do pobrania i drukowania
http://pacificaforum.pl/files/kola_115.jpg
flaszka dla Widlaka za tłumaczenia !!!
link do pobrania i drukowania
http://pacificaforum.pl/files/kola_115.jpg
flaszka dla Widlaka za tłumaczenia !!!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez zyga, łącznie zmieniany 2 razy.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Ja dziś po wymianie z przodu amorów, końcówek, sworzni i piasty pojechałem na geometrie i oto moje wyniki, według tego trochę tył się rozjeżdża. Samochód dobrze się prowadzi, nie ściąga, raczej opon nie ścina, jeśli chodzi o tył. Myślicie że warto ruszać te zardzewiałe śruby w tylnym zawieszeniu? Może ktoś jeszcze pochwali się swoimi wynikami z geometrii?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
w milimetrach
Szanowni koledzy - pomocy
Czy ktoś mógłby przeliczyć to na milimetry? Byłem w 3 miejscach i wszędzie "my ustawiamy tylko w milimetrach". Sami w książkach danych do Pacynki nie mają, każdy przelicza stopnie na milimetry inaczej - a ja nie chcę, żeby ustawili źle. Mam felgi 17".
Bardzo proszę o pomoc - wymieniałem drążki, łożyska i górne mocowania amorków - mam nowe opony i nie chcę ich zjechać.
Czy ktoś mógłby przeliczyć to na milimetry? Byłem w 3 miejscach i wszędzie "my ustawiamy tylko w milimetrach". Sami w książkach danych do Pacynki nie mają, każdy przelicza stopnie na milimetry inaczej - a ja nie chcę, żeby ustawili źle. Mam felgi 17".
Bardzo proszę o pomoc - wymieniałem drążki, łożyska i górne mocowania amorków - mam nowe opony i nie chcę ich zjechać.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 11 lip 2015 09:27 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD Touring
Ja mam dość poważny problem. Otóż ściągało mnie delikatnie na prawo więc pojechałem na geometrię. Fachowiec ocenił że do wymiany drążki i 2 tuleje przednie z przodu. Trochę dziwne bo wymieniane to było 2 lata temu i przejechało 25tyś. Ale OK, po całym procesie wymiany i geometrii ściąga jeszcze bardziej. Facet rozkłada ręce, mówi że on zrobił dobrze. Wrzucam wyniki poniżej. Jeśli ktoś ma sugestie proszę o pomoc.
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Podepnę się pod temat . Mam stuki w zawieszeniu przednim więc na szarpaki . Okazało się , że przyczyną są wybite łączniki stabilizatora . Przy okazji pokazał się niewielki luz na dolnym sworzniu prawego wahacza (przód) . I tu pytanie : czy po wymianie tego sworznia ( wymontowany wahacz , prasa i wahacz zamontowany) koniecznie trzeba ustawiać zbieżność kół przednich ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jędrek,
A tak na serio - gdyby sworzeń wymienić bez wyjmowania wahacza - to jeszcze by uszło - sworzeń trafiłby na stare miejsce i wcześniejsza regulacja mogłaby być OK.
Ale jak rozkręcisz i wyjmiesz, później założysz niby na to samo miejsce, ale jednak nieco inaczej - to kąty się pozmieniają. Gdybym był na Twoim miejscu to bym nie tracił czasu na zastanawianie się - podjechałbym na bank na regulację geometrii - choć teoretycznie można bez i teoretycznie można trafić przy ponownym montażu w punkt.
Koniecznie to trzeba zrobić jedną rzecz jak dopadnie - inaczej wstyd będzie chodzić między ludźmiJędrek pisze:czy po wymianie tego sworznia ( wymontowany wahacz , prasa i wahacz zamontowany) koniecznie trzeba ustawiać zbieżność kół przednich ?
A tak na serio - gdyby sworzeń wymienić bez wyjmowania wahacza - to jeszcze by uszło - sworzeń trafiłby na stare miejsce i wcześniejsza regulacja mogłaby być OK.
Ale jak rozkręcisz i wyjmiesz, później założysz niby na to samo miejsce, ale jednak nieco inaczej - to kąty się pozmieniają. Gdybym był na Twoim miejscu to bym nie tracił czasu na zastanawianie się - podjechałbym na bank na regulację geometrii - choć teoretycznie można bez i teoretycznie można trafić przy ponownym montażu w punkt.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 kwie 2018 05:27 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0, 2007r.
Re: Zbieżność - parametry
Pytanie do znających się na geometrii Czy w tylnym zawieszeniu też się ustawia geometrię? Chłopka w zakładzie powiedział, że nie... Ale nie brzmiało to stanowczo z jego ust. W innym zakładzie powiedzieli ze trzeba wszystkie koła. I co ja mam teraz myśleć i robić?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Zbieżność - parametry
Proponuję słuchać mądrzejszych. Tył ma regulację - nie we wszystkich płaszczyznach ale jednak.
Jeśli warsztat dysponuje zestawem pomiarowym posiadającym dane dla określonego auta, to pan Ziutek wiedzieć nic nie musi bi "komputer" powie mu co i jak się robi, którą śrubę ruszać, a której nie. Czym się zwiększa kąt a czym zmniejsza, w jakiej kolejności robić itd. itp.
Spróbuj znaleźć firmę co posługuje się urządzeniem marki HUNTER (z aktualizowanym softem) i będziesz miał pozamiatane - jeśli pan Ziutek potrafi się tym urządzeniem posługiwać.
Robisz najpierw tył, a następnie przód. Nigdy odwrotnie bo odjedziesz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.