Jak zlikwidowałem stukanie by Kwinto_HK

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Jak zlikwidowałem stukanie by Kwinto_HK

Post autor: Kwinto_HK » 02 lut 2009 07:50 am

dziś chcę podzielić się z wami rezultatem moich docieka? : " co stuka w moim aucie "
miałem kłopot bo coś ciągle mi stukało z przodu , co bardzo mnie i rytowało i nie dawało spokoju , zacząłem od początku i wymieniłem :
- ko?cówki drążka kierowniczego ............. i nic
- łączniki stabilizatora .............................. i nic
- w ko?cu sprawdziliśmy dokładnie wszystko co można było i ....... NIC !
- jeden gość wpadł że to górne mocowania amortyzatorów ! po zastanowieniu kupiłem bo nie mogłem już tak jeżdzić !
Dziś chcieliśmy to wymienić i ........ coś strasznego !
Po wyjęciu amorów okazało się że można nimi ruszać jak pompką do roweru ( a miały sprawność 60% ) i dopiero w tedy koleś znalazł przyczynę stukania !!!!!!!!! okazało się że na między sprężyną a górnym mocowaniem jest ząbkowana podkładka gumowa które jest totalnie wyrobiona i na 99,9 % to ona była powodem stuków.
zamówiłem na szybko amory i te właśnie gumy ( wcale nie jest o nie łatwo ! 1szt w serwisie a 2szt w hurtowni w warszawie) w piątek będą części i okaże się czy to faktycznie TO !! mam nadzieję że już stukanie ustąpi bo inaczej .......w sobotę napiszę jak poszło , bo będę miał praktycznie pół zawieszenia nowego ....... hm.
Pozdrawiam


No właśnie ,
stukanie , fakt przyznaje że jestem już przewrażliwiony na tym punkcie ( chyba staję się perfekcjonistą). Otóż stukanie jak najbardziej ustało , lecz na 100% nie powiem co było przyczyną , bo równocześnie wymieniłem amory , górne mocowania amorów i nieszczęsną gumę pomiędzy sprężyną a górnym mocowaniem ( ja stawiam na amory ). I tu cały szkopuł , otóż okazało się że Chrysler ma BŁĄD ! w dokumentacji , zamówiłem gumę w serwisie i ich programu i po nr VIN zamówili i przysłali mi gumę o nr katalogowym :04766836AA, lecz jak pisałem Warmikowi ta guma a raczej jej kształt , ni jak na oko nie pasowała mi do rysunku zawieszenia i opisu mechanika . Nie mogłem tego sprawdzić gdyż po rozebraniu amorów i stwierdzeniu że są do wymiany zaraz wszystko poskręcaliśmy bym mógł jeżdzić , a druga guma miała przyjść z Niemiec po kilku dniach. Więc dla pewności rozebraliśmy jeszcze raz amory i spisaliśmy numery z gumy która tam była a która faktycznie była inna i ta przysłana przez serwis nie była prawidłowa.
Nr katalogowy gumy która jest założona w naszych autkach to : 4862023AB i taką na szybko zamówiłem , założyliśmy i było OK, a podczas wymiany doszliśmy do tego że guma którą za pierwszym razem przysłał serwis jest gumą która jest założona na TYŁ !!
Okazało się że w serwisie mają podane wg katalogu że I-sza guma (04766836AA) przychodzi na tył i na przód , a na przód pasują obie gumy I-sza i II-ga , a to jest niemożliwe !!!!!!!!!! gdyż są one zupełnie inne i mają inna rozmiary, a po nr VIN system kieruje do gumy I-szej czyli złej.
To tak na wszelki wypadek gdyby ktoś miał podobny problem:
Guma o nr 04766836AA - jest na tył a
Guma o nr 04862023AB - jest na przód.
Pozdrawiam
Kwinto.

Zobacz też -jak zlikwidowałem pukanie by MAZUR

Zablokowany

Wróć do „Silnik / napęd / zawieszenie itd”