W jednej z moich rozmów z Widlakiem poruszył temat zaworu PCV
Ma on za zadanie odpowietrzenie skrzyni korbowej z nadmiaru zbierających się tam gazów. Źle działający ma wpływ na "branie" oleju jak i na ogólną pracę silnika.
Wymiana jest banalnie prosta
Lokalizujemy zawór PCV - jest od strony ściany grodziowej nie daleko rurki od EGR
Ściągamy wężyk łączący go z kolektorem ssącym i wykręcamy zaworek kluczem 24
Zaworek (odma) ma numer katalogowy 04792962AA i dostępny jest w aso w kwocie około 60 zł.
przy dokręcaniu nie przesadzamy z mocą bo jest to element z tworzywa
Co 120 tys jest zalecane sprawdzenie jego działania ewentualna wymiana na nowy.
O zużyciu się raczej chyba nie ma mowy, bo sam zaworek ma banalną budowę.
Tłoczek metalowy dociskany przez sprężynę do dławika. Problemem może być chyba jedynie nagar jaki się w nim osadza i utrudnia jego swobodne poruszanie się góra dół lub pęknięcie sprężyny.
sprężynka jest w miejscu 2 zielonych strzałek niestety nie przeżyła sekcji zwłok.